Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:46:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami  (Przeczytany 80208 razy)
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« : 04 Marca 2012, 09:45:13 »
0

W okolicach Szczekocin koło Zawiercia (Na granicy woj. Śląskiego i Świętokrzyskiego) zderzyły się czołowo pociągi TLK "Brzechwa" z Przemyśla do Warszawy Wschodniej i Interregio "Jan Matejko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków Główny. 15 osób zginęło, a 54 trafiły do szpitali w stanie ciężkim.



Więcej informacji można zdobyć wpisując adres pierwszego lepszego serwisu informacyjnego.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 09:48:33 wysłane przez Avalkiz » Zapisane
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #1 : 04 Marca 2012, 11:59:56 »
0

To jest coś niesamowitego, EP09 została właściwie sprasowana do tego stopnia, że gdyby nie układ żaluzji, to nie dałoby się jej rozpoznać...

Jako dyżurny ruchu nie rozumiem jak to się mogło stać. Jeśli była sprawna blokada (jakakolwiek) - nie ma szans na wyświetlenie wolnej w dwóch kierunkach, jeśli telefoniczne zapowiadanie - musiało się pomylić naraz dwóch dyżurnych (jak można wziąć wolną bez przybycia pociągu relacji przeciwnej?!), jeśli mechanik samowolnie wyjechał na tor lewy, to dyżurny musiał wcisnąć RADIO-STOP. Czekam na raport z tej katastrofy, bo to nie miało prawa się stać, to nie Otłoczyn.
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2 : 04 Marca 2012, 13:14:36 »
0

Sygnał zastępczy dobry na każdą bolączkę zarówno dyżurnego jak i sprzętu.

Maszynista wjechał na Sz. Jego jedyny błąd, który prawdopodobnie mógł uchronić oba pociągi to brak oznakowania sygnałem "Pc2" czoła pojazdu poruszającego się po torze niewłaściwym czy jak ktoś woli jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku
dwutorowego bez dwukierunkowej samoczynnej blokady linowej czyli zgasić jedno, lewe światło białe na czole lokomotywy a w jego miejsce zapalić czerwone. Na prostym odcinku i dobrej widoczności maszynista IC być może uruchomiłby system Radio Stop i zatrzymał oba pociągi zdalnie. Ze względu na brak takiego oświetlenia i brak możliwości oceny z dużej odległości czy pociąg naprzeciw jest na naszym torze czy obok maszynista PKP IC nie zareagował.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #3 : 04 Marca 2012, 14:33:10 »
0

Sygnał zastępczy dobry na każdą bolączkę zarówno dyżurnego jak i sprzętu.

Maszynista wjechał na Sz. Jego jedyny błąd, który prawdopodobnie mógł uchronić oba pociągi to brak oznakowania sygnałem "Pc2" czoła pojazdu poruszającego się po torze niewłaściwym czy jak ktoś woli jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej samoczynnej blokady linowej czyli zgasić jedno, lewe światło białe na czole lokomotywy a w jego miejsce zapalić czerwone.
Panie maszynisto AXEL - najwyższy czas skierować Pana na egzamin weryfikacyjny z ruchu (!)

1) Szlak Sprowa-Starzyny posiada oznaczenie PP czyli blokada półsamoczynna dwukierunkowa po każdym torze szlakowym.

2) Syngał Pc2 stosujemy na szlakach bez dwukierunkowej blokady liniowej niezależnie czy jest ona samoczynna czy półsamoczynna. Jeżeli jest brak blokady samoczynnej ale blokada półsamoczynna jest przystosowana do jazd dwukierunkowych czoło pojazdu osygnalizowuje się sygnałem Pc1

Wniosek: Oba czoła obu pociągów powinny być osygnalizowane sygnałem Pc1 (dwa lub trzy światła białe)
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #4 : 04 Marca 2012, 14:38:00 »
0

Oparłem się na wypowiedzi jednego z mądrali w TV, który powiedział iż na linii tej jest blokada półsamoczynna jednokierunkowa.

Tylko dlatego napisałem o sygnale Pc2.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #5 : 04 Marca 2012, 14:49:42 »
0

Ale napisałeś, że Pc2 ustawia się na szlaku bez blokady samoczynnej. Czyli jeżeli szlak ma blokade półsamoczynną to należało by ustawić Pc2 a to nieprawda.
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #6 : 04 Marca 2012, 14:55:47 »
0

Napisałem że bez bez dwukierunkowej samoczynnej blokady linowej.

Bardziej mi tu chodziło o dwukierunkową jak o to że to samoczynna i tylko tyle Panie mechanik. Nie znam szlaku i nie wiem jaka tam jest blokada.

Bez znaczenia. Każdy wie o co chodzi.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #7 : 04 Marca 2012, 14:58:28 »
0

Ale mi nie chodzi  znajomość szlaku tylko o sytuacje kiedy się zapala sygnał Pc2.

Cytuj
Bez znaczenia. Każdy wie o co chodzi.
No chyba jednak nie
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #8 : 04 Marca 2012, 15:02:19 »
0

http://img214.imageshack.us/img214/1690/pkppy.jpg

Wrzucam tak, bo duży format. - jak dla mnie to błąd obsługi na którejś z nastawni.
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #9 : 04 Marca 2012, 15:06:44 »
0

Dobrze już, ochłoń mechaniku Fidler.

Napisałem, chodziło mi o to czy blokada jest jedno czy dwukierunkowa. A gdybym znał szlak wiedziałbym że tam jest dwukierunkowa, bo posta na temat Pc2 napisałem opierając się na wypowiedzi jakiegoś kolejowego ziutka który poinformował że tam jest półsamoczynna blokada jednokierunkowa. Ot co.

Posty scalone.

http://img214.imageshack.us/img214/1690/pkppy.jpg

Wrzucam tak, bo duży format. - jak dla mnie to błąd obsługi na którejś z nastawni.


Czyli rozsądne w tym wypadku byłoby zamienienie kierunków?

« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 15:32:19 wysłane przez agneskate » Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #10 : 04 Marca 2012, 16:08:12 »
-3

To jest coś niesamowitego, EP09 została właściwie sprasowana do tego stopnia, że gdyby nie układ żaluzji, to nie dałoby się jej rozpoznać...
Ta zgnieciona puszka po piwie to jest EP-09  Szok
Myślałem, że to jest EP-07
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 04 Marca 2012, 17:43:42 »
-1

Na wp.pl pojawiła się symulacja katastrofy. Tylko czemu zamiast ET22 jest EU07?
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #12 : 04 Marca 2012, 20:06:15 »
0

Tylko czemu zamiast ET22 jest EU07?

Bo nie jest to istotne z punktu widzenia prostej symulacji przeznaczonej nie dla prokuratora tylko dla przeciętnego widza.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #13 : 04 Marca 2012, 21:17:30 »
0

Z tego co słyszałem od chłopaków z Olszynki, jechała warszawska  EP-09 w obsadzie 2-osobowej czyli ktoś nie wrócił ze służby...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #14 : 04 Marca 2012, 21:29:57 »
0

EP09-035   Niestety, chłopaki nie wrócą do domu... Pomyśleć co czują teraz ich rodziny w szczególności, że jeden ojciec jest emerytowanym maszynistą...
Zapisane
Gn2
Młotkowy
**
Długość toru:: 50 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #15 : 04 Marca 2012, 21:47:20 »
0

Dla osób piszących statystyki. Udział w katastrofie uczestniczy maszyny EP09-035 oraz ET22-1105 Smutny
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #16 : 04 Marca 2012, 21:56:15 »
0

http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/320





Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 04 Marca 2012, 22:04:09 »
0

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Frail.phototrans.eu%2F14%2C63898%2C0.html&h=nAQFBAVzCAQH_W8wKYKEn_NFeDys7LxvTV8cJkmznkxueOw Szokującą fotka. Jeden z miłośników robił zdjęcia obu tych lokomotyw dziesięć godzin przed tragedią!
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #18 : 04 Marca 2012, 22:28:05 »
0

EP09-035   Niestety, chłopaki nie wrócą do domu... Pomyśleć co czują teraz ich rodziny w szczególności, że jeden ojciec jest emerytowanym maszynistą...

A skąd masz info że nie wrócą???
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 04 Marca 2012, 22:32:42 »
0

http://wiadomosci.onet.pl/raporty/slaskie-katastrofa-kolejowa/katastrofa-kolejowa-trzech-maszynistow-nie-przezyl,1,5046989,wiadomosc.html
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!