Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Maj 2019, 01:38:07 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Aktualności z Krośnic  (Przeczytany 97837 razy)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #40 : 28 Maj 2015, 22:05:46 »
-5

Kolego Kucyku pamięć Cię jednak myli, Gniezno ma zatwierdzone przez UTK DSU na Lxd2 autorstwa własnego, a nie kolegów z Żuław, tak to nie pomyłka, własnego. Nie tylko zresztą na Lxd2.
Kolego Axel nie chcę być upierdliwy, ale co się stało, że przez 2 sezony DSU nie było Wam potrzebne, a tu nagle chcecie od gminy DSU na wagony? A tak na marginesie, słyszałem, że owo DSU Krośnice wysłały jakiś czas temu do UTK w celu zatwierdzenia.
Sam jestem ciekawy co z tego wszystkiego wyniknie, tym bardziej, że właśnie do Krośnic zawitał UTK na kontrolę.

DSU – na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 grudnia 2014r zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych jest warunkiem koniecznym do eksploatacji każdego pojazdu kolejowego (zatwierdzonej przez prezesa UTK dokumentacji systemu utrzymania).
Tak więc dotychczas nikt od nas tego nie wymagał.

A co do UTK to gratuluję wam pomysłowości panie Lxd2. Skoro nie wygraliście przetargu to dowalmy sąsiadowi... Pamiętajcie że kij ma dwa końce i choć ja byłem powściągliwy w jakichkolwiek ocenach waszych działań na Krośnicach to widzę, że to był błąd. Jeżeli faktycznie UTK jest w Krośnicach to tylko dlatego, że postaraliście się o to. Pies ogrodnika? Tak się to nazywa?
Mam nadzieję, że wy macie wszystkie papiery. Łącznie z zatwierdzonym DSU na wagony. Kiedy to macie ten pociąg dla dzieciaków na dzień dziecka? Potem jakoś dla Mikoli Towos?

W życiu nie domyślałem się, że posunie się ktoś do takich metod.
« Ostatnia zmiana: 28 Maj 2015, 23:52:26 wysłane przez AXEL » Zapisane
Lxd2
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 29 Maj 2015, 11:58:48 »
+7

 co do UTK to gratuluję wam pomysłowości panie Lxd2. Skoro nie wygraliście przetargu to dowalmy sąsiadowi... Pamiętajcie że kij ma dwa końce i choć ja byłem powściągliwy w jakichkolwiek ocenach waszych działań na Krośnicach to widzę, że to był błąd. Jeżeli faktycznie UTK jest w Krośnicach to tylko dlatego, że postaraliście się o to. Pies ogrodnika? Tak się to nazywa?
Mam nadzieję, że wy macie wszystkie papiery. Łącznie z zatwierdzonym DSU na wagony. Kiedy to macie ten pociąg dla dzieciaków na dzień dziecka? Potem jakoś dla Mikoli Towos?

W życiu nie domyślałem się, że posunie się ktoś do takich metod.




Kolego Axel, widzę, że nienawiść do Gniezna całkowicie już Cię zaślepiła. Nie formułuj oskarżeń i pochopnych wniosków nie mając pewności do kogo je adresujesz, bo akurat ja nie mam z działaniami Gniezna w Krośnicach nic wspólnego nie mówiąc już o powiadomieniu UTK. Powiem więcej od samego początku byłem i jestem w tej sprawie bezstronny i życzyłem Wam jak najlepiej, ale jednak z tego co widzę to się pomyliłem. A o donos do UTK z tego co słyszałem, to właśnie akurat osoba powiązana z Wami się postarała. Jeżeli wypowiadałem się przeciwko Wam to tylko dlatego, że nie chcecie przyjąć do wiadomości suchych faktów. Więc zastanów się co piszesz, bo ja wiem kim Ty jesteś, ale Ty nie wiesz kim ja jestem, mam nadzieję, że wiesz jednak, co może Cię spotkać że za fałszywe pomówienia.
Mylisz się, twierdząc, że DSU nie było konieczne przed 2014 rokiem, ponieważ Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 października 2005 roku w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych mówiło o wymaganiach jakie powinni spełniać przewoźnicy kolejowi, w tym także o posiadaniu DSU (w rozporządzeniu mowa o DTSU, ogólnie wiadomo, że chodzi o to samo).
Pytałeś wcześniej o wymiary kresowe czyli inaczej mówiąc granice dopuszczalnego zużycia, sądziłem, że to wiesz, ale jeżeli nie to gdzie tego szukać? Po pierwsze powinno to zawierać DSU, a jeżeli nie ma to inna dokumentacja jak: dokumentacja techniczno-ruchowa lokomotywy, dokumentacja konstrukcyjna, warunki techniczne wykonania i odbioru, instrukcje napraw obowiązujące za czasów PKP, odpowiednie polskie normy czy dokumentacje technologiczna zakładów przeprowadzających naprawy (kiedyś ZNTK). Jeżeli operator nie posiada takich informacji nie powinien wręcz danych lokomotyw obsługiwać, a tym bardziej serwisować. Ciekaw jestem kto więc przez poprzednie 2 sezony serwisował lokomotywy i czy ktokolwiek w ogóle, że są w takim a nie innym stanie?
I jeszcze coś Ci napiszę. Ostatnio słyszałem pogłoski, nie wiem na ile prawdziwe, że w tej całej sprawie jest druga strona medalu. Przez poprzednie 2 sezony tylko Twoja firma stawała do przetargów na obsługę Krośnic i nie było innych oferentów więc z konieczności wybierali Ciebie. Podobno w tym roku miało się to zmienić i to bynajmniej nie Gniezno o to zabiegało, żeby do przetargu stanął więcej niż jeden oferent. Nie mam pojęcia czemu pewni ludzie tak bardzo nie lubią ani Twojej firmy ani żadnej innej z Tobą powiązanej.
Mimo wszystko życzę Wam jak najlepiej.
Zapisane
Lxd2
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 29 Maj 2015, 12:01:08 »
-1

/ Niezdecydowany
« Ostatnia zmiana: 29 Maj 2015, 12:09:29 wysłane przez Lxd2 » Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 766 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #43 : 29 Maj 2015, 16:26:14 »
0

Czyli jeden wielki "shitwar" mamy...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #44 : 29 Maj 2015, 16:40:53 »
+1

Skoro Ty kolego Lxd2 wiesz kim ja jestem (a wiedzą to prawie wszyscy z tego zacnego forum) to sam też się przedstaw. Tuż po tym przedstawię Ci co tak naprawdę wydarzyło się w Krośnicach. I wcale nie chodzi tu o niechęć do mojej firmy a raczej do władzy z którą to budowałem, a z którą ta nowa mnie nie wiedzieć czemu kojarzy.

Pozdrowienia

Rafał Osiewicz

PS. Nic nie mam do Gniezna, co najwyżej do sposobu działania Darka.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1306 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #45 : 29 Maj 2015, 17:20:57 »
+2

Rumun już w Krośnicach
Zapisane

Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 361 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #46 : 29 Maj 2015, 19:27:38 »
0

A czy można wiedzieć skąd ta maszyna została przywieziona i jaki ma numer?
Zapisane

Wiem,że nic nie wiem.
Lxd2
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 29 Maj 2015, 19:49:25 »
0

I wcale nie chodzi tu o niechęć do mojej firmy a raczej do władzy z którą to budowałem, a z którą ta nowa mnie nie wiedzieć czemu kojarzy.

No i wszystko jasne. Wiemy już też czemu Gniezno zostało w tę sprawę wmanewrowane. A co do działalności Darka, no cóż wiem, że czasem jest delikatnie mówiąc kontrowersyjny, ale o to, żeby tak łatwo dał się podejść i wpuścić w maliny go nie podejrzewałem. Możesz mi wierzyć lub nie, ja też oceniam jego niektóre działania jako nie przemyślane czy bardziej dosadnie mówiąc szaleńcze.
Co do przedstawienia się, póki co wolę pozostać anonimowy, tymczasem powiem Ci tyle, że w kręgu jak to się mówi teraz Mikoli wielu ludzi mnie zna, poprawka w kręgu Mikoli starszej generacji, bo wśród młodszej generacji już niekoniecznie jestem znany.
A co tak naprawdę wydarzyło się w Krośnicach, hmm. Coś tam wiem w tej sprawie, podpytam kolegę jednego czy drugiego to w zaufaniu powiedzą, zapewne nie wiem wszystkiego, bo nawet koledzy czasem boją się mówić wszystko, takie mamy czasy, wiesz ściany mają uszy, podsłuchy i tym podobne inne pierdoły, a ludzie boją się stracić pracę, pomimo to myślę, że to forum to chyba nie jest jednak najlepsze miejsce na pisanie o nieczystych zagrywkach. Może kiedyś się spotkamy to mi powiesz.
Pozdrawiam
Mikol starszej generacji.
Zapisane
Lxd2
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 29 Maj 2015, 19:50:34 »
+3

Ta maszyna to Lxd2-343 z Gniezna.
Zapisane
px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #49 : 02 Czerwiec 2015, 21:26:25 »
-1

Czytając powyższe posty nasuwa mi się przypuszczenie, że ludzie je piszący chyba nie do końca znają prawdę, a piszą tylko po to, żeby napisać cokolwiek. Otóż jak wynika z waszych wpisów "to niedobre Gniezno, takie fe i w ogóle be" zrezygnowało z bycia operatorem w Środzie po pierwsze z powodu postawienia w stan likwidacji dotychczasowego zarządcy kolejki czyli Powiatowego Zarządu Dróg i jak na razie do końca nie wiadomo kto i czy kolejkę przejmie więc po prostu nie było z kim w Środzie rozmawiać, owszem były jakieś zaczątki rozmów i wola dalszej kontynuacji, ale na tym się skończyło bo nikt ze Środy już się u dotychczasowego operatora w tej sprawie nie pojawił chociaż miał się pojawić, sprawa więc była oczywista skoro Środa się nie kwapi i do sprawy podchodzi niepoważnie to nie ma sensu się tam pchać na siłę.
Przecież to BUiEGKW samo stwierdziło, że nie jest chętne do prowadzenia przewozów na ŚKP w tym roku. Zapytanie ofertowe tradycyjnie do Gniezna trafiło... O co więc chodzi?
Zapisane

Lxd2
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 03 Czerwiec 2015, 15:22:08 »
+4

Przecież to BUiEGKW samo stwierdziło, że nie jest chętne do prowadzenia przewozów na ŚKP w tym roku. Zapytanie ofertowe tradycyjnie do Gniezna trafiło... O co więc chodzi?

Chodzi o to Panie prezesie, że Pan oraz Pana koledzy z towarzystwa od dobrych kilku już lat pałaliście niechęcią do operatora w Środzie jakim było BUiEGKW mówiąc wszystkim bez ogródek, że "Trzeba wreszcie zmienić operatora" więc w związku z tym co napisałem wcześniej w tym roku Gniezno nie pchało się tam na siłę. Dopóki zarządcą był Powiatowy Zarząd Dróg wasze marzenia o przejęciu kolejki się nie spełniały, ale teraz chcieliście kolejkę mieć tylko dla siebie to macie. Ot i cała prawda.
A tak na marginesie to o sprawach Środy byłoby raczej sensowniej pisać w dziale Środy, a nie Krośnic prawda?    
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #51 : 15 Czerwiec 2015, 20:31:14 »
0

Informacja na FB:
Witajcie,
W związku z tym, iż co kilka dni docierają do nas skargi i uwagi dotyczące bieżącej działalności Krośnickiej Kolei Wąskotorowej informujemy, iż zarządcą infrastruktury w chwili obecnej jest Biuro Utrzymania Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej ul. Wrzesińska 2, 62-200 GNIEZNO, e-mail: gkw2@o2.pl .
Podmiotem bezpośrednio nadzorującym działalność Krośnickiej Kolei Wąskotorowej jest Wójt Gminy Krośnice, ul. Sportowa 4, 65-320 Krośnice e-mail: sekretariat@ug.krosnice.pl , tel. 71 3846 000
Aktualnie przygotowujemy listę w/w uwag i skarg, którą opublikujemy niebawem wraz ze stosownym komentarzem.

https://www.facebook.com/kolejkrosnice?fref=nf
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3841 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #52 : 15 Czerwiec 2015, 21:41:34 »
+2

Heh, mamy dość ciekawy przypadek dwóch równolegle funkcjonujących stron fejsbukowych tyczących się jednej kolei, i nie dość że obecnie przeciwstawnych ideologicznie, to jeszcze nie do końca wiadomo (przynajmniej z opisów) która jest aktualną, bądź - nazwijmy to wprost - legalną.

Cofnijmy się w czasie: kolej krośnicka startuje, a z nią pojawiają się ludzie obsługujący całość. I nie mam tu na myśli spraw technicznych, lecz powiedzmy PR. Jeden z pracowników kolei, dodam że będący zatrudnionym przez gminę ale pod rządami tych "obecnie złych", z własnej inicjatywy, własnym staraniem i we własnym wolnym czasie zakłada stronę fb.
I wszystko gra, dopóki nie powstał zgrzyt z "obecnie złym wójtem". Wtedy autora strony zwolniono z pracy, za co on odwdzięczył się wstrzymaniem prowadzenia strony w połowie czerwca ubiegłego roku.

Przyroda nie znosi próżni, zatem miesiąc później powstaje nowa strona, również stworzona własnym sumptem i bez związku z urzędem gminy, a prowadzona przez ówczesnego operatora i, jak poprzednia, relacjonująca życie wąskotorówki.

Nastaje jesień, a z nią wybory i zmiana władzy - "źli" odchodzą, "dobrzy" się instalują, nastaje wiosna i... do łask wraca poprzedni autor strony co za dawnej, złej władzy, został wysadzony. Tymczasem w niełaskę, co jest naturalną kolejnością rzeczy, popada drugi autor, ten którego "obecnie zła" władza lubiła, co skutkuje wykopsaniem go z Krośnic, ale akurat nie powoduje to zakończenia działalności strony fb utożsamiającej się z KKW - co widać choćby po danych teleadresowych.

I teraz pytanie: skoro obaj autorzy strony prowadzą prywatnie - jako ich własną, nieprzymuszoną odgórnie inicjatywę, to czy może się ktoś z władz wkurzyć że jeden pisze że czarne jest czarne a drugi, być może po złości, oświadcza odwrotnie twierdząc na przekór że jednak białe jest białe?...

Zażyję trochę destylatu śliwkowego, bo chyba bez takiego wsparcia nie dam rady rozgryźć problemu.
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1306 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #53 : 16 Czerwiec 2015, 00:05:21 »
0

Takie samo rozdwojenie jaźni jest obecnie w TOZKiOS Pyskowice.
Zapisane

Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 943 m

Na służbie Na służbie



WWW
« Odpowiedz #54 : 16 Czerwiec 2015, 11:41:23 »
+1

Takie samo rozdwojenie jaźni jest obecnie w TOZKiOS Pyskowice.

Tam masz trzy profile na fb. Z czego jeden uśpiony od kilku lat...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3841 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #55 : 20 Czerwiec 2015, 13:59:19 »
+2

Zaczyna się robić naprawdę ciekawie...

Cud, że kolejka w Krośnicach ruszyła!

Dotarliśmy do protokołu końcowego procedury przekazania infrastruktury Krośnickiej Kolei Wąskotorowej. Z dokumentu wynika, że w poprzednich dwóch sezonach m.in. lokomotywy parowa i spalinowa – były nadmiernie eksploatowane. To nie koniec jednak problemów krośnickiej kolejki.

Nowe władze gminy Krośnice poddały analizie dotychczasowe funkcjonowanie kolejki i uznały, że wnioski są głęboko niepokojące.  Dlatego też powołano na początku tego roku komisję techniczną, która badała lokomotywy. Wskazano np., że starcie powierzchni kół było spowodowane nadmierną prędkością lokomotyw i jeżdżeniem tylko w jednym kierunku. Stwierdzono także, iż uszkodzenia wskazują na jazdę po łukach z prędkością niezgodną z warunkami eksploatacji lokomotyw.

W tym roku bez AXEL-RAIL

Operatorem kolejki w ubiegłym roku była spółka AXEL-RAIL z Warszawy. Kiedy gmina ogłosiła przetarg na wybór operatora kolejki na 2014 r., to zgłosiły się dwie firmy. Wśród nich nie było AXEL-RAIL. Pojawiła się za to spółka Steam Rail Maurycy Kiszkiel – Makiewicz z miejscowości Banino w województwie Zachodniopomorskim. Firma ta w dokumentach przetargowych przedstawiła m.in. referencja, pochodzące od… AXEL-RAIL, czyli poprzedniego operatora, wybranego przez poprzednie władze gminy Krośnice z wójtem Mirosławem Drobiną na czele.

Co ciekawe, firma Steam Rail Maurycy Kiszkiel – Makiewicz została zarejestrowana w CEDG dopiero wiosną 2015 r., dosłownie tuż przed ogłoszeniem przetargu na wybór operatora przez Urząd Gminy Krośnice.

Powstaje pytanie, dlaczego w przetargu nie wystartowała spółka AXEL-RAIL? Nieoficjalnie wiadomo, że firma nie spełniła warunków formalnych. Co to znaczy? Można domniemywać, że chodziło o kwestie związane z finansami.

Chcieli uruchomić kolejkę później

Ustawa dopuszcza fakt, że startujący w przetargu nie musi mieć uprawnień do wykonywania zadań określonych w warunkach przetargowych. Wystarczy przedstawić oświadczenie o współpracy (referencje) z podmiotem posiadającym wymagane uprawnienia. Tak było w przypadku firmy z Banina. Steam Rail wygrał przetarg na operatora KKW, przedstawiając referencje AXEL-RAIL.

Na prośbę spółki z Banina data podpisania umowy została wyznaczona na 29 maja br. Ostatecznie do tego nie doszło. Mało tego przedstawiciele Steam Rail w mailu przesłanym do Urzędu Gminy Krośnice poinformowali o przesunięciu daty rozpoczęcia działalności kolejki.

Na marginesie trzeba dodać, iż firma z Banina nie zabezpieczyła, zgodnie z warunkami przetargu lokomotywy, która ciągnęłaby wagony do przewozu turystów.

Wójt stanął na głowie…

Bardzo niewiele brakowało zatem do tego, aby kolejka ruszyła w późniejszym terminie albo nawet wcale. Pytań w tej sprawie jest wiele, ale to najważniejsze brzmi ,,Czy to przypadkowe działania, czy też komuś zależało na tym, żeby gmina nie uruchomiła kolejki wąskotorowej w planowanym terminie?’’.

Tylko dzięki działaniom wójta Krośnic Andrzeja Białego, sekretarza Adama Głowińskiego oraz pracowników Referatu Turystyki i Promocji udało się wybrać nowego operatora kolejki, sprowadzić lokomotywę i rozpocząć, zgodnie z planem działalność KKW.

Operatorem kolejki została firma, startująca we wcześniej ogłoszonym przetargu, czyli Biuro Utrzymania i Eksploatacji Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej Dariusza Michałowskiego z Gniezna.

Niespodziewane kontrole

W całej sprawie dziwi jeszcze jeden fakt. Otóż, dwa dni przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu, służby kolejowe rozpoczęły kontrolę infrastruktury, a policja sprawdzała legalność przewozu lokomotywy z Gniezna do Krośnic.

Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, władze Krośnic rozpatrują złożenie do prokuratury zawiadomienia o możliwości działania na szkodę gminy przez firmę Steam Rail.

To, że termin tegorocznego otwarcia KKW był zagrożony znajduje potwierdzenie także w innych faktach. Instytucja o nazwie CETS w Krośnicach nie zaprosiła na otwarcie kolejki radnych gminnych. Jak widać, wiara w terminowe uruchomienie kolejki była znikoma.

Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie szefa AXEL-RAIL. Stwierdził, że uczyni to w terminie późniejszym.

Henryk Olkiewicz
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #56 : 20 Czerwiec 2015, 14:45:12 »
-3

Stek bzdur wyssanych z palca od początku do końca. Tu nie ma co składać wyjaśnień tylko pana dziennikarzynę i jego pseudogazetę za te pomówienia trzeba oddać na drogę sądową.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2609 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #57 : 20 Czerwiec 2015, 17:27:32 »
+5

Czegoś tu nie rozumiem. Kolejka jest nowa i jeździ tylko latem wożąc turystów i już zużyte zostały 2 lokomotywy i torowisko?? To jak to było w latach 60 i 70 na kolejach gdzie masowo wożono towary i ludzi?? Przecież gdyby tak szybko sie to niszczyło to po pół roku trzeba by było od nowa kolej budować.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3841 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #58 : 20 Czerwiec 2015, 17:37:17 »
+2

Kolego AXEL!
Ja jednak, będąc na Twoim miejscu, odpisałbym przynajmniej w kwestii technicznej i przedstawił jak w rzeczywistości było, bo póki co, w opinii czytelników, jesteś na pozycji tego co sprawił że tory są złe i podwozie też jest złe. Nie odpowiesz - stracisz szanse na kontrę, bo nieobecni racji nie mają.
Piszę to z tylko jednego względu - ja wiem co było przyczyną podcięcia obrzeży i szlag mnie trafia jak ktoś do tego faktu o mechanicznym rodowodzie zaczyna dorabiać ideologię polityczną niczym PiS zrzucający na ministrowi środowiska z PO winę za słabą pogodę nad morzem.
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #59 : 20 Czerwiec 2015, 23:07:26 »
+4

Kolego AXEL!
Ja jednak, będąc na Twoim miejscu, odpisałbym przynajmniej w kwestii technicznej i przedstawił jak w rzeczywistości było, bo póki co, w opinii czytelników, jesteś na pozycji tego co sprawił że tory są złe i podwozie też jest złe. Nie odpowiesz - stracisz szanse na kontrę, bo nieobecni racji nie mają.
Piszę to z tylko jednego względu - ja wiem co było przyczyną podcięcia obrzeży i szlag mnie trafia jak ktoś do tego faktu o mechanicznym rodowodzie zaczyna dorabiać ideologię polityczną niczym PiS zrzucający na ministrowi środowiska z PO winę za słabą pogodę nad morzem.

Janek, sam nie raz i nie dwa tam jeździłeś. Wiesz w jakim stanie było torowisko i jak o nie dbaliśmy dziesiątki razy drepcząc przed kursami z wałkiem na kiju i puszką smaru w ręku smarując zewnętrzne toki szynowe by nie zajeżdżało obrzeży Px-a. A dlaczego jednak zjechało 3mm ?? Ot po prostu ktoś w Interloku zapomniał podciąć drugiego zestawu. 3 pierwsze zestawy sztywne w wymiarze nominalnym na łukach rzędu 50-75m jakoś nie chciały współpracować z torem. I nic ma do tego prędkość bo ta akurat (i tu Kucyk, Boguś, Balcu$, Maurycy i wielu innych mogą potwierdzić) nigdy... NIGDY nie była przekraczana czego pilnowałem bardziej jak czegokolwiek. Według instrukcji V max na KKW to 20km/h. Proponuję porównać to do długości szlaku i 20 minutowego czasu przejazdu pociągu na dwóch okrążeniach.

EDIT: Aha, kolejna sprawa to torowisko. Ciasne łuki ułożone ze staroużytecznych, twardych szyn zdemontowanych z linii Szklarska Poręba - Jakuszyce, zużytych jednostronnie i ułożonych drugą, niezwykle ostrą stroną do wewnątrz toru jako szyna zewnętrzna łuku. Myślę, że to też miało wpływ na zużycie pierwszego zestawu parowozu.

Ciekawostką jest fakt, skąd pan autor artykułu ma takie informacje, skoro BUiEGKW napisało w swej ocenie, że nie widzi winy poprzedniego operatora za stan techniczny taboru.
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2015, 10:05:27 wysłane przez AXEL » Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!