Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Lipiec 2020, 21:32:23 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowy tabor w Rudach  (Przeczytany 33811 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #20 : 22 Maj 2012, 17:23:06 »
+1

Hehehe! A jednak i w Polsce można! Tak trzymać, bo kurs jest właściwy. 
Zapisane

- Dlaczego mały mikol jest lepszy od dużego?
- Mały, przy rzucaniu nim, lepiej się trzyma na widłach.
Mefin
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 22 Maj 2012, 17:27:35 »
-1

Można można Tylko trzeba chcieć
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1702 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #22 : 22 Maj 2012, 18:01:04 »
+1

Można, można. Tylko trzeba mieć ;p

BTW ciekaw jestem, jak będzie wyglądała sprawa dopuszczenia tego taboru do ruchu. Tego w Polsce jeszcze nikt dotąd nie ćwiczył. Wszystko było eksploatowane w PL przed rokiem 1997, a zatem nie było potrzeby przeprowadzania wszystkich skomplikowanych i kosztownych badań w celu uzyskania świadectwa dopuszczenia typu taboru. W wypadku tych wagonów z tego zwolnienia skorzystać się nie da. No chyba, że jakiś kreatywny prawnik albo przychylny urzędnik UTK coś wymyślą, żeby wilk był cały, a i koza syta
Zapisane
Fisz
Młotkowy
**
Długość toru:: 99 m

W terenie W terenie


Drunken Engineer


« Odpowiedz #23 : 22 Maj 2012, 18:20:36 »
+1

Wagoniki naprawdę ciekawej konstrukcji. Ciekawe, jak będą się prezentować po odnowieniu

Kuźwa, coraz mocniej kusi, żeby się do was wybrać i pooglądać te cuda.

Jak zamierzacie je pomalować po odnowieniu.?
Zapisane
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« Odpowiedz #24 : 22 Maj 2012, 20:03:11 »
0

Prawdopodobnie coś zielonego, może oliwka Nie jestem pewny.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1531 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 22 Maj 2012, 20:32:15 »
0

Cytuj
BTW ciekaw jestem, jak będzie wyglądała sprawa dopuszczenia tego taboru do ruchu.
[...]
No chyba, że jakiś kreatywny prawnik albo przychylny urzędnik UTK coś wymyślą, żeby wilk był cały, a i koza syta
Zależy nawet nie tyle od urzędnika UTK, co od przedstawiciela opiewanej w pieśniach "jednostki uprawnionej", bo to on swoim podpisem będzie w praktyce określał zakres badań. Ważne też, jakie rozwiązania zastosowano w taborze. Jeśli analogiczne do stosowanych w Polsce, to nie powinno być wielkich problemów. Na szczęście na wąskim torze nie ma jakichś wielkich wodotrysków...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #26 : 22 Maj 2012, 20:35:32 »
0

...ale zawsze warto jakąś taką małą wykolejnicę podrzucić sąsiadowi który ma sukcesy...  Spoko
Zapisane

- Dlaczego mały mikol jest lepszy od dużego?
- Mały, przy rzucaniu nim, lepiej się trzyma na widłach.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1531 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 22 Maj 2012, 20:41:55 »
0

Oj, tam. Ale jak miło pisze się o takich problemach - nowy typ taboru wąskotorowego. Pięknie to brzmi .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1702 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #28 : 24 Maj 2012, 01:23:17 »
+4

...ale zawsze warto jakąś taką małą wykolejnicę podrzucić sąsiadowi który ma sukcesy...  Spoko

Tu nie chodzi o podrzucanie wykolejnic. Tu chodzi o realny problem prawny. Sami swego czasu zastanawialiśmy się nad zakupem taboru zagranicznego. I właśnie te sprawy - dopuszczenia do ruchu - nas ostatecznie zniechęciły. Generalnie UTK jest kolejom wąskotorowym przychylne i mniej więcej zdaje sobie sprawę z realiów, w jakich koleje działają. Była nawet konferencja z wąskotorowymi przewoźnikami zorganizowana przez UTK, na której był obecny m. in. śp. naczelnik Chmielewski. Niemniej jednak na niektóre sprawy nawet przychylność i zrozumienie mogą się okazać niewystarczające.
Ja kolei w Rudach życzę jak najlepiej, choć, jeśli się odbuduje do Gliwic, to niewątpliwie stanie się realną konkurencją dla Bytomia. Ale mniejsza z tym i o to. Ja po prostu umarłbym ze szczęścia gdybym znów mógł wsiąść do pociągu na Trynku i do Rud pojechać. To właśnie kolej Trynek - Rudy - Racibórz jest TĄ koleją, która mnie zaraziła kolejowym bakcylem, a nie Bytom. Choć z Bytomiem jestem od lat przeszło (już!) 10 związany organizacyjnie i sercem też, to serducho moje bije też i dla Rud.
Zapisane
Skytruck
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 24 Maj 2012, 17:06:15 »
+3

...ale zawsze warto jakąś taką małą wykolejnicę podrzucić sąsiadowi który ma sukcesy...  Spoko
Ja po prostu umarłbym ze szczęścia gdybym znów mógł wsiąść do pociągu na Trynku i do Rud pojechać.

Ale Pawle - w takim przypadku pojechałbyś tylko jeden raz. Instynkt samozachowawczy będzie przeciwny odbudowie kolei.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 770 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 25 Maj 2012, 14:11:58 »
0

Jak by nie było Rudy przetrą szlaki... i oto się rozchodzi.
Powodzenia
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #31 : 30 Maj 2012, 15:00:49 »
0

Reportaż o nowych wagonach w TVP Katowice:
http://www.tvp.pl/katowice/informacyjne/aktualnosci/wideo/27-maja-1830/7499139
Oglądać od 10:40.

Co myślicie o młodym mikolu w 12:16 i 12:35
Proszę o wyrozumiałą krytykę, gdyż byłem bardzo zestresowany. Jestem nieśmiały, i każdy taki wywiad jest dla mnie wielkim wyczynem.
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1702 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #32 : 31 Maj 2012, 01:45:59 »
0

...ale zawsze warto jakąś taką małą wykolejnicę podrzucić sąsiadowi który ma sukcesy...  Spoko
Ja po prostu umarłbym ze szczęścia gdybym znów mógł wsiąść do pociągu na Trynku i do Rud pojechać.

Ale Pawle - w takim przypadku pojechałbyś tylko jeden raz. Instynkt samozachowawczy będzie przeciwny odbudowie kolei.

Jaki instynkt samozachowawczy? Żeby instynkt samozachowawczy się odezwał musi istnieć zagrożenie. Owszem, dostrzegam pewną konkurencję ze strony ewentualnie odbudowanej kolei do Gliwic, ale spójrzmy na to w ten sposób - koleje są od siebie jednak oddalone, udział osób z Gliwic w potoku podróżnych przewożonych linią bytomską jest niewielki. Inny target, znaczy się. Bytom ściąga ludzi z Bytomia, Chorzowa, Katowic, Siemianowic, Zabrza. Kolej gliwicka, jeśli już, to ściągnie ludzi z Gliwic, Zabrza, Rybnika. Ponadto koleje oferują różne atrakcje - kolej bytomska wozi ludzi nad wodę, do kopalni, do elektrowni (chwilowo nie, ale to wróci). Kolej rudzka na razie jest atrakcją samą w sobie, ewentualnie zawiezie ludzi do lasu. Jeśli dojdzie do wybudowania linii nad Zalew Rybnicki, to owszem, też nad wodę będzie wozić, ale w znacznej części nie te same osoby. Kolej bytomska wpisuje się w zespół zabytków techniki i jest jego elementem.
Owszem, obawiam się zauważalnego spadku potoku podróżnych w sezonie otwarcia odbudowanej kolei rudzkiej - zadziała efekt nowości. Efekt ten jest jednak krótkotrwały. Podsumowując - sądzę, że obie koleje poradzą sobie znakomicie działając jednocześnie. Właśnie ze względu na nieco odmienny terytorialnie target oraz ze względu na to, że ich oferta (nie licząc samego przejazdu) jest jednak różna. Z resztą - o czym tu mówić. Na razie do odbudowy droga daleka. Poczekajmy na publikację wstępnego studium wykonalności oraz reakcję samorządów na nie. A zwłaszcza na zawarte w nim kwoty.
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #33 : 31 Maj 2012, 10:16:47 »
0

No zaraz, wpierw piszesz że byś umarł, a potem że to nie jest zagrożenie?
Zapisane

Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 952 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #34 : 31 Maj 2012, 10:41:24 »
0

No zaraz, wpierw piszesz że byś umarł, a potem że to nie jest zagrożenie?

Marcin, zobacz o której Paweł pisał ;-). Pewnie trudna noc w pracy ;-).
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1908 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #35 : 31 Maj 2012, 11:18:48 »
+1

Serce rośnie jak się patrzy. Kto jest właścicielem tych wagonów?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Mefin
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 31 Maj 2012, 11:28:49 »
-2

A czy to ma jakieś znaczenie, kto jest właścicielem tych wagonów? Wg mnie to nie ma żadnego znaczenia, ważne, że poprostu są.
Zapisane
kamicz
SGKW
*
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #37 : 31 Maj 2012, 15:18:33 »
+3

Zapewne własność prywatna jak i inny tabor który stoi w Rudach ( Lxd2 z HP, Tw53, Lyd2, i cała masa taboru na 600mm...)
Zapisane

Pozdrawiam, Kamil
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
www.sgkw.eu
djsv
SGKW
*
Długość toru:: 79 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 31 Maj 2012, 20:12:14 »
0

A czy to ma jakieś znaczenie, kto jest właścicielem tych wagonów? Wg mnie to nie ma żadnego znaczenia, ważne, że po prostu są.

Wszystko zależy od prywatnego właściciela, jeśli jest w porządku będzie ok, jeśli nie może być nieciekawie. Na przykład jeśli zepsuje się jakaś część w prywatnej lokomotywie to zostanie ona zastąpiona z innej prywatnej czy może....(tu sobie dokończ a sytuacje można rozpatrzeć na kliku płaszczyznach). Inna sprawa co byłoby gdyby linia do Gliwic została odbudowana. Czyj tabor miałby jeździć, jak to rozliczać itp. Ale nie ma co gdybać, bo pozostaje patrzeć na rozwój wypadków.

P.S. Jest jeszcze jeden prolem. Brak publicznej informacji o tym, że tabor częściowo jest prywatny. Ludzie myślą, że Rudy same z siebie są takie super, a na innych kolejkach po prostu nic się nie robi. A prawda wygląda inaczej.
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2012, 20:19:09 wysłane przez djsv » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #39 : 31 Maj 2012, 20:19:41 »
+1

Czyj tabor miałby jeździć, jak to rozliczać?
Jako zapobiegliwy obywatel wnioskuję zatem: zakazać koncepcji odbudowy linii do Gliwic, bo nie będzie wiadomo czyj tabor miałby jeździć, jak to rozliczać! Tak, likwidujmy wszelkie źródła nieprawości i niesprawiedliwości już na etapie planów.
Zapisane

- Dlaczego mały mikol jest lepszy od dużego?
- Mały, przy rzucaniu nim, lepiej się trzyma na widłach.
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!