WL
|
|
« Odpowiedz #26 : 12 Grudzień 2013, 00:17:07 » |
+4
|
Zgodnie z obietnicą, zamieszczam moje tłumaczenie wymagań modernizacji wagonu motorowego dla JHMD.
1.1. Wymagania ogólne Wagon motorowy musi umożliwiać eksploatację tylko przez maszynistę, który prowadzi również odprawę podróżnych. Sprzedaż biletów w tym przypadku ma być prowadzona przez maszynistę z jego stanowiska. Dla eksploatacji w trudnych warunkach zimowych, które występują na wysokości 700 m.n.p.m. konieczne jest wyposażenie czoła pojazdu w pług śnieżny. Wszystkie komponenty użyte przy modernizacji pojazdu muszą być dostępne (w sprzedaży) w obecnym czasie, z perspektywą dalszej ich produkcji w najbliższych latach. Projekt kolorystyki nie musi odpowiadać obecnym zwyczajom na czeskich kolejach. Wagon motorowy będzie eksploatowany "solo" lub z wagonami doczepnymi Balm/u.
1.2. Pudło wagonu - musi odpowiadać wymaganiom obsługi pojazdu tylko przez maszynistę, tzn. że przedsionki wejściowe mają znajdować się jedynie za stanowiskiem maszynisty, - drzwi wejściowe przesuwne, umożliwiające centralne zamykanie, szerokość drzwi wystarczająca dla wózków inwalidzkich, - nowe okna, opuszczane z blokadą w położeniu zamkniętym.
1.3. Wnętrze
- jeden przedział dla pasażerów, który będzie oddzielony drzwiami od przedsionków wejściowych, - użyte siedzenia muszą umożliwiać łatwe czyszczenie, - układ siedzeń 2+2 w przedziałach (nie lotniczo) [przyp. tłumacza: tzw. "czwórki"], - w górnej części umieszczenie półek na bagaże, - ogrzewanie przedziału pasażerskiego elementami grzejnymi, wykorzystującymi w pierwszym rzędzie ciepło z silnika, - oświetlenie przedziału świetlówkowe, awaryjne żarówkowe, - w wagonie dwa przedsionki wejściowe, w jednym z nich miejsce na bagaże, rowery i wózek inwalidzki; WC, które będzie przystosowane dla osób na wózkach, - przedsionek wejściowy przy WC wyposażyć w windę dla wózków inwalidzkich, sterowanie możliwie najprostsze,
1.4. Stanowisko maszynisty - urządzenie stanowiska maszynisty zgodnie z obowiązującymi normami i zwyczajami, - urządzenie wyposażenia i sposobu obsługi musi umożliwiać jednoosobową obsługę, - ogrzewanie stanowiska elementami grzejnymi, wykorzystującymi ciepło z silnika, - dla eksploatacji w okresie letnim montaż klimatyzacji, lub użycie przyciemnianych szyb, - wejście do stanowiska będzie z przedsionka wejściowego, lub z lewej strony, - w wyposażeniu będzie lodówka dla potrzeb maszynisty, s miejscem na przechowanie napojów w 2-litrowych butelkach, - aranżacja stanowiska będzie umożliwiać odprawę handlową podróżnych przez maszynistę,
1.5. Jednostka napędowa - umieszczenie jednostki napędowej po podłogą wagonu, - wykorzystanie silnika TEDOM leżącego, homologowanego dla pojazdów kolejowych, - podgrzewanie silnika w porze zimowej przy pomocy niezależnego olejowego agregatu, który będzie umożliwiał również podgrzewanie płynu chłodniczego podczas jazdy w dużych mrozach, - użycie rodzaju przeniesienia napędu nie jest ograniczone, warunkiem jest użycie hamulca dynamicznego, - użyty typ sprężarki musu mieć jak najmniejszą ilość emitowanego hałasu, - prądnica 24V będzie zaprojektowana dla potrzeb wagonu motorowego s możliwością zasilania wagonu doczepnego, - przy montażu zespołu napędowego muszą być wzięte pod uwagę wymagania dot. limitu hałasu wewnątrz i na zewnątrz, - wielkość zbiornika paliwa około 400 litrów.
1.6. Instalacja powietrzna i hamulcowa - zbiorniki powietrza pojemności co najmniej 300 litrów, - maksymalne ciśnienie zbiorników głównych 9 bar, - na czoła pojazdu będą wprowadzone dwa kurki przewodu głównego i jeden kurek przewodu zasilającego, - zastosowana instalacja hamulcowa będzie typu DAKO, - hamulec postojowy może być akumulatorowa, - części obwodu hamulcowego muszą posiadać urządzenia antypoślizgowe, - połączenia obwodu hamulcowego bedą umożliwiać dopełnianie siły hamowania hamulcem dynamicznym, hamulcem dodatkowym, - hamulec bezpieczeństwa z możliwością zmostkowania, - urządzenia smarowania kołnierzy kół dopuszczonego typu.
1.7. Instalacja elektryczna i system informacyjny - dystrybucja sterowania będzie na napięcie 24V, - akumulatory alkaliczne, - elektroniczny rejestrator [przyp. tłumacza tzw. "hastler"], - wyposażenie w czuwak, - wyposażenie w automatyczną regulację prędkości, - system sterowania wielokrotnego kompatybilny z systemem ze zmodernizowanych lokomotyw T47, - wykonanie instalacji elektrycznej będzie odpowiadać wymaganiom obecnie obowiązujących norm, - system informacji o przystankach na żądanie z wizualną i dźwiękową sygnalizacją w przedziale dla pasażerów, - dźwiękowy system zapowiadania przystanków, z możliwością zapowiadania przez maszynistę w razie potrzeby,
1.8. Instalacja przeciwpożarowa - wyposażenie w czujki sygnalizacji pożaru, - wyposażenie w samoczynny system p.poż.
1.9. Pozostałe wymagania i dane techniczne - właściwości trakcyjne - wagon motorowy jadący solo musi być zdolny do jazdy na pochyleniu 23 o/oo z prędkością 60 km/h i z prędkością 35 km/h przy jeździe z wagonem doczepnym Balm/u o masie 19 ton. - szerokość toru 760mm, - długość 15920mm, - szerokość 2400mm, wysokość 3300mm, - liczba miejsc 40-46, - maksymalny ciężar (przy pełnym obciążeniu) 32t, - najmniejszy promień łuku 50m, - średnica nowych kół 750mm, - prędkość maksymalna 60km/h, - silnik TEDOM, - wysokość sprzęgów od główki szyny 590mm, +5 -10mm, - typ sprzęgu, bośniacki, z możliwością przesuwania bocznego, - skrajnia pojazdu musi odpowiadać wymaganiom dla kolei 760mm, - zakładany roczny przebieg 120-140 tys. km.
|