Wądzio
|
|
« : 14 Maja 2013, 22:17:21 » |
+9
|
W dniach 24-26.05.2013 r. w godz. 9-20 zapraszamy serdecznie do Krośniewic na imprezę "Festiwal Filmów Kolejowych". W tych dniach każdy uczestnik będzie mógł zaprezentować swój film o tematyce kolejowej, do dyspozycji będzie komputer, projektor i ekran. Podczas trwania Festiwalu rodzice z dziećmi będą mieli okazję układać kolejowe motywy. Przewidujemy krótkie przejazdy zabytkowym wagonem motorowym. Drobne przekąski i napoje będą dostępne na miejscu. Dla osób planujących nocleg w Krośniewicach przygotowane zostanie miejsce do rozbicia namiotów (lokalna baza noclegowa jest uboga). Zapraszamy. https://www.facebook.com/events/190193354471022/?mall_view=postsPoniżej rozkład jazdy pociągów KrKD obowiązujący 25 i 26 maja.
|
|
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2013, 00:13:37 wysłane przez Wądzio »
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #1 : 15 Maja 2013, 15:45:14 » |
0
|
"Podczas trwania Festiwalu rodzice z dziećmi będą mieli okazję układać kolejowe motywy" - co to oznacza?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
BarteG
Młotkowy
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2 : 15 Maja 2013, 16:44:20 » |
+2
|
Super, postaram się wpaść. Wybaczcie pytanie laika- jak wygląda sprawa znajdujących się w Krośniewicach Rumunów i Mbxd2-224? Czy będą one pokazane na imprezie? Wtedy motywacja do przyjazdu byłaby jeszcze większa .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
|
« Odpowiedz #3 : 15 Maja 2013, 18:58:27 » |
0
|
Super, postaram się wpaść. Wybaczcie pytanie laika- jak wygląda sprawa znajdujących się w Krośniewicach Rumunów i Mbxd2-224? Czy będą one pokazane na imprezie? Wtedy motywacja do przyjazdu byłaby jeszcze większa . Chętnie pokażemy tabor. 224 dawno nie była odpalana, podobnie jak rumuny. W 252 jest tragedia z silnikiem (ale sprawna) może kiedyś uda się go uruchomić... a 262 sprawna choć tam mogą być jakieś drobniejsze problemy.
|
|
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2013, 21:57:19 wysłane przez Wądzio »
|
Zapisane
|
|
|
|
brok
|
|
« Odpowiedz #4 : 15 Maja 2013, 23:32:08 » |
0
|
Super, postaram się wpaść. Wybaczcie pytanie laika- jak wygląda sprawa znajdujących się w Krośniewicach Rumunów i Mbxd2-224? Czy będą one pokazane na imprezie? Wtedy motywacja do przyjazdu byłaby jeszcze większa . W 252 jest tragedia z silnikiem (ale sprawna) może kiedyś uda się go uruchomić... W sieci można zobaczyć zdjęcia z ostatnich kursów 252 przy okazji imprezy "Kiwajka" (wrzesień 2008, kilka miesięcy po zawieszeniu regularnych przewozów):
|
|
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2013, 23:41:30 wysłane przez brok »
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #5 : 15 Maja 2013, 23:54:05 » |
+2
|
Boję się pojechać... bo pamiętam żywą KrKD...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BarteG
Młotkowy
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #6 : 16 Maja 2013, 13:28:10 » |
+2
|
Chętnie pokażemy tabor. No to super. Przyjadę w niedzielę 26, około 9:00, wrócę po 16:00. Na więcej nie pozwalają kłopotliwe dojazdy . Przepraszam za mikolskie fanaberie, ale czy nie dało by rady na czas imprezy wyciągnąć na dwór Mbxd2-224? Marzy mi się wspólne zdjęcie Mbxd1 i Mbxd2 .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
|
« Odpowiedz #7 : 16 Maja 2013, 19:31:47 » |
0
|
Chętnie pokażemy tabor. No to super. Przyjadę w niedzielę 26, około 9:00, wrócę po 16:00. Na więcej nie pozwalają kłopotliwe dojazdy . Przepraszam za mikolskie fanaberie, ale czy nie dało by rady na czas imprezy wyciągnąć na dwór Mbxd2-224? Marzy mi się wspólne zdjęcie Mbxd1 i Mbxd2 . Podam temat pod dyskusję.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gagarek
Młotkowy
Długość toru:: 77 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #8 : 18 Maja 2013, 19:58:55 » |
+3
|
A jakiś Lxd2 jest sprawny do jazdy? Można by było przemanewrować tabor po stacji, w celach fotograficznych, np. ustawić skład: 1. Lxd2+węglarki 2. Lxd2+ klasy rumuńskie 3. Dwie Lxd2 obok siebie, można powyciągać rumuny przed halę montowni, lub lokomotywownię 4. Mbxd2+klasy rumuńskie 5. Px48+brankard+3Aw. 6. Px48 przy żurawiu 7. Mbxd1 i Mbxd2 obok siebie.
Przejazd kiwajką po stacji
Taki pokaz taboru na pewno by uatrakcyjnił imprezę. O zwiedzaniu hali maszyn już nie wspomnę, bo rozumiem, że stan dachu pozostawia wiele do życzenia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
|
« Odpowiedz #9 : 18 Maja 2013, 20:01:10 » |
+5
|
Ciekawa impreza i zupełnie wyjątkowa okazja na przejażdżkę Mbxd1. Troszkę szkoda że późno zapowiedziana a i niefortunnie koliduje z terminem otwarcia Krośnickiej, choć może dla niektórych kolegów okazja na przepyszny dublet ustrzelenia obu tych imprez w jeden weekend ( dla rasowych mikoli przydałby się pociąg łącznikowy Krośniewice - Krośnice przez Wrześnię i Jarocin ze specjalnym stopem w Miłosławiu dla uzupełnienia wody ...... złocistej ).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wądzio
|
|
« Odpowiedz #10 : 19 Maja 2013, 11:44:12 » |
+1
|
Spokojnie, trwają jeszcze mniejsze ustalenia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #11 : 20 Maja 2013, 20:48:10 » |
+9
|
trwają jeszcze mniejsze ustalenia Z tego co wiem ustalenia się już zakończyły. Aby nie wprowadzać niepokoju wśród miłośników czy będzie to Lx, czy Px, czy MBx ustalono, iście po salomonowemu, że żadnej jazdy nie będzie.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Wądzio
|
|
« Odpowiedz #12 : 20 Maja 2013, 22:08:31 » |
0
|
Niestety. Taką decyzję otrzymaliśmy dzisiaj. Nie tylko dla mnie jest ona niezrozumiała. Dla chętnych, którzy chcą dojechać z Krzewia do Krośniewic zapewniamy komunikację zastępczą. (Tel. 784 121 830). Po stacji będzie jeździła WMC-eta oraz drezyna ręczna. Ponadto będą przewodnicy opowiadający o kolejce. Tyle możemy zrobić. Przepraszamy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #13 : 21 Maja 2013, 20:13:50 » |
+3
|
Boję się pojechać... bo pamiętam żywą KrKD...
Piotrek, uważam subiektywnie że to przez ciebie kolejka nie pojedzie. No chyba że to znów klątwa SKPL'u Niestety. Taką decyzję otrzymaliśmy dzisiaj. Nie tylko dla mnie jest ona niezrozumiała. Tyle możemy zrobić. Przepraszamy. A tak serio można wiedzieć czyja to decyzja ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #14 : 21 Maja 2013, 20:52:13 » |
+3
|
Ludzie...(nie cierpię tego stwierdzenia ale==> jojczący MK'ole) A świadectwa z UTK są?? Ot odpowiedz- po prostu proza życia...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #15 : 21 Maja 2013, 21:35:06 » |
+1
|
A tak serio można wiedzieć czyja to decyzja ?
Też prosiłbym o jakieś szczegóły?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
|
« Odpowiedz #16 : 21 Maja 2013, 22:42:30 » |
+1
|
Bardzo niefajna wiadomość tuż przed imprezą, czyli to czego tygrysy nie lubią najbardziej. Spróbujmy jednak konstruktywnie: wydaje mi się że nawet bez ważnych świadectw UTK możliwe są przejazdy taborem ( w tym kultowego Mbxd1 ) po torach stacyjnych i bez pasażerów. Zatem przynajmniej częsciowo motyw dla focenia i filmowania zostałby uratowany. Za to tłumaczenie mniej wtajemniczonej gawiedzi czemu toto jeździ wewte i wtewte a wsiąść nie można będzie niekomfortowe. Czy są jakieś merytoryczne przeciwności dla certyfikacji Mbxd1 w miarę nieodległym czasie ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
|
« Odpowiedz #17 : 21 Maja 2013, 23:42:01 » |
0
|
...wydaje mi się że nawet bez ważnych świadectw UTK możliwe są przejazdy taborem ... po torach stacyjnych i bez pasażerów....
Niestety tylko się wydaje... W rzeczywistości każdy tabor kolejowy aby się toczyć wymaga adekwatnej zgody od UTK. Czy to zgody na transport taboru ze stacji A do stacji B (w stanie "na trupa" jako przesyłka na kołach), Czy też zgody na wykonanie jazd testowych celem przeprowadzenia badań (np. zanim pojazd dostatnie świadectwo musi być sprawdzony przez odpowiednią jednostkę notyfikowaną / wyznaczoną). Dopiero daleko później UTK wydaje "miękkie kwity" na próby eksloatacyjne z pasażerami. Do tego dochodzi jeszcze rejestracja zbiorników powietrznych i innych urządzeń podlegających dozorowi w lokalnym oddziale TDT. Zatem z godnie z literą prawa wszelaki rych taboru musi zostać poprzedzony odpowiednią papierkologią. PS. Tak samo z formalnego punktu widzenia np. wszystkie pojazdy uczestniczące w zlocie w Białośliwiu powinny mieć wydane chociażby jednorazowe zgody na jazdy "testowe".
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2013, 23:54:32 wysłane przez kanalarz »
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #18 : 22 Maja 2013, 00:00:27 » |
+2
|
Kanalarzu, nie róbmy listy imprez z niedopuszczonym taborem. Ormo czuwa ormo nie śpi
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
|
« Odpowiedz #19 : 22 Maja 2013, 00:50:12 » |
0
|
Bez paniki... UTK ma niedobór kadr, więc kto by się przejmował jakimiś tam dyddymałami z jakiegoś niszowego forum skoro poważna gazeta pisze ( http://www.rynek-kolejowy.pl/40394/Jakubas_Dotrzymalem_slowa_i_mamy_pociag_na_200_kmh_Ale_gdzie_ma_jezdzic.htm ): "Osiągnęliśmy 211,6 km/h. Nie chcieliśmy jednak od razu denerwować PLKi, która pozwoliła na testy jedynie z prędkością 200 km/h" I pies z kulawą nogą tematu nie podejmuje... a przecież jeśli infrastruktura posiada świadectwo wyłącznie do danej prędkości to przekraczanie tejże jest jednocześnie przekraczaniem i innych barier Zatem luz blues... a o tym jak być powinno powinniśmy pisać, aby przestrzegać innych jak uniknąć ew. kłopotów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|