Czajnika jakoś nie dało się odpalić, zatem za rumuńską myśl techniczną się zabrano. Ale tym razem

fachowo. Poczytajcie co tam będzie się wyprawiało:
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia stanowi dostawa i wymiana silnika Maybach na silnik wolnossący Wola-Henschel w lokomotywie wąskotorowej typu Lxd2. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą w szczególności następujące czynności;
1. Demontaż starego silnika oraz części przedziału maszynowego lokomotywy przy użyciu dźwigu – zdemontowany silnik Maybach pozostaje własnością Muzeum Kolejnictwa tak jak i inne demontowane podzespoły i osprzęt.
2. Wykonanie nowej podstawy silnika (łoże).
3. Przystosowanie koła zamachowego silnika Henschel do współpracy z wałem napędowym przekładni hydraulicznej.
4. Wykonanie nowego koła wielopasowego umożliwiające napęd sprężarki, alternatora, pompy, wentylatora chłodnic.
5. Wykonanie nowego, skróconego wału napędowego wraz ze sprzęgłami.
6. Wyosiowanie silnika względem osi przekładni wraz z pomiarami.
7. Wykonanie nowego układu wydechowego wraz z nowym tłumikiem.
8. Wykonanie nowego układu ssącego silnika wraz z innym rozmieszczeniem filtrów powietrza.
9. Przebudowa układu chłodzenia silnika wraz z wykonaniem częściowo nowej instalacji wodnej.
10. Przebudowa układu paliwowego wraz z wykonaniem częściowo nowej instalacji.
11. Przebudowa hydrostatycznego układu napędu wentylatora.
12. Przebudowa układu sterowania silnika spalinowego wraz z wykonaniem nowej instalacji elektrycznej.
13. Przebudowa układu wstępnego smarowania silnika.
14. Wykonanie nowej instalacji obrotomierza z wykorzystaniem znormalizowanego nadajnika oraz obrotomierza stosowanych w silnikach Henschel.
15. Wykonanie układu gaszenia silnika spalinowego.
16. Modernizacja instalacji pneumatycznej.
17. Wymiana elektrozaworów sterowania pracą silnika oraz nawrotu i jazdy.
18. Montaż właściwy silnika przy użyciu dźwigu.
19. Przegląd pozostałych zespołów lokomotywy, wymiana oleju w przekładniach.
20. Próby ruchowe i ostateczna regulacja podzespołów.
Więcej tu:
http://www.bip.muzkol.pl/PL/BIP/BIP.aspxZastanawiam się jedynie nad dwoma kwestiami: czemu akurat silnik ma być wolnossący i który z naszych znajomych pisał tę specyfikację?
