Brecht
Młotkowy
 
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
 |
« : 04 Marca 2012, 09:45:13 » |
0
|
W okolicach Szczekocin koło Zawiercia (Na granicy woj. Śląskiego i Świętokrzyskiego) zderzyły się czołowo pociągi TLK "Brzechwa" z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i Interregio "Jan Matejko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. 15 osób zginęło, a 54 trafiły do szpitali w stanie ciężkim.  Więcej informacji można zdobyć wpisując adres pierwszego lepszego serwisu informacyjnego.
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 09:48:33 wysłane przez Avalkiz »
|
Zapisane
|
|
|
|
dimekk
Młotkowy
 
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
 |
« Odpowiedz #1 : 04 Marca 2012, 11:59:56 » |
0
|
To jest coś niesamowitego, EP09 została właściwie sprasowana do tego stopnia, że gdyby nie układ żaluzji, to nie dałoby się jej rozpoznać...
Jako dyżurny ruchu nie rozumiem jak to się mogło stać. Jeśli była sprawna blokada (jakakolwiek) - nie ma szans na wyświetlenie wolnej w dwóch kierunkach, jeśli telefoniczne zapowiadanie - musiało się pomylić naraz dwóch dyżurnych (jak można wziąć wolną bez przybycia pociągu relacji przeciwnej?!), jeśli mechanik samowolnie wyjechał na tor lewy, to dyżurny musiał wcisnąć RADIO-STOP. Czekam na raport z tej katastrofy, bo to nie miało prawa się stać, to nie Otłoczyn.
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most 
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #2 : 04 Marca 2012, 13:14:36 » |
0
|
Sygnał zastępczy dobry na każdą bolączkę zarówno dyżurnego jak i sprzętu.
Maszynista wjechał na Sz. Jego jedyny błąd, który prawdopodobnie mógł uchronić oba pociągi to brak oznakowania sygnałem "Pc2" czoła pojazdu poruszającego się po torze niewłaściwym czy jak ktoś woli jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej samoczynnej blokady linowej czyli zgasić jedno, lewe światło białe na czole lokomotywy a w jego miejsce zapalić czerwone. Na prostym odcinku i dobrej widoczności maszynista IC być może uruchomiłby system Radio Stop i zatrzymał oba pociągi zdalnie. Ze względu na brak takiego oświetlenia i brak możliwości oceny z dużej odległości czy pociąg naprzeciw jest na naszym torze czy obok maszynista PKP IC nie zareagował.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #3 : 04 Marca 2012, 14:33:10 » |
0
|
Sygnał zastępczy dobry na każdą bolączkę zarówno dyżurnego jak i sprzętu.
Maszynista wjechał na Sz. Jego jedyny błąd, który prawdopodobnie mógł uchronić oba pociągi to brak oznakowania sygnałem "Pc2" czoła pojazdu poruszającego się po torze niewłaściwym czy jak ktoś woli jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej samoczynnej blokady linowej czyli zgasić jedno, lewe światło białe na czole lokomotywy a w jego miejsce zapalić czerwone.
Panie maszynisto AXEL - najwyższy czas skierować Pana na egzamin weryfikacyjny z ruchu (!) 1) Szlak Sprowa-Starzyny posiada oznaczenie PP czyli blokada półsamoczynna dwukierunkowa po każdym torze szlakowym. 2) Syngał Pc2 stosujemy na szlakach bez dwukierunkowej blokady liniowej niezależnie czy jest ona samoczynna czy półsamoczynna. Jeżeli jest brak blokady samoczynnej ale blokada półsamoczynna jest przystosowana do jazd dwukierunkowych czoło pojazdu osygnalizowuje się sygnałem Pc1 Wniosek: Oba czoła obu pociągów powinny być osygnalizowane sygnałem Pc1 (dwa lub trzy światła białe)
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #4 : 04 Marca 2012, 14:38:00 » |
0
|
Oparłem się na wypowiedzi jednego z mądrali w TV, który powiedział iż na linii tej jest blokada półsamoczynna jednokierunkowa.
Tylko dlatego napisałem o sygnale Pc2.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #5 : 04 Marca 2012, 14:49:42 » |
0
|
Ale napisałeś, że Pc2 ustawia się na szlaku bez blokady samoczynnej. Czyli jeżeli szlak ma blokade półsamoczynną to należało by ustawić Pc2 a to nieprawda.
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #6 : 04 Marca 2012, 14:55:47 » |
0
|
Napisałem że bez bez dwukierunkowej samoczynnej blokady linowej.
Bardziej mi tu chodziło o dwukierunkową jak o to że to samoczynna i tylko tyle Panie mechanik. Nie znam szlaku i nie wiem jaka tam jest blokada.
Bez znaczenia. Każdy wie o co chodzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #7 : 04 Marca 2012, 14:58:28 » |
0
|
Ale mi nie chodzi znajomość szlaku tylko o sytuacje kiedy się zapala sygnał Pc2. Bez znaczenia. Każdy wie o co chodzi.
No chyba jednak nie
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #9 : 04 Marca 2012, 15:06:44 » |
0
|
Dobrze już, ochłoń mechaniku Fidler. Napisałem, chodziło mi o to czy blokada jest jedno czy dwukierunkowa. A gdybym znał szlak wiedziałbym że tam jest dwukierunkowa, bo posta na temat Pc2 napisałem opierając się na wypowiedzi jakiegoś kolejowego ziutka który poinformował że tam jest półsamoczynna blokada jednokierunkowa. Ot co. Posty scalone.Czyli rozsądne w tym wypadku byłoby zamienienie kierunków?
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 15:32:19 wysłane przez agneskate »
|
Zapisane
|
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #10 : 04 Marca 2012, 16:08:12 » |
-3
|
To jest coś niesamowitego, EP09 została właściwie sprasowana do tego stopnia, że gdyby nie układ żaluzji, to nie dałoby się jej rozpoznać...
Ta zgnieciona puszka po piwie to jest EP-09  Myślałem, że to jest EP-07 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #11 : 04 Marca 2012, 17:43:42 » |
-1
|
Na wp.pl pojawiła się symulacja katastrofy. Tylko czemu zamiast ET22 jest EU07?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #12 : 04 Marca 2012, 20:06:15 » |
0
|
Tylko czemu zamiast ET22 jest EU07?
Bo nie jest to istotne z punktu widzenia prostej symulacji przeznaczonej nie dla prokuratora tylko dla przeciętnego widza.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #13 : 04 Marca 2012, 21:17:30 » |
0
|
Z tego co słyszałem od chłopaków z Olszynki, jechała warszawska EP-09 w obsadzie 2-osobowej czyli ktoś nie wrócił ze służby...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
buczek_pkp
|
 |
« Odpowiedz #14 : 04 Marca 2012, 21:29:57 » |
0
|
EP09-035 Niestety, chłopaki nie wrócą do domu... Pomyśleć co czują teraz ich rodziny w szczególności, że jeden ojciec jest emerytowanym maszynistą...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Gn2
|
 |
« Odpowiedz #15 : 04 Marca 2012, 21:47:20 » |
0
|
Dla osób piszących statystyki. Udział w katastrofie uczestniczy maszyny EP09-035 oraz ET22-1105 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #16 : 04 Marca 2012, 21:56:15 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #17 : 04 Marca 2012, 22:04:09 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #18 : 04 Marca 2012, 22:28:05 » |
0
|
EP09-035 Niestety, chłopaki nie wrócą do domu... Pomyśleć co czują teraz ich rodziny w szczególności, że jeden ojciec jest emerytowanym maszynistą...
A skąd masz info że nie wrócą???
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #19 : 04 Marca 2012, 22:32:42 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|