Ptr
|
|
« Odpowiedz #200 : 13 Października 2014, 00:19:13 » |
+7
|
Dzisiejszy wyjazd odbył się zgodnie z planem. Pogoda była świetna i praca szła równie dobrze Taki klimacik jesienny z dzisiejszych prac:
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
AndrzejPx48
Młotkowy
Długość toru:: 102 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #201 : 17 Listopada 2014, 20:15:06 » |
+3
|
Wczorajsza naprawa toru. Żeby nie było ,że nic nie robiliśmy . W tle po prawej na wózkach winowajca naszej mordęgi.
|
Kleję kolej w kartonie.
|
|
|
AndrzejPx48
Młotkowy
Długość toru:: 102 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #202 : 17 Listopada 2014, 20:22:16 » |
+3
|
,,Zawodnik" na ostatnim zdjęciu lekko przysnął na przerwie,ale w gotowości do dalszej pracy .
|
|
|
Zapisane
|
Kleję kolej w kartonie.
|
|
|
AndrzejPx48
Młotkowy
Długość toru:: 102 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #203 : 17 Listopada 2014, 21:09:05 » |
+1
|
Jeszcze jedna ,,słit" focia.
|
|
|
Zapisane
|
Kleję kolej w kartonie.
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #204 : 16 Marca 2015, 14:38:57 » |
0
|
Zapraszam na następny weekend na prace torowe w Rogowie. Pogoda zaczyna robić się idealna do tego typu zadań więc będzie łatwo, lekko i przyjemnie Zaczynamy tradycyjnie między 8:30 a 9 przed halą w Rogowie. Miejsce prac jest jakieś 500m za stacją zaraz za droga krajową nr 72. Chętnych do udziału proszę o kontakt.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #205 : 18 Marca 2015, 15:33:39 » |
0
|
Akcję przekładamy na weekend później, czyli 28-29.03 z powodu tego, że zamówione nowe podkłady prawdopodobnie nie dotrą do Rogowa na czas.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #206 : 18 Marca 2015, 18:20:38 » |
0
|
Ale oczywiście bez zmian zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w innych pracach w ten weekend
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #207 : 10 Kwietnia 2015, 22:35:28 » |
0
|
A jutro ktoś będzie w Rogowie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kamlox
|
|
« Odpowiedz #208 : 10 Kwietnia 2015, 23:19:30 » |
0
|
Tak, place są zaplanowane.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #209 : 25 Marca 2016, 19:56:08 » |
+7
|
Na szlaku między stacjami Rogów Towarowy Wąskotorowy i Jeżów trwają prace związane z wymianą około 2300 podkładów. Wymiany dokonuje zewnętrzna firma, jednak pracownicy i wolontariusze FPKW tez mają swój udział, czyli przycięcie i przewiezienie na miejsce prac części staroużytecznych podkładów. Zakończenie tych robót planowane jest na połowę kwietnia. Prace będą sfinansowane oczywiście także dzięki Waszej pomocy w postaci przekazywanego nam 1% podatku, więc przy okazji przypominam się z tematem - akurat trwa okres rozliczeń
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #210 : 08 Kwietnia 2016, 12:29:06 » |
+5
|
Koledzy z Rogowa chwalą się na Fejsbuku, a o foremce coś ostatnio zapominają, tymczasem: Kończona właśnie wymiana podkładów na odcinku Rogów-Jeżów to niejedyne większe prace w torach jakie przeprowadziliśmy w ostatnim czasie. Pod koniec ubiegłego roku na kilku przejazdach została wymieniona nawierzchnia. Jednym z nich był przejazd drogi wojewódzkiej nr 707 w Rawie Mazowieckiej (ul. Skierniewicka). Zastosowano na nim po zewnętrznej stronie szyn płyty typu "Mirosław". Jest to pierwsze w Polsce ich zastosowanie na torze 750mm. Pomiędzy szynami natomiast nawierzchnie wykonano z fibrobetonu. Wymianie poddano także oczywiście sam tor - 20 mb z nowymi szynami S49 (rok walcowania 2015 ), przytwierdzenia typu K a w obrębie przejazdu podkładki odbojowe - wszystko na podkładach z twardszego drewna. Inwestycja została sfinansowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Taka równa nawierzchnia oczywiście zwiększa komfort kierowców i ich pasażerów, ale przypominamy że zawsze należy zachować szczególną ostrożność przekraczając nasze przejazdy . Drugim przejazdem który został gruntownie przebudowany pod koniec ubiegłego roku jest znajdujący się także w Rawie przejazd drogi serwisowej biegnącej wzdłuż tak zwanej "Gierkówki", czyli trasy ekspresowej S8. Istniejący w tym miejscu od czasu modernizacji tej ekspresówki prowizoryczny przejazd został zastąpiony nowoczesnym rozwiązaniem w postaci monolitycznych płyt szynowych Stelcon GTP. Tego rodzaju nawierzchnia przejazdowa na torze 750mm jest także ewenementem w naszym kraju. Razem z przejazdem wymianie uległo też w sumie 30 mb toru - wykonano nową podbudowę toru, wykorzystano nowe szyny i przytwierdzenia, oraz twarde, dębowe podkłady (przejściowy odcinek na podkładach z twardszego drewna jest wymagany przy zastosowaniu takich płyt). Jako dodatkową ciekawostkę można dodać że odcinki nowych szyn zostały ze sobą zespawane termitowo. Całość tych prac sfinansowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Kierowców korzystających z tego przejazdu prosimy o szczególne zwracanie uwagi na to czy mogą bezpiecznie wjechać na tor z racji widoczności ograniczonej przez przyczółki znajdującego się obok wiaduktu . Więcej o samych płytach można przeczytać tutaj: http://s237810910.online.de/resourc…/flyer+plyty+szynowe.pdf
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Tomek Janiszewski
Młotkowy
Długość toru:: 57 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #211 : 11 Kwietnia 2016, 11:31:35 » |
0
|
Szkoda że Rogowska nie ma rozstawu szyn 1000mm, tak jak Grójecka, a także... łódzkie tramwaje. Wtedy i o strunobetonowych podkładach z przytwierdzeniem sprężystym można by pomyśleć. Chyba one miałyby szansę wytrzymać dlużej niż drewniane?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #212 : 11 Kwietnia 2016, 21:24:47 » |
0
|
Są takowe na 750mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #213 : 11 Kwietnia 2016, 23:33:01 » |
0
|
A raczej mogą być zrobione na zamówienie. Po mimo niewątpliwych zalet problemem jest jednak oczywiście kilka razy wyższa cena w stosunku do typowych drewnianych wąskotorowych.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #214 : 07 Listopada 2016, 15:43:09 » |
0
|
Szanowni, w niedzielę 13.11.2016 r. zapraszamy na wyjazd Wmc009 na porządkowanie trasy na odcinku Rogów - Jeżów przed planowanymi kursami zimowymi. Prośba o zgłoszenia w tym wątku lub na e-mail wolontariat@kolejrogowska.plUprzedzając pytania nie dotyczące niedzielnych prac - planowane kursy będą w styczniu 2017, przy okazji ferii szkolnych w łódzkiem - http://kolejrogowska.pl/?page_id=9326
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Z
|
|
« Odpowiedz #215 : 09 Kwietnia 2018, 09:50:39 » |
0
|
Szanowni, W najbliższą sobotę 14 kwietnia planujemy przeprowadzić drobne odświeżenie wnętrza naszego czynnego 1Aw nr 1685. W ramach tego zostaną odmalowane wewnętrzne ściany, szczególnie kolor jasnozielony. Robota nie jest ciężka, wymaga tylko nieco staranności aby nie zachlapać wszystkiego wokół Najbliższa sobota to jedyny termin, aby farba zdążyła wyschnąć przed sezonem, zapraszam wszystkich chętnych do pomocy Prośba o zgłoszenia w tym wątku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #216 : 22 Listopada 2022, 15:25:30 » |
0
|
W najbliższą sobotę będziemy prowadzili na stacji w Rogowie sortowanie materiałów torowych otrzymanych w prezencie od PKP PLK. Każda para rąk się przyda. Zapraszamy od 09:00 rano. W programie ciepły posiłek regeneracyjny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #217 : 10 Stycznia 2023, 12:04:40 » |
+4
|
Zapraszamy na prace wolontariackie na szlaku za Jeżowem w najbliższą niedzielę!Niestety w km 13,850 (przed stacją w Głuchowie) kierujący pojazdem rolniczym próbując przejechać przez teren kolejowy poza istniejącymi przejazdami doprowadził do uszkodzenia toru szlakowego powodując jego wyboczenie. 😕 W najbliższą niedzielę 15 stycznia organizujemy prace mające na celu naprawę toru w tym miejscu. To świetna okazja do rozpoczęcia przygody z wolontariatem na naszej kolei. Wszystkich chętnych aby pomóc zapraszamy w niedzielę 15 stycznia do Rogowa. Pociąg roboczy wyjeżdża na szlak ze stacji Rogów Towarowy Wąsk. o godz. 08:00. Powrót na godzinę 18:00. Chętnych prosimy o zgłoszenia na: ➡ wolontariat@kolejrogowska.pl➡ lub poprzez messenger przy naszym profilu na Facebook.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #218 : 23 Stycznia 2023, 08:19:31 » |
+6
|
Zgodnie z planem w niedzielę 15 stycznia br. wykonaliśmy prace torowe w km 13,850 pomiędzy stacjami Jeżów a Głuchów. Polegały one na naprawie toru uszkodzonego przez kierującego maszyną rolniczą, próbującego przejechać przez tor na nasypie poza istniejącymi przejazdami w drogach publicznych. Poniżej mała fotorelacja z prac. Pociąg roboczy złożony z wagonu platformy, wagonu bagażowo-pocztowego i lokomotywy 803D-16 przywiózł na miejsce robót wolontariuszy, narzędzia i materiały. Po zrzuceniu na bok narzędzi i materiałów pociąg przejechał dalej a ekipa wolontariuszy przystąpiła do prac torowych. Prace wymagały demontażu 14 szt. starych i zniszczonych podkładów i zastąpienie ich nowymi oraz regulacji toru. W pierwszej kolejności wymieniono podkłady. Prace, jak od ponad 100 lat na naszej kolei, nie były specjalnie zmechanizowane. Trzeba polegać na ręcznych narzędziach, własnej sile i umiejętnościach. Ekipa dumna z efektu prac. Tor znów nadaje się do bezpiecznej jazdy. Chętnych do dołączenia do ekipy wolontariackiej zachęcamy do zgłoszeń: - przez messenger przy naszym profilu https://www.facebook.com/kolejka- lub mejlowo na adres wolontariat@kolejrogowska.pl
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #219 : 23 Stycznia 2023, 17:01:44 » |
+5
|
Powiem szczerze - jak mi brakuje takich relacji na foremce! Onegdaj można było wchodząc na 3/4m wychwycić co gdzie się dzieje - dziś cisza głucha. Brawo dla Ekipy! Brawo dla Adama! Fajnie że znów życie choć na chwilę wróciło na ten wąskotorowy portal branżowy.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|