Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 08:06:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sochaczewska Kolej Muzealna  (Przeczytany 258581 razy)
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #80 : 16 Grudnia 2011, 17:03:34 »
0

UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA

W styczniu będzie lepiej...
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2011, 20:07:40 wysłane przez agneskate » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #81 : 01 Marca 2012, 12:45:12 »
0

Czajnika jakoś nie dało się odpalić, zatem za rumuńską myśl techniczną się zabrano. Ale tym razem Szok fachowo. Poczytajcie co tam będzie się wyprawiało:

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia stanowi dostawa i wymiana silnika Maybach na silnik wolnossący Wola-Henschel w lokomotywie wąskotorowej typu Lxd2. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą w szczególności następujące czynności;
1. Demontaż starego silnika oraz części przedziału maszynowego lokomotywy przy użyciu dźwigu – zdemontowany silnik Maybach pozostaje własnością Muzeum Kolejnictwa tak jak i inne demontowane podzespoły i osprzęt.
2. Wykonanie nowej podstawy silnika (łoże).
3. Przystosowanie koła zamachowego silnika Henschel do współpracy z wałem napędowym przekładni hydraulicznej.
4. Wykonanie nowego koła wielopasowego umożliwiające napęd sprężarki, alternatora, pompy, wentylatora chłodnic.
5. Wykonanie nowego, skróconego wału napędowego wraz ze sprzęgłami.
6. Wyosiowanie silnika względem osi przekładni wraz z pomiarami.
7. Wykonanie nowego układu wydechowego wraz z nowym tłumikiem.
8. Wykonanie nowego układu ssącego silnika wraz z innym rozmieszczeniem filtrów powietrza.
9. Przebudowa układu chłodzenia silnika wraz z wykonaniem częściowo nowej instalacji wodnej.
10. Przebudowa układu paliwowego wraz z wykonaniem częściowo nowej instalacji.
11. Przebudowa hydrostatycznego układu napędu wentylatora.
12. Przebudowa układu sterowania silnika spalinowego wraz z wykonaniem nowej instalacji elektrycznej.
13. Przebudowa układu wstępnego smarowania silnika.
14. Wykonanie nowej instalacji obrotomierza z wykorzystaniem znormalizowanego nadajnika oraz obrotomierza stosowanych w silnikach Henschel.
15. Wykonanie układu gaszenia silnika spalinowego.
16. Modernizacja instalacji pneumatycznej.
17. Wymiana elektrozaworów sterowania pracą silnika oraz nawrotu i jazdy.
18. Montaż właściwy silnika przy użyciu dźwigu.
19. Przegląd pozostałych zespołów lokomotywy, wymiana oleju w przekładniach.
20. Próby ruchowe i ostateczna regulacja podzespołów.

Więcej tu: http://www.bip.muzkol.pl/PL/BIP/BIP.aspx

Zastanawiam się jedynie nad dwoma kwestiami: czemu akurat silnik ma być wolnossący i który z naszych znajomych pisał tę specyfikację? 
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #82 : 01 Marca 2012, 14:08:15 »
0

Łomatko...

Przecież pisanie takiego SIWZ bez wyraźnego napisania, na czym mają polegać poszczególne "przebudowy" i "modernizacje" to jakaś porażka. Już widzę nowy układ gaszenia silnika sznurkiem...
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #83 : 01 Marca 2012, 14:30:20 »
0

Szykuje sie nam pierwszy, liniowo jeżdżący, w Polsce rumun bez turba?
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #84 : 18 Marca 2012, 12:59:29 »
0

Łomatko...

Mamy już "łomatko" w pytaniach i odpowiedziach. Polecam lekturę choćby ze względu na "konkretność" niektórych odpowiedzi.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #85 : 03 Kwietnia 2012, 13:17:56 »
0

Wymiany silnika ciąg dalszy. Jest nowy przetarg (rozstrzygnięcie 10 kwietnia) i nowy SIWZ.
Z ciekawych rzeczy znów mamy takie "rodzyneczki":
Dostarczenie silnika Wola 76H12 po remoncie kapitalnym z pełnym osprzętem, w pełni dotartym (karta pomiarów na hamowni), z nowym rozrusznikiem, nastawnikiem 7 stopniowym i pompą wstępnego smarowania silnika z nowym silnikiem 24V.
Ciekawe co autor miał na myśli pisząc o "nastawniku"...  Spoko
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #86 : 04 Kwietnia 2012, 18:22:31 »
+1

Nie wiem po co chcą na siłą pchać silnik atmosferyczny (po polsku niedoładowany),jak mogliby zastosować silnik stosowany w lokomotywach SM30 lub 401Da,czyli Wola 16H12A,który ma podobną moc,ale lepsze parametry i lepszej klasy aparaturę wtryskową firmy BOSCH ,dzięki czemu zużywa mniej paliwa i ma większą kulturę pracy.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #87 : 04 Kwietnia 2012, 19:10:15 »
+4

mogliby zastosować silnik (...) czyli Wola 16H12A, który ma podobną moc, ale lepsze parametry i lepszej klasy aparaturę wtryskową firmy BOSCH, dzięki czemu zużywa mniej paliwa i ma większą kulturę pracy
Kuba, wymaganie aż takiej wiedzy technicznej od dyletantów z Muzkolu jest według mnie co najmniej niegrzeczne...  Spoko
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #88 : 05 Kwietnia 2012, 08:23:47 »
0

A mnie frapuje co innego: 76H12 to wszak silnik agregatowy. Jakim cudem to ma pracować na lokomotywie, jeżeli ma agregatowy regulator obrotów? Chyba że ten "nastawnik 7-stopniowy" to wymieniona pompa wtryskowa...

A poza tym w dalszym ciągu mamy pełno "przystosowań, dopasowań, przebudów" bez cienia parametrów technicznych, tolerancji, rysunków...

Moim zdaniem taki SIWZ to proszenie się o kłopoty. No chyba że gwarancją na 12 miesięcy Muzkol chce załatwić problem...
Zapisane
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1201 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #89 : 22 Maja 2012, 12:10:57 »
0

Jak to śpiewało T.LOVE "Plany plany, szałowa jazda"

http://www.e-sochaczew.pl/sochaczew,na-poczatek-sochaczewska-dolina-bzury,29577.html
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 209 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #90 : 22 Maja 2012, 14:54:35 »
0

Jak pierwszy raz rzuciłem okiem na tytuł artykułu, to przeczytałem "Sochaczewska Dolina Bzdury" Chichot
Fakt faktem, że w Sochaczewie jest spora kolekcja zabytkowego taboru i dobrze że dyrektor nie siedzi z założonymi rękami, ale do kogo należą właściwie tory sochaczewskiej kolejki?
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #91 : 22 Maja 2012, 19:31:56 »
0

Jak przeczytałem o planach przywrócenia lini do Wyszogrodu to mi szczęka opadła na podłogę. Oby się udało
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #92 : 22 Maja 2012, 20:14:07 »
0

A ja nie bardzo potrafię pozbierać myśli po zapoznaniu się z lokalną koncepcją muzealnictwa:
Wpisać do rejestru (obniżyć wartość) - przejąć za bezcen - rozebrać. Czy po rozbiórce nie okaże się przypadkiem, że odzyskane szyny nie nadają się do ponownego wbudowania w tor (niewłaściwy typ, powichrowane itp.) a ich wartość muzealna nie uzasadnia ekspozycji? Ciekawe, czy Konserwator zna te plany?

Ogólnie dziwna wypowiedź. Odcinek przez Puszczę Kampinoską zawsze wydawał mi się idealny do ruchu drezyn. Wygląda jednak na to, że wizja dogadywania się z dyrekcją Parku Narodowego i załatwiania formalności skutecznie zniechęca do takich prób...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Łowca
Młotkowy
**
Długość toru:: 134 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #93 : 22 Maja 2012, 22:16:41 »
0

Jak pierwszy raz rzuciłem okiem na tytuł artykułu, to przeczytałem "Sochaczewska Dolina Bzdury" Chichot
Fakt faktem, że w Sochaczewie jest spora kolekcja zabytkowego taboru i dobrze że dyrektor nie siedzi z założonymi rękami, ale do kogo należą właściwie tory sochaczewskiej kolejki?

Istotnie od 2 conajmniej lat powraca temat zawieszenia przewozów kolejką w ramach oszczędności.
Dzisiaj nawet na antenie TV się z tym nie krył... bodajże kanał 3 lokalny.
Zapisane
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #94 : 22 Maja 2012, 23:57:34 »
0

Jak przeczytałem o planach przywrócenia lini do Wyszogrodu to mi szczęka opadła na podłogę. Oby się udało

Takie plany były już chyba w 1986 roku?

PS A jakie są perspektywy czasowe uruchomienia linii do Wyszogrodu, o ile udałoby się pozyskać środki?
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #95 : 23 Maja 2012, 00:11:19 »
0

Przy bieżącej prędkości szlakowej to pewnie z godzinę prawie by z Tułowic tam się jeszcze turyści tłukli
Zapisane

To jest przekaz.
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #96 : 23 Maja 2012, 01:06:22 »
0

Przy bieżącej prędkości szlakowej to pewnie z godzinę prawie by z Tułowic tam się jeszcze turyści tłukli

Właśnie. Czytałem kiedyś, że tam można max 15km/h jechać. Szkoda bo aż się prosi żeby kiedyś rumunem pocisnąć 50km/h

A czy na linii do Wyszogrodu problemem nie były czasem 2 wiadukty na trasie?
Zapisane
rafaelsantee
Nowicjusz
*
Długość toru:: 43 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #97 : 23 Maja 2012, 14:54:53 »
0

Faktycznie szykuje się spory rozmach... http://www.e-sochaczew.pl/sochaczew,znowu-i-wiecej-niz-stacja-kolejowa-w-tulowicach,29723.html natomiast życie zweryfikuje te plany .
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #98 : 23 Maja 2012, 16:31:12 »
0

Trochę szkoda, że zdecydowano się na stylizację na przełom XIX/XX w. (choć rozumiem dlaczego). W sumie projekt wyszedł sympatycznie, ale jednak jakoś fałszuje prawdę... Trochę jak skład sochaczewskiego pociągu: beżowo-oliwkowe malowanie nie wygląda źle, ale... No nic. Czepiam się, a to i tak nie ma większego znaczenia. Ważne, że powstanie przyjazny turystom obiekt. Dotychczasowy, mimo że historycznie prawdziwy nie był zbyt dobrą wizytówką. Połączenie funkcji i współpraca z Gminą bardzo zwiększa szanse na powodzenie całego projektu.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #99 : 23 Maja 2012, 21:16:30 »
+10

Aby zobrazować niektóre szczegóły o których piszemy pozwolę sobie zaprezentować kilka zdjęciówek z kwietniowego wypadu do Sochaczewa.

Dworzec w Wyszogrodzie widziany od strony torów. Na uwagę zasługują dość szerokie jak na wąski tor schody zejściowe do "peronów".



Ten sam budynek widziany od strony drogi. Ja zastanawiam się, czy w "przybudówce" z zielonymi drzwiami, która jak widać na poprzedniej fotce wznosi się znacznie nad bryłę budynku, a ponadto swą objętością wysunięta jest półkoliście w perony, nie było ongiś zbiornika wieżowego.



W oknach dworca czas stanął w miejscu...



Tak wygląda koniec końców toru kolei sochaczewskiej zmierzający w stronę skarpy wału przeciwpowodziowego. Jak widać tu przyroda wygrała z techniką wiele lat temu.



O niegdysiejszej funkcji okolicznego terenu świadczy nazwa przystanku PKS



Mostek nad smródką niedaleko Kamionu. Ciekawa konstrukcja powstała przez wzmacnianie wzmocnień.



Typowy mazowiecki krajobraz który niegdyś przemierzała kolejka.



Teraz Wilcze Tułowskie. Widok na nieczynną linię w stronę Piasków Królewskich.



A teraz w drugą stronę.



I jeszcze raz - Wilcze w zachodnim słońcu. Uwielbiam takie klimaty!



Na koniec, z okazji wybrania Koko-ełro-spoko na hymn polskiej reprezentacji muszą być jaja.

Każdy głupek ma swój słupek.



Kolega Bogdan sprawdza poziom polskiej reprezentacji.



Kolega Michał już świętuje wygraną w zakładach bukmacherskich gdzie całe oszczędności swe postawił na to że Polska przegra z kretesem. Wygrana pachnie mu jak Maybach Rydzyka.



Czterej przyjaciele z boiska na przyczółku dawnego drewnianego mostu na Wiśle. No, jak widać jednak co poniektóre mosty zostały spalone...



Dziękuję za obejrzenie relacji. 
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!