Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:52:56 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Naprawa główna Wls-40?  (Przeczytany 53547 razy)
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #20 : 07 Listopada 2007, 12:20:47 »
0

Na czymś większym niż ogrodówka
Ale na razie szaaa... by nie zapeszać :.
Zapisane
Marcin Przybysz
Gość
« Odpowiedz #21 : 17 Listopada 2007, 19:54:46 »
0

Zimno, ale w piwnicy praca wre. Przygotowałem sobie "złom" do pomalowania:



Który po oszlifowaniu wisi i schnie, pomalowany zgodnie z obowiązującą kolorystyką



Na deser natomiast elektryka, dzięki Waszej pomocy stacyjka zamontowana, przewody ponumerowane

Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #22 : 23 Stycznia 2008, 18:52:28 »
0

Ciekawiście pewnie, co tam u Wls'ki słychać? NO dobrze, pociągnę wątek za M.P.

Wychodzi ostatni zapieczony tłok:



A że wychodzi niechętnie, dobrzy ludzie mu pomagają. Dłutem. To i tak jego ostatnie podrygi.



A teraz montujemy ściągacz




I wydobywamy na wierzch tuleję




No to jeszcze kolektor wodny do skrobania




I malowania podkładem




A ten króciec, do czego może służyć?



Są możliwe dwa przeznaczenia, jedno można obejrzeć w "helskiej kłodzkiej" Wls'ce, ja zamierzam  zastosować to drugie. Kto wie? Zagadka w sumie prosta.

Idźmy dalej. Oto puste miejsce pod dzwignię regulacji obrotów silnika




Chwilę potem już jest



Tyle na dziś.
Zapisane

AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #23 : 23 Stycznia 2008, 21:53:10 »
0

Zboczeniec  :shock:

A przepraszam czy wokół lokomotywki trawka będzie rosła pomalowana specjalnie na zielono  Szok

A tak już na poważnie - Marcin(y) czapki z głów. Szacun  :!:
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #24 : 23 Stycznia 2008, 21:57:31 »
0

Cytat: "Leśny Dziadek"
A ten króciec, do czego może służyć?
Są możliwe dwa przeznaczenia, jedno można obejrzeć w "helskiej kłodzkiej" Wls'ce, ja zamierzam  zastosować to drugie. Kto wie? Zagadka w sumie prosta.


Ogrzewanie kabiny maszynisty w zimie ??
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #25 : 24 Stycznia 2008, 10:15:09 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"


Ogrzewanie kabiny maszynisty w zimie ??


To na Helu. A w mojej czujnik temperatury

Cytat: "AXEL"


A tak już na poważnie - Marcin(y) czapki z głów.


O, właśnie, ja to byłem statysta tylko przy wyciąganiu tulei. Bez mw mógłbym sobie blachy pomalować chyba tylko.
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #26 : 16 Lutego 2008, 20:24:59 »
0

Ooo, a co to tak pusto w środku?


Otóż chłodnica oleju właśnie przechodzi przez trylogię "trzy kolory"









Takoż chłodnica wody - ujrzała światło dzienne po ponad 20 latach





I od razu nabrała kolorów - przynajmniej w części.




A na zakończenie dnia - drugi z żywiołów - ogień. Udało się nareszcie dobrać właściwe przewody, obejdzie się więc bez nieestetycznego doginania. Na zdjęciu nie widać (bo już zdjąłem), ale końcówki były zabezpieczone metodą iście muzealną: nawoskowany skrawek papieru (orginalny!! ANDORIA) owinięty wokół końcówki i zabezpieczony konopną dratwą  :cool:




Tradycyjnie zagadka: co to?


Zapisane

Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 560 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 16 Lutego 2008, 23:26:16 »
0

A nie jest to obudowa od ktoregos z filtrów płytkowych?
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #28 : 17 Lutego 2008, 09:51:49 »
0

Zgadza się  :idea:  W nagrodę zdjęcie modernizacji, dokonanej w jednej z podwrocławskich cegielni: z braku orginalnych filtrów płytkowych (a w zasadzie ich wsadów) wspawano filtr "zwyczajny", zdaniem mw, znacznie lepiej spełniający swą rolę.
 
Zapisane

Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #29 : 26 Lutego 2008, 19:51:11 »
0

Garść nowości. Elektryka - jest już prądnica, jest nowy pasek klinowy.



Podłoga doczekała się finalnej warstwy super wytrzymałej farby



Silnik też otrzymuje nowe malowanie (z konieczności już teraz, miejsce pod filtr bocznikowy musi być pomalowane. Reszta po montażu głowic)



Warsztat malarski, jak zwykle. Nareszcie przełamałem się i oskrobałem "rurkę prądową" (jak toto się fachowo nazywa?)



Coś mnie pokusiło, by rozebrać obudowę chłodnicy, no i szok... Na dolnej obejmie filc wszedł w symbiozę z obudową, wytworzył nie spotykaną gdzie indziej wykładzinę filcowo - żelazną. Jeszcze trochę a narodziłaby się z tego jakaś nowa forma życia  :shock:



Nie lepiej wygląda sama obudowa chłodnicy - na zdjęciu połączenie blachy ocynkowanej ze wspomnieniem po ocynku....



A tak całe to cudo wygląda po wstępnym czyszczeniu:



W związku z powyższym mam kilka pytań:

- Skąd wziąć nowy filc? allegro ? Sklep?
- Jak zakonserwować? Wydaje mi się, że na lepiej zachowanych fragmentach blachy ocynkowanej były ślady smaru, posmarować więc po założeniu? Z innej beczki pamiętam fatalny stan broni złożonej do ziemi w czasie wojny, i owiniętej szmatą ze smarem lub olejem , oraz, o dziwo, dość dobry stan broni owiniętej samą "suchą" szmatą. Tak jakby obecność smaru pomagała korozji? Możliwe to?

A na koniec tradycyjne "co to" ? Nagroda fotograficzna przewidziana  :cool:

Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #30 : 26 Lutego 2008, 22:32:35 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:43:32 wysłane przez Phinek » Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #31 : 27 Lutego 2008, 09:44:24 »
0

A słyszałeś o klejeniu papy na podwozie :wink: Oprócz fludiolu (polecali go w książkach eksploatacyjnych Trabanta już wieki temu :wink: ) są jeszcze "nowocześniejsze" preparaty, np firmy Boll
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 27 Lutego 2008, 11:44:04 »
0

Cytat: "Leśny Dziadek"


A na koniec tradycyjne "co to" ? Nagroda fotograficzna przewidziana  :cool:
Obrazek


Uchwyt do chłodnicy?
Zapisane
tomaszpuławy
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 27 Lutego 2008, 13:36:08 »
0

pipsztok od wajsztoka
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #34 : 27 Lutego 2008, 13:58:59 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:43:19 wysłane przez Phinek » Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #35 : 27 Lutego 2008, 15:02:17 »
0

Cytuj
pipsztok od wajsztoka
 :shock:

Dla mnie to może oznaczać nawet wyciur do lufy  :grin:
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #36 : 27 Lutego 2008, 23:31:15 »
0

Co się śmiejecie  :mrgreen:  ja was tu uczę wls'ki od podstaw, to poważne sprawy są  :razz:

Nagroda dla Rogoza :wink: : tu będzie ów uchwyt zamontowany:



Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #37 : 01 Marca 2008, 01:02:07 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:39:01 wysłane przez Phinek » Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #38 : 02 Marca 2008, 02:40:14 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 10:38:54 wysłane przez Phinek » Zapisane
Awiso
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 03 Marca 2008, 10:21:48 »
0

Cytat: Phinek
Cytat: "Leśny Dziadek"

- Jak zakonserwować?


   Ja ze swojej strony dodam, że w przypadku gdy chcemy zakonserwować element, który był wcześniej ocynkowany, lub powierzchnia została oczyszczona do samego metalu to doskonale sprawdza się cynk w aerozolu (jest wielu producentów np. CRC lub Holts). Po pierwsze bardzo łatwo nanosi się nawet w trudno dostępne miejsca. Po drugie powierzchnia zabezpieczona ma takie same właściwości jak powierzchnia ocynkowana tzn zabezpieczenie katodowe. Ja przetestowałem u siebie w samochodzie i w urządzeniach  które mają bezpośrednią styczność z wodą. Efekt bardzo dobry - proponuję przetestować.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!