Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Październik 2020, 21:48:06 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Odbudowa wiaduktu w Rogalowie  (Przeczytany 105889 razy)
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #160 : 08 Listopad 2013, 19:35:56 »
0

Świetne zdjęcia Czarku.

Co do stacji Wąwolnica, ja dbam o nią, czwarty rok, gdyby nie ja to wyglądała by podobnie jak w Niezabitowie.
Tam już rośnie niezły las połączony z krzakami i zeschłą trawą.

Przy jednym przyczółku mostu nad rzeką (od strony wiaduktu wystaje z ziemi betonowy krąg, podejrzewam że tam była posadowiona szafa elektryczna-może się mylę? Niezdecydowany.

Trzeba by zapytać prezesa Statka, możliwe że będzie wiedział.

Pozdr.
« Ostatnia zmiana: 08 Listopad 2013, 20:15:46 wysłane przez grzegorz_sykut » Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 122 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #161 : 12 Listopad 2013, 10:40:10 »
0

Podobno była tam szafa elektryczna zespolona ze światłami ostrzegawczymi o niskim wiadukcie, takie coś mi się obiło o uszy swego czasu.

Pzdr
Michał
Zapisane
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #162 : 12 Listopad 2013, 13:07:29 »
0


Dzięki za chęci, ale to co chciałem zobaczyć nie zobaczyłem, bo nie widać  
Chodzi mi o to, ile metrów od przyczółka od strony Wąwolnicy kończyły się dodatkowe szyny wewnętrzne (odbojnice). Miałem nadzieję wykalkulować to sobie z analizy zdjęć i ewentualnego pobytu w terenie, który planowałem jeszcze tam zrobić (bo jak wiadomo już te szyny wycięto i bez tych zdjęć i tak nie ma się do czego w terenie odnosić). Od Nałęczowa wiem bo mam fotki. Te z drugiej strony nie zrobiłem i nie mam pewności aczkolwiek logika nakazuje myśleć, że tyle samo co od Nałęczowa (tylko że mi coś świta, że krótsze były). Od strony Nałęczowa dość długie (nie wiem czego) - jakieś 30m od przyczółka.... no nic, przy okazji pytałem.

Przy jednym przyczółku mostu nad rzeką (od strony wiaduktu wystaje z ziemi betonowy krąg, podejrzewam że tam była posadowiona szafa elektryczna-może się mylę? Niezdecydowany.

Trzeba by zapytać prezesa Statka, możliwe że będzie wiedział.

Pozdr.


Pawle, miałeś na myśli ten najdłuższy most chyba, bo piszesz o moście nad rzeką... Domniemam też z analizy załączonych przez ciebie niedawno fotek tego mostu 60-metrowego nad rzeką Bystra, gdzie ten krąg widać: http://750mm.pl/index.php?action=dlattach;topic=2022.0;attach=2037;image
Pytam, bo Michał odpisał tak, że ja rozumiem iż odpisał mając na uwadze most w Rogalowie, o którym mowa w tym temacie (nad drogą Nałęczów-Bochotnica), a nie najdłuższy most /nad rzeką Bystra/...:

Podobno była tam szafa elektryczna zespolona ze światłami ostrzegawczymi o niskim wiadukcie, takie coś mi się obiło o uszy swego czasu.

Pzdr
Michał


...i co do tego mostu nad drogą Nałęczów-Bochotnica, to szafa była na pewno przy jednym z przyczółków od strony Nałęczowa i nawet wiem gdzie dokładnie stała i jaka była. Nie wiem tylko do czego służyła konkretnie. Mogę tylko domniemywać, że to o czym pisze Michał, to było to Szafę tą widać na jednym ujęciu w takim jednym filmie z prywatnej kolekcji jednego z kolegów, który to film miałem okazję kiedyś zobaczyć. Istniała jeszcze w latach 90-tych.
« Ostatnia zmiana: 12 Listopad 2013, 13:34:15 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #163 : 25 Listopad 2013, 09:58:54 »
+11

Witam.
Odbudowa wiaduktu kolejowego dobiega końca, zostały drobne prace wykończeniowe, dzięki sprzyjającej pogodzie
remont zakończy się w wyznaczonym terminie do 30 listopada.
Wczoraj oglądałem, konstrukcję wraz z szynami położono w piętek.

Oto kilka zdjęć.


*  (79.5 KB, 800x600 - wyświetlony 1307 razy.)

*  (79.57 KB, 800x600 - wyświetlony 971 razy.)

*  (78.69 KB, 800x600 - wyświetlony 1572 razy.)

*  (79.8 KB, 800x600 - wyświetlony 1459 razy.)

*  (79.86 KB, 800x600 - wyświetlony 1209 razy.)
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1083 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #164 : 25 Listopad 2013, 13:56:31 »
0

Gratulacje
Widać że został zwiększony prześwit mostu - projektant starał się zyskać każdy centymetr stosując nietypowe rozwiązanie konstrukcyjne gdzie szyny nie leżą bezpośrednio nad elementami nośnymi tylko pomiędzy nimi na poprzeczkach. Patrząc na przedostatnie zdjęcie mam tylko nadzieję że zostało wszystko opracowane zgodnie z wymogami skrajni wąskotorowej i czołownica od rumuna zmieści się nad tymi nośnymi dwuteownikami. Powierzchnia główki szyny wygląda jak by była parę dobrych cm poniżej górnej powierzchni tych belek. Tylko co z transporterem, który ma przekroczoną skrajnie wąskotorową?
Zapisane

To jest przekaz.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1533 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #165 : 25 Listopad 2013, 14:30:05 »
0

W ramach odpowiedzi wrzucam wycinek z projektu. Wychodzi, że górna krawędź półki powinna być dokładnie na poziomie główki szyny. Dodam, że według opisu przyjęto na wiadukcie skrajnię według W1-PET. Swoją drogą drażni mnie trochę brak pomostu po jednej stronie, ale tak miało być.

PS.
Dzięki za zdjęcia. Byłem ciekaw, jak się prace posuwają.


*  (51.01 KB, 802x413 - wyświetlony 6491 razy.)
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2013, 14:36:46 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Cordylus
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #166 : 25 Listopad 2013, 14:35:08 »
0

A nie zmieniła się jego nośność?
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1083 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #167 : 25 Listopad 2013, 14:42:45 »
0

Jak jest na równo to nie ma problemu. Więc nie pozostaje nic, tylko czekać na pierwszy pociąg na tym wiadukcie
Zapisane

To jest przekaz.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1533 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #168 : 25 Listopad 2013, 15:20:28 »
0

@ Cordylus
Nośność oczywiście została policzona, przy czym uwzględniono schematy obciążenia "A" i "B" (Dz.U. 1998 nr 151 poz. 987 str. 41). Schemat "B" obowiązuje dla linii z ruchem transporterowym.

Edyta: Żeby być całkowicie poprawnym dodam, że oczywiście nie tyle liczono nośność, co sprawdzono, czy zaprojektowana konstrukcja jest wystarczająca dla obciążenia określonego schematami.
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2013, 17:27:48 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #169 : 25 Listopad 2013, 22:37:18 »
0

Oto kilka zdjęć.
O - i schodki się pojawiły One na stałe, czy tylko tymczasowo dla robotników?
Konstrukcja również oparta na tych dwuteownikach, ale jak widać nieco inna. Wygląda w miarę solidnie. Miejmy nadzieję, że te kratki Wema z pomostu nie znikną.
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2013, 22:47:05 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1933 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #170 : 25 Listopad 2013, 22:42:00 »
0

O ile cm zostały podniesione przyczółki?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #171 : 25 Listopad 2013, 22:48:10 »
0

O ile cm zostały podniesione przyczółki?
Z tego co pamiętam to obniżono nieco jezdnię jak i podwyższono nieco przyczółki. Łącznie chyba w granicach 80-100cm będzie. Najwyżej koledzy sprostują / doprecyzują.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1533 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #172 : 26 Listopad 2013, 00:03:51 »
0

Cytat: opis techniczny do projektu
· skrajnia pionowa (istniejąca): 3,16 m
· skarajnia pionowa po przebudowie drogi: 3,50 m
· skrajnia docelowa (po pracach naprawczych): 3,86 m
Czyli mamy zwiększenie prześwitu o 70 cm, z czego +/- po połowie uzyskano poprzez obniżenie drogi i zmianę konstrukcji nośnej wiaduktu. Stare belki miały wysokość 40 cm, nowe mają 45 lecz wystają według rysunków tylko na 6,5 cm poniżej mostownic. Na przyczółkach wykonano żelbetowe ławy podłożyskowe o wysokości 33 (od strony Nałęczowa) i 28 cm (od strony Karczmisk), zaś na filarze - 42 cm*.

Jako ciekawostkę dodam to, co było jednym z argumentów za zmianą ustroju nośnego w dyskusji z konserwatorem. Otóż konstrukcja przęsła w wersji pierwotnej nie spełniała warunku użytkowalności (mówiąc po ludzku: zbyt się uginała, choć nośność była wystarczająca oraz skrajne końce mogły być "odrywane" od łożysk w przyczółkach). Nowe przęsła dzięki zwiększeniu wysokości belek o 5 cm są zdecydowanie sztywniejsze. Dzięki kątownikom mocującym mostownice całość jest też znacznie lepiej usztywniona poprzecznie.

W załączeniu jeszcze jeden rysunek z projektu - na czerwono zaznaczyłem pierwotne poziomy drogi i dolnej krawędzi przęsła, na zielono - obecne.

* Oczywiście rzeczywiste wymiary mogą nieznacznie odbiegać od projektowanych. Między innymi na zdjęciach widać, że belka na filarze jest zdecydowanie szersza niż w projekcie (miało być 50 cm, a jest chyba 1,20 m).


*  (63.4 KB, 915x344 - wyświetlony 1501 razy.)
« Ostatnia zmiana: 26 Listopad 2013, 01:46:57 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #173 : 27 Listopad 2013, 05:57:50 »
0

Dziennik Wschodni donosi (informacja z dnia 25.11.2013): http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20131125/PULAWY/131129748

Informacja na stronie Dz.W. jakby opóźniona, gdyż tego dnia, w którym się ukazała wiadukt już był zamontowany.
« Ostatnia zmiana: 27 Listopad 2013, 06:03:20 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #174 : 27 Listopad 2013, 06:09:54 »
+1

Nowe przęsła dzięki zwiększeniu wysokości belek o 5 cm są zdecydowanie sztywniejsze. Dzięki kątownikom mocującym mostownice całość jest też znacznie lepiej usztywniona poprzecznie.
Dodam, że takie a nie inne umiejscowienie toru w konstrukcji nośnej pozwoliło na "podniesienie" prześwitu wiaduktu u góry. Konstrukcja nośna powędrowała do góry, zaś tor pozostał na poprzednim poziomie.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1533 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #175 : 27 Listopad 2013, 13:40:28 »
+1

Oczywiście, to był drugi argument: "względy społeczne". Tyle, że pierwotne stanowisko konserwatora przewidywało wręcz naprawę istniejącej konstrukcji (prostowanie belki). Zadecydowała raczej konieczność dostosowania konstrukcji do obowiązujących norm (w skrócie: "Tak jak było to się nie da."). Jest o tym wszystkim mowa w pismach załączonych do projektu.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #176 : 28 Listopad 2013, 06:53:31 »
+4

Bliźniaczy artykuł pojawił się również na Moje Miasto Puławy: http://www.mmpulawy.pl/artykul/koncza-remont-wiaduktu-w-rogalowie-co-z-waskotorowka#comment-426118 z tym że tam w odróżnieniu od informacji na Dzienniku Wschodnim zamieszczono aktualne zdjęcie z już zamontowaną konstrukcją oraz jest dodatkowa informacja od kolegi Grześka Sykuta o pracach wolontariuszy
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #177 : 28 Listopad 2013, 09:05:31 »
+1

Pozwoliłem sobie zamoczyć w tym moje paluszki. Portal MMPuławy jest powiązany z Dziennikiem Wschodnim. Wystarczył więc mail z małym uzupełnieniem plus świeższy materiał zdjęciowy z naszego profilu na Fb.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #178 : 08 Kwiecień 2015, 07:09:36 »
0

Temat związany pośrednio z wiaduktem w Rogalowie: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20150407/PULAWY/150409775
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1192 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #179 : 27 Kwiecień 2017, 00:19:46 »
0

Rok 2012 praca wre.
https://www.google.pl/maps/@51.3052067,22.1340762,3a,67.6y,305.28h,88.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1XQrZLUGyqbQ83JRBz_1zQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!