PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #20 : 09 Lutego 2009, 22:36:56 » |
0
|
W ferie, w czasie podróży tramwajem linii 74 na Osobowice, zatrzymałem się na Placu Staszica, by zerknąć na dawny Wrocław Główny Wąskotorowy (adres: Wrocław, pl. Staszica 2A). Zachowany kawałek toru wygląda (póki co) dość przyzwoicie: Interesuje mnie natomiast widoczna na tym zdjęciu bruzda, zaczynająca się przy końcu lewej szyny i idąca w stronę dworca wąskotorowego (po po niedługim czasie pojawia się także przy niej druga - "od drugiej szyny" - jednak jest ona dużo krótsza) (kończąca się jednak zaraz za wejściem na teren, gdzie teraz parkują samochody a gdzie kiedyś było torowisko i rozjazdy Wrocławia Głównego Wąsk.). Ktoś to zrobił celowo, czy to jakiś efekt pracy drogowców (nie może być to"wyłażenie szyny spod asfaltu", bo szyna została przecież odcięta)?... EDIT: Bruzda, nie "brudna".
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
OnlyBreslau
|
|
« Odpowiedz #21 : 09 Lutego 2009, 23:03:52 » |
0
|
Mam takie pytanko dlaczego te szyny są szynami tramwajowymi(chodzi mi o profil)
|
|
|
Zapisane
|
Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #22 : 10 Lutego 2009, 00:44:41 » |
0
|
Zapewne dlatego ze przecinają w tym miejscu drogę.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #23 : 10 Lutego 2009, 11:47:36 » |
0
|
Mam takie pytanko dlaczego te szyny są szynami tramwajowymi(chodzi mi o profil) A od tej stacji az za Most Osobowicki tory kolejki były w splocie z torami tramwajowymi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Juras XR4Ti
Młotkowy
Długość toru:: 103 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #24 : 10 Lutego 2009, 18:07:58 » |
0
|
Bogiem a prawdą (mogę sie mylić) ale ja jeszcze nie widziałem na wąskim szyn tramwajowych. pozdrawiam - Juras
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #25 : 10 Lutego 2009, 18:21:23 » |
0
|
Na Mławskiej są w przejeździe z DK
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #26 : 10 Lutego 2009, 23:29:18 » |
0
|
Bogiem a prawdą (mogę sie mylić) ale ja jeszcze nie widziałem na wąskim szyn tramwajowych. pozdrawiam - Juras A tramwaj wąskotorowy widziałeś? Są w Łodzi, w Elblągu (1000mm) a na Górnym Śląsku były szerokości 785mm.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #27 : 11 Lutego 2009, 12:32:27 » |
0
|
A tramwaj wąskotorowy widziałeś? Są w Łodzi, w Elblągu (1000mm) Koledze chyba chodzi o szyny tramwajowe zastosowane na sieciach wąskotorowych, ale nie tramwajowych (tzn. które od początku działalności były systemami tramwajowymi); więc Elbląg bym wykluczył. Co do Górnego Śląska bym się zgodził, i co do Łodzi w zasadzie też (przed ŁWEKD kursowały tam pociągi). Zapewne dlatego ze przecinają w tym miejscu drogę. I pewnie także dlatego, że tory ułożone z tych szyn nie były jakimiś torami bocznicowymi, tylko stacyjnymi, a do Trzebnicy raczej pojedyncze wagony nie jeździły. A od tej stacji az za Most Osobowicki tory kolejki były w splocie z torami tramwajowymi. No i trudno wyobrazić sobie, że szyny w splocie będą o różnych profilach (przynajmniej o profilach dość znacznie różniących się od siebie). Na Mławskiej są w przejeździe z DK Zresztą tak jak cały przejazd. A co do Wrocławia Towarowego - znajdują się tam dwie hale, z których jedna została przerobiona na jakiś kościół chyba. Co się tam mieściło za czasów wąskotorówki? Warsztaty, wagonówka?...
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #28 : 30 Kwietnia 2009, 00:02:02 » |
0
|
No i konec :neutral: Choć może nie całkiem... www.kleinbahn.pl/reaktywacja po trasie dawnej kolejki ze Sułowa do Milicza powstanie ścieżka rowerowa; w Miliczu prezentowana będzie plenerowa ekspozycja taboru kolejki wąskotorowej (wagony, parowóz, spalinowy szynobus), :shock: To WrKD onegdaj szynobusy eksploatowała? :mrgreen:
|
|
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2011, 22:50:25 wysłane przez PAFAWAG »
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #29 : 30 Kwietnia 2009, 07:35:21 » |
0
|
Wiesz, ja sobie tylko przypomnę,jak w Wolsztynie kiedyś słyszałem mamę mówiącą do dziecka:"A tu masz taki inny parowóz" na widok naszej SU45-220 :cool:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #30 : 30 Kwietnia 2009, 19:36:39 » |
0
|
Niedługo rozpocznie się remont drogi krajowej nr 5 na odcinku Wrocław - Trzebnica. W związku z tym znikną ślady po kolejce która biegła wzdłuż szosy. Dziś w okolicy przyszłego skrzyżowania "piątki" z jedną z obwodnic widziałem przewrócony słupek hektometrowy z dawnej kolejki. Ci którzy chcą "obfocić" resztki Wrocławskiej KD niech się spieszą. A co do kolei w Trzebnicy, to niebawem wróci ale torem normalnym. Widziałem dziś zaawansowanie prac rewitalizacyjnych w okolicy Siedlca Trzebnickiego. Tor z wymienionymi podkładami leży bez podsypki, remontowany jest również w Siedlcu tor dodatkowy i rozjazdy. Trzymajmy kciuki za inicjatywę Kolei Dolnośląskich S.A. Oby tak dalej...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #31 : 03 Maja 2009, 00:31:08 » |
0
|
Co do kolei normalnej do Trzebnicy, to remontowana jest cala linia. Zerwano tor i polozono go od nowa, przywrocenie ruchu pociagow planowane jest na wrzesien. Kursowac beda wagony motorowe Kolei Dolnoslaskich.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Romas
|
|
« Odpowiedz #33 : 01 Lipca 2009, 07:02:33 » |
0
|
To zdjęcie było juz gdzieś publikowane, tylko w tej chwili nie pomnę gdzie. Wedle opisu to Sulmierzyce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #34 : 02 Lipca 2009, 21:54:57 » |
0
|
Na wagonach sprzęgi lejkowe. To by się zgadzało że Wrocławska
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #35 : 02 Listopada 2009, 20:57:35 » |
0
|
Zna ktoś może adres budynku stacyjnego w Prusicach (ulica chyba Wrocławska albo Żmigrodzka...)?
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #36 : 03 Listopada 2009, 09:24:19 » |
0
|
Stacja tzn układ torowy był w takim klinie między ulicami Kolejową i Kaszycką. Tor kolejki w stronę Przedkowic szedł prawą stroną ulicy Kolejowej a budynek był po stronie lewej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PAFAWAG
|
|
« Odpowiedz #37 : 23 Listopada 2009, 09:43:11 » |
0
|
Jak wyglądało zawieszenie ruchu na WrKD, kursowanie zawieszono jednego dnia na całej sieci 331/331a czy też wyłączano z ruchu odcinek po odcinku (gdzieś w necie się spotkałem z taką informacją)?
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
Michał Z
|
|
« Odpowiedz #38 : 23 Listopada 2009, 09:55:28 » |
0
|
Jak wyglądało zawieszenie ruchu na WrKD, kursowanie zawieszono jednego dnia na całej sieci 331/331a czy też wyłączano z ruchu odcinek po odcinku (gdzieś w necie się spotkałem z taką informacją)? Informacja błędna. 14.09.1991 obsłużono wszystkie pociągi wg rozkładu (czyli 331 i 331a), w międzyczasie o 15 zrobiono małą fetę na stacji w Miliczu. Odwołano tylko ostatni poc z Milicza do Sulmierzyc, który wg rozkładu miałby tam nocować a wag.mot.(MBxd1-204), który miał go obsłużyć późną nocą wrócił z Milicza do Trzebnicy. Wagon MBxd1-203 obsługujący drugi obieg normalnie skończył służbę w Trzebnicy, zgodnie z rozkładem. Następnego dnia (w niedz.) ruchu już nie prowadzono. pozdr M
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
|
« Odpowiedz #39 : 30 Stycznia 2010, 11:04:41 » |
0
|
Nie wiem czy ten filmik już tutaj był ale jest zacny i komentarze ciekawe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|