andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #180 : 08 Sierpnia 2013, 09:47:08 » |
0
|
Chodziło mi bardziej o pokazanie większej sensowności udrożniania szlaku do Chrobrza niż budowy muzeum w Sędziejowicach z pkt. widzenia turystycznego, komercyjnego i finansowego, przy hipotetycznym założeniu, że są jakieś pieniądze na inwestycje i chęci samorządów. I że wtedy lepiej np. miedzy tymi 2 pomysłowymi zrealizować ten "bardziej komercyjny", skierowany do większej ilości osób.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BarteG
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #181 : 08 Sierpnia 2013, 12:20:34 » |
-1
|
Szlak do Młodzaw a do Wiślicy to oczywiście dwie różne historie i oczywiście odbudowa tego krótszego odcinka pochłonęła by mniej pieniędzy niż budowa muzeum. Natomiast muzeum w Stawianach miałoby jakikolwiek sens tylko wtedy gdy byłoby scalone z muzeum Polska Na Kołach, oraz gdyby udało się zdobyć tabor normalnotorowy do skansenu (najlepiej unikatowy- taki jakiego nie ma w innych skansenach). Przykładowo SP32, EU05, EP05, ET40, SP47 (podobno Kościerzyna chciała się go pozbyć), oraz klasyki takie jak gagarin, rumun i kilka parowozów. Wówczas atrakcji byłoby multum: *przejazdy kolejką na odcinkach Jędrzejów-Umianowice, Umianowice- Pińczów/ Młodzawy/ Chroberz, Umianowice- Stawiany Pińczowskie, *ognisko/ zabawa na stacji Umanowice, *ścieżka rowerowa do Jasionnej, *przejazdy drezynami po stacji Stawiany, oraz szlakiem w stronę Sędziejowic, *zabytkowa linia autobusowa Kielce- Stawiany, *przejażdżki zabytkowymi samochodami po Stawianach, *skansen kolejowy, *pałac i muzeum w Chrobrzu, *ogród w Młodzawach. Niestety możemy o czymś takim tylko pomarzyć, ponieważ do realizacji tych planów potrzebne są gigantyczne dofinansowania- tutaj kolejka sama nic nie zrobi. Realnym i ciekawym pomysłem jest ekspozycja nieczynnego taboru w Pińczowie- pytanie czy Pińczów chciałby to wesprzeć- wypadałoby teren ogrodzić i zamontować monitoring.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #182 : 08 Sierpnia 2013, 12:34:06 » |
+3
|
Muzeum a raczej mini muzeum to można tanim kosztem zrobić w Jędrzejowie. Tak jak obecnie stoi tabor na jednym to może stać tylko zadbać aby nie było tam zielska po pas. Przy każdym wagonie umieścić tabliczkę z opisem wagonu. Lokomotywy (Px48, Lxd2-333, Lyd2)ustawić tam gdzie obecnie stoi Lyd2 (o ile się tam wszystkie zmieszczą) i tak samo przy każdej opis. Oczywiście w niedziele i podczas zamówionych pociągów budynek musi być dostępny dla zwiedzających. W ten sposób tanim kosztem można zrobić muzeum. Wystawianie taboru na inne stacje jest ryzykowne.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #183 : 08 Sierpnia 2013, 13:31:34 » |
+4
|
Natomiast muzeum w Stawianach miałoby jakikolwiek sens tylko wtedy gdy byłoby scalone z muzeum Polska Na Kołach, oraz gdyby udało się zdobyć tabor normalnotorowy do skansenu (najlepiej unikatowy- taki jakiego nie ma w innych skansenach). Przykładowo SP32, EU05, EP05, ET40, SP47 (podobno Kościerzyna chciała się go pozbyć), oraz klasyki takie jak gagarin, rumun i kilka parowozów. Wówczas atrakcji byłoby multum:
Ach to prażące niemiłosiernie słońce...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
BarteG
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #184 : 08 Sierpnia 2013, 13:48:13 » |
0
|
(o ile się tam wszystkie zmieszczą) Nie zmieszczą się. Tam ledwo mieści się Donald i 802S i jest ogólna ciasnota. Ten budynek moim zdaniem lepiej zaadaptować na garaż riksz torowych. Wystawianie taboru na inne stacje jest ryzykowne. W Miliczu jakoś można. Wystarczyłoby ogrodzenie i monitoring stacji Pińczów- zresztą miasto samo zapowiedziało, że przeznaczy człowieka do dbania o stację. Stacja Pińczów ma przynajmniej swój urok, zaś J-ów Wąski to usiany blaszakami i ruinami moloch. A z peixa póki co nie robiłbym pomnika- może za kilka lat coś się zmieni i jednak będą fundusze na jego usprawnienie? Ach to prażące niemiłosiernie słońce... Proponuję cofnąć się do pierwszego posta zaczynającego temat Stawian- od razu napisałem, że to tylko moje oderwane od rzeczywistości mikolskie gderanie, które nie ma szans na urzeczywistnienie, a że temat tak jakoś się potoczył to w końcu wyszło z tego co wyszło  .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #185 : 08 Sierpnia 2013, 13:56:15 » |
0
|
Natomiast muzeum w Stawianach miałoby jakikolwiek sens
Myślę, że większy sens miałby aquapark z opcją dojazdu kolejką. Ten budynek moim zdaniem lepiej zaadaptować na garaż riksz torowych.
A Umianowice i Pińczów? Tam też by się przydały jakieś garaże i po 2 drezynki...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #186 : 08 Sierpnia 2013, 18:52:28 » |
0
|
... że o deskach do wymiany nie wspomni...  Spoko, dostaniesz deski. Do letniaków bedą potrzebne nowe 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #187 : 08 Sierpnia 2013, 19:49:26 » |
0
|
Miałem na myśli pewną małą węglareczkę, a raczej jej szkielecik oczekujący zmiłowania, po działaniach jednego oprawcy 
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #188 : 08 Sierpnia 2013, 22:32:33 » |
0
|
Nie wspomnę, kto miał wspołudział 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #189 : 08 Sierpnia 2013, 22:59:20 » |
+1
|
A z peixa póki co nie robiłbym pomnika- może za kilka lat coś się zmieni i jednak będą fundusze na jego usprawnienie?
PX dalej stał by pod dachem tylko gdy są turyści był by on udostępniony do obejrzenia. W każdej chwili można by go było dać do naprawy i przywrócenie do ruchu. Gdyby wystawić go w Stawianach to za kilka lat nie było by co naprawiać...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #190 : 09 Sierpnia 2013, 11:21:22 » |
0
|
kto miał wspołudział  Też się zastanawiam - ktoś w końcu tę ramę pomalował 
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
BarteG
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #191 : 12 Sierpnia 2013, 21:18:21 » |
0
|
W piątek zamówiony skład Lxd2+ letniak+ klasa rumuńska wracając na pusto z Umianowic uległ wykolejeniu na sporym podjeździe przed samym skrajem lasu jakubowskiego (odc. Motkowice- Jasionna). Z torów wypadł drugi wózek letniaka. Oczekiwanie na pociąg ratunkowy trwało kilka godzin- pierwotnie miała przyjechać Lidka, lecz ostatecznie była to drezyna CKB:  Warto wspomnieć o dość potężnej burzy jaka przechodziła wówczas przez okolicę i przez którą załoga drezyny dotarła całkowicie przemoczona  . Akcja przebiegła sprawnie i bez problemów, lecz mimo tego do Jędrzejowa dotarliśmy w godzinach nocnych- wzbudzając sensację wśród niektórych miejscowych  . Krótki filmik nagrany przez Kolegę:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #192 : 13 Sierpnia 2013, 08:08:52 » |
+2
|
Dokładnie ile trwało oczekiwanie na pociąg ratunkowy?? Bo kilka godzin do dość sporo. Widzę BarteG, że masz dość dobry kontakt z Jędrzejowem więc może wiesz czemu to tyle trwało i czy kolejarze w takim razie są gotowi na uruchomienie pociągu ratunkowego w sytuacji gdyby sytuacja się powtórzyła np. z rozkładowym? Nie wyobrażam sobie aby turyści musieli tyle czekać, a nawet nie tyle co ogólnie zbyt długo. Mogłoby to popsuć opinię o kolejce która póki co jest chyba ok, sądząc przynajmniej po ilości pasażerów na rozkładowych.
Czy jest w pogotowiu zawsze druga lokomotywa ? (sprawna którą można szybko uruchomić ) Czy jest osoba która w razie potrzeby tą lokomotywą pojedzie? Czy jest ustalony schemat działania, w razie potrzeby uruchomienia pociągu ratunkowego ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #193 : 13 Sierpnia 2013, 11:22:41 » |
0
|
Czy jest w pogotowiu zawsze druga lokomotywa ? (sprawna którą można szybko uruchomić ) Czy jest osoba która w razie potrzeby tą lokomotywą pojedzie? Czy jest ustalony schemat działania, w razie potrzeby uruchomienia pociągu ratunkowego ?
Panie Kolego - mamy rok 2013, a nie 1998, gdy każda kolejka zatrudniała jeszcze po kilkadziesiąt osób na stanowiskach robotniczych...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #194 : 13 Sierpnia 2013, 11:42:31 » |
0
|
Witam! Za "fajsbukiem" pojawił się jeden z kilku klipów promujących wrześniowe wagonowe tra la la. Można go obejrzeć tu Wagonowe Tra La La Ciuchci Expres Ponidzie. 2 Spotkania z Piosenką Turystyczną i PoetyckąWedług informacji, które zostały nam przekazane podczas niedzielnego rozkładowca, filmiki mają być emitowane na Polsacie w porach dobrej oglądalności. Natomiast całą informację o planowanej imprezie można zassać ze strony: https://www.facebook.com/wagonowetralala Z pozostałych nowości - w okolicach przejazdu na przysiółku Wygoda został zlokalizowany nowy przystanek kolejki. Będzie on obsługiwał powstające dopiero centrum rekreacyjne z parkiem dinozaurów rzecz jasna. Jak na razie powstał bardzo solidny peron:  Chodzą plotki, że ma się tu kończyć rowerowa ścieżka z Jędrzejowa... Pozdrawiam Maciek
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2013, 11:47:05 wysłane przez Maciek JKD »
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
BarteG
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #195 : 13 Sierpnia 2013, 11:54:11 » |
+1
|
Andrzeju- długie oczekiwanie było spowodowane tym, że drezyna CKB była akurat pechowo w terenie. Musiała wrócić do Jędrzejowa, zabrać ludzi i sprzęt i dopiero pojechać na miejsce wykolejenia. Dodatkowo załoga musiała przeczekać mocną burzę. Nikt się nie spieszył, ponieważ wracaliśmy na pusto- bez pasażerów. W niedziele akcja byłaby przeprowadzona szybciej- ze względu na pasażerów. Drezynka świetnie sprawdziła się w roli pociągu ratowniczego- zmieści się na niej spokojnie sześcioro ludzi i cały potrzebny osprzęt.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej84
|
 |
« Odpowiedz #196 : 13 Sierpnia 2013, 12:52:01 » |
0
|
Dzięki BarteG za odpowiedź i wyjaśnienie sytuacji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #197 : 14 Sierpnia 2013, 22:32:26 » |
-2
|
No, widzę ale solidną samowolę budowlaną 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #198 : 18 Sierpnia 2013, 17:11:29 » |
+1
|
Tak całkowicie nawiasem: W ostatni czwartek na wystawie prezentującą naszą kolejkę podeszła do nas kobieta w wieku ok lat 50. Mówiła ona o kolejce w Jędrzejowie i straszliwie zachwalała owe kolorowe wagony. Za wszelką cenę pragnęła byśmy i my pomalowali w ten sposób nasze.
Wygląda jednak na to, że tego rodzaju "barwne cygaństwo" bardzo się niektórym jednak podoba. Do tego stopnia by się tym chwalić na prawo i lewo... no cóż...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
 |
« Odpowiedz #199 : 19 Sierpnia 2013, 21:03:46 » |
0
|
Wczorajszy rozkładowy znów cieszył się niebywała frekwencją. W ostatniej chwili dostawiano jeszcze jedną klasę rumuńską ( oj przydałaby się jeszcze jedna, ta jednak ciągle jeszcze się remontuje w jędrzejowskiej szopie). Do składu wrócił " zębaty" letniak i niebieski Lxd2 332 pociągnął wąż 7 wagonów przez urokliwe Ponidzie. Dziś po torach Jedrzejowskiej stacji śmigały drezyny rowerowe. Nareszcie dotarła ostatnia ( z popielatym dachem ). Testy wypadły pomyślnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|