Świat kolejek wąskotorowych SMF
02 Marzec 2021, 08:10:16 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [Ełk] Wąskie tory, cienki budżet  (Przeczytany 46108 razy)
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #20 : 28 Kwiecień 2011, 12:09:28 »
0

Czyli pozytywnie? Bo ze zdjęć tak wygląda..
Zapisane

Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #21 : 28 Kwiecień 2011, 23:39:39 »
0

Na to wygląda, że tak. Choć tabor lekko mówiąc się sypie. Po za tym turyści narzekają, że pociągi kursują w okresie letnim jedynie w soboty i we środy, co powoduje, że chętni, którzy przyjadą np. w niedziele obejdą się smakiem. Spotkałem się z wieloma takimi opiniami.
Choć infrastruktura na stacji wygląda coraz lepiej. Jedynie budynek stacyjny mógłby doczekać się porządnego remontu. Jednak póki sprawy z nieruchomościami nie będą do końca uregulowane, stan taki trwać będzie nadal.
Zapisane
karolmaszynista
Gość
« Odpowiedz #22 : 07 Maj 2011, 08:41:06 »
-4

no pozytywnie
A jeden z 6 pracowników EKW zaprasza na traktorek to praca społeczna załatwiona.-koszenie trawy traktorkiem.
Wszystko się dzieje pozytywnie tylko tabor specjalny, towarowy i ''Las-y'' mnie niepokoją.
 
Zapisane
karolmaszynista
Gość
« Odpowiedz #23 : 07 Maj 2011, 08:42:30 »
-4

Wiele osóbto mówiło, ale decydenci twierdzą, że dalej nie można bo ludzie zasną tak długą podróżą

 decydenci...na innych kolejkach w jedną stronę jadą 2 godziny, godzina tam, 3 pobytu i jedna powrót to trochę mało na takie ceny jakie są, do Sypitek powinno być np. w środy, a dalej np. w soboty.
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1327 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #24 : 07 Maj 2011, 12:37:49 »
+1

Wiele osóbto mówiło, ale decydenci twierdzą, że dalej nie można bo ludzie zasną tak długą podróżą

 decydenci...na innych kolejkach w jedną stronę jadą 2 godziny, godzina tam, 3 pobytu i jedna powrót to trochę mało na takie ceny jakie są, do Sypitek powinno być np. w środy, a dalej np. w soboty.

Dla statystycznego klienta kolejki kasa zapłacona za bilet to nie są dupogodziny w pociągu tylko ogół atrakcji gdzie przejazd kolejką jest głównie tłem do zwiedzania ciekawych miejsc czy kiełbaski z ogniska.
Zapisane

karolmaszynista
Gość
« Odpowiedz #25 : 07 Maj 2011, 15:30:05 »
-7

Wiele osóbto mówiło, ale decydenci twierdzą, że dalej nie można bo ludzie zasną tak długą podróżą

 decydenci...na innych kolejkach w jedną stronę jadą 2 godziny, godzina tam, 3 pobytu i jedna powrót to trochę mało na takie ceny jakie są, do Sypitek powinno być np. w środy, a dalej np. w soboty.

Dla statystycznego klienta kolejki kasa zapłacona za bilet to nie są dupogodziny w pociągu tylko ogół atrakcji gdzie przejazd kolejką jest głównie tłem do zwiedzania ciekawych miejsc czy kiełbaski z ogniska.
Bo ludzie nie wiedzą, o wartościach historycznych. Powinni pomyśleć o jakiś głośnikach do których by przewodnik gadał, bo jeden Sawczyński(przewodnik z EKW) na kilku-wagonowy pociąg nie wystarczy. Powinni mówić o opcji przejechania się w kabinie maszynisty(możliwość na EKW darmowa)lub za 25 złotych przejazdu w kabinie w którym mechu wszystko objaśnia. Zresztą napisałem, że do Sypitek np. w środę, a w sobotę i niedzielę gdzieś dalej.
Zapisane
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 08 Maj 2011, 10:40:58 »
+4

za 25 złotych przejazdu w kabinie w którym mechu wszystko objaśnia.
Obawiam się, że byłoby to dość kłopotliwe dla zwykłego odbiorcy, gdyż jadąc Lyd1 trzeba do siebie głośno krzyczeć, gdy druga osoba nadstawia ucho, a i tak nie ma gwarancji usłyszenia się
Zapisane
karolmaszynista
Gość
09 Maj 2011, 14:01:46 - Ukryty.
« Odpowiedz #27 : 09 Maj 2011, 14:01:46 »
-11

Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #28 : 05 Lipiec 2011, 21:33:03 »
0

Jutro będę na Ełk Wąskotorowy, to wrzucę trochę zdjęć po urlopie.
Zapisane
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #29 : 02 Październik 2011, 13:51:01 »
0

Zapomniałem, że mam zdjęcia z lipca: https://picasaweb.google.com/115273627400651111471/EKWaskotorowyZawadyTworkiLaskiMaETurowo
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2658 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 06 Listopad 2011, 11:06:16 »
+1

"Nasze dziedzictwo - Ełcka Kolej Wąskotorowa" Małe | Duże
no i Projekt rewitalizacji został zakończony.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4150 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #31 : 06 Listopad 2011, 11:16:19 »
+4

Pięknie, ładnie, ale czemu kolejna stacja została spaprana tandetną kostką betonową?

P.S.
Czy kolej ełcka jest pod konserwatorem?
Zapisane

Czy to prawda że dawanie dużej ilości Rp1 ma istotny wpływ na bezpieczeństwo na przejazdach?
Oczywiście, ale z uwagi na trudności z kopaniem grobów sugerujemy maszynistom ograniczenie trąbienia zimą.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #32 : 07 Listopad 2011, 16:17:31 »
0

Lektor reportażu też do kitu. Już nie przesadzajmy..
Zapisane

brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 422 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #33 : 26 Listopad 2011, 13:48:14 »
0

Wyjątkowa wąskotorówka przewiozła tysiące pasażerów

Blisko połowa pasażerów ełckiej kolejki to zagraniczni turyści. Niestety w tym roku było ich nieco mniej.
Ełcka Kolej Wąskotorowa to zdecydowanie jedna z naszych największych atrakcji turystycznych. Najlepiej świadczą o tym liczby. Tylko w tym roku, w ciągu kilku letnich miesięcy na podroż z Ełku do Sypitek i z powrotem zdecydowało się ok. 13 tys. pasażerów.

Rekordu nie było

Tegoroczny sezon turystyczny dla wielu firm nie był udany. Na Mazury przyjeżdżało nieco mniej gości niż w latach poprzednich. Podobnie było z pasażerami ełckiej wąskotorówki.
– Sezon tradycyjnie co roku zaczynamy w majówkę – mówi Edward Kuryło, dyrektor EKW. – W tym roku przewieźliśmy mniej pasażerów niż w ubiegłym.
Wagoniki ełckiej wąskotorówki na trasę do Sypitek w sezonie wyjechały 80 razy. 17 razem z parowozem, a resztę z lokomotywami spalinowymi.
– Przejazd parowozem jest dużo droższy. Takie przejażdżki są na specjalne życzenie. A proszą o nie głównie turyści niemieccy – dodaje Edward Kuryło.
Podróż ełcką wąskotorówką do Sypitek trwa ok. 45 minut. Ale jej trasa jest dużo dłuższa. Torowiskiem moglibyśmy dojechać aż do Turowa oddalonego od Ełku o ponad 30 kilometrów.
– Nasza wąskotorówka jeździ bardzo powoli. Podróż do Turowa tylko w jedną stronę trwałaby 2,5 godziny. Pasażerowie na takiej trasie tylko by się nudzili. Dlatego jeździmy do Sypitek. Choć dla niektórych i to wydaje się za daleko – dodaje Edward Kuryło.

Dzień kolejarza

W tym roku udało się zmodernizować część obiektów EKW, m.in. budynek warsztatu i lokomotywowni. Prace pochłonęły nieco ponad 720 tys. zł. Miasto wydało na nie 250 tys. zł. Pozostałą kwotę przekazała Unia.
We wtorek na stacji EKW odbędą się obchody dnia kolejarza.

Źródło: http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111120/REG30/58458966
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1544 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #34 : 22 Sierpień 2012, 14:47:28 »
0

wspolczesna.pl:

To wielka atrakcja turystyczna, ale na siebie nie zarabia

Cytuj
Wydłużenie trasy do Prostek, safari w Mrozach i skansen jaćwieski w Sypitkach – to tylko niektóre pomysły na ożywienie ełckiej wąskotorówki. Ełcka Kolej Wąskotorowa to jedna z największych atrakcji turystycznych nie tylko miasta, ale i całego województwa. Mimo że z roku na rok zabytkowymi wagonikami jeździ coraz więcej turystów, kolejka nie zarabia na siebie.

Wczoraj w Międzyszkolnym Ośrodku Sportu w Ełku radni miejscy, przedstawiciele gmin Kalinowo i Prostki oraz pasjonaci kolei dyskutowali, w jaki sposób rozwinąć potencjał EKW i jak przyciągnąć więcej turystów.

Kolejka jest droga w utrzymaniu

– Kolejka jeździ przez około 3 miesiące w roku. Przez resztę stoi nieużywana. Miasto dopłaca około 350 tys. zł rocznie na jej utrzymanie. Myślę, że nie ma sensu wydłużać trasy jej przejazdu dalej niż do Sypitek – tłumaczą Paweł Głowacki i Ireneusz Dzienisiewicz z Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ełku.
Pracownicy MOSiR-u uważają, że może lepszym rozwiązaniem byłoby zaprzestanie przewozów kolejką i stworzenie na stacji muzeum kolejnictwa.

Jeśli jednak zabytkowe parowozy stałyby się eksponatami w muzeum, kolejka nie byłaby już jedną z większych atrakcji w naszym regionie, bo muzeum nie miałoby takiego zainteresowania – uważają miejscy radni i pasjonaci kolei. I chociaż kolejka jest droga w utrzymaniu, miasto powinno w nią inwestować.

Wójt gminy Kalinowo Andrzej Bezdziecki oraz wójt gminy Prostki Bożena Bagan zadeklarowali, że chcą współpracować z miastem i rozwijać turystykę w obrębie przejazdu kolejki. – Turystom bardzo podoba się w Sypitkach. Jestem za tym, żeby rozwijać turystycznie te tereny. Niestety gmina nie ma na to środków – mówił Bezdziecki.

Oprócz przejazdu, spływ i rowery

– Powninniśmy dbać o swoje najcenniejsze zabytki. Trzeba rozwinąć trasę przejazdu i zorganizować turystom atrakcje na cały dzień. Oprócz skansenu w Sypitkach i safari w Mrozach, turyści mogą z Sypitek rowerami dojeżdżać do jeziora Nieciecz. Dalej można zorganizować spływy kajakowe aż do Jeziora Rajgrodzkiego – proponuje Artur Urbański.

– Oprócz atrakcji na trasie muszą się również pojawić tablice informacyjne w trzech językach, polskim, niemieckim oraz angielskim, ponieważ z przejazdów korzystają także obcokrajowcy – mówi radny Idzi Podwojski.

EKW od maja do sierpnia 2011 r. przewiozła ponad 12,5 tys. osób. W tym roku, od maja do 21 sierpnia zabytkowymi wagonami pojechało 13,91 tys. turystów.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Referee
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


PawelSzrajber
WWW
« Odpowiedz #35 : 22 Sierpień 2012, 21:29:17 »
-1

No to jest porażająca informacja, choć o tym było wiadomo od pewnego czasu. Kolejka stała się mało atrakcyjna i tego nie da się ukryć.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4150 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #36 : 22 Sierpień 2012, 21:39:02 »
+4

Kolejka stała się mało atrakcyjna

Znaczy była niczym nogi: jeszcze rano super, a wieczorem już śmierdziała? Polecam zastanowienie się czy słowa Kolegi Kolejofila TW i tu nie aspirują do rangi aksjomatu:

Jestem przekonany i założę się o każde pieniądze, że gdyby po stronie kolejki był sensowny gospodarz i sprawny negocjator, to i z samorządem nie byłoby najmniejszych problemów. Żeby wyciągnąć publiczne pieniądze trzeba mieć jakąś wizję i przedstawić korzyści - nie tylko dla siebie, ale też dla strony, która ma te pieniądze wydać. (...)

Zauważcie: Edward Ch., Stanisław O., Władysław Ż., w reszcie Edward K... To stara wiara, będąca zawsze naczelnikami.

Zapisane

Czy to prawda że dawanie dużej ilości Rp1 ma istotny wpływ na bezpieczeństwo na przejazdach?
Oczywiście, ale z uwagi na trudności z kopaniem grobów sugerujemy maszynistom ograniczenie trąbienia zimą.
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 517 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 23 Sierpień 2012, 12:32:06 »
-1

[...]Edward K... To stara wiara, będąca zawsze naczelnikami.
Pudło...
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1544 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #38 : 23 Sierpień 2012, 15:06:53 »
+6

A ja widzę tu raczej pobudkę z ręką w nocniku, niczym u klientów pewnej bursztynowo-złotej firmy.

Od schyłkowych lat PKP różni miłośnicy (a za nimi również lokalsi i pismaki) opowiadali, jak to centrala marnuje nasze skarby. Że deficyt kolejek wynika wyłącznie ze złego zarządzania i nie wykorzystywania szansy, jaką jest turystyka. A przecież wystarczy zamienić padające przewozy towarów i pasażerów na czystą turystykę i kasiora popłynie jak Pierdziszewka podczas roztopów. ("A przecież mogłaby jeździć, wozić turystów, zarabiać. Na zachodzie na pewno zrobiliby z tego taaaki byznes" - tak mniej więcej to szło). Oczywiście opinie te nie były poparte żadnymi kalkulacjami (o jakimkolwiek prawdziwym biznesplanie nie było mowy). Miało wystarczyć samo odebranie kolejki partaczom z PKP i uruchomienie przewozów turystycznych.

Rozumiem, że wówczas (a ten ówczas trwa gdzieniegdzie do dziś) toczyła się bitwa o być albo nie być i lekki bajer był jedyną szansą na uratowanie czegokolwiek. Problem w tym, że samorządowcy, choć bez doktoratów z ekonomii (najwyżej z kitencjatem z zarządzania) w końcu jednak muszą się kapnąć, że bilans trochę się nie zgadza (dokładnie o znak: miał być "+" a jest "-"). Na początku można było tłumaczyć, że to "rozruch", że na początku zawsze "trzeba włożyć, żeby wyjąć" itd. ale gdy zaczęło wychodzić, że niezależnie od ilości turystów deficyt rośnie, infra i tabor się sypią i nic nie wskazuje na zmianę, sprawa się komplikuje.

Okazuje się, że kolejka wożeniem turystów nijak nie jest w stanie zarobić na swoje utrzymanie. Pisaliśmy już wielokrotnie z czego to wynika (min. kultowe posty Pawła Niemczuka z wątku Rozbierają Nasielską, ale nie tylko).

Nadchodzi chyba moment, że trzeba przyjąć do wiadomości (a co gorsze przekonać o tym lokalnych wielmożów), że kolejka może okazać się inwestycją opłacalną wyłącznie jako element większego zespołu "skubania turystów". Co więcej, będzie to element, który sam z siebie nadal będzie generował straty - niczym dział promocji w dowolnej firmie. Sam zysków nie wytworzy, ale może znacząco poprawić wyniki działu sprzedaży.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!