Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Kwiecień 2024, 03:33:13 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 34   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dzieje się :)  (Przeczytany 466290 razy)
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #120 : 13 Listopad 2012, 19:04:08 »
+2

Dziś o 22:10 na kanale TTV w programie "w trasie" będzie trochę ze stacji w Rudach.


Do obejrzenia tvnplayer jak ktoś przegapił:
http://tvnplayer.pl/programy-online/w-trasie-odcinki,1036/odcinek-4,ola-w-lokomotywie-i-rapujaca-slazaczka,S03E04,15376.html
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #121 : 17 Listopad 2012, 21:49:25 »
0

Bylem dzisiaj w Rudach, ale zadnego nowego taboru nie widzialem:) chyba ze jest schowany gleboko w budynku wagonowni
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #122 : 17 Listopad 2012, 23:14:12 »
+3

Według mojej wiedzy do Rud trafił tabor pochodzący z prywatnej kolekcji dotychczas stacjonujący w warsztatach GKW na Rozbarku. Nie wiem, czy wszystko, co tam stało, czy tylko część.
Dodam, że na Rozbarku znajduje się jeszcze dość sporo taboru będącego własnością miasta Bytomia oraz pojedyncze sztuki należące do innych osób prywatnych oraz do SGKW. Dla ciekawskich - około 20 węglarek systemu Ziehla (Wddxhp), kilka platform, dwa wagony tarowe, bodaj dwie cynkówki (wagony kryte do przewozu cynku budowane na bazie węglarek Wddxhp), dwuosiowa węglarka niskościenna serii Wh, kilka brankardów (a ze cztery), 3 wagony rumuńskie serii Bxhpi oraz najcenniejszy wagon towarowy GKW będący w gestii miasta Bytom - tzw. krytka plebiscytowa. Dwuosiowy wagon kryty zbudowany w latach 90. XIX wieku z resztkami malowania wg. wzoru określonego w tzw. Konwencji Górnośląskiej zawartej pomiędzy rządami Niemiec i Polski w Genewie 18 maja roku 1922, regulującej zasady wspólnego użytkowania parku taborowego oraz kursowania pociągów przez nowoutworzoną (wtedy) granicę polsko-niemiecką. Aaa, niemal zapomniałem o Lxd2 (nr taborowy wyleciał mi ze łba w tej chwili).
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #123 : 17 Listopad 2012, 23:32:03 »
0

Aaa, niemal zapomniałem o Lxd2 (nr taborowy wyleciał mi ze łba w tej chwili).
371
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Fisz
Młotkowy
**
Długość toru:: 99 m

W terenie W terenie


Drunken Engineer


« Odpowiedz #124 : 18 Listopad 2012, 11:33:53 »
0

Ludzie, bez żartów.. nie mówicie serio..

Najpierw pojechał czajnik stojący jakieś 200m od torów, a teraz z własnego warsztatu wywieźli.. 
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #125 : 18 Listopad 2012, 11:45:45 »
+5

I ja do Rudzkiej Społeczności zaapeluję, bo skręca mnie ciekawość. Powtarzam: ciekawość a nie zawiść w temacie co takiego się pojawiło w Skansenie. Słyszałem o niewielkich lokomotywach i bardzo starych wagonach, ale teraz jak Kolega Fisz podniósł temperaturę pisząc o tajemniczym czajniku, no to już nie wytrzymałem i się z prośbą o info zwracam.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #126 : 18 Listopad 2012, 13:42:11 »
0

Chyba jednak coś faktycznie przeoczyłem. Do Rud zawitało kilka lokomotyw, np. WLs150-5660 ponownie
Zdjęcia ma moja dziewczyna, ale pamiętam że były chyba dwie WLs75 niestety bez numerów i z nieczytelnymi tabliczkami ale miały napisane na drzwiach Huta Baildon
WLs150-5660 otwiera rządek 4 lokomotyw, ale nie wiem czy wszystkie są niedawno zakupione
ogólnie na stacji trochę porządków, tabor jest poprzestawiany i zrobiło się jakoś tak przestrzenniej
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #127 : 18 Listopad 2012, 17:34:35 »
-1

No to właśnie piszesz o taborze z Rozbarku.
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #128 : 18 Listopad 2012, 18:15:51 »
0

Wiem, już przejrzałem historię WLs150  
Była też Lxd2 bez żółtego pasa i bez oznaczeń, na drzwiach były naklejone kartki z napisem "nie otwierać" nie wiem czy to ta Lxd2 o której pisaliście czy była już wcześniej

btw. obiło mi się o uszy że Tw53 będzie przywracany do ruchu, wie ktoś coś może na ten temat?
edit: jednak ta Lxd2 ma żółty pas ;p
« Ostatnia zmiana: 18 Listopad 2012, 20:38:52 wysłane przez sarna » Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 240 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #129 : 19 Listopad 2012, 08:30:08 »
0

btw. obiło mi się o uszy że Tw53 będzie przywracany do ruchu, wie ktoś coś może na ten temat?

Naczelnik mówił, że wszystko, bez wyjątków ma być przywrócone do ruchu Jeśli chodzi o parowozy to najwcześniej zostanie uruchomiony Ryś, który teraz jest składany.

Byłem przedwczoraj na stacji w Rudach. Z nowego taboru udało mi się zauważyć tylko dwie Wls75 z Huty Baildon i jedną Wls150. Od pracownika stacji który obsługuje parowóz, i którego serdecznie pozdrawiam, powiedział że 150-tka jest z Elektrowni Chorzów. Pozdrawiam także pana z aparatem który twierdził że 150-tka to ta którą p. Gierucki wywiózł z Rud kilka lat temu.
« Ostatnia zmiana: 19 Listopad 2012, 08:40:58 wysłane przez WIĆUŚ » Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #130 : 19 Listopad 2012, 16:34:36 »
0

Dobrze słyszeć, ale nie wiem czy aż tyle taboru jest potrzebne 

historię WLs150 możesz bez problemu wyszukać w internecie, została w ostatniej chwili uratowana ze złomowiska w Gliwicach a potem trafiła na Rozbark
Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 240 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #131 : 19 Listopad 2012, 16:42:28 »
+2

Dobrze słyszeć, ale nie wiem czy aż tyle taboru jest potrzebne  

Oczywiście że nie jest potrzebne, jest warte zachowania.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #132 : 19 Listopad 2012, 17:43:45 »
0

Jeśli Ryś zacznie jeździć, będzie to jedyny czynny egzemplarz serii - to powinno spowodować jeszcze większe tłumy miłośników parowozów

ogólnie trochę mało miejsca w lokomotywowni żeby trzymać te wszystkie pojazdy

Pytałem kolesia za kasą o studium wykonalności ale nie był w temacie, wie ktoś może jak sprawa wygląda?
Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 240 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #133 : 19 Listopad 2012, 19:22:18 »
0

Ludzie już się niecierpliwią:

http://24gliwice.pl/forum/viewtopic.php?t=2345

Cytat: T_O_M_1983
Z tego co wiem studium wykonalności nie doszło do skutku. Przetarg został unieważniony ponieważ są braki w dokumentacji odnośnie stanu torowisk itp



Tylko tyle udało mi się znaleźć. Natomiast mogę wam powiedzieć że jestem mieszkańcem Gliwic i w prasie ani w telewizji lokalnej przez ostatni rok nie było ani widu, ani słychu na ten temat. Jednak zawsze należy mieć nadzieję.

Na stronie urzędu miasta nie ma tego przetargu, a przynajmniej nie udało mi się go znaleźć. Jest tylko wzmianka o nim: http://gliwice.eu/aktualnosci/miasto/waskie-tory-szerokie-mozliwosci

Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #134 : 19 Listopad 2012, 20:18:21 »
+1

Napiszę do władz Gliwic, może coś powiedzą. A jak będą milczeć to zawsze można spiknąć całe forum do zaspamowania im skrzynki mailowej albo przejechać się tam osobiście, w końcu jestem w mieście codziennie
Zapisane
djsv
SGKW
*
Długość toru:: 79 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #135 : 19 Listopad 2012, 21:37:43 »
0

Sarna,  z tym popytaniem to trafiłeś. Pewnych informacji na sprawę rzuca projekt budżetu Gliwic na 2013 rok. Na stronie 50 w punkcie "3.2.1. Inwestycje" w dziale 630 Turystyka jako jedyną pozycję wymieniono "Rewitalizacja kolejki wąskotorowej". Niestety wiadomo z tego jedynie tyle, że o kolejce pamiętają. W pytaniach do UM Gliwice można się właśnie do tego odnieść.

Tutaj link do projektu budżetu: http://www.um.gliwice.pl/bip/pub/pliki/budzet-2013-calosc-ok.pdf

Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 319 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #136 : 19 Listopad 2012, 23:30:59 »
0

Dzięki, na pewno o tym wspomnę
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #137 : 20 Listopad 2012, 16:49:35 »
-1

Gdy zajrzeć do tabelki na stronie 48 projektu budżetu, to okazuje się, że na dział 630 (czyli turystyka), którego jedyną pozycją jest "odbudowa kolejki wąskotorowej" przeznaczono zawrotną kwotę 7.500 zł!
Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 240 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #138 : 20 Listopad 2012, 17:47:52 »
0

7.500 zł!

Albo tu nie powinno być tej kropki, albo mieszkam w bardzo biednym mieście. A może to jest kwota przeznaczona na studium wykonalności.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
djsv
SGKW
*
Długość toru:: 79 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #139 : 20 Listopad 2012, 18:12:15 »
0

Gdy zajrzeć do tabelki na stronie 48 projektu budżetu, to okazuje się, że na dział 630 (czyli turystyka), którego jedyną pozycją jest "odbudowa kolejki wąskotorowej" przeznaczono zawrotną kwotę 7.500 zł!

Szukałem tego info a było dwie strony wyżej:), coś funkcja wyszukaj mi nie działa. Biorąc pod uwagę powyższe odpuścił bym sobie jakiekolwiek pytania do UM.

7.500 zł!

Albo tu nie powinno być tej kropki, albo mieszkam w bardzo biednym mieście. A może to jest kwota przeznaczona na studium wykonalności.

Skoro procentowo to 0% to nie sądzę, że to błąd. A studium wykonalności chyba więcej kosztowałoby niż 7,5 tyś. zł. I jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, że to "projekt" więc więc nie wszystko musi być zrealizowane.
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 34   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!