Juras XR4Ti
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #20 : 15 Styczeń 2017, 15:47:46 » |
0
|
Witam
Czy kiedy wiadomo co się dzieje z tym czajnikiem? Mam nadzieję, że dożyję chwili kiedy wróci na tory...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #21 : 15 Styczeń 2017, 18:23:28 » |
+7
|
Podobno w związku z atakiem zimy służy teraz tymczasowo jako grzejka stacjonarna wspomagająca centralne ogrzewanie na jednym z ursynowskich osiedli 
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
LXD2-454
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #22 : 06 Luty 2017, 16:33:04 » |
+3
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #24 : 09 Maj 2017, 21:16:02 » |
+1
|
Informacja z "pierwszej ręki": 4 maja parowóz Px29 był w Jaworzynie pod parą; maszyna jest odmalowana i przechodzi ostatnie testy.
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
Wądzio
|
 |
« Odpowiedz #25 : 09 Maj 2017, 22:24:35 » |
+3
|
Parowóz już jest w Sochaczewie. Informacja z faceboookowego profilu Stacji Muzeum Sochaczew: https://www.facebook.com/StacjaMuzeumSochaczew/?ref=ts&fref=tsPx29-1704 powrócił! Dzisiaj 9 maja do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie powrócił z naprawy głównej nasz parowóz! Prace prowadzone były od 19 listopada 2015 r. w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej. Pierwsze testy za nami, ale zanim lokomotywa po raz pierwszy od 2011 r. poprowadzi skład Retro musimy jeszcze chwilę poczekać. Przed nami kolejne testy oraz oficjalne dopuszczenie parowozu do ruchu. O postępach prac będziemy informować na bieżąco, a na razie zapraszamy do obejrzenia relacji filmowej z pierwszych metrów przejechanych dzisiaj przez lokomotywę po torze głównym stacji Sochaczew Wąskotorowy!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #26 : 17 Lipiec 2017, 22:25:46 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #27 : 18 Lipiec 2017, 08:45:15 » |
0
|
No ale regulacji suwaków to on raczej wymaga
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #28 : 30 Lipiec 2017, 23:20:14 » |
+3
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 30 Lipiec 2017, 23:23:41 wysłane przez gajos »
|
Zapisane
|
|
|
|
kamlox
|
 |
« Odpowiedz #29 : 10 Maj 2018, 11:02:23 » |
+1
|
Według informacji z Facebooka Px29 zaniemógł i w ostatni weekend pociągi prowadziła Lxd2-342. Ktoś wie coś więcej w tym temacie? Czy czajnik wróci w najbliższym czasie? Bo wybierałem się specjalnie do Sochaczewa, by go złapać
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #30 : 10 Maj 2018, 13:39:24 » |
0
|
Rewizja zewnętrzna wyszła i czekają na inspektora.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #31 : 13 Maj 2018, 11:10:19 » |
0
|
Eee. Już? Przecież dopiero co wrócił. Ciekawa DSU... 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #32 : 13 Maj 2018, 17:51:01 » |
+4
|
Terminy rewizji określa nie DSU, ale rozporządzenie Ministra Transportu z dnia 20 października 2006 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych. LINKTam kotły parowozowe zostały objęte dozorem pełnym z rewizją wewnętrzną i próbą ciśnieniową co 6 lat, zaś rewizją zewnętrzną z próbą szczelności i testami funkcjonalnymi co rok.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #33 : 22 Maj 2018, 23:30:55 » |
0
|
Aa, widzisz. Nie wiedziałem. Ale to mam pytanie: na ile tak jest lepiej? Tudzież gorzej? Normalnie też tak było? Bo mi się coś kojarzy że RW owszem co sześć, ale RZ to chyba aż tak często nie była? Czy coś kręcę?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #34 : 25 Maj 2018, 21:53:23 » |
0
|
Nie wiem jak było kiedyś, ale zakres badań obecnie określa inspektor. W sytuacji gdy ma wątpliwości, rozszerza zakres badań do wyjęcia rur płomieniówek i zdjęciem blach izolujących. Nie chce mi się tu robić szczegółowych wyliczanek więc tylko to piszę .
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
velarik
Nowicjusz

Długość toru:: 30 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #35 : 05 Sierpień 2018, 20:36:34 » |
0
|
Kucyk, jakby co wyprostuj mnie. A teraz temat - rozporządzenie z 2006 r. odnosi sie do parowozów jeżdżących codziennie przez cały rok. Na wąskich torach parowozy jeżdżą przeważnie maj-wrzesień. Czy nie byłoby sensownie polobbować w sprawie terminów rewizji dla wąskotorowych linii turystycznych? Czekam na Twoje zdanie (bo ja w tej dziedzinie fachowcem nie jestem).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #36 : 05 Sierpień 2018, 21:55:38 » |
+6
|
Panowie, źródłem rozporządzenia określającego aktualne terminy rewizji kotłów była opinia Transportowego Dozoru Technicznego wydana bodajże w 2003 r. odnosząca się do podobnych pomysłów ograniczenia badań kotłów, lub wręcz odstąpienia od rewizji wewnętrznych które, jak wiadomo mogą się odbywać tylko w uprawnionych zakładach - wszak kocioł trzeba rozebrać - co jest wyjątkowo kosztowne. Wnioskujący jednak zamiast polepszyć - popieprzyli sprawę.
TDT, w którym na początku XIX w. było jeszcze dość dużo dobrych fachowców od kotłów parowozowych (nie to co teraz) wypowiedział swe zdanie które było istnym sądem nad niefrasobliwością i bylejakizmem eksploatujących kotły parowozowe. Brzmiało ono mniej-więcej tak: Wobec ciągłego stwierdzania pogarszającego się stanu kotłów parowozowych podlegających dozorowi, na co niewątpliwie wpływ ma brak posiadającego odpowiednie kwalifikacje personelu naprawczego w jednostkach eksploatujących te kotły oraz zaniechaniem napraw okresowych przez wyspecjalizowane zakłady (ZNTK) celowym będzie wprowadzenie corocznych rewizji zewnętrznych dla zwiększenia bezpieczeństwa eksploatacji.
Moje zdanie jest takie: niestety, stal koroduje zwłaszcza na zimno, czyli wtedy gdy kocioł jest odstawiony i to właśnie jest główną przyczyną że nie popieram koncepcji aby zmniejszać dozór. Oto przykład: rura ogniowa ma grubość ścianki 4mm. Po 8 latach takiej eksploatacji gdzie więcej kocioł stoi zimny niż pracuje miejscowe wżery zmniejszają jej grubość do 2 mm. Dalej to już loteria - wytrzyma, czy nie wytrzyma. Inny przykład: skrzynię ogniową powinno się zdemontować (niekoniecznie wymienić) co 3 rewizję wewnętrzną, czyli co ok. 21 lat. Ma to na celu wymianę zespórek oraz ściągów które też zwyczajnie przez te 20 lat skorodują. Potem zaczyna się level ryzykant.
Jeśli okrasić te kwestie dodatkowo brakiem posiadającego odpowiednie kwalifikacje personelu (o którym TDT w opinii wspominał) to mamy prostą drogę do jakiejś awarii. Nie wydarzy się ona już, za chwilę, ale za kilka lat - lecz zaświadczam, będzie huczna. Taka jest moje zdanie w temacie.
|
|
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpień 2018, 21:59:04 wysłane przez Kucyk »
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|