Rogoz
|
 |
« : 14 Lutego 2008, 16:00:44 » |
0
|
W tym poście na forum znalazłem link do strony z rysunekiem bardzo ciekawego narzędzia - drabinki służącej do naciągania torowiska. Mam zamiar zlecić wykonanie takiego narzędzia, dlatego potrzebuję danych wejściowych do opracowania projektu. Liczę na Wasze opinie szczególnie w temacie materiału z którego można wykonać taką drabinkę.  Żródło: http://www.thetwofooters.com/issue013.htm
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1 : 14 Lutego 2008, 16:48:36 » |
0
|
szczerze mówiąc to można użyć rożnych materiałów. morze to być np pręt 16 mm grubości, kwadratowej rury, kątownika. Oczywiście nie wszystko z tego samego trzeba robić. haki trzymające szynę to najlepszy jest pręt zagięty. a dalej można dać coś lżejszego a wytrzymałego. samo wykonanie jeli ma sie materiał to jakes 2h (z malowaniem  )
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #2 : 14 Lutego 2008, 16:57:02 » |
0
|
Rogoz, nie do naciągania torowiska, lecz do łatwiejszego wyciągania podkładu w celu jego wymiany na nowy... Nie musisz aż tak dokładnie wykopywac logra, zeby go wysunąć, dźwignia robi tu większość pracy fizycznej... Chociaż nie wiem, czy to w naszych warunkach ma sens. Gdy wymieniasz podkłady to nierzadko sa one w takim stanie, ze w jednym kawałku to one nie wyjdą... :  :
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #3 : 14 Lutego 2008, 17:43:53 » |
0
|
Mea culpa - nie przyjrzałem się dokładnie rysunkowi do czego to ustrojstwo pierwotnie wymieniono. Z doświadczenia przy wymianie podkładłów wiem, że jeżeli dobrze go nie podkopiesz to bestia i tak nie wyjdzie. Zatem wymyśliłem nowe zastosowanie dla tego urządzonka :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #4 : 14 Lutego 2008, 19:49:51 » |
0
|
To proste urządzenia powinno zdać egzamin przy ustalaniu prawidłowego rozstawu toru na terenia wielkiego pieca w Starachowicach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #5 : 14 Lutego 2008, 20:34:58 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:41:36 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #6 : 14 Lutego 2008, 22:10:01 » |
0
|
A nie lepszy jest patent na dwa haki od sprzegow mocowane do szyn i srube rzymska miedzy nimi? Dziala to tylko w jedna strone (do srodka) ale i tak przeciez zwykle poprawia sie szyny ktore rozeszly sie na zewnatrz niz do srodka. Cos takiego kiedys widzialem w Gnieznie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #7 : 15 Lutego 2008, 13:50:12 » |
0
|
druga sprawa dość istotna to kierunek pracy... drabinka powina być zawsze rozciągana, bo inaczej może dojść do wyboczenia. Na ściskanie/rozciąganie musiałaby być żelbetowa  haki trzymające szynę to najlepszy jest pręt zagięty. Czy przy takiej dźwigni nie odegnie się? Wydaje mi się, że na końcu (ostatni szczebel) powinna być kwadratowa rura. Lepszym rozwiązaniem zamiast szczebli z prętów, byłyby szerokie płaskowniki. Żeby zapobiec większym deformacjom (drabinka z prostokątów zamieniłaby się w drabinkę z równoległoboków) i całość jako ustrój usztywnić należałoby wprowadzić "przekątne" celem zrobienia minikratownicy. Rozwiązanie znane choćby ze słupów trakcyjnych. Ale nasza drabinka pracuje inaczej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #8 : 15 Lutego 2008, 14:49:55 » |
0
|
Wydaje mi się, że na końcu (ostatni szczebel) powinna być kwadratowa rura. Jam skromny technik elektronik ale wydaje mi się że rura o przekroju... rurowym :razz: (okrągłym) ma z rur największą wytrymałość za zginanie. Porównaj wytrzymałość za zaginanie pręta i rury o tej samej średnicy...
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #9 : 15 Lutego 2008, 15:26:19 » |
0
|
Przyspawanie tylko rury (obojętnie jakiej) (rys 1) w poprzek poniżej żeby tak zahaczała nie będzie dobrym rozwiązaniem bo sie rozegnie i spadnie. Rury nie wygniesz o tak małym promieniu. Pręt tak i on będzie mógł sie zahaczyć o szynę i nie będzie spadać (rys 2) http://images32.fotosik.pl/143/b809f2f91ab225b2.jpgPS sorki za jakość rysunków ale nei mam czasu na dokładne rysowanie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 15 Lutego 2008, 21:45:26 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 04:41:48 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #11 : 16 Lutego 2008, 00:41:33 » |
0
|
A tu obrazki o co mi chodziło. Narysowałem też wariant z zakrzywioną rurą / prętem. Te haki powinny zapierać się o szyjkę. Tak to mniej więcej widzę. Pewnie dalekie od doskonałości. A bym zapomniał, by np. brecha "nie latała" powinno być wcięcie jak na pierwszym szczeblu. Jak chcecie - ciągnijcie temat dobierając profile obrazek 1 obrazek 2 obrazek 3 obrazek 4
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #12 : 16 Lutego 2008, 07:33:44 » |
0
|
Wcięcie na brechę powinno być z drugiej strony szczebla. Inna sprawa: drabinka drabinką tylko czy brechą zrobi się odpowiednią dużą dźwignię, żeby wygiąć szynę? Jak długa powinna być brecha? Jakie największe wyboczenie szyny będzie można nagiąć?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #13 : 16 Lutego 2008, 11:52:44 » |
0
|
Moment moment. Oryginał był do wyciągania podkładaów. Rozumiem że teraz jest już do prostowania wyboczeń :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #14 : 16 Lutego 2008, 12:23:00 » |
0
|
Kajetan napisał >zwykle poprawia sie szyny ktore rozeszly sie na zewnatrz niz do srodka< ale mam na trasie niestety odcinki >za ciasne< i nie mieszczą się w nich koła prowadzące rower torowy - spadam z szyny. Dlatego chcę by urządzenie działało w obie strony.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #15 : 16 Lutego 2008, 12:59:07 » |
0
|
A do rozpychania nie nadał by się odpiwiednio przedłużony podnośnik hydraulliczny?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #16 : 16 Lutego 2008, 17:10:26 » |
0
|
lewarek nie działa w poziomie.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #17 : 16 Lutego 2008, 17:53:01 » |
0
|
Działa w pionie ale można go położyć chyba :?: Czy konstrukcyjnie to w poziomie nie działa
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #18 : 16 Lutego 2008, 19:41:54 » |
0
|
nie będzie działać. (przynajmniej mój nie działa).
Ale można drabinko "rozsuwać" tory. wystarczy zaczepić za szyne a łom zaprzeć za podkład i bedze rozsuwać. tylko podkład musi być przymocowany do 2 szyny.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
emibe
|
 |
« Odpowiedz #19 : 17 Lutego 2008, 00:39:20 » |
0
|
To może coś w ten deseń: obrazek 5 obrazek 6 Uniwersalna drabinka wąskotorowa :wink: Nie jestem znawcą, ale ten dziwoląg na końcu z kwadratowymi rurami (a pisałem od początku o kwadratowej by lepiej "przylegała" do szyny) można zastąpić odpowiednim ceownikiem. Z drugiej strony haki. Oczywiście wgłębienia w płaskownikach (szerokich, by były lepiej połączone z bocznymi profilami) są po obu stronach. Pozostaje kwestia przystosowania do: - szerokości główki szyny - prześwitu toru (dopasować rozliczenie szczebli) I zasadnicze pytanie, czy takie "cóś" przy sile fizycznej człowieka, przy zastosowaniu dźwigni rzeczywiście mogłoby poprawiać wyboczenia.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|