Jest pewne szczęście w tym, że PKP przez lata były przedsiębiorstwem państwowym zarządzanym wprost ze stołków ministerialnych. Szczęście to przejawia się tym, że dzięki temu wszelakie instrukcje, przepisy... a również taryfy i rozkłady jazdy mieszczą się w definicji
"domeny publiczej" a dokładniej korzystają z licencji
Templet:PD-Polishsymbol/en opierającej się o zapis artykułu 4
ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych ogłoszonej w Dz. U. z 2006 r. Nr 90 poz. 631Art. 4.
Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty;
2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole;
3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne;
4) proste informacje prasowe.
Wykorzystując te właściwości oraz wychodząc na przeciw
księżycowi_nad_gieesem. Zamieściłem jakiś czas temu parę arkuszy rozkładu jazdy na
WikiCommons... Dlaczego tam, a nie na
Enkolu? Przede wszystkim dla tego, że Enkol też korzysta z zasobów WikiCommons (czyli wszystkie pliki z WikiCommons mogą być bezpośrednio linkowane do Enkolu), ale przede wszystkim dla tego, że WikiCommons ma bardzo ciekawe łącze z kolejnym projektem WikiMedia, czyli z
WikiŻródła. Jak to działa, najlepiej zobaczyć zaglądając na
stronę strony 2 rozkładu jazdy z 1919 roku.
Kolejne arkusze czekają na edycję. Jak to zrobić?
Najlepiej poćwiczyć na
stronie 3, podpatrując rozwiązania gotowej
strony 2. Nowe strony tworzy się zmieniając numer strony.