andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #80 : 12 Wrzesień 2014, 22:11:52 » |
0
|
Chyba tabor wąskotorowy da się przewozić na ciężarówkach, dlatego podpięcie wąskiego toru do szerokiego nie ma znaczenia i kolejka w tej formie może funkcjonować w oderwaniu od reszty sieci kolejowej.
Ależ dokładnie tak jest. Jakoś nie słyszałem ostatnio o przewozie wąskiego taboru z wykorzystaniem PKP. Istniejące jeszcze rampy załadunkowe od dawna są martwe (jak np ta w Jędrzejowie). Z Gryfic tabor wąskotorowy wyjechał na wagonach ale załadunek przy użyciu dźwigów. Z rampy korzystali na Żuławach gdy przyjechał do nich Px. Wyjechał już na ciężarowce... Odnośnie kontenerów to sporo się wozi kontenerami samochodowymi (hakowcami). Częściowo dało by się to wozić pociągami ale skoro lepiej rozebrać bocznice i stracić klienta....
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #81 : 15 Wrzesień 2014, 10:08:58 » |
0
|
Ale o tym już dyskutowaliśmy w wątku o mławskiej kolejce. Czas, czas, czas.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
|
« Odpowiedz #82 : 11 Luty 2015, 22:59:49 » |
+4
|
Witam! Ponieważ znalazłem na YT,kolejny wspaniały film P.Andrzeja Mastalerza,pragnę przekazać większości TZF. https://www.youtube.com/watch?v=aevxgdaY0Lg Miłego oglądania! Dziękuję Panie Andrzeju. Pozdrawiam.Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #83 : 02 Sierpień 2015, 14:14:37 » |
+3
|
Kujawskie KD 1996 rok. Pociąg specjalny z Sompolna do ładowni Wilczyn i z powrotem. Skład prowadzi Px48 1754 Autorem filmu jest nasz Kolega Andrzej Mastalerz. https://youtu.be/l5PbdH5xk1A
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #84 : 21 Październik 2015, 11:19:49 » |
0
|
Gnieznieńska KD maj 2001 - wiadukt Sławoszewek https://youtu.be/L5HmL-IA574Autorem filmu jest nasz Kolega Andrzej Mastalerz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #85 : 21 Październik 2015, 11:38:40 » |
0
|
Ten wiadukt był budowany w 2001 roku?
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #86 : 21 Październik 2015, 12:30:59 » |
+2
|
Była to kolejna korekta linii związana z uruchamianiem nowych odkrywek. O ile pamiętam Kopalnia mocno lobbowała na rzecz niewykonywania nowej linii z wiaduktem uzasadaniając to praktycznym zanikiem przewozów na tym szlaku i rychłym zamknięciem kolei wąskotorowych. Dziś pozostał wiadukt ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #87 : 21 Październik 2015, 18:00:11 » |
0
|
W którymś Świecie Kolei [już wiem: 5/2002] był artykuł na jego temat. Swoją drogą ciekaw jestem, ile pociągów po nim przejechało.
Fragment toru rozebrano w czerwcu 2000, zaś wiadukt oddano do użytku 30 czerwca 2001 (kopalnia faktycznie w międzyczasie próbowała przekonać PKP do likwidacji linii). Wiadukt ukośny (kąt ok. 58,5 stopnia), długość 14,5 m, wysokość w świetle 4,5 m, konstrukcja zespolona (2 belki stalowe - najwyraźniej IPE - o wys. 1000 mm + płyta żelbetowa o grubości 25 cm). Projekt wykonano w Zakładzie Mostów Politechniki Poznańskiej, autorem jest dr inż. Arkadiusz Madaj.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #88 : 21 Październik 2015, 19:14:18 » |
+3
|
Materiał autorstwa Pana Marka Malczewskiego ŚK 05/2002
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piotrek
|
|
« Odpowiedz #89 : 11 Maj 2016, 21:44:23 » |
+3
|
W zeszłą niedzielę objechałem szlak wąskotorowy od Gniezna do Cett + stacja w Ostrowach. Trasa przejazdu to Gniezno Wąsk. - Niechanowo - Witkowo - Strzyżewo - Powidz - Przybrodzin - Ostrowo Stare - Anastazewo - Budzisław Kościelny - Nieborzyn - Złotków - Sławoszewek - Ślesin - Półwiosek (albo Nowy Półwiosek?) - Sompolno - Przystronnie - Izbica Kuawska - Boniewo - Cetty. Dalej dojechałem do stacji Ostrowy Wąsk. i stacji stycznej z siecią normalnotorową. Jak wiadomo, szlak od Gniezna do Ostrowa Starego - nieczynny; Ostrowo Stare - Anastazewo - nieprzejezdne (zarośniete); stacja Anastazewo - rozebrana w połowie (od strony Budzisławia); szlak Anastazewo - Nieborzyn - odkrywka KWB - nieczynny/nieprzejezdny (tor leży, zaasfaltowane przejazdy, zlikwidowany przejazd za Nieborzynem); od odkrywki - Złotków - Slawoszewek - Ślesin - Sompolno - Przystronie - wszystko rozebrane, zebrany tłuczeń, pozostały jedynie wiadukty, latarnie na stacjach i szyny w asfalcie na przejazdach, chociaż dużo też już jest zlikwidowanych, w Ślesinie śladem kolejki zrobiona ścieżka pieszo-rowerowa, nawet nieźle to wygląda chociaż można było w kostce brukowej na przykład ułożyć wzór torów, sama stacja w Ślesinie rozebrana i niezagospodarowana, Sompolno - budynek stacji i wieża stoją, ogólnie są w kiepskiej kondycji mimo, że stacja jest zamieszkała, teren stacji wielka pustka; Izbica Kujawska - Boniewo - Cetty - tor leży, Układy na stacjach całe, zarośnięte równie stacyjne, w Boniewie przerwa w szlaku, gdzie postało nowe rondo i drugie przerwanie szlaku (rozkopany nasyp o wysokości około 1,5 m), gdzie powstała nowa droga dojazdowa do posesji sfinansowana przez Urząd Marszałkowski, dużo zaasfaltowanych przejazdów. Do Boniewa i dalej już pociąg nie dojedzie... Cetty - tory stacyjne zagospodarowane na kwietnik i hałdę drewna. Ostrowy - ogólnie zarośnięte torowisko. Dalej nie dojechałem, zacząłem podróż powrotną ze względu na porę. Po drodze odwiedzając jeszcze Wrześnię i Px48. Zdjęcia do poogladania: https://picasaweb.google.com/109303583175270427408/6282785502640643633Wrzesnia i Px48: https://picasaweb.google.com/109303583175270427408/6283523179683619329
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Maj 2016, 22:05:57 wysłane przez Piotrek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Zgroza
|
|
« Odpowiedz #90 : 11 Maj 2016, 22:34:37 » |
0
|
Po pierwsze - piękna wycieczka! Gratuluje dystansu i archeologii kolejowej, super trasa.
Po drugie, jeżeli Gniezno nie ruszy to w tym roku w ruchu nie będzie ani metr kolejek kujawskich od Gniezna po Stryków i Aleksandrów. ANI METR.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #91 : 11 Maj 2016, 22:39:49 » |
0
|
Nie zupełnie. Latem w Ozorkowie są przejazdy na drezynie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #92 : 12 Maj 2016, 10:48:50 » |
0
|
szlak Anastazewo - Nieborzyn - odkrywka KWB - nieczynny/nieprzejezdny (tor leży, zaasfaltowane przejazdy, zlikwidowany przejazd za Nieborzynem); Tor leży? Jak ja tam byłem 2 lata temu, to już toru nie było. Za samym Anastazewem już był rozebrany i w miejscu po torze jest barierka energochłonna przy jezdni. Tylko nieliczne kawałki w przejazdach. To albo ja źle patrzyłem, albo Ty. Edit: Ja nie pojechałem szosą przez Budzisław Kościelny.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Maj 2016, 10:59:38 wysłane przez Piottr_tt »
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #93 : 12 Maj 2016, 20:01:28 » |
+1
|
Ten semafor w Sławoszewku będzie chyba tam stał do końca świata i o jeden dzień dłużej, mimo że ztcw nigdy nie działał... Podziwiam wycieczkę, ale nie wybrałbym się już, raz zrobiliśmy z Kabzikiem taki przejazd (Gniezno - Koło) i krótko: jednak chcę pamiętać Kujawy tak, jak je pamiętam - czynne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #95 : 05 Listopad 2017, 17:09:01 » |
0
|
szlak Anastazewo - Nieborzyn - odkrywka KWB - nieczynny/nieprzejezdny (tor leży, zaasfaltowane przejazdy, zlikwidowany przejazd za Nieborzynem); Tor leży? Jak ja tam byłem 2 lata temu, to już toru nie było. Za samym Anastazewem już był rozebrany i w miejscu po torze jest barierka energochłonna przy jezdni. Tylko nieliczne kawałki w przejazdach. To albo ja źle patrzyłem, albo Ty. Edit: Ja nie pojechałem szosą przez Budzisław Kościelny. Tor leży https://www.youtube.com/watch?v=ZpI6Mf5cizA
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
thering25
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #96 : 02 Wrzesień 2018, 12:02:57 » |
+1
|
Witajcie, Z zaciekawieniem przestudiowalem sobie historie koninskich linii kolejowych, w tym odcinka Anastazewo - Sompolno. A ze bylem przejazdem w Polsce, postanowilem odwiedzic Slesin. Podjechalem na teren dawnej stacji i zastalem tam plac budowy. Po samym przystanku zostal juz tylko pusty plac, sterta podkladow oraz kilka lamp. Niedlugo czas zatrze resztke sladow po bylej linii Sompolno - Cegielnia. Juz od ladnych paru lat odcinek Polwiosek Lubstowski - Slesin - nie istnieje, zamiast toru mamy sciezke rowerowa. Dochodzi ona do kosciola. Juz niedlugo zostanie przedluzona w strone bylego przystnku i dalej do DK25. Na dzien dzisiejszy (2018-08) widac, ze prace budowlane sa juz mocno zaawansowane.
Postanowilem udokumentowac troche - to co jeszcze pozostalo (a jest juz tego niewiele).
Dla tych, ktorzy chcieliby przesledzic dokladny przebieg trasy w kierunku Jablonki - mam mala podpowiedz. Z racji tego, ze spora czesc trasy biegla przez tereny odkrywkowe i topografia terenu zmienila sie nam nie do poznania, polecam uzycie serwisu geoportal. Tam mozna wybrac kadaster - i na podstawie ksztaltu dzialek, mozna dosc szczegolowo zobaczyc, ktoredy dawniej przebiegala linia. Do pomocy mozna tez zaprzegnac stare mapy Messtischblatty oraz WIGowki. Z ich pomoca mozna calkiem sporo wygrzebac.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
thering25
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #97 : 02 Wrzesień 2018, 12:08:28 » |
0
|
I jeszcze 2 fotki
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|