PiotrS
|
|
« : 10 Lutego 2019, 22:55:03 » |
0
|
Zaniepokojony ośmielam się zadać pytanie retoryczne (bynajmniej nie ironiczne), mając nadzieję, że nie popełniam przy tym faux pas: co słychać w Przeworsku?
Pozdrawiam
PiotrS
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
Euro2222
Nowicjusz
Długość toru:: 35 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #1 : 16 Lutego 2019, 09:22:31 » |
0
|
Nowa władza... Nowe porządki. Ustalono że po takich torach i przy takim stanie taboru nic nie pojedzie. Wszyscy pracownicy zwolnieni, sekcja drogowa rozwiązana.. czystki na szopie. A więc w tym roku pierwszy raz w historii pociąg nie pojedzie...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tomasz11
|
|
« Odpowiedz #2 : 16 Lutego 2019, 13:20:09 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
pozdrowienia
|
|
|
|
stabby
Czytelnik
Długość toru:: 1 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #4 : 18 Lutego 2019, 18:24:30 » |
0
|
Niemal 3 bańki na kilometr?! Oni to chcą zburzyć i zbudować od nowa?!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Euro2222
Nowicjusz
Długość toru:: 35 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #5 : 18 Lutego 2019, 22:52:36 » |
0
|
Też nie to dziwi... Proszę poprawić jeśli się mylę ale czy w Rudach nie wyszło 2 mln / km i to z przejazdem, stacją, peronem i wiatą...
Co do samej kolejki to jednak duża szansa że jednak pojedzie. Władzy bardzo zależy, dogadali się tylko ludzi brakuje narazie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #6 : 19 Lutego 2019, 04:54:04 » |
0
|
Też nie to dziwi... Proszę poprawić jeśli się mylę ale czy w Rudach nie wyszło 2 mln / km i to z przejazdem, stacją, peronem i wiatą... Dużo może zależeć od zakresu przewidzianych robót ziemnych czy zastosowanej nawierzchni. W Rudach część prac zostało też wykonanych własnymi siłami. Tak czy inaczej ostro popłynęli na etapie założeń projektowych i teraz jest problem.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
ICkonduktor
|
|
« Odpowiedz #7 : 19 Lutego 2019, 05:00:22 » |
0
|
W Rudach a dokładniej na terenie Rybnika tyle kosztowała ta przyjemność. 600 metrów toru 2 rozjazdy peron z małą infrastruktura i oświetlenie. Przy czym tor robiony od zera. Odcinek Paproc - granica gminy przeszedł wymianę wszystkich podkładów, oczyszczenia i uzupełnienia tlucznia co w zupełności wystarczyło do przywrócenia pierwotnych parametrów . Koszt zdecydowanie mniejszy.
|
|
|
Zapisane
|
PKP INTERCITY S. A.
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #8 : 19 Lutego 2019, 22:34:19 » |
0
|
Jak patrze na te kwoty za kilometr to rozumiem że w tej kwocie 50% to pewnie łapówki Tor wybudowany w standardzie jak na CMK, nie ma tego uroku co klasyczny tor ze stukotem kół Może lepiej niech ściągną Ogona by wyremontował im np: tory stacyjne i zobaczą jak może wyglądać tor za o wiele mniejsze pieniądze, nie tracąc przy tym jakości. Korzystajcie puki mnie energia rozsadza
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #9 : 19 Lutego 2019, 23:19:11 » |
+3
|
Panowie, ja wiem że te "2 miliony za kilometr" to było powiedziane na sesji aby ugasić optymizm (czytaj: stwierdzić ze się nie da i mieć spokój), jednak jeśli już szacujecie ile remont torów Przeworskiej KD może wynieść, to uwzględniajcie górski charakter linii i jej zaniedbanie. W takim układzie myślę że sama wymiana podkładów i podsypki wraz z niezbędnymi robotami odwodnieniowymi wyniesie licząc śmiało tyle, co 8 lat temu fest-remont nadmorskiego odcinka Gryfickiej KD, czyli pół bańki za kilometr plus VAT. Moje wyliczenia popieram dużym zakresem prac, trudnościami terenowymi i zwiększonymi od 2010 r. kosztami materiałów i siły roboczej. Z resztą będzie przetarg na to co można zrobić za 20 milionów. Zachęcam do startu tych, co są w stanie zrobić tor za o wiele mniejsze pieniądze, nie tracąc przy tym jakości.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Shaggy
Młotkowy
Długość toru:: 102 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #10 : 20 Lutego 2019, 16:34:01 » |
+1
|
Nie wiem jak Wy to liczyliście, ale wg filmu powyżej wyszło prawie 27 km linii za 36 mln (aktualnie 45 mln, bo przecież jak się buduje autostrady to nagle nasz żwir drożeje o 200 % ale nadal to nie daje 2 mln, tym bardziej 3 mln za km). Dodatkowo mało wiadomo o samym projekcie - jedyne co, nie ma on dotyczyć obiektów inżynieryjnych. Nie wiadomo czy projekt uwzględnia staroużyteczny materiał (szyny, podkłady) czy wszystko nowe - podejrzewam, że uwzględnia wszystko nowe stąd też koszty. A czy na ruch turystyczny jest potrzeba choćby nowych szyn, to niech się wypowiedzą specjaliści. No ale do rzeczy. Nie wiem czy ktokolwiek z Was komentujących był na Przeworskiej KD, ale większość linii znajduje się w dużej odległości od głównych dróg. Jedynie Hadle Kańczudzkie - Jawornik Polski (około 7 km) to odcinek blisko głównej drogi. Także samo dostarczanie materiałów raczej musiałoby się odbywać za pomocą obecnego torowiska albo dróg polnych co na pewno generuje dodatkowe koszty. Dodatkowo górski charakter linii, dużo łuków o małym promieniu, przepustów, mostów, nasypów, a jak nasypy to osuwiska, no i ciężkie, betonowe podkłady, których jest bardzo dużo. Tutaj wrzucam nowy film https://rzeszow.tvp.pl/41343328/trasa-przejazdu-kolejki-waskotorowej-pogorzanin-wymaga-pilnego-remontu?fbclid=IwAR3soRFkuAH3MWWNlH_JL-iOX11XI-xfYhg7b4IBdAiefINgMnwiC9QiTWw Na twarzoksiążce powstała też w końcu oficjalna strona https://www.facebook.com/PrzeworskaKD/A ja od siebie dodam tyle, że "nowa władza" jest otwarta na pomoc i sugestie, zresztą tak jak to można usłyszeć na filmie powyżej. Więc tych "co są w stanie zrobić tor za o wiele mniejsze pieniądze, nie tracąc przy tym jakości." zapraszam do kontaktu lokalnymi władzami, myślę, że chętnie Was wysłuchają
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2019, 16:46:22 wysłane przez Shaggy »
|
Zapisane
|
PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #11 : 20 Lutego 2019, 22:11:46 » |
+3
|
Panowie, w pierwszej kolejności szlak powinien zostac zbadany dokładnie przez diagnostę i opisany. Odcinki szlaku które wymagają większych nakładów spowodowane np dużymi osuwiskami, zniszczonymi przepustami czy uszkodzonymi mostami, wymagają udziału firm specjalistycznych które zajmują sie tym na co dzień i mają duże doświadczenie. Natomiast są odcinki szlaku które można wykonać w zakresie własnym które z pewnością nie będą aż tak kosztowne, chyba że kolejka nie posiada drużyny drogowców, dobrego majstra, odpowiednich narzędzi, oraz dostępu do sprzętu ciężkiego np koparka czy dźwig. Oczywiście cały czas biorę pod uwagę osoby dodatkowe takie jak maszynista czy kierownik pociągu. Panowie, opieranie wszystkiego na firmach, nie gwarantuje sukcesu. Wystarczy brak odpowiedniego nadzoru nad projektem i patologia sie sama stworzy.
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #12 : 21 Lutego 2019, 03:27:21 » |
0
|
Cóż, są dwie szkoły radzenia sobie z ciężką materią kolejową: efektywna i efektowna. Doświadczeni miłośnicy zwykle wybierają tę pierwszą. Samorządowcy wolą raczej tę drugą (choć są wyjątki).
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #13 : 01 Marca 2019, 21:26:26 » |
0
|
Na sesji rady powiatu znów mówiono o kolejce. Tym razem za 20 milionów będzie można zrobić 13 km. Zachęcam do obejrzenia aż do 1 godziny 20 minuty. Zaręczam: im dalej, tym ciekawiej się robi... https://youtu.be/oFaS0LnV2uU?t=4105
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #14 : 02 Marca 2019, 14:20:48 » |
-2
|
Czy ja dobrze słyszałem? 90mln zł? To ile te łapówki wynoszą? Będe musiał tam chyba jechać bo mnie krew zalewa jak słysze takie kwoty
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #15 : 02 Marca 2019, 21:54:29 » |
+6
|
Czy ja dobrze słyszałem? 90mln zł? To ile te łapówki wynoszą? Będe musiał tam chyba jechać bo mnie krew zalewa jak słysze takie kwoty Ogon, masz dowody na łapówki to idź na CBA. Albo ja Cię wyręczę... To się robi niesmaczne.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #16 : 03 Marca 2019, 13:17:13 » |
+5
|
Czy ja dobrze słyszałem? 90mln zł? To ile te łapówki wynoszą? Będe musiał tam chyba jechać bo mnie krew zalewa jak słysze takie kwoty Weź nie fandzol, synek. To, że Tobie się wydaje, że wszystko można zrobić za paczkę ciastek, nie znaczy, że wszystko można zrobić za paczkę ciastek. Np. wywrotki i koparki nie pojadą na ciastkach. Ciastka też średnio się sprawdzają przy remontach mostów i wiaduktów. Lepiej się sprawdza ekipa fachowców wyposażona w odpowiedni sprzęt. Dodatkowo, w związku ze spiętrzeniem inwestycji infrastrukturalnych w Polsce, ceny kruszyw i innych materiałów budowlanych wystrzeliły do stratosfery. Ceny usług takoż. Plus brak mocy przerobowych się kłania. To nie są tanie rzeczy, panie Ferdku - że pozwolę sobie zacytować klasyka. Ekipa napędzanych ciastkami krasnali zaopatrzona w ręczne narzędzia to się może nadaje do pojedynczej wymiany podkładów tu i ówdzie albo poprawienia toru stacyjnego, ale nie do kompleksowej wymiany nawierzchni. Kompleksowa wymiana, prace ziemne (nie zapominajmy, że to linia o charakterze w znacznej części górskim), remonty obiektów inżynieryjnych - to nie są bagatelne wydatki. A jeśli, Ogonie, uważasz, że padające w tej dyskusji kwoty są za wysokie, to złóż swoją ofertę. Albo, jeśli sądzisz, że to ustawka, zawiadom stosowne organy. Mamy kilka takich trzyliterowych instytucji, które zajmują się kwestiami przestępstw, korupcji oraz finansów publicznych, w tym samorządowych: CBA, CBŚ, NIK, RIO. Zawiadom kogo trzeba, ukróć tę haniebną hucpę, nich zapanują prawo i sprawiedliwość.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PiotrS
|
|
« Odpowiedz #17 : 03 Marca 2019, 14:14:41 » |
0
|
czystki na szopie a co w zaistniałej sytuacji z Waszym prywatnym i niezależnym taborem drezynowym oraz możliwościami jego eksploatacji na szlaku? Bardzo to wszystko smutne i niepokojące. Tym bardziej, że podobne inwestycje zapowiadano w obrębie innej, także a nawet szczególnie mi bliskiej Kolei Dojazdowej. Wciąż słyszę jak w październiku 2008 r. podczas nocnego powrotu z Sędziejowic nasz kolega śp. Dariusz wieszczył poważne trudności w utrzymaniu infrastruktury kolei wąskotorowych w dobie szerzącego się kryzysu gospodarczego. Kryzys jakoś przetrwały (choć chyba nie wszystkie) a teraz się okazuje, że czasami paradoksalnie dobija je szalejąca koniunktura.
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #18 : 03 Marca 2019, 23:13:13 » |
+2
|
W zeszłym roku na Średzkiej kolejce była położona nowa nawierzchnia o długości 530 m. Koszt wykonania wyniósł nieco ponad 200tys zł. Czyli można. Wywrotka tłucznia brutto kosztowała 3000zł. Podkłady 50zł sztuka. wkręty 2,3zł sztuka.... Jeśli chcesz wiedzieć to od dawna nie bawie sie w wymiane podkładów pojedynczych, tylko wymieniam całe odcinki, i zawsze używam sprzetu ciężkiego. Różnica między moimi pracami torowymi a waszymi jest taka że ja jem ciastka podczas pracy, a wy chlejecie wódke. Nie każdy odcinek wymaga natychmiastowej naprawy, i nie wszędzie szyna jest do wymiany. Odcinki można podzielić na mniejsze, a część prac wykonać we własnym zakresie w grupie 7 drogowców (nie alkoholików). + sprzęt ciężki i narzędzia podreczne typu wiertarki, zakrętarki itp. co znacznie zmniejszy koszty. Chyba że dla ciebie tylko prezesi firm (mowa o branży kolejowej) to ludzie myślący a ludzie spoza to barany i nieuki. Tak krytykowałeś mnie , za to że wnosiłem ważne uwagi dotyczące odcinka Rybnik- Stodoły, i jaki jest efekt? Odcinek nieodebrany. Możesz być z siebie dumny. "Siedze" w tej branży naście lat intensywnie działając i w ch...ja mnie sie nie da załadować jakimiś 3 mln za km. A kwota z tego co wiem nie dotyczy budowli inżynieryjnych. Dlatego szlak powinien najpierw być zbadany dokładnie przez diagnostę, opisana cała problematyka, wszystko przeanalizowane i dopiero robiony wstępny kosztorys, a nie od razu do kompleksowej wymiany nawierzchni. A może wam sie marzy by powiat zadłużył sie jak gm Rewal? Zamiast krytykować mnie podsuńcie jakieś pomysły , co zrobić by tej kolejce pomóc a nie doić ją do ostatniego grosza.!!! Pomawiasz innych o łamanie prawa i alkoholizm. Masz dowody idź z tym na Policję, chyba, że administracja ma złożyć za Ciebie doniesienie o tym, że na GKW stwarza się zagrożenie dla życia i zdrowia ludzkiego prowadząc czynności związane z ruchem kolejowym w stanie upojenia alkoholowego.
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2019, 10:56:14 wysłane przez Ariel Ciechański »
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #19 : 03 Marca 2019, 23:51:08 » |
+2
|
Zamiast krytykować mnie podsuńcie jakieś pomysły , co zrobić by tej kolejce pomóc a nie doić ją do ostatniego grosza.!!!
Przecież już kilka osób to napisało: (Zausz firmę i) zusz ofertę.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
|