Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Grudnia 2024, 12:34:26 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PGR ,,Krzemionek" makieta modułowa IF-16,5 (1:35)  (Przeczytany 98261 razy)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #60 : 07 Kwietnia 2016, 21:15:50 »
+6

 Dorzucę jeszcze do dioramki  koziołek oporowy ,podpatrzony w realu na jednej z wąskotorówek .

Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #61 : 07 Kwietnia 2016, 22:01:53 »
0

Jubilerska robota.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #62 : 08 Kwietnia 2016, 12:58:13 »
0

Dorzucę jeszcze do dioramki  koziołek oporowy ,podpatrzony w realu na jednej z wąskotorówek .
To mój :-)

"Dwójka" w Rybinie.

Pozdrawiam
FB
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 13 Kwietnia 2016, 21:52:44 »
+5

No i fajnie  
Teraz zapewne dojdzie jeszcze wskaźnik końca szlaku  
A że zima to już wspomnienie to i zapewne dobre miejsce dla pługa odśnieżnego .

« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2016, 22:00:25 wysłane przez Mallet » Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 05 Maja 2016, 21:52:45 »
+5

Po troszku wszystkiego na tyle ile czas pozwala .
Zsyp częściowo wymalowany ,słupy oświetleniowe w trakcie , koleby czekają na malowanie na dioramce prezentacyjnej dla taboru .
Za chwilę też dioramę uzupełnię o figurki ,oraz następne pojazdy .





Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 10 Maja 2016, 20:35:11 »
+4

Trochę dla urozmaicenia powstają też we współpracy z kol. Michałem modele na tor 5" czyli w skali 1:5.
GLS-ka już jest teraz równolegle z budową małego zestawu powstaje taki sam tyko nieco większy  Chichot
Ponieważ  kolejkę wąskotorową nie do zabawy stworzono to niezbędnym będzie wykonać do kompletu kopareczkę Waryńskiego .
Powstanie więc mały zestaw do załadunku i pokazania jak taki proces załadowczy wyglądał



Zapisane
daromaro
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 27 Maja 2016, 23:11:45 »
0

To tylko kadr z filmu. Reszta tu:
https://www.youtube.com/watch?v=hH6BMYtbSss
'Von kleinen Zügen und großen Plänen - der Feldbahn auf der Spur ' od 8:50 do 9:30 minuty


* identyczny_klimacik.JPG (70.07 KB, 1445x800 - wyświetlony 919 razy.)
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 29 Maja 2016, 22:20:37 »
+2

Takie klimaciki nie są nam obce , a i koparki parowe w okresie II RP też u nas pracowały ale to temat do następnej pracy .
Trochę szczegółów takich jak rynny ,kawałek pomostu , drzwi .
Posklejane w całość docelową i już pomalowane elementy główne ,teraz pozostało jeszcze dodać jakieś plakaty epokowe ,tablice ostrzegawcze i dopingujące do bardziej efektywnej pracy 





Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #68 : 01 Czerwca 2016, 00:25:11 »
0

...szacun ...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #69 : 02 Czerwca 2016, 17:30:08 »
0

Niesamowite.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 02 Czerwca 2016, 20:57:59 »
0

No to ostatnim jakby akordem jest budowa ciężarówki STAR 20 , oraz dodanie nowo co poskładanego Ursusa oraz figurki .


Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #71 : 02 Czerwca 2016, 22:08:21 »
0

Podziwiam, ale jako były pracownik FSC proponuję nazwać powstający model STAR 21 lub 25 Star 21 z kabiną N-23 - STAR 20 miał inną kabinę .
http://www.ekomuzeum.pl/?attachment_id=7045


* technika-samochodowa1-1024x6821.jpg (53.36 KB, 640x426 - wyświetlony 901 razy.)
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #72 : 02 Czerwca 2016, 22:32:03 »
+1

No chyba nie koniecznie .
Po prostu jest to Star 20 z kabiną N23.

« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2016, 22:51:24 wysłane przez Mallet » Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #73 : 09 Czerwca 2016, 19:49:32 »
+3

Zatem rozpoznanie tematu ciężarówki poprzez walkę z materią .
Koła w trakcie odlewania , rama w zasadzie gotowa brak paru pierdółek ale to w tak zwanym międzyczasie jak będę wykańczał kabinę .




A że zamarzył mi się taki temat to i może sobie Stara powiele .
 Chichot
No i mamy znowu Stary UFO  i to aż dwa 
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #74 : 10 Czerwca 2016, 22:24:22 »
0

Z niecierpliwością czekam na kierunkowskazy, zawsze mnie w dzieciństwie fascynowało "jak to działa".
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #75 : 11 Czerwca 2016, 20:25:41 »
0

Namaluj mu może takie fajne paski na zderzaku.


* mojstarystar.jpg (48.09 KB, 564x410 - wyświetlony 994 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #76 : 12 Czerwca 2016, 20:29:40 »
0

Odnośnie kierunkowskazów to mają w swojej konstrukcji zwykły elektomagnes ,a w wystajacej obudowie żarówkę .
Podobne były w tamtym okresie stosowane w ,,Garbusach".
Co do pasków to fajna sprawa , jak mi zdjęcie które wkleiłeś i może wykorzystam je przy jakiej makiecie zimowej .
Tego typu oznaczenia raczej przypisane są do pojazdów specjalnych , w zwykłej ciężarówce raczej nie mają uzasadnienia .
Ale dziękuję za zdjęcie bo bardzo fajne 
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #77 : 12 Czerwca 2016, 21:47:07 »
0

Jak uczyłem się w technikum, miałem praktykę na wydziale szoferkowym (montaż kabin) i poznałem trochę kabinę. Ale nadal ten "szczegół" mnie interesuje, bo ze zdjęć nie wynika jednoznacznie w jakim okresie zaprzestano montować kierunkowskazy z elektromagnesem. Star z muzeum w Starachowicach ma je czynne.


* technika-samochodowa1-1024x6821.jpg (53.36 KB, 640x426 - wyświetlony 902 razy.)

* oKJM0TF.jpg (88.03 KB, 757x820 - wyświetlony 814 razy.)

* mojstarystar.jpg (48.09 KB, 564x410 - wyświetlony 888 razy.)
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 12 Czerwca 2016, 21:59:01 »
0

Ze zdjęć wynika, że prawdopodobnie z kierukowskazów zrezygnowano  pod koniec lat 50-tych .
Tak przynajmniej można to wnioskować po podpisach pod zdjęciami o ile są rzetelne co do daty .
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #79 : 12 Czerwca 2016, 23:14:24 »
+1

Stare to kierunkowskazy ramieniowe elektromagnetyczne (strzałkowe/semaforowe, różnie literatura podaje), nowsze kierunkowskazy - migowe. Dziś ta terminologia jest jedynie ciekawostką historyczną.
Wiec, kierunkowskazy ramieniowe montowano do roku 1959. Zaprzestano wraz z rozpoczęciem produkcji Stara 25, który miał już silnik S472 zamiast S42, biegi w podłodze, dwubiegową wycieraczkę, talerzowy sygnał dźwiękowy, nową kiere i takie tam nowsze drobiazgi.
Zajrzałem do książki "Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947 - 1960", dlatego tak się wymądrzam.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!