Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 13:48:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: EW51 do remontu  (Przeczytany 30141 razy)
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« : 25 Lipiec 2018, 09:12:01 »
0

Tadammmmm...

bip.stacjamuzeum.pl/zakonczone-postepowania/items/stm-zp27112018
Zapisane

Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 25 Lipiec 2018, 10:30:28 »
0

Sądząc po kwocie w pierwszej chwili myślałem, że mowa o przywróceniu do ruchu...
900 kPLN netto tylko za wypiaskowanie, rekonstrukcję drzwi i pomalowanie 3 wagonów + wklejenie szyb w otwory okienne (bez rekonstrukcji ram) to wg mnie sporo. Ani wnętrza, ani napędu Smutny
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 25 Lipiec 2018, 15:59:57 »
0

Sądząc po kwocie w pierwszej chwili myślałem, że mowa o przywróceniu do ruchu...
900 kPLN netto tylko za wypiaskowanie, rekonstrukcję drzwi i pomalowanie 3 wagonów + wklejenie szyb w otwory okienne (bez rekonstrukcji ram) to wg mnie sporo. Ani wnętrza, ani napędu Smutny

Przywrócenie do ruchu myślę, że spokojnie możesz pomnożyć przez 10 i PLN zamienić na EU.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 331 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 25 Lipiec 2018, 16:02:09 »
0

No ale wnętrze, przynajmniej w części to za taką astronomiczną kwotę to by z pewnością dali radę...
Zapisane
skansen
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 25 Lipiec 2018, 16:08:29 »
-1

Sądząc po kwocie w pierwszej chwili myślałem, że mowa o przywróceniu do ruchu...
900 kPLN netto tylko za wypiaskowanie, rekonstrukcję drzwi i pomalowanie 3 wagonów + wklejenie szyb w otwory okienne (bez rekonstrukcji ram) to wg mnie sporo. Ani wnętrza, ani napędu Smutny


Przywrócenie do ruchu myślę, że spokojnie możesz pomnożyć przez 10 i PLN zamienić na EU.


Ja skłaniałbym się raczej ku 10mln za kompletnę odbudowę. Swoje szacunki opieram na cenie Feniksa-mocno zmodernizowanego EN57 [Źródło: http://www.gloswielkopolski.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/poznan-w-fabryce-pojazdow-szynowych-odrodzil-sie-feniks-to-zmodernizowany-en57-zdjecia-wideo,11466224/ ].
Zapisane

Pozdrawiam, Miłosz P. Mazurek
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 177 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 25 Lipiec 2018, 23:34:55 »
+3

Nie, no 10 baniek za przywrócenie do ruchu, podczas gdy gruntowna moderna kibla kosztuje 7,5 miliona, a z niego samego niewiele zostało? Moim zdaniem milion z hakiem brutto za malowanie i wklejenie szybek to stanowczo za dużo, z drugiej strony Mińsk Mazowiecki się nieźle ceni za usługi. Polska to dziwny kraj..., Wszystko najdroższe mamy w Europie, oprócz płac chyba tylko...
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 25 Lipiec 2018, 23:54:12 »
+2

CX Maniak, oprócz gruntownego malowania i wklejenia szybek jak to określiłeś fizycznie np. trzeba z tego co się orientuję odbudować podłogę, część poszycia wymienić, by te szybki miały się czego trzymać..., to tak na szybko...

Pozdrawiam, Przemek
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 331 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 26 Lipiec 2018, 00:54:46 »
-1

No ale mimo wszystko - w tej cenie to można by zbudować porządny, duży dom.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 26 Lipiec 2018, 10:52:02 »
+3

No ale mimo wszystko - w tej cenie to można by zbudować porządny, duży dom.

Chyba niezbyt trafne porównanie jednak...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 26 Lipiec 2018, 11:30:54 »
+8

No ale mimo wszystko - w tej cenie to można by zbudować porządny, duży dom.
Albo kupić 83 tony schabu bez kości...
« Ostatnia zmiana: 26 Lipiec 2018, 16:53:50 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH » Zapisane

Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 19 Sierpień 2018, 13:48:14 »
0

W każdym razie będzie ciekawy prezent gwiazdkowy.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 12 Styczeń 2019, 16:45:47 »
+3

Ciekawy początek roku. Remont zakończony:

Cytuj
Prace konserwatorsko-restauratorskie elektrycznego zespołu trakcyjnego EW51-36 zakończone
 
W Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim zakończyły się prace konserwatorsko-restauratorskie jedynego zachowanego w Polsce przedwojennego elektrycznego zespołu trakcyjnego E-91 (powojenne oznaczenie EW51-36).

W ramach prac zostały wykonane następujące czynności:

- czyszczenie powierzchni w tym śrutowanie, prace spawalniczo-naprawcze pudeł wagonowych wraz z uzupełnieniem uchwytów, progów i lusterek

- wykonanie i wstawienie nowych skrzydeł drzwi,

- wstawienie szyb w otwory okienne,

- odbudowa reflektorów,

- odnowienie malatury pudła wraz z odtworzeniem pierwotnego malowania i opisów zewnętrznych (z lat 30-ych),

- konserwacja pantografów.

Prace remontowe były przeprowadzane zgodnie z posiadaną przez Stację Muzeum dokumentacją techniczną i pod nadzorem Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Prace konserwatorsko-restauratorskie elektrycznego zespołu trakcyjnego EW51-36 zostały zrealizowane w ramach projektu pn. Stacja Muzeum - Renowacja i konserwacja taboru kolejowego i sfinansowane z dotacji celowej Samorządu Województwa Mazowieckiego.


https://www.stacjamuzeum.pl/pl.zakonczono_prace_konserwacyjno_restauratorskie_przy_ew51_36.html


* z5c38ac63bbdc5.jpg (92.53 KB, 1000x750 - wyświetlony 882 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 14 Styczeń 2019, 16:27:06 »
+1

No i gdzie to postawią? Za chwilę nie będzie ,,pięknych" szyb, a reszta zostanie ,, wysprejowana do obrzydliwości". Ostatnia szansa, żeby to uruchomić w oparciu o części z EN57.Zamknąć w Mińsku, albo gdziekolwiek indziej i przeznaczyć do okazjonalnego ruchu.
Zapisane
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 203 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 14 Styczeń 2019, 18:43:13 »
0

Też się zastanowiłem nad miejscem ekspozycji, ale dobrze że jedyny EZT serii innej niż EW90 zachowany do celów muzealnych wreszcie przypomina jednostkę a nie złom. Tylko Muzeum Kolejnictwa nie posiada żadnego czynnego taboru a także bazy i ludzi do jego obsługi, więc nie tylko remont do stanu czynnego ale i późniejsza eksploatacja byłaby problematyczna.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 14 Styczeń 2019, 22:32:33 »
0

Po części masz rację, po części nie.
Pamiętaj, że ostatnimi czasy modne jest zlecanie obsługi podmiotom zewnętrznym...

Pozdrawiam...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 177 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 15 Styczeń 2019, 00:07:38 »
+2

 Z jednej strony dobrze że tak unikatowy pojazd został wizualnie wyremontowany, zamiast gnić na bocznicy. Jednakże czy pierwszy polski elektryczny zespół trakcyjny nie zasługuje na pełną odbudowę? Zbliża się baaardzo powoli 100-lecie elektryfikacji PKP, a czynny pojazd z epoki wspaniale uświetniłby to wydarzenie. Popieram również stwierdzenie że w ostateczności można by wykorzystać aparaturę elektryczną z EN57.  
Pozdrawiam.
 Ps. Czyżby ten egzemplarz miał kiedyś zderzaki na czołownicy? Ewidentnie widać po nich ślady.
« Ostatnia zmiana: 15 Styczeń 2019, 00:11:13 wysłane przez CX MANIAK » Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 15 Styczeń 2019, 01:58:15 »
0

Cytuj
Czyżby ten egzemplarz miał kiedyś zderzaki na czołownicy? Ewidentnie widać po nich ślady.
Wygląda na to, że fabrycznie miały przygotowane miejsca do montowania typowych zderzaków z otworami na śruby.


Cytuj
Jednakże czy pierwszy polski elektryczny zespół trakcyjny nie zasługuje na pełną odbudowę?
Jak wiele innych eksponatów Mauzoleum. Jest to niewątpliwie jeden z najważniejszych pojazdów w historii polskiego kolejnictwa - możliwe, że nawet najważniejszy spośród zachowanych do dzisiaj. Pytanie, kto miałby sfinansować taką odbudowę i w jakiej formie miałby być eksploatowany?
Myślę, że bardziej realnym celem byłoby odtworzenie choćby fragmentu wnętrza w pierwotnej formie (przedsionek, jeden przedział, może kabina maszynisty) jako elementu ekspozycji. Może przy pomyślnych wiatrach całego członu. Na więcej chyba nie ma co liczyć w dającej się przewidzieć przyszłości.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
arekmiz
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 15 Styczeń 2019, 10:19:35 »
0

Na starych zdjęciach widać, że sprzęgi nie miały klawiatury. Zatem łączenie "elektryczne" między zespołami odbywało się za pomocą tego "nosa". W tym odrestaurowanym jest jakiś inny "knotek" w tym miejscu. Ponadto na starych zdjęciach u góry po prawej jest trzecia lampka (po co ona tam była?) - odrestaurowany jej nie ma.
Zapisane

pozdrawiam
ArekMiz
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #18 : 15 Styczeń 2019, 14:20:53 »
0

Nie wygląda toto źle. Aczkolwiek...
Największą konsternację wzbudzają u mnie te wklejane szyby i środek. Rzucili tam jakiś laminat chociaż czy jet goły szkielet?
« Ostatnia zmiana: 15 Styczeń 2019, 14:47:45 wysłane przez dobrzyn » Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 23 Styczeń 2019, 11:09:28 »
+2

Witam

Okna w tych EW, to była fajna sprawa. Drewniane ramy, aluminiowa tabliczka ,,Nie wychylać się", i to okno... Ciągniesz, a ono lekko jedzie w dół do samego końca. Od dołu wystaje tylko tyle co uchwyt. Więc rzeczywiście ta tabliczka miała sens. Pamiętam jeszcze drewniane ławki, oświetlenie podobne do tego w starych tramwajów. I jeszcze jedno. Na Sródmieściu poziom podłogi i peronu były identyczne, co bardzo ułatwiało wymianę pasażerów. Wiadomo - EW... I komu to przeszkadzało?

pozdrawiam - Juras
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!