Kucyk
|
|
« Odpowiedz #20 : 22 Maj 2012, 17:23:06 » |
+1
|
Hehehe! A jednak i w Polsce można! Tak trzymać, bo kurs jest właściwy.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Mefin
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #21 : 22 Maj 2012, 17:27:35 » |
-1
|
Można można Tylko trzeba chcieć
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #22 : 22 Maj 2012, 18:01:04 » |
+1
|
Można, można. Tylko trzeba mieć ;p BTW ciekaw jestem, jak będzie wyglądała sprawa dopuszczenia tego taboru do ruchu. Tego w Polsce jeszcze nikt dotąd nie ćwiczył. Wszystko było eksploatowane w PL przed rokiem 1997, a zatem nie było potrzeby przeprowadzania wszystkich skomplikowanych i kosztownych badań w celu uzyskania świadectwa dopuszczenia typu taboru. W wypadku tych wagonów z tego zwolnienia skorzystać się nie da. No chyba, że jakiś kreatywny prawnik albo przychylny urzędnik UTK coś wymyślą, żeby wilk był cały, a i koza syta
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Fisz
Młotkowy
Długość toru:: 99 m
W terenie
Drunken Engineer
|
|
« Odpowiedz #23 : 22 Maj 2012, 18:20:36 » |
+1
|
Wagoniki naprawdę ciekawej konstrukcji. Ciekawe, jak będą się prezentować po odnowieniu Kuźwa, coraz mocniej kusi, żeby się do was wybrać i pooglądać te cuda. Jak zamierzacie je pomalować po odnowieniu.?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« Odpowiedz #24 : 22 Maj 2012, 20:03:11 » |
0
|
Prawdopodobnie coś zielonego, może oliwka Nie jestem pewny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #25 : 22 Maj 2012, 20:32:15 » |
0
|
BTW ciekaw jestem, jak będzie wyglądała sprawa dopuszczenia tego taboru do ruchu. [...] No chyba, że jakiś kreatywny prawnik albo przychylny urzędnik UTK coś wymyślą, żeby wilk był cały, a i koza syta Zależy nawet nie tyle od urzędnika UTK, co od przedstawiciela opiewanej w pieśniach "jednostki uprawnionej", bo to on swoim podpisem będzie w praktyce określał zakres badań. Ważne też, jakie rozwiązania zastosowano w taborze. Jeśli analogiczne do stosowanych w Polsce, to nie powinno być wielkich problemów. Na szczęście na wąskim torze nie ma jakichś wielkich wodotrysków...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #26 : 22 Maj 2012, 20:35:32 » |
0
|
...ale zawsze warto jakąś taką małą wykolejnicę podrzucić sąsiadowi który ma sukcesy...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #27 : 22 Maj 2012, 20:41:55 » |
0
|
Oj, tam. Ale jak miło pisze się o takich problemach - nowy typ taboru wąskotorowego. Pięknie to brzmi .
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #28 : 24 Maj 2012, 01:23:17 » |
+4
|
...ale zawsze warto jakąś taką małą wykolejnicę podrzucić sąsiadowi który ma sukcesy... Tu nie chodzi o podrzucanie wykolejnic. Tu chodzi o realny problem prawny. Sami swego czasu zastanawialiśmy się nad zakupem taboru zagranicznego. I właśnie te sprawy - dopuszczenia do ruchu - nas ostatecznie zniechęciły. Generalnie UTK jest kolejom wąskotorowym przychylne i mniej więcej zdaje sobie sprawę z realiów, w jakich koleje działają. Była nawet konferencja z wąskotorowymi przewoźnikami zorganizowana przez UTK, na której był obecny m. in. śp. naczelnik Chmielewski. Niemniej jednak na niektóre sprawy nawet przychylność i zrozumienie mogą się okazać niewystarczające. Ja kolei w Rudach życzę jak najlepiej, choć, jeśli się odbuduje do Gliwic, to niewątpliwie stanie się realną konkurencją dla Bytomia. Ale mniejsza z tym i o to. Ja po prostu umarłbym ze szczęścia gdybym znów mógł wsiąść do pociągu na Trynku i do Rud pojechać. To właśnie kolej Trynek - Rudy - Racibórz jest TĄ koleją, która mnie zaraziła kolejowym bakcylem, a nie Bytom. Choć z Bytomiem jestem od lat przeszło (już!) 10 związany organizacyjnie i sercem też, to serducho moje bije też i dla Rud.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Skytruck
Nowicjusz
Długość toru:: 28 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #29 : 24 Maj 2012, 17:06:15 » |
+3
|
...ale zawsze warto jakąś taką małą wykolejnicę podrzucić sąsiadowi który ma sukcesy... Ja po prostu umarłbym ze szczęścia gdybym znów mógł wsiąść do pociągu na Trynku i do Rud pojechać. Ale Pawle - w takim przypadku pojechałbyś tylko jeden raz. Instynkt samozachowawczy będzie przeciwny odbudowie kolei.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #30 : 25 Maj 2012, 14:11:58 » |
0
|
Jak by nie było Rudy przetrą szlaki... i oto się rozchodzi. Powodzenia
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #32 : 31 Maj 2012, 01:45:59 » |
0
|
...ale zawsze warto jakąś taką małą wykolejnicę podrzucić sąsiadowi który ma sukcesy... Ja po prostu umarłbym ze szczęścia gdybym znów mógł wsiąść do pociągu na Trynku i do Rud pojechać. Ale Pawle - w takim przypadku pojechałbyś tylko jeden raz. Instynkt samozachowawczy będzie przeciwny odbudowie kolei. Jaki instynkt samozachowawczy? Żeby instynkt samozachowawczy się odezwał musi istnieć zagrożenie. Owszem, dostrzegam pewną konkurencję ze strony ewentualnie odbudowanej kolei do Gliwic, ale spójrzmy na to w ten sposób - koleje są od siebie jednak oddalone, udział osób z Gliwic w potoku podróżnych przewożonych linią bytomską jest niewielki. Inny target, znaczy się. Bytom ściąga ludzi z Bytomia, Chorzowa, Katowic, Siemianowic, Zabrza. Kolej gliwicka, jeśli już, to ściągnie ludzi z Gliwic, Zabrza, Rybnika. Ponadto koleje oferują różne atrakcje - kolej bytomska wozi ludzi nad wodę, do kopalni, do elektrowni (chwilowo nie, ale to wróci). Kolej rudzka na razie jest atrakcją samą w sobie, ewentualnie zawiezie ludzi do lasu. Jeśli dojdzie do wybudowania linii nad Zalew Rybnicki, to owszem, też nad wodę będzie wozić, ale w znacznej części nie te same osoby. Kolej bytomska wpisuje się w zespół zabytków techniki i jest jego elementem. Owszem, obawiam się zauważalnego spadku potoku podróżnych w sezonie otwarcia odbudowanej kolei rudzkiej - zadziała efekt nowości. Efekt ten jest jednak krótkotrwały. Podsumowując - sądzę, że obie koleje poradzą sobie znakomicie działając jednocześnie. Właśnie ze względu na nieco odmienny terytorialnie target oraz ze względu na to, że ich oferta (nie licząc samego przejazdu) jest jednak różna. Z resztą - o czym tu mówić. Na razie do odbudowy droga daleka. Poczekajmy na publikację wstępnego studium wykonalności oraz reakcję samorządów na nie. A zwłaszcza na zawarte w nim kwoty.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #33 : 31 Maj 2012, 10:16:47 » |
0
|
No zaraz, wpierw piszesz że byś umarł, a potem że to nie jest zagrożenie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #34 : 31 Maj 2012, 10:41:24 » |
0
|
No zaraz, wpierw piszesz że byś umarł, a potem że to nie jest zagrożenie? Marcin, zobacz o której Paweł pisał ;-). Pewnie trudna noc w pracy ;-).
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #35 : 31 Maj 2012, 11:18:48 » |
+1
|
Serce rośnie jak się patrzy. Kto jest właścicielem tych wagonów?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mefin
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #36 : 31 Maj 2012, 11:28:49 » |
-2
|
A czy to ma jakieś znaczenie, kto jest właścicielem tych wagonów? Wg mnie to nie ma żadnego znaczenia, ważne, że poprostu są.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamicz
SGKW
Długość toru:: 298 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #37 : 31 Maj 2012, 15:18:33 » |
+3
|
Zapewne własność prywatna jak i inny tabor który stoi w Rudach ( Lxd2 z HP, Tw53, Lyd2, i cała masa taboru na 600mm...)
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Kamil Górnośląskie Koleje Wąskotorowe www.sgkw.eu
|
|
|
djsv
SGKW
Długość toru:: 79 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #38 : 31 Maj 2012, 20:12:14 » |
0
|
A czy to ma jakieś znaczenie, kto jest właścicielem tych wagonów? Wg mnie to nie ma żadnego znaczenia, ważne, że po prostu są.
Wszystko zależy od prywatnego właściciela, jeśli jest w porządku będzie ok, jeśli nie może być nieciekawie. Na przykład jeśli zepsuje się jakaś część w prywatnej lokomotywie to zostanie ona zastąpiona z innej prywatnej czy może....(tu sobie dokończ a sytuacje można rozpatrzeć na kliku płaszczyznach). Inna sprawa co byłoby gdyby linia do Gliwic została odbudowana. Czyj tabor miałby jeździć, jak to rozliczać itp. Ale nie ma co gdybać, bo pozostaje patrzeć na rozwój wypadków. P.S. Jest jeszcze jeden prolem. Brak publicznej informacji o tym, że tabor częściowo jest prywatny. Ludzie myślą, że Rudy same z siebie są takie super, a na innych kolejkach po prostu nic się nie robi. A prawda wygląda inaczej.
|
|
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2012, 20:19:09 wysłane przez djsv »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #39 : 31 Maj 2012, 20:19:41 » |
+1
|
Czyj tabor miałby jeździć, jak to rozliczać? Jako zapobiegliwy obywatel wnioskuję zatem: zakazać koncepcji odbudowy linii do Gliwic, bo nie będzie wiadomo czyj tabor miałby jeździć, jak to rozliczać! Tak, likwidujmy wszelkie źródła nieprawości i niesprawiedliwości już na etapie planów.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|