grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #40 : 23 Grudnia 2005, 02:15:34 » |
0
|
o nieobecmych jak i o zmarlych sie nie rozmawia. Przestanmy oplakiwac piotrkow = stalo sie, przepadlo, na nic wasze gorzkie zale ... zajmijmy sie prosze tym co mamy, poki jeszcze mamy.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #41 : 23 Grudnia 2005, 08:13:31 » |
0
|
A czyj tak właściwie jest ten tabor - ZN Łódź czy Starostwa ? - można spróbować coś wyrwać jeśli nie będzie za drogo, rumuny były sprawne technicznie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lukasz
Nowicjusz

Długość toru:: 31 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #42 : 23 Grudnia 2005, 12:32:05 » |
0
|
Tego ekhem "stowarzyszenia" jest jeszcze chyba jedna Lyd2 z Kruszwicy bodajże,Px49 jest własnością muzkolu z Sochaczewa,te Lxd2 są chyba zakładu nieruchomości PKP,ale nie jestem pewien.Tylko czyje są wagony,pługi itp..?? I nie wiem co się dzieje z tą wuelseską,która tam jeździla??Wie ktoś??Jeśli coś pomieszałem,to mnie poprawcie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #43 : 24 Grudnia 2005, 19:50:57 » |
0
|
Wagony towarowe i transportery razem z rumunami pozostawiło pkp - pytanie czy przejęło to starostwo czy nie ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
stoker
|
 |
« Odpowiedz #44 : 25 Grudnia 2005, 08:10:48 » |
0
|
Zrobić się da. Można obciąć obrzeza środkowego zestawu Mam wrażenie że to już zostało zrobione - fabrycznie Paweł
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #45 : 25 Grudnia 2005, 18:50:22 » |
0
|
Fabrycznie na pewno nie. Co najwyżej mogło to być zrobione podczas którejś z większych napraw.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
stoker
|
 |
« Odpowiedz #46 : 01 Stycznia 2006, 21:39:20 » |
0
|
Fabrycznie na pewno nie. Co najwyżej mogło to być zrobione podczas którejś z większych napraw. To sobie poczytaj instrukcje od tej lokomotywy. Niby jak miały by wpisywać się w łuki skoro nie mają przesuwu bocznego żadnej osi a 3 zestawy miałby obrzeża. Taka lokomotywa poprostu by się zaklinowała. Wszystkie Lyd2 miały FABRYCZNIE środkowy zestawy bez obrzeża i tak. Przez co w praktyce zachowywały się na torze jak duża lokomotywa 2 osiowa bo było głównym powodem niszczenia torowiska. Paweł
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #47 : 01 Stycznia 2006, 23:41:04 » |
0
|
To sobie poczytaj instrukcje od tej lokomotywy. którą?? Niby jak miały by wpisywać się w łuki skoro nie mają przesuwu bocznego żadnej osi a 3 zestawy miałby obrzeża K [....] normalnie!!!!!!!!!!!!!!!! Taka lokomotywa poprostu by się zaklinowała. Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Są jakieś badania naukowe na które możesz się powołać czy sam to wymysliłes??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #48 : 02 Stycznia 2006, 11:44:08 » |
0
|
Spokojnie. Rzeczywiście zdarzały się Lyd2 z trzema obrzeżami ale nie była to produkcja FABRYCZNA tylko poprostu podmiana jednego zestawu którymś skrajnym. Wg niemieckiej instrukcji w której posiadaniu jeden z moich znajomych ma ona fabrycznie bosy 2 zestaw. Podobnie jak Wls150 pozdrawiam i bez kurew 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #49 : 02 Stycznia 2006, 12:42:55 » |
0
|
i bez kurew  Panowie ! Forum czytają nie tylko MK !!! A dzięki takim "kwiecistym" wypowiedziom wyrabiają ludzie sobie o nas opinię. A niestety takie są czasy, że jako środowisko MK musimy dbać o jak najlepszą opinię... A zła opinia to tylko i wyłącznie kolejne kłody...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ok333
|
 |
« Odpowiedz #50 : 02 Stycznia 2006, 12:54:24 » |
0
|
&y , Fidzio popieram Was w tej materii.Ale w tych Bieszczadach naklna sie na te biedne konie. Przemek sie ...poprostu osluchal!!! Wszystkiego najlepszego w Nowym 2006 Roku. &y the Second Ma2siak ========================================= Kalisko - Turecka Kolej Mniejszych Predkosci
|
|
|
Zapisane
|
Ratujmy Koleje Waskotorowe !!! ----------------------------------------------- ,, Najlatwiej niszczyc . Trudno zachowac to , co warte zachowania.'' Wislawa Szymborska
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #51 : 02 Stycznia 2006, 13:58:58 » |
0
|
A żeby było jasne załączam foto kpl zestawów  
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
stoker
|
 |
« Odpowiedz #52 : 02 Stycznia 2006, 16:50:49 » |
0
|
którą?? [?quote] Głupie pytanie. Chyba jest tylko jedna: "Obsługa i utrzymanie wąskototrowej lokomotywy spalinowej serii Lyd2". Wydawca: Ministerstwo Komunikacji i Dyrekcja Generalna PKP - 1981. Opracowania przez Centralne Biuro Kontrukcyjne PKP w Poznaniu. Niby jak miały by wpisywać się w łuki skoro nie mają przesuwu bocznego żadnej osi a 3 zestawy miałby obrzeża K [....] normalnie!!!!!!!!!!!!!!!! [/color] Jeszcze głupsza odpowiedż świadcząca o niekompetecji jej autora. Taka lokomotywa poprostu by się zaklinowała. Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Są jakieś badania naukowe na które możesz się powołać czy sam to wymysliłes?? Do tego nie trzeba badań naukowych tylko trochę oleju w głowie. Chyba logiczne. Że jeśli połączymy linią prostą punkty styczności z torem pierwszego i trzeciego zestawu kołowego lokomotywy stojące w łuku to punkt styczności drugiego zestawu będzie strochę odsunięty od tej linii. Żeby zniwelować tą różnicę należy albo zmniejszyć lub zlikwitować obrzeże albo wprowadzić przesuw boczny osi. Spokojnie. Rzeczywiście zdarzały się Lyd2 z trzema obrzeżami ale nie była to produkcja FABRYCZNA tylko poprostu podmiana jednego zestawu którymś skrajnym. W to też wątpię - w takim razie taka lokomotywa żeby pokonać łuk musiała by wyprostować pod sobą każde 2,4 m toru na który akurat by się znalazła. Na zdjęciu wrzuconym przez AXELa wyraźnie widać że obrzeża na 2 zestawie nie ma. Stoker
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #53 : 02 Stycznia 2006, 22:32:02 » |
0
|
Niby jak miały by wpisywać się w łuki skoro nie mają przesuwu bocznego żadnej osi a 3 zestawy miałby obrzeża. Wytłumacz mi zatem fenomen Tddyyhp. S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #54 : 02 Stycznia 2006, 22:36:30 » |
0
|
Niewątpliwie nawet z trzema obrzeżami lokomotywa byłaby w stanie jeździć. Prędzej rozepchnęłaby torowisko o kilkanaście mm na ostrych łukach niż wypchnęla środkową oś z szyn. Wiele jest pojazdów na kolejach nawet normalnotorowych w których były 3 osie stałe i wszystkie z obrzeżami...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #55 : 03 Stycznia 2006, 10:53:05 » |
0
|
Niewątpliwie nawet z trzema obrzeżami lokomotywa byłaby w stanie jeździć. Prędzej rozepchnęłaby torowisko o kilkanaście mm na ostrych łukach niż wypchnęla środkową oś z szyn. Wiele jest pojazdów na kolejach nawet normalnotorowych w których były 3 osie stałe i wszystkie z obrzeżami... Np. maszyna do poszerzania torowisk zwana też V10C 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
stoker
|
 |
« Odpowiedz #56 : 03 Stycznia 2006, 19:57:53 » |
0
|
Niby jak miały by wpisywać się w łuki skoro nie mają przesuwu bocznego żadnej osi a 3 zestawy miałby obrzeża. Wytłumacz mi zatem fenomen Tddyyhp. Brak obrzeży w środkowych zestawach kołowych na wózku. Niewątpliwie nawet z trzema obrzeżami lokomotywa byłaby w stanie jeździć. Prędzej rozepchnęłaby torowisko o kilkanaście mm na ostrych łukach niż wypchnęla środkową oś z szyn. Wiele jest pojazdów na kolejach nawet normalnotorowych w których były 3 osie stałe i wszystkie z obrzeżami... Miała trzy osie stałe z obrzeżami ale zawsze jedno obrzeże musiało być lekko podcięte - dzięki czemu możliwe było pokonywanie łuków. Poza tym na normalnych torach łuki małą trochę większe promienie. Np. maszyna do poszerzania torowisk zwana też V10C  V10C o ile dobrze pamiętam, też nie ma środkowego obrzeża albo przynajmniej ma je podcięte. Stoker
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #57 : 03 Stycznia 2006, 23:02:56 » |
0
|
Niby jak miały by wpisywać się w łuki skoro nie mają przesuwu bocznego żadnej osi a 3 zestawy miałby obrzeża. Wytłumacz mi zatem fenomen Tddyyhp. S posdravem Adam Tddyyhp ma nieco mniejszy rozstaw osi i to żaden fenomen. Poza tym średnica koła o połowę mniejsza i do tego nie są to koła napędne. Stąd jego prawidłowe wpisywanie się w łuki nawet przy wszystkich trzech osiach wózka zaopatrzonych w identyczne obrzeża.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fidzio
Gość
|
 |
« Odpowiedz #58 : 04 Stycznia 2006, 09:35:41 » |
0
|
Np. maszyna do poszerzania torowisk zwana też V10C  V10C o ile dobrze pamiętam, też nie ma środkowego obrzeża albo przynajmniej ma je podcięte. Stoker[/quote] Raczej 3:) przynajmniej nasza ma 3 zestawy z obrzezami. A moze specjalisci wypowiedza sie na temat 4-ro osiowych parowozow np. HF-ek jak tam jest czy sa bose zestawy. Bo jezeli 3 osiowa maszyna niszczy tor to az strach pomyslec co robila wlasnie taka haefka
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #59 : 04 Stycznia 2006, 09:48:01 » |
0
|
Bracia (i Siostry) w Wierze w Wąski Tor, czy na prawdę na dzień dzisiejszy nie ma większych problemów niż obrzeże środkowej osi Lyd2? Temat promocji na naszych stronach wpłat 1% podatku na Fundację został przemilczany,  temat załatwienia przed wiosną dużej tablicy reklamowej do Starachowic http://www.kalito.martel.pl/forum/viewtopic.php?t=359również został zbyty milczeniem, a tu się okazuje, że najważniejszym problemem jest zagadnienie mniemanologii stosowanej pt. "Jak Lyd2 wpisuje się w łuki". Powoli zaczyna się szerzyć niebezpieczny pl.misc.koleizm w naszych szeregach. Rzadko korzystam ze statusu moderatora, ale tu zdecydowanie zamykam wątek. Ta dyskusja do niczego nie prowadzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|