Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Października 2024, 14:24:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 25   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co słychać w Jędrzejowie?  (Przeczytany 304484 razy)
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 203 m

W terenie W terenie


« : 01 Grudnia 2012, 22:41:45 »
0

Od dawien dawna nie było żadnych informacji z kolejki jędrzejowskiej, ani na temat jakichkolwiek inwestycji, wydarzeń (poza spotkaniem drezynowym) czy choćby relacji z kursowania kolejki w sezonie, więc chciałbym w tym wątku poprosić kogoś, kto był w tym roku w Jędrzejowie o krótkie przedstawienie sprawy, jak się ma kolejka, jak wygląda frekwencja w pociągach i czy są jakieś plany na przyszłość. Sam planowałem się w wakacje wybrać do tego świętokrzyskiego miasta, ale brakło czasu a teraz pozostaje jedynie czekać na kolejny sezon. Są prowadzone w Jędrzejowie jakiekolwiek prace przy utrzymaniu torowiska tudzież naprawach taboru, np. przy Lyd1 z Piotrkowa Trybunalskiego?
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 02 Grudnia 2012, 21:27:22 »
0

Z najnowszych więści ( własnie co przeczytałem):

http://www.pinczow.com/news/display.php?ID=5298

Ciekawa informacja być może szansa na pozyskanie obiecanego zadaszenia i to nie byle jakiego, wyjątkowego, starej lokomotywowni. Mam nadzieje że odpowiednie osoby lobbują ( ostatnio to modne w polityce i skuteczne) na rzecz odpowiedniego przeznaczenie tego budynku który jak widać ma być opuszczony, a miasto miałoby szansę spełnić obietnicę co do "wiaty". Trzeba działać. Nakłaniać miasto do zorganizowania w tym miejscu schronienia dla taboru, ale też bazy np. dla wypożyczalni drezyn, sal modelarskich, jakiegoś warsztatu, strzelnicy, oddziału muzeum regionalnego z salą pamięci o Pińczowskiej koleji dojazdowej, która to była ogromnym przesiębiorstwem niegdyś i zostawiła trwały ślad w historii Pińczowa, no niewątpliwie budynek ten to zabytek i byłoby warto aby żył i miał coś wspólnego ze swym pierwotnym przeznaczeniem. Byłaby to miła wizytówka miasta obok: reaktywowanego klubu kon tiki, aeroklubu pińczowskiego taki...klub kolejarza drezyniarza
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 05 Grudnia 2012, 11:12:01 »
+3

Od dawien dawna nie było żadnych informacji z kolejki jędrzejowskiej, ani na temat jakichkolwiek inwestycji, wydarzeń (poza spotkaniem drezynowym) czy choćby relacji z kursowania kolejki w sezonie, więc chciałbym w tym wątku poprosić kogoś, kto był w tym roku w Jędrzejowie o krótkie przedstawienie sprawy, jak się ma kolejka, jak wygląda frekwencja w pociągach i czy są jakieś plany na przyszłość. Sam planowałem się w wakacje wybrać do tego świętokrzyskiego miasta, ale brakło czasu a teraz pozostaje jedynie czekać na kolejny sezon. Są prowadzone w Jędrzejowie jakiekolwiek prace przy utrzymaniu torowiska tudzież naprawach taboru, np. przy Lyd1 z Piotrkowa Trybunalskiego?
Kolejka może zaliczyć miniony sezon do udanych. Przewieziono ok. 16.600 pasażerów ( 15.400 w 2011 ). Niedzielne, regularne kursy cieszyły się niezmiennym powodzeniem ( w tym także te krótkie, warunkowe Pińczów - Umianowice - Pińczów ). Jeden był tylko przypadek ( przy ekstremalnie złej pogodzie tego dnia ) że "krótki " pociąg nie odjechał z Pińczowa. Nierzadko czeka w Pińczowie 150-200 osób więc zapis o minimalnej liczbie 15 pasażerów jest dość teoretyczny. Prace torowe to żmudna codzienność. Wymieniono w tym roku 200 podkładów i 50 mostownic. Podniesiono 300 m łuku o nieprawidłowej przechyłce między Umianowicami a Pińczowem. Gruntowne odkrzaczanie na sporych odcinkach zlecono na zewnątrz . Umożliwiło to ponowne włączenie do składu pakownego letniaka ( po uprzednim przeglądzie wózków ). Wagon barowy otrzymał na wiosnę nową malaturę ( po naprawie ubytków poszycia ) a obecnie trwa remont 3Aw. Na wiosnę 2013 planowana jest " gotowość bojowa" obu Lxd 2 ( 258 i 332 ) oraz piotrkowskiej Lyd1. W planach jest rewitalizacja stacji w Jędrzejowie i Jasionnej. Oczkiem w głowie nielicznego wolontariatu ( ostatnio głównie tzw. "grupa szczecińska") jest ponowne odzyskanie odcinka Umianowice-Sędziejowice co już częsciowo się udało ( do Stawian pod ruch drezynowy ) oraz pozyskanie partnerów do realizacji projektu " tramwaj wąskotorowy Pińczów- Młodzawy"
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 05 Grudnia 2012, 12:02:17 »
0

A co z Lxd2 333??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 05 Grudnia 2012, 17:02:45 »
0

Jest nadal " na stanie". Stoi w szopie ale z tego co wiem to nie jest do "natychmiastowego odpalenia" ( podobnie jak na wielu krajowych wąskotorówkach ).
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 24 Lutego 2013, 11:53:14 »
+3

Ciuchcia z Jędrzejowa Małe | Duże


polecam poszukiwania stacji w jędrzejowie ok. od 10 min
od znajomych z jędrzejowa usłyszałem że podobno ten film to hit w jędrzejowie
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 24 Lutego 2013, 19:35:34 »
+1

Taaaaa, znamy ten sławny materiał. Nawet wysłaliśmy go do decyzyjnych osób jako "głos ludu". Nie pytaj o efekt - możesz jechać do Jędrzejowa i nakręcić sequel  Chichot
Zapisane

andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 432 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 10 Marca 2013, 15:19:55 »
+3

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć co łychać w Jędrzejowie i na szlaku ŚwkD ?  Czy ktoś ma wiedzę z następującego zakresu :

Jaki zakres prac wykonano przy taborze i trowisku przez parę zimowych miesięcy, i jakie są palny na nadchodzące najbliższe tygodnie?

Jakie działania i zajęcia dla pracowników w tym promujące kolejkę przy gotował prezes kolejki ?

W  ilu instytucjach byli pracownicy kolejki w celu promocji wycieczek na sezon 2013?

U ilu dyrektorów szkół byli odpowiedni pracownicy, prezes kolejki w celu zapytania o możliwość spotkania z uczniami w ramach lekcji historii i opowiedzenia o roli jaką niegdyś odgrywała kolejka ( bazując choćby np. na ksiązce B. Prokopińskiego i własnych wspomnieniach). Przy okazji promując kolejkę na nadchodzący sezon 2013?

Ogólnie, co własciwe robią przez zimę pracownicy kolejki , czy ich widać przy jakiś konkretnych pracach ?
Zapisane
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 232 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 10 Marca 2013, 17:52:19 »
0

To brzmi jak interpelacja poselska!
Nie znam miejscowej sytuacji kadrowej ale czy personel techniczny też chcesz wysłać do szkół?  
Zapisane
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 10 Marca 2013, 18:16:31 »
0

Witam. Kolega "andrzej84" w jednym poście zadał tyle pytań,że Macierewicz ze swoją komisją wysiada. A pytania (rozliczenia) odnośnie wykonanych prac,proszę kierować bezpośrednio:   mailto:edward.choroszynski@poczta.onet.pl   Pan Prezes chętnie udzieli informacji. Pozdrawiam. Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #10 : 10 Marca 2013, 18:25:34 »
0

Pan Prezes chętnie udzieli informacji.
Już to widzę.
Swoją drogą to ciekawe co powoduje Andrzejem84 że zadaje tak trudne i drażliwe pytania. Nie powiem - sam bym chętnie odpowiedzi na nie poczytał, ale bądźmy szczerzy - jak we wstępie: odpowiedzi nie będzie. Bo raczej wątpię że było by się czym chwalić...  Spoko
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 10 Marca 2013, 18:54:31 »
+1

Te pytania to raczej do "działu marketingu". Tez jestem ciekaw odpowiedzi na te pytania choć większości się domyślam....
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #12 : 12 Marca 2013, 21:30:18 »
+2

Np. przy taborze:





więcej na: http://ciuchcia.eu
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #13 : 15 Marca 2013, 20:14:34 »
+2

Już pomalowana:

Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 15 Marca 2013, 20:21:33 »
0

Andi a co z węglarkami których remont zaczętą zaraz po przywiezieniu do Jędrzejowa z Piotrkowa?
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 15 Marca 2013, 20:32:22 »
0

Witam! Pełen szacun dla pracowwników ŚKd. Malowanie pierwotne? Pytam ze znakiem zapytania,bo już zgłupiałem odnośnie służby i daty produkcji.Kolega "Andy" tam był,czy podparł się zdjęciem Kol. Konrada? Pozdrawiam. Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #16 : 15 Marca 2013, 22:43:27 »
0

Czy planowany jest demontaż w waszej Wls, pasujących jak pięść do oka  reflektorów od Lxd2,będących zresztą  radosną twórczością mistrzów z Piotrkowa i zastąpienie ich oryginalnymi np.od ciągnika rolniczego,wszak otwory montażowe jak widać na zdjęciu pozostały?
A tak poza tym szacun za bardzo ładne wykonanie renowacji Wls-a.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #17 : 16 Marca 2013, 17:19:50 »
0

Reflektory od Ursusa finansowo to żadna filozofia, kosztują za sztukę pomiędzy 30 a 40 zł, tyle że na odległość ich nie zamontuję A byłyby piękną kropką nad "i" bo rzeczywiście wykonaliście panowie kawał dobrej roboty To co, zrzuta forumowa, czy ktoś stawia?
Ja mogę jakby co
Zapisane

MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 16 Marca 2013, 18:51:55 »
+1

Dla mnie te rumuńskie reflektory pasują lepiej niż ta fabryczna pańszczyzna z ciągnika. Ale podobno o gustach się nie dyskutuje.
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #19 : 17 Marca 2013, 01:54:18 »
+3

Raczej nie o gusta tu chodzi, tylko Jędrzejów musiałby się tu określić, czy bardziej interesuje ich funkcjonalność czy może zachowanie historycznego kształtu tej maszynki. Wiadomo że konstrukcja tej lokomotywy pochodzi z czasów, w których taka "fabryczna pańszczyzna" była na porządku dziennym, także w kwestiach poważniejszych niż reflektory...  Bawimy się w historię? Interesuje nas żeby przed lokomotywą było jasno jak przed Lxd2, czy może wolimy nastrojowy półmrok znany z Ursusa C-360?
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 25   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!