Referee
|
 |
« : 30 Lipca 2007, 20:12:24 » |
0
|
Wąskie tory, cienki budżetKolejka wąskotorowa mogłaby stać się główną atrakcją turystyczną Ełku i przynosić zyski. Na razie trzeba do niej dopłacać. Wszystko przez to, że miasto tylko ją użytkuje, a wszystkie nieruchomości należą do Polskich Kolei Państwowych.[/b]
Chaszcze na torach Ełcka Kolej Wąskotorowa jest unikalnym zabytkiem. Wybudowana została na początku XX wieku. W miejscowości Laski Małe są jej dwa rozgałęzienia. Jedno prowadzi do Kalinowa i Turowa, drugie do Zawad-Tworek. - Nie rozumiem dlaczego tory są w takim fatalnym stanie - mówi pan Olek z Kopijek. - Popularna "ciuchcia" do Zawad nie dojedzie, gdyż na torach jest pełno chaszczy i zwalonych drzew. Czy władzom miasta nie zależy na tej trasie? Przecież w Zawadach była przed wojną graniczna stacja i przejażdżka tą drogą mogłaby przyciągać turystów. Ełccy urzędnicy koncentrują się jednak na wyeksponowaniu dworca kolejki w Ełku i trasie do Sypitek. - Przejazd do Turowa i Zawad zajmuje kilka godzin - mówi Artur Urbański, wiceprezydent Ełku. - To zbyt monotonne dla turystów. Tymczasem do Sypitek jedzie się tylko 45 minut. Trzeba znaleźć jakąś atrakcyjna formułę, która przyciągałaby do nas rzesze turystów. Muzeum kolejnictwa, zabytkowa lokomotywownia z kuźnią i warsztatami pracy na dworcu w Ełku mogłyby stać się takim magnesem, który przyciągnie gości. Trzeba całości nadać ciekawą formę i wybudować odpowiednią infrastrukturę. Nie mogą zbudować toalet Z inwestycjami ełckiego ratusza w kolej wąskotorową jest jednak problem, gdyż wszystkie nieruchomości należą do PKP i na razie nie można tam nawet wybudować toalet. Do miasta należą tylko ruchomości, czyli wagony i lokomotywy. Co gorsza, bez notarialnego aktu własności urzędnicy nie mogą się ubiegać o unijne dotacje do Ełckiej Kolei Wąskotorowej. - Zabiegamy od kilku lat o przejęcie gruntów, żeby móc w nie inwestować - mówi Ireneusz Dzienisiewicz, szef ełckiej wąskotorówki. - W piątek spotkaliśmy się z kolejarzami, którzy zaproponowali umowę pozwalającą nam na zagospodarowanie terenu EKW. Rozmowy trwają. źródło: Gazeta Współczesna
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #1 : 31 Lipca 2007, 15:44:27 » |
+1
|
Ełcka Kolejka powinna jeździć dalej niż do Sypitek bo tam nic niema tak szczerze. Przejechać, aby się przejechać to dla większości turystów to nie jest atrakcja.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Referee
|
 |
« Odpowiedz #2 : 31 Lipca 2007, 22:18:09 » |
0
|
Wiele osóbto mówiło, ale decydenci twierdzą, że dalej nie można bo ludzie zasną tak długą podróżą
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #3 : 01 Sierpnia 2007, 00:12:55 » |
-3
|
Wiele osóbto mówiło, ale decydenci twierdzą, że dalej nie można bo ludzie zasną tak długą podróżą I mają rację - 60 minut to maksimum jakie są w stanie strawić zwykli turyści...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #4 : 01 Sierpnia 2007, 16:29:01 » |
0
|
Szkoda, że władze w Ełku nie myślą o ruchu osobowym zwykłym. Ale wtedy mniejszy czas przejazdu musiałby być. Ja raz jechałem kolejką w Ełku i trochę się wtedy zawiodłem. Po pierwsze, bo jechałem kawał drogi autobusem z Dworca w Ełku na jakąś wiochę żeby wsiąść w pociąg, przejechać trochę czasu i wrócić do Ełku oczywiście z przesiadką na pomarańczowy autobus PKS Suwałki. Z czego, co pamiętam to wtedy wąskotorówka nie jechała z Ełku bo była budowa obwodnicy czy coś takiego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
bigbird
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #6 : 02 Sierpnia 2007, 08:25:24 » |
+1
|
Referee napisał/a: Wiele osóbto mówiło, ale decydenci twierdzą, że dalej nie można bo ludzie zasną tak długą podróżą
I mają rację - 60 minut to maksimum jakie są w stanie strawić zwykli turyści... A co z Jędrzejowem, Przeworskiem, Gnieznem, Gryficami i Nałęczowem? Na tych kolejkach pociąg jedzie dobre 2 godziny (w Nałęczowie tylko półtorej), a w Gnieźnie i Przeworsku prawie 3, a jednak turyści jakoś to trawią...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #7 : 02 Sierpnia 2007, 10:39:23 » |
-2
|
A co z Jędrzejowem, Przeworskiem, Gnieznem, Gryficami i Nałęczowem? Na tych kolejkach pociąg jedzie dobre 2 godziny (w Nałęczowie tylko półtorej), a w Gnieźnie i Gryficach prawie 3, a jednak turyści jakoś to trawią...
Gryfice to mój drogi głownie wożą ludzi od Trzęsacza do Pogorzelicy, zresztą tam kolej ma zupełnie inny charakter. A co do reszty to nie oznacza, że oferta jest dopasowana do zainteresowań klientów.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #8 : 02 Sierpnia 2007, 16:38:57 » |
0
|
Moim zdaniem wiekszosc kolejek tworzyla swoja oferte turystyczna metoda gospodarcza. To znaczy farbami z odzysku namalujemy reklame, zbijemy pare lawek, rozpalimy ognisko i bedziemy wozic turystow. Moze to i dobre bylo 20 lat temu ale obecnie nie wystarcza. Brak wizji jak z takich kolejek zrobic dobrze funkcjonujacy interes. Wszystko nadal jest jedna wielka prowizorka. Kolejny rok/sezom mija na odbijaniu pileczki i mowieniu jakos tam bedzie. No i jest. Wlasnie byle"jakos".
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Referee
|
 |
« Odpowiedz #9 : 02 Sierpnia 2007, 18:29:18 » |
0
|
Skoro nie Sypitki to jest jeszcze druga trasa na Zawady-Tworki, która odgałęzia się w Laskach M. (12 km szlaku) albo Romanowo i Jezioro Nieciecz (25 km od Ełku - 1 h jazdy).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
flugzeug30
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 05 Sierpnia 2007, 19:23:19 » |
0
|
A jaką klasę wody ma jezioro Nieciecz ?!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Referee
|
 |
« Odpowiedz #11 : 13 Sierpnia 2007, 21:27:11 » |
0
|
Kolejką po smak z Mazur
Dwie lokomotywy, osiem wagoników i setki podróżnych - wczorajsza impreza na dworcu Ełckiej Kolei Wąskotorowej w Ełku na długo pozostanie w pamięci ełczan i turystów. W podróży ze smakiem towarzyszył im m.in. Karol Okrasa, mistrz kulinarny, który z tej okazji przygotował specjalny pokaz.
- Zaprezentowane zostały dania inspirowane kuchnią mazurską, a dokładnie tym, co wyniosłem z domu moich dziadków - mówi Karol Okrasa. - Bardzo dużo moich wspomnień związanych jest m.in. z koleją wąskotorową, ponieważ mój dziadek był kolejarzem. Na wsi, również u moich dziadków, powszechne były sery robione z mleka krowiego i koziego. O krowich serach się nie zapomina. Dzisiaj chciałem przypomnieć sery kozie. Choć wielu ełczan skusił udział w Rodzinnym Rajdzie Rowerowym z metą w Sypitkach, to i tak nie dla wszystkich chętnych podróżników znalazło się miejsce w wąskotorówce. - Do Sypitek odjechał najdłuższy skład kolejki, odkąd wąskotorówka należy do samorządu - mówi Ireneusz Dzienisiewicz, radny ełcki. Przed odjazdem uczestnicy zabawy m.in. zwiedzali skansen pszczelarski i muzeum kolejnictwa. - Najbardziej podobały mi się maszyny do kasowania biletów - mówi 11-letni Wojtek Wasiukiewicz z Wrocławia. - Zawsze ciekawiło mnie to, jak wygląda ciuchcia. Dziś miałem okazję ją zobaczyć z bliska. Ełccy rzeźbiarze umożliwili gościom poznanie tajników pracy w drewnie. Pod okiem Stanisława Rudnika i Jana Cichuckiego chętni współuczestniczyli w tworzeniu rzeźby Smętka. W Sypitkach na wszystkich czekała degustacja m.in. kulebiaków, gofrów z dżemem i bitą śmietaną, placków ziemniaczanych z sosem grzybowym, szaszłyków z grilla i ciast z owocami leśnymi. O muzyczną oprawę zadbały: Nocna Zmiana Bluesa i O.K.A.W. Sztorm.
źródło: Gazeta Współczesna
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Irys
Nowicjusz

Długość toru:: 23 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 02 Listopada 2007, 13:06:13 » |
0
|
Takie pytanie odnośnie Ełckiego Px48-1752. Jak wygląda sprawa z jego kotłem? W tym roku skończyła się jego ważność. Będzie naprawiany?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Referee
|
 |
« Odpowiedz #13 : 27 Kwietnia 2008, 09:33:21 » |
0
|
Czas na modernizację kolejki
Wsród modernizowanych lub tworzonych zupełnie od nowa ełckich atrakcji turystycznych nie mogło zabraknąć Eckiej Kolejki Wąskotorowej. To jedna z niewielu takich kolejek w Polsce, w im lepszym stanie, tym więcej turystów przyciągnie. Jedna z wizytówek Ełku czeka na remont już od kilku ładnych lat. I tu dobra widomość dla pasażerów naszej wąskotorówki. Skończą się ich udręki podczas załatwiania potrzeb fizjologicznych na stacji EKW w Ełku. Stare i zniszczone toalety zostaną bowiem gruntownie wyremontowane. To nie jedyne prace, jakie już wkrótce mogą rozpocząć się na stacji EKW - i to nie tylko w Ełku, ale także w Sypitkach. Jeśli projekt złożony do Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury zostanie zaakceptowany, to na jego realizację będzie 750 tys zł (112,5 tys zł z budżetu miasta oraz 637,5 tys zł środków zewnętrznych). W ramach prac na dworcu zostaną wybudowane ścieżki dojścia oraz nowe ogrodzenie. Poprawione zostaną także tablice opisujące szlak oraz zabytkowe obiekty i tabor. Co natomiast w Sypitkach? Tamtejszy przystanek stanie się atrakcyjną przystanią z infrastrukturą techniczną do organizowania imprez kulturalnych. Co to da? Z pewnością bardziej zabezpieczy obiekty EKW przed dewastacją, pozwoli na organizowanie większej liczby imprez na dworcach EKW (być może do Księgi Dżungli czy Podróży ze Smakiem dołączą kolejne) i podniesie jakość świadczonych przez EKW usług turystycznych. Wieści z ratusza, nr 3 (bezpłatna gazeta miejska)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #16 : 22 Listopada 2010, 00:46:12 » |
0
|
O! Super, dzięki! Może się okazać pomocne przy tworzeniu mojej pracy inżynierskiej
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Gryzon
Młotkowy
 
Długość toru:: 51 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #17 : 22 Listopada 2010, 22:53:14 » |
0
|
Jak zwykle polecam załączniki Dzięki, ciekawa lektura na jesienny wieczór  Bardzo cenna inicjatywa, a dodatkowo jak wydadzą tyle kasy na "nadbudowę" to większa szansa, że i kesz na "bazę" się znajdzie. Teraz będę się czepiać  ale w projekcie widać trochę drobnych oszczędności - np. zamiast lamp sodowych mogli wybrać MH - jak dobrze się dobierze kolor, to w ich świetle obiekty zabytkowe mnóstwo zyskują (oczywiście w nocy  ).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Referee
|
 |
« Odpowiedz #18 : 08 Marca 2011, 15:41:37 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Referee
|
 |
« Odpowiedz #19 : 28 Kwietnia 2011, 09:45:50 » |
+3
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|