Świat kolejek wąskotorowych SMF
26 Maj 2022, 19:25:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 8 9 [10]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sochaczewska Kolej Muzealna  (Przeczytany 211826 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4260 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #180 : 14 Marzec 2019, 18:20:19 »
0

Szczerze pisząc, to dla mnie jest szok. A dlaczego - o tym na końcu, najpierw artykuł z portalu Tusochaczew.pl

Grzegorz Kropiak nowym kierownikiem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie



Były wójt gminy Rybno Grzegorz Kropiak od 1 lutego jest nowym kierownikiem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. Dotychczasowy kierownik Radosław Konieczny przestał pełnić tę funkcję 1 stycznia br.

Doskonale znany lokalnej społeczności, były wójt gminy Rybno, Grzegorz Kropiak od 1 lutego br. jest nowym kierownikiem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. Dotychczasowy kierownik Radosław Konieczny przestał pełnić tę funkcję 1 stycznia br.

Grzegorz Kropiak objął stanowisko na drodze konkursu, do którego nabór prowadzono do 10 stycznia br. Radosław Konieczny nie brał w nim udziału. Były kierownik nadal pracuje w placówce na innym stanowisku.

Jak powiedział nam nowy kierownik, nową funkcję zawodową traktuje jak wyzwanie, widzi przed sobą dużo możliwości działania i ma też kilka pomysłów na wzbogacenie oferty muzeum.


Kto jest ciekawy informacji o ww. pomyslach, niech zajrzy też TU.

------------------------------------------------------------------------------

Wiecie dlaczego mnie ta zmiana szokuje? Bo uważam, i nie tylko ja – z resztą chyba nie znajdziemy wśród branżystów, czy to obecnych na tym zacnym, czy z poza 750, osoby o odmiennym zdaniu, że były już naczelnik Radosław Konieczny to nieprzeciętnie uzdolniona osoba na właściwym stanowisku. W rozmowach z innymi operatorami wielokrotnie powtarzane były stwierdzenia o tym że każdej kolei wąskotorowej należy życzyć takiego właśnie naczelnika – młodego, energicznego, bystrego, ambitnego, wykształconego, dającego się lubić, chłonącego wiedzę, a co najważniejsze – mimo że nie kolejarza z zawodu, to autentycznie zakochanego w swej kolei. Na otarcie łez pozostaje fakt że Kolega Konieczny pozostaje w Sochaczewie i nadal jego zaangażowanie i zdobyta od połowy 2014 r. wiedza kolejowa będą służyć rozwojowi SKW.

Oczywiście, w swym poście absolutnie nie zamierzam sugerować że z nowym kierownikiem coś jest nie tak, czy też nie powinien on sprawować swej funkcji, bo być może za niedługi czas zarządcy wąskotorowi będą mówić o nim tak jak teraz o poprzedniku – w samych superlatywach, a nawet istnieje szansa że okaże się iż Konieczny to był Pikuś wobec tempa i skuteczności działań nowego szefa, tym nie mniej jakoś taki mi niesmak pozostaje że tak oddana sprawie persona zamiast zostać za swą pracę nagrodzoną, wyróżnioną, a przede wszystkim publicznie docenioną przez swych pryncypałów (patrzcie i uczcie się: tak należy kierować koleją!) jakoś tak chyba została przemielona przez bezduszną machinę politycznych decyzji. To empatycznie smutne.
Zapisane

Lepiej z mądrym zgubić, niźli z durnym znaleźć.
A najlepiej z durnym nie zadawać się wcale.
robbo2k
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #181 : 16 Marzec 2019, 20:35:04 »
0

Nowy kierownik to przegrany "polityk" były wójt.  O ile rozumiem pan Radosław nie wyraził chęci bycia dalej kierownikiem.  Zapewne zderzanie sie z betonem z Towarowej tej w Warszawie skruszy każdego twardziela.  Jeśli jednak zostaje w muzeum i będzie sie zajmował meteorytyka operacyjną to może i lepiej.  Ogólnie całe to mauzoleum warszawskie wypadałoby przewietrzyć
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1828 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #182 : 17 Marzec 2019, 03:55:35 »
0

To, że ktoś jest byłym wójtem nie od razu znaczy, że nic nie wie, nic nie umie i do niczego się nie nadaje. Samorządowcy są różni. Lepsi, gorsi, zaangażowani albo olewający. A sam fakt, że nie pełni już funkcji niekoniecznie znaczy, że był / jest do niczego. Oczywiście, jak mawia klasyk, po owocach go poznamy.

A o przyczynach rezygnacji dotychczasowego kierownika nic nie wiemy - uważam, że w takiej sytuacji oddawanie się spekulacjom, szukanie drugiego (i trzeciego) dna jest bez sensu.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #183 : 06 Listopad 2019, 19:57:49 »
+1

Po ryjbuku śmigają fotki z załadunku 3 wagonów 1Aw ruszających na naprawy P5. Z kronikarskiego obowiązku wspomnę że w zadaniu "Wykonanie napraw okresowych i renowacji zabytkowego wąskotorowego taboru Stacji Muzeum na poziomie P5 oraz prace konserwatorsko-restauratorskie wózków EW51-36" wpłynęły dwie oferty.

Oferta 1 Pat-Pol Aleksandrów Kujawski za naprawy P5 chce odpowiednio 578 100,00PLN; 555 960,00PLN; 578 100,00PLN
Ceny brutto, gwarancja 36 miesięcy, termin realizacji 300dni

Oferta 2 ZNTK Mińsk Mazowiecki za każdy z wagonów zażyczył sobie 1 808 000,00PLN
Ceny brutto, gwarancja 24 miesiące, termin realizacji 300dni

Oczywiście wygrał PAt-Pol.

Zadaniem 4 były prace konserwatorskie przy wózkach EW51-36 tutaj jedyna oferta pochodziła z ZNTK Mińsk Mazowiecki na kwotę 210 330,00PLN
Zapisane

rafaelsantee
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #184 : 11 Maj 2020, 08:06:50 »
0

https://m.youtube.com/watch?v=lW0rOp6X6gs
Zapisane
vutik
Młotkowy
**
Długość toru:: 124 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #185 : 16 Luty 2021, 09:25:40 »
+1

Tyle się ostatnio dzieje w Sochaczewie: Lxd2-342 sprzedany, MBd1-126 i 130 pojechały do naprawy; liczyłem na jakieś konkretniejsze info, a tu taka cisza...
Zapisane
robbo2k
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #186 : 16 Kwiecień 2021, 16:15:08 »
+2

Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie z prawdziwą przyjemnością informuje o zakupie lokomotywy spalinowej Lxd2-342, która od lat, dzierżawiona od Polskich Kolei Państwowych S.A., na przemian z parowozem Px-29-1704 prowadzi pociąg Retro do Puszczy Kampinoskiej

Nasza placówka w styczniu br. przystąpiła do przetargu ogłoszonego przez dotychczasowego właściciela pojazdu, po czym 18 marca zawarliśmy umowę kupna-sprzedaży, a 31 marca podpisaliśmy protokół odbioru spalinowozu. Mamy nadzieję, że posłuży nam jeszcze wiele lat.

Wąskotorowe lokomotywy spalinowe typu L45H, które w służbie Polskich Kolei Państwowych otrzymały oznaczenie serii Lxd2, produkowano w latach 1964-1990 w rumuńskich zakładach "FAUR" w Bukareszcie. Do Polski zakupiono 165 egzemplarzy na różne koleje dojazdowe PKP i co najmniej 34 egzemplarze na potrzeby kolei przemysłowych. Należały do najsilniejszych lokomotyw wąskotorowych eksploatowanych w Polsce, będąc wyposażone oryginalnie w silnik wysokoprężny Maybach MB 836Bb o mocy 450 koni mechanicznych lub – w wersji zmodernizowanej w Polsce – w silnik Wola H12A o mocy 505 koni mechanicznych produkowany w Zakładach Mechanicznych im. Marcelego Nowotki w Warszawie  na licencji niemieckiej firmy "Henschel".

Zakupiony egzemplarz sochaczewski, który posiada aktualnie silnik Wola H12A, zbudowano w 1982 r. (numer fabryczny 24506). W latach 1982-1995 był użytkowany na kolei jędrzejowskiej, stacjonując w lokomotywowniach Kazimierza Wielka i Jędrzejów Wąskotorowy. Od 1995 r. pojazd prowadził składy na kolei sompolińskiej, a po jej likwidacji przeszedł w 2002 r. na stan kolei gnieźnieńskiej, stacjonując w lokomotywowni Gniezno Wąskotorowe. W tym samym roku został wydzierżawiony przez Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie, w którym jest eksploatowany do dziś. W zbiorach naszego muzeum znajduje się również lokomotywa Lxd2-250 z silnikiem Maybacha (rok produkcji: 1983, numer fabryczny 24850), która oczekuje na naprawę główną i powrót do służby.

-----------------------------

Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie zawiadamia, że z uwagi na przedłużenie obostrzeń związanych z koniecznością zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19 placówka pozostanie nieczynna dla zwiedzających do dnia 25 kwietnia br.

Tym samym z przykrością informujemy, iż zaplanowana na 24 kwietnia "Inauguracja sezonu turystycznego 2021" zostaje odwołana i przełożona na inny termin, o którym poinformujemy niezwłocznie po ogłoszeniu przez władze państwowe nowych decyzji odnośnie trybu pracy placówek muzealnych. Osoby, które zakupiły bilety na wycieczki pociągiem Retro w dniach 24 i 25 kwietnia przez platformę e-Wejściówki.pl, będą mogły je zwrócić lub zmienić termin kursu.

Jednocześnie komunikujemy, że w okresie tym podtrzymujemy pracę muzealnego sklepiku. Zakup kolejowych pamiątek będzie możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00–16:30.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwiecień 2021, 16:18:25 wysłane przez robbo2k » Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #187 : 21 Czerwiec 2021, 16:28:36 »
0

https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/38454/sochaczewska-stacja-muzeum-zakupila-lokomotywy-po-mlawskiej-kolei-dojazdowej.html?fbclid=IwAR0Ax7RtwYgPnBQPEY5bvdPV4BEc2nu94WImjqnJieZWXNyHT5vSQC3J5_8


Cytuj
Sochaczewska Stacja Muzeum zakupiła lokomotywy po Mławskiej Kolei Dojazdowej
21 czerwca 2021 | Źródło: Stacja Muzeum
 
W wyniku ogłoszonego 14 kwietnia br. przez Gminę Krasne przetargu na sprzedaż taboru po dawnej Mławskiej Kolei Dojazdowej, nasze muzeum wzbogaciło się o dwie rumuńskie lokomotywy spalinowe: Lxd2-293 (prod. 1971) z Przasnysza i Lxd2-243 (prod. 1985) z Krasnego.

 

Fot. Stacja Muzeum Sochaczew
Transport obu lokomotyw do Sochaczewa odbył się w dniach 17-18 czerwca. Lokomotywy przejdą teraz inspekcję pod kątem mechanicznym, po której zapadnie decyzja o ich dalszym przeznaczeniu.


Fot. Stacja Muzeum Sochaczew
Mławska Kolej Dojazdowa w pełni uruchomiona 30 lipca 1915 roku, zbudowana została w rekordowym tempie kilku tygodni. Jest jedyną istniejącą koleją wąskotorową na północnym Mazowszu (po rozebraniu Nasielskiej Kolei Dojazdowej).

W drugiej połowie XIX wieku powstał pierwszy odcinek kolejki na potrzeby majątku Krasne. Ludwik Krasiński, wprowadzając uprawę buraków cukrowych, wybudował cukrownię w Krasińcu koło Krasnego, w związku z czym zaczął dofinansowywać rozwój kolejki.

W czasie I wojny światowej po wycofywaniu się Rosjan na wschód, Niemcy wytyczyli 7 lipca 1915 roku trasę Mława - Przasnysz, a 30 lipca linia była już gotowa. W momencie przesuwania się wojsk niemieckich na wschód powstała potrzeba wydłużenia linii na potrzeby armii niemieckiej, tak więc już 8 sierpnia 1915 roku linię połączono z Młodzianowem, a do 1918 roku wydłużono przez Maków Mazowiecki, Różan do wsi Pasieki, łącząc ją tym samym z linią normalnotorową.


Fot. Stacja Muzeum Sochaczew
 

W latach 20. połączona została z "Węzłem Ciechanowskim". Ruch osobowy na kolejce zaistniał w roku 1946. Początkowo rozstaw torów wynosił 600 mm, około roku 1960 linie przerobiono na 750 mm. Zamknięcie dla ruchu osobowego kolejki miało miejsce około 1985 roku. Odcinki z Ciechanowa do Krasnego i Gruduska zamknięto dla ruchu 2 maja 1986 roku. Niedługo później rozpoczęła się ich rozbiórka. Linia kolejki biegnie z Mławy na trasie Grudusk - Przasnysz - Krasne do Makowa Mazowieckiego. Jej długość wynosi 74 km. Do 2001 roku operatorem kolejki było PKP.  Potem operatorem Mławskiej KD została  Lokalna Organizacja Turystyczna Północnego Mazowsza, sekcja Mławskiej Kolei Dojazdowej.

 


Fot. Stacja Muzeum Sochaczew
 

Obecnie, od 2017 roku MKD jest nieczynna. Z roku na rok stan infrastruktury i taboru ulega degradacji.

W kwietniu tego roku Gmina Krasne, będąca właścicielem części taboru Mławskiej Kolei Dojazdowej ogłosiła przetarg, w którym zaoferowała na sprzedaż tabor rozlokowany na terenie Przasnysza, Krasnego, Makowa Mazowieckiego i Mławy.

W ten sposób samorządowcy chcą pozyskać  środki finansowe na odrestaurowanie pozostałego parku taborowego i w przyszłości ewentualne przywrócenie do życia historycznej Mławskiej Kolei Dojazdowej.
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Strony: 1 ... 8 9 [10]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!