Łukasz
SGKW
Długość toru:: 203 m
W terenie
|
|
« : 01 Grudnia 2012, 22:41:45 » |
0
|
Od dawien dawna nie było żadnych informacji z kolejki jędrzejowskiej, ani na temat jakichkolwiek inwestycji, wydarzeń (poza spotkaniem drezynowym) czy choćby relacji z kursowania kolejki w sezonie, więc chciałbym w tym wątku poprosić kogoś, kto był w tym roku w Jędrzejowie o krótkie przedstawienie sprawy, jak się ma kolejka, jak wygląda frekwencja w pociągach i czy są jakieś plany na przyszłość. Sam planowałem się w wakacje wybrać do tego świętokrzyskiego miasta, ale brakło czasu a teraz pozostaje jedynie czekać na kolejny sezon. Są prowadzone w Jędrzejowie jakiekolwiek prace przy utrzymaniu torowiska tudzież naprawach taboru, np. przy Lyd1 z Piotrkowa Trybunalskiego?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #1 : 02 Grudnia 2012, 21:27:22 » |
0
|
Z najnowszych więści ( własnie co przeczytałem): http://www.pinczow.com/news/display.php?ID=5298Ciekawa informacja być może szansa na pozyskanie obiecanego zadaszenia i to nie byle jakiego, wyjątkowego, starej lokomotywowni. Mam nadzieje że odpowiednie osoby lobbują ( ostatnio to modne w polityce i skuteczne) na rzecz odpowiedniego przeznaczenie tego budynku który jak widać ma być opuszczony, a miasto miałoby szansę spełnić obietnicę co do "wiaty". Trzeba działać. Nakłaniać miasto do zorganizowania w tym miejscu schronienia dla taboru, ale też bazy np. dla wypożyczalni drezyn, sal modelarskich, jakiegoś warsztatu, strzelnicy, oddziału muzeum regionalnego z salą pamięci o Pińczowskiej koleji dojazdowej, która to była ogromnym przesiębiorstwem niegdyś i zostawiła trwały ślad w historii Pińczowa, no niewątpliwie budynek ten to zabytek i byłoby warto aby żył i miał coś wspólnego ze swym pierwotnym przeznaczeniem. Byłaby to miła wizytówka miasta obok: reaktywowanego klubu kon tiki, aeroklubu pińczowskiego taki...klub kolejarza drezyniarza
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
|
« Odpowiedz #2 : 05 Grudnia 2012, 11:12:01 » |
+3
|
Od dawien dawna nie było żadnych informacji z kolejki jędrzejowskiej, ani na temat jakichkolwiek inwestycji, wydarzeń (poza spotkaniem drezynowym) czy choćby relacji z kursowania kolejki w sezonie, więc chciałbym w tym wątku poprosić kogoś, kto był w tym roku w Jędrzejowie o krótkie przedstawienie sprawy, jak się ma kolejka, jak wygląda frekwencja w pociągach i czy są jakieś plany na przyszłość. Sam planowałem się w wakacje wybrać do tego świętokrzyskiego miasta, ale brakło czasu a teraz pozostaje jedynie czekać na kolejny sezon. Są prowadzone w Jędrzejowie jakiekolwiek prace przy utrzymaniu torowiska tudzież naprawach taboru, np. przy Lyd1 z Piotrkowa Trybunalskiego?
Kolejka może zaliczyć miniony sezon do udanych. Przewieziono ok. 16.600 pasażerów ( 15.400 w 2011 ). Niedzielne, regularne kursy cieszyły się niezmiennym powodzeniem ( w tym także te krótkie, warunkowe Pińczów - Umianowice - Pińczów ). Jeden był tylko przypadek ( przy ekstremalnie złej pogodzie tego dnia ) że "krótki " pociąg nie odjechał z Pińczowa. Nierzadko czeka w Pińczowie 150-200 osób więc zapis o minimalnej liczbie 15 pasażerów jest dość teoretyczny. Prace torowe to żmudna codzienność. Wymieniono w tym roku 200 podkładów i 50 mostownic. Podniesiono 300 m łuku o nieprawidłowej przechyłce między Umianowicami a Pińczowem. Gruntowne odkrzaczanie na sporych odcinkach zlecono na zewnątrz . Umożliwiło to ponowne włączenie do składu pakownego letniaka ( po uprzednim przeglądzie wózków ). Wagon barowy otrzymał na wiosnę nową malaturę ( po naprawie ubytków poszycia ) a obecnie trwa remont 3Aw. Na wiosnę 2013 planowana jest " gotowość bojowa" obu Lxd 2 ( 258 i 332 ) oraz piotrkowskiej Lyd1. W planach jest rewitalizacja stacji w Jędrzejowie i Jasionnej. Oczkiem w głowie nielicznego wolontariatu ( ostatnio głównie tzw. "grupa szczecińska") jest ponowne odzyskanie odcinka Umianowice-Sędziejowice co już częsciowo się udało ( do Stawian pod ruch drezynowy ) oraz pozyskanie partnerów do realizacji projektu " tramwaj wąskotorowy Pińczów- Młodzawy"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #3 : 05 Grudnia 2012, 12:02:17 » |
0
|
A co z Lxd2 333??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Wojtek_SZN
|
|
« Odpowiedz #4 : 05 Grudnia 2012, 17:02:45 » |
0
|
Jest nadal " na stanie". Stoi w szopie ale z tego co wiem to nie jest do "natychmiastowego odpalenia" ( podobnie jak na wielu krajowych wąskotorówkach ).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #5 : 24 Lutego 2013, 11:53:14 » |
+3
|
polecam poszukiwania stacji w jędrzejowie ok. od 10 min od znajomych z jędrzejowa usłyszałem że podobno ten film to hit w jędrzejowie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #6 : 24 Lutego 2013, 19:35:34 » |
+1
|
Taaaaa, znamy ten sławny materiał. Nawet wysłaliśmy go do decyzyjnych osób jako "głos ludu". Nie pytaj o efekt - możesz jechać do Jędrzejowa i nakręcić sequel
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
|
« Odpowiedz #7 : 10 Marca 2013, 15:19:55 » |
+3
|
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć co łychać w Jędrzejowie i na szlaku ŚwkD ? Czy ktoś ma wiedzę z następującego zakresu :
Jaki zakres prac wykonano przy taborze i trowisku przez parę zimowych miesięcy, i jakie są palny na nadchodzące najbliższe tygodnie?
Jakie działania i zajęcia dla pracowników w tym promujące kolejkę przy gotował prezes kolejki ?
W ilu instytucjach byli pracownicy kolejki w celu promocji wycieczek na sezon 2013?
U ilu dyrektorów szkół byli odpowiedni pracownicy, prezes kolejki w celu zapytania o możliwość spotkania z uczniami w ramach lekcji historii i opowiedzenia o roli jaką niegdyś odgrywała kolejka ( bazując choćby np. na ksiązce B. Prokopińskiego i własnych wspomnieniach). Przy okazji promując kolejkę na nadchodzący sezon 2013?
Ogólnie, co własciwe robią przez zimę pracownicy kolejki , czy ich widać przy jakiś konkretnych pracach ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
feyg
|
|
« Odpowiedz #8 : 10 Marca 2013, 17:52:19 » |
0
|
To brzmi jak interpelacja poselska! Nie znam miejscowej sytuacji kadrowej ale czy personel techniczny też chcesz wysłać do szkół?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
|
« Odpowiedz #9 : 10 Marca 2013, 18:16:31 » |
0
|
Witam. Kolega "andrzej84" w jednym poście zadał tyle pytań,że Macierewicz ze swoją komisją wysiada. A pytania (rozliczenia) odnośnie wykonanych prac,proszę kierować bezpośrednio: mailto:edward.choroszynski@poczta.onet.pl Pan Prezes chętnie udzieli informacji. Pozdrawiam. Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #10 : 10 Marca 2013, 18:25:34 » |
0
|
Pan Prezes chętnie udzieli informacji. Już to widzę. Swoją drogą to ciekawe co powoduje Andrzejem84 że zadaje tak trudne i drażliwe pytania. Nie powiem - sam bym chętnie odpowiedzi na nie poczytał, ale bądźmy szczerzy - jak we wstępie: odpowiedzi nie będzie. Bo raczej wątpię że było by się czym chwalić...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #11 : 10 Marca 2013, 18:54:31 » |
+1
|
Te pytania to raczej do "działu marketingu". Tez jestem ciekaw odpowiedzi na te pytania choć większości się domyślam....
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #13 : 15 Marca 2013, 20:14:34 » |
+2
|
Już pomalowana:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #14 : 15 Marca 2013, 20:21:33 » |
0
|
Andi a co z węglarkami których remont zaczętą zaraz po przywiezieniu do Jędrzejowa z Piotrkowa?
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Bogdan_KRK
|
|
« Odpowiedz #15 : 15 Marca 2013, 20:32:22 » |
0
|
Witam! Pełen szacun dla pracowwników ŚKd. Malowanie pierwotne? Pytam ze znakiem zapytania,bo już zgłupiałem odnośnie służby i daty produkcji.Kolega "Andy" tam był,czy podparł się zdjęciem Kol. Konrada? Pozdrawiam. Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #16 : 15 Marca 2013, 22:43:27 » |
0
|
Czy planowany jest demontaż w waszej Wls, pasujących jak pięść do oka reflektorów od Lxd2,będących zresztą radosną twórczością mistrzów z Piotrkowa i zastąpienie ich oryginalnymi np.od ciągnika rolniczego,wszak otwory montażowe jak widać na zdjęciu pozostały? A tak poza tym szacun za bardzo ładne wykonanie renowacji Wls-a.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #17 : 16 Marca 2013, 17:19:50 » |
0
|
Reflektory od Ursusa finansowo to żadna filozofia, kosztują za sztukę pomiędzy 30 a 40 zł, tyle że na odległość ich nie zamontuję A byłyby piękną kropką nad "i" bo rzeczywiście wykonaliście panowie kawał dobrej roboty To co, zrzuta forumowa, czy ktoś stawia? Ja mogę jakby co
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #18 : 16 Marca 2013, 18:51:55 » |
+1
|
Dla mnie te rumuńskie reflektory pasują lepiej niż ta fabryczna pańszczyzna z ciągnika. Ale podobno o gustach się nie dyskutuje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #19 : 17 Marca 2013, 01:54:18 » |
+3
|
Raczej nie o gusta tu chodzi, tylko Jędrzejów musiałby się tu określić, czy bardziej interesuje ich funkcjonalność czy może zachowanie historycznego kształtu tej maszynki. Wiadomo że konstrukcja tej lokomotywy pochodzi z czasów, w których taka "fabryczna pańszczyzna" była na porządku dziennym, także w kwestiach poważniejszych niż reflektory... Bawimy się w historię? Interesuje nas żeby przed lokomotywą było jasno jak przed Lxd2, czy może wolimy nastrojowy półmrok znany z Ursusa C-360?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|