Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Marzec 2024, 07:13:25 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rozkład jazdy PKL  (Przeczytany 99379 razy)
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #40 : 21 Październik 2015, 08:47:41 »
-1

To po co jest w takim razie sygnał PcW4? Szczególnie ostatnia wersja i jej opis
No tak, ale to wszystko są domniemania możliwości.
Ponieważ moja wiedza jest tu niewielka, proszę, wskażcie wprost przepisy zarówno dopuszczające jak i precyzujące warunki prowadzenia planowych jazd pasażerskich z lokomotywą popychającą (wykluczamy oczywiście dobrze opisane jazdy manewrowe).
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #41 : 21 Październik 2015, 09:16:43 »
+1

Toć jest to opisane w rozporządzeniu zasygnalizowanym przez Kolegę Filipa na poprzedniej stronie. Są tam nawet wytyczne technologii: "Podczas jazdy wagonami naprzód na pierwszym wagonie, patrząc w kierunku jazdy, powinien jechać pracownik kolejowy. Pociąg powinien zatrzymać się przed każdym przejazdem kolejowym, a dalsza jazda jest możliwa po zatrzymaniu ruchu drogowego przez pracownika kolejowego. W przypadku przejazdów o dobrej widoczności w porze dziennej dopuszcza się przejazd bez zatrzymania z prędkością zmniejszoną do 10 km/h."
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #42 : 21 Październik 2015, 09:58:06 »
0

No to jasne.

A więc jedziemy - nogami do przodu 
Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #43 : 21 Październik 2015, 15:21:22 »
-1

Prawdy są dwie: jedna, że przepisy NIE zabraniają jazdy wagonami do przodu i druga: że np. parę lat temu podczas kontroli na GKW w Bytomiu UTK stwierdził, że popychanie składu z pasażerami jest niedopuszczalne. I stąd pociągi na odcinku Karb - Bytom Wąsk często są prowadzone dwiema lokomotywami.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #44 : 21 Październik 2015, 15:33:37 »
-1

Tylko że na GKW skład ma kilka wagonów i chyba jest to dłuższy odcinek niż na PKL.
Choć i tak najwięcej będzie zależało od tego kto sprawdza.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MBd1-138
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 21 Październik 2015, 19:01:37 »
+1

Panowie tu rozprawiają, czy można popychać, czy też nie, a ja w dalszym ciągu nie otrzymałem odpowiedzi na czym ekonomia pleszewska się opiera. Jazda wagonami na przód nie jest zabroniona, a jak nie, to jest dozwolona. PROSTE. Inna kwestia to uwarunkowania miejscowe. Urządzenie sprzęgowo-zderzakowe też nie jest super.
« Ostatnia zmiana: 21 Październik 2015, 19:06:27 wysłane przez MBd1-138 » Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #46 : 21 Październik 2015, 20:05:06 »
-1

Jazda wagonami na przód nie jest zabroniona, a jak nie, to jest dozwolona. PROSTE.
Otóz Kolego wcale nie - przenoszenie wprost zasady znanej z wolnego rynku na grunt kolejowy w naszym pięknym kraju jest (delikatnie mówiąc) nierozsądne. Post Pawła wyraźnie o tym mówi.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #47 : 21 Październik 2015, 20:38:45 »
+3

Post Pawła mówi o tym że urzędnikowi tak się wydawało, a nikt z kolejarzy nie  starał się go przekonać, bądź nie chciał go przekonać, więc tak zostało. Ja pozostaję na stanowisku że skoro przepisy jasno dają taką możliwość to, jeśli zachodzi taka nieodzowna nieodzowność, warto z niej korzystać a nie dzielić włos na czworo zastanawiając się czy na pewno takie przyzwolenie istnieje i co autor rozporządzenia miał na myśli.
Stosowanie jazdy wagonami naprzód jest w jakiś tam sposób niedogodne, ale nie zmienia w żadnym stopniu samego ruchu pojazdów jeśli chodzi o ich dynamiczne oddziaływanie na siebie.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
pleszewianin
Młotkowy
**
Długość toru:: 149 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 23 Październik 2015, 00:06:21 »
+1

Musiał bym zarzucić tutaj wycinek z artykułu gazety Pleszewa z 2000 roku gdy zakupiono wagon motorowy MBxd2.
Opisane było jasno i zrozumiale że koszt lokomotyw lyd1- a mbxd2 to było około 2 dni mbxd2  a 1 dzień lyd1 czyli ponad 2 krotna oszczędność wagonu motorowego.
Pamietam jeszcze jako mały dzieciak patrząc z działki jak właśnie jeździły pod koniec eksploatacji po 2 lydki jedna na początku druga na końcu składu.
Zapisane

Nie jestem przedstawicielem PKL
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 23 Październik 2015, 07:27:47 »
+4

Opisane było jasno i zrozumiale....
Wiarygodność doniesień prasowych PRZED eksploatacją i możliwym porównaniem Lyd1 i MBxd2 jest delikatnie mówiąc wątpliwa.
W trakcie jednoczesnej eksploatacji obydwu ww. typów w Ełku kolejarze jednoznacznie mówili, że spalanie paliwa jest niemal takie samo, co pokrywa się z danymi teoretycznymi. Natomiast inne było zużycie oleju silnikowego co wynika ze specyfiki silników DTK150 w Lyd1 typu Wls150. Ale w Pleszewie akurat są Lydki z nowocześniejszymi silnikami Henschla, więc i zużycie oleju jest porównywalne do MBxd2.

Także wspominana kwestia sygnałów końca pociągu na Lyd1 w Pleszewie wcale nie wynika z jakiejś szczególnej dbałości o tę kwestię przez kolejarzy ale właśnie jest techniczną różnicą lokomotyw typu Wls150 (np. w Ełku) od 803D czasami określanych mylnie typem Wls180 i właśnie będących m.in. w Pleszewie (nr 251...255)
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #50 : 25 Październik 2015, 03:24:18 »
0

Post Pawła mówi o tym że urzędnikowi tak się wydawało, a nikt z kolejarzy nie  starał się go przekonać, bądź nie chciał go przekonać [...]

NIe chciał. Czasem lepiej odpuścić.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #51 : 25 Listopad 2015, 20:19:32 »
+1

Zimowy rozkład jazdy


* 12308208_1017724034935554_581639471659394849_o.png (110.73 KB, 1142x523 - wyświetlony 1026 razy.)
Zapisane

Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #52 : 31 Styczeń 2016, 16:37:02 »
0

Do końca funkcjonowania pociągów do Cisówki w woj. podlaskim (linia nr 31) pociągi pasażerskie były pchane. Tj. z Siemianówki jechały lokomotywą do przodu, a wracały pchane. Co ma potwierdzenie tutaj: http://www.trakcja.one.pl/Podlasie%202003/podlasie2.html
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #53 : 01 Luty 2016, 06:35:10 »
0

Podobnież na innej podlaskiej linii: Białowieża Towarowa - Białowieża Pałac. Jazda z ludźmi wagonami do przodu na odcinku B-ża Pałac - Towarowa.
Zapisane
ep08
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #54 : 02 Luty 2016, 20:31:31 »
0

Tak samo na Krzanowice - Krzanowice Południowe na linii z Raciborza i na Mokre Kolonia - Pietrowice Głubczyckie na linii z Głubczyc.

Ale to już historia...

Pozdrawiam
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #55 : 26 Luty 2016, 17:53:23 »
0

Za FB
Przedstawiamy Wam rozkład jazdy obowiązujący od 13 marca do 11 czerwca br. W związku z dość istotnymi zmianami w kursowaniu pociągów normalnotorowych nie było możliwe zachowanie rozkładu cyklicznego, do którego mogli przyzwyczaić się nasi podróżni w ostatnich miesiącach. Godziny odjazdów i przyjazdów do stacji w Kowalewie zostały ułożone tak, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby podróżnych i zagwarantować przesiadkę na i z pociągów Przewozy Regionalne.
Uwzględniając frekwencję w poszczególnych pociągach, a także konieczność zapewnienia ruchu towarowego postanowiliśmy zrezygnować w najbliższym rozkładzie z pary 31714/5 kursującej obecnie w godzinach 11:38-12:17. Z kolei ostatnie połączenie dowożące na skomunikowanie w kierunku Poznania od nowego rozkładu jazdy będzie realizowane tylko w niedziele.


* 12778858_1074877845886839_7374861881421258372_o.png (187.24 KB, 1608x729 - wyświetlony 890 razy.)
Zapisane

Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #56 : 26 Luty 2016, 18:33:20 »
0

Trzymają się
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #57 : 27 Maj 2016, 17:31:39 »
0

Wakacyjny rozkład jazdy.

Za 2 tygodnie zmienia się rozkład jazdy. Tak będą od 12 czerwca kursować pociągi pomiędzy Pleszewem a stacją PKP.

Najważniejsze zmiany jakie zostaną wprowadzone to:
1) przywrócenie pary 31714/5 odjeżdżającej z Pleszewa Miasta o 11:39,
2) z uwagi na ograniczenia techniczne zawieszenie pary 31718/9 kursującej obecnie o 13:37,
3) ostatni codzienny pociąg czyli 31730/31 kursować będzie od lipca tylko w dni robocze,
4) niedzielny pociąg dla studentów pojedzie tylko do końca czerwca, ale wróci po wakacjach


* 13308515_1141366882571268_2964518046418987278_o.png (136.3 KB, 1610x567 - wyświetlony 890 razy.)
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #58 : 04 Grudzień 2016, 16:28:58 »
+2

Rozkład jazdy od 11 grudnia 2016


* 15252655_1340830392624915_8949680324730249468_o.png (71.57 KB, 1124x398 - wyświetlony 855 razy.)
Zapisane

Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!