pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #160 : 08 Listopad 2013, 19:35:56 » |
0
|
Świetne zdjęcia Czarku. Co do stacji Wąwolnica, ja dbam o nią, czwarty rok, gdyby nie ja to wyglądała by podobnie jak w Niezabitowie. Tam już rośnie niezły las połączony z krzakami i zeschłą trawą. Przy jednym przyczółku mostu nad rzeką (od strony wiaduktu wystaje z ziemi betonowy krąg, podejrzewam że tam była posadowiona szafa elektryczna-może się mylę? . Trzeba by zapytać prezesa Statka, możliwe że będzie wiedział. Pozdr.
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Listopad 2013, 20:15:46 wysłane przez grzegorz_sykut »
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
statek
|
|
« Odpowiedz #161 : 12 Listopad 2013, 10:40:10 » |
0
|
Podobno była tam szafa elektryczna zespolona ze światłami ostrzegawczymi o niskim wiadukcie, takie coś mi się obiło o uszy swego czasu.
Pzdr Michał
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #162 : 12 Listopad 2013, 13:07:29 » |
0
|
Dzięki za chęci, ale to co chciałem zobaczyć nie zobaczyłem, bo nie widać Chodzi mi o to, ile metrów od przyczółka od strony Wąwolnicy kończyły się dodatkowe szyny wewnętrzne (odbojnice). Miałem nadzieję wykalkulować to sobie z analizy zdjęć i ewentualnego pobytu w terenie, który planowałem jeszcze tam zrobić (bo jak wiadomo już te szyny wycięto i bez tych zdjęć i tak nie ma się do czego w terenie odnosić). Od Nałęczowa wiem bo mam fotki. Te z drugiej strony nie zrobiłem i nie mam pewności aczkolwiek logika nakazuje myśleć, że tyle samo co od Nałęczowa (tylko że mi coś świta, że krótsze były). Od strony Nałęczowa dość długie (nie wiem czego) - jakieś 30m od przyczółka.... no nic, przy okazji pytałem. Przy jednym przyczółku mostu nad rzeką (od strony wiaduktu wystaje z ziemi betonowy krąg, podejrzewam że tam była posadowiona szafa elektryczna-może się mylę? . Trzeba by zapytać prezesa Statka, możliwe że będzie wiedział. Pozdr. Pawle, miałeś na myśli ten najdłuższy most chyba, bo piszesz o moście nad rzeką... Domniemam też z analizy załączonych przez ciebie niedawno fotek tego mostu 60-metrowego nad rzeką Bystra, gdzie ten krąg widać: http://750mm.pl/index.php?action=dlattach;topic=2022.0;attach=2037;image Pytam, bo Michał odpisał tak, że ja rozumiem iż odpisał mając na uwadze most w Rogalowie, o którym mowa w tym temacie (nad drogą Nałęczów-Bochotnica), a nie najdłuższy most /nad rzeką Bystra/...: Podobno była tam szafa elektryczna zespolona ze światłami ostrzegawczymi o niskim wiadukcie, takie coś mi się obiło o uszy swego czasu.
Pzdr Michał
...i co do tego mostu nad drogą Nałęczów-Bochotnica, to szafa była na pewno przy jednym z przyczółków od strony Nałęczowa i nawet wiem gdzie dokładnie stała i jaka była. Nie wiem tylko do czego służyła konkretnie. Mogę tylko domniemywać, że to o czym pisze Michał, to było to Szafę tą widać na jednym ujęciu w takim jednym filmie z prywatnej kolekcji jednego z kolegów, który to film miałem okazję kiedyś zobaczyć. Istniała jeszcze w latach 90-tych.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Listopad 2013, 13:34:15 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
pawel.adamczyk
|
|
« Odpowiedz #163 : 25 Listopad 2013, 09:58:54 » |
+11
|
Witam. Odbudowa wiaduktu kolejowego dobiega końca, zostały drobne prace wykończeniowe, dzięki sprzyjającej pogodzie remont zakończy się w wyznaczonym terminie do 30 listopada. Wczoraj oglądałem, konstrukcję wraz z szynami położono w piętek.
Oto kilka zdjęć.
|
|
|
Zapisane
|
UNITRA z.r.k Diora, Tonsil.
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #164 : 25 Listopad 2013, 13:56:31 » |
0
|
Gratulacje Widać że został zwiększony prześwit mostu - projektant starał się zyskać każdy centymetr stosując nietypowe rozwiązanie konstrukcyjne gdzie szyny nie leżą bezpośrednio nad elementami nośnymi tylko pomiędzy nimi na poprzeczkach. Patrząc na przedostatnie zdjęcie mam tylko nadzieję że zostało wszystko opracowane zgodnie z wymogami skrajni wąskotorowej i czołownica od rumuna zmieści się nad tymi nośnymi dwuteownikami. Powierzchnia główki szyny wygląda jak by była parę dobrych cm poniżej górnej powierzchni tych belek. Tylko co z transporterem, który ma przekroczoną skrajnie wąskotorową?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #165 : 25 Listopad 2013, 14:30:05 » |
0
|
W ramach odpowiedzi wrzucam wycinek z projektu. Wychodzi, że górna krawędź półki powinna być dokładnie na poziomie główki szyny. Dodam, że według opisu przyjęto na wiadukcie skrajnię według W1-PET. Swoją drogą drażni mnie trochę brak pomostu po jednej stronie, ale tak miało być.
PS. Dzięki za zdjęcia. Byłem ciekaw, jak się prace posuwają.
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #166 : 25 Listopad 2013, 14:35:08 » |
0
|
A nie zmieniła się jego nośność?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #167 : 25 Listopad 2013, 14:42:45 » |
0
|
Jak jest na równo to nie ma problemu. Więc nie pozostaje nic, tylko czekać na pierwszy pociąg na tym wiadukcie
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #168 : 25 Listopad 2013, 15:20:28 » |
0
|
@ Cordylus Nośność oczywiście została policzona, przy czym uwzględniono schematy obciążenia "A" i "B" (Dz.U. 1998 nr 151 poz. 987 str. 41). Schemat "B" obowiązuje dla linii z ruchem transporterowym. Edyta: Żeby być całkowicie poprawnym dodam, że oczywiście nie tyle liczono nośność, co sprawdzono, czy zaprojektowana konstrukcja jest wystarczająca dla obciążenia określonego schematami.
|
|
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2013, 17:27:48 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #169 : 25 Listopad 2013, 22:37:18 » |
0
|
Oto kilka zdjęć.
O - i schodki się pojawiły One na stałe, czy tylko tymczasowo dla robotników? Konstrukcja również oparta na tych dwuteownikach, ale jak widać nieco inna. Wygląda w miarę solidnie. Miejmy nadzieję, że te kratki Wema z pomostu nie znikną.
|
|
« Ostatnia zmiana: 25 Listopad 2013, 22:47:05 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #170 : 25 Listopad 2013, 22:42:00 » |
0
|
O ile cm zostały podniesione przyczółki?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #171 : 25 Listopad 2013, 22:48:10 » |
0
|
O ile cm zostały podniesione przyczółki?
Z tego co pamiętam to obniżono nieco jezdnię jak i podwyższono nieco przyczółki. Łącznie chyba w granicach 80-100cm będzie. Najwyżej koledzy sprostują / doprecyzują.
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #172 : 26 Listopad 2013, 00:03:51 » |
0
|
· skrajnia pionowa (istniejąca): 3,16 m · skarajnia pionowa po przebudowie drogi: 3,50 m · skrajnia docelowa (po pracach naprawczych): 3,86 m Czyli mamy zwiększenie prześwitu o 70 cm, z czego +/- po połowie uzyskano poprzez obniżenie drogi i zmianę konstrukcji nośnej wiaduktu. Stare belki miały wysokość 40 cm, nowe mają 45 lecz wystają według rysunków tylko na 6,5 cm poniżej mostownic. Na przyczółkach wykonano żelbetowe ławy podłożyskowe o wysokości 33 (od strony Nałęczowa) i 28 cm (od strony Karczmisk), zaś na filarze - 42 cm*. Jako ciekawostkę dodam to, co było jednym z argumentów za zmianą ustroju nośnego w dyskusji z konserwatorem. Otóż konstrukcja przęsła w wersji pierwotnej nie spełniała warunku użytkowalności (mówiąc po ludzku: zbyt się uginała, choć nośność była wystarczająca oraz skrajne końce mogły być "odrywane" od łożysk w przyczółkach). Nowe przęsła dzięki zwiększeniu wysokości belek o 5 cm są zdecydowanie sztywniejsze. Dzięki kątownikom mocującym mostownice całość jest też znacznie lepiej usztywniona poprzecznie. W załączeniu jeszcze jeden rysunek z projektu - na czerwono zaznaczyłem pierwotne poziomy drogi i dolnej krawędzi przęsła, na zielono - obecne. * Oczywiście rzeczywiste wymiary mogą nieznacznie odbiegać od projektowanych. Między innymi na zdjęciach widać, że belka na filarze jest zdecydowanie szersza niż w projekcie (miało być 50 cm, a jest chyba 1,20 m).
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #174 : 27 Listopad 2013, 06:09:54 » |
+1
|
Nowe przęsła dzięki zwiększeniu wysokości belek o 5 cm są zdecydowanie sztywniejsze. Dzięki kątownikom mocującym mostownice całość jest też znacznie lepiej usztywniona poprzecznie.
Dodam, że takie a nie inne umiejscowienie toru w konstrukcji nośnej pozwoliło na "podniesienie" prześwitu wiaduktu u góry. Konstrukcja nośna powędrowała do góry, zaś tor pozostał na poprzednim poziomie.
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #175 : 27 Listopad 2013, 13:40:28 » |
+1
|
Oczywiście, to był drugi argument: "względy społeczne". Tyle, że pierwotne stanowisko konserwatora przewidywało wręcz naprawę istniejącej konstrukcji (prostowanie belki). Zadecydowała raczej konieczność dostosowania konstrukcji do obowiązujących norm (w skrócie: "Tak jak było to się nie da."). Jest o tym wszystkim mowa w pismach załączonych do projektu.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #177 : 28 Listopad 2013, 09:05:31 » |
+1
|
Pozwoliłem sobie zamoczyć w tym moje paluszki. Portal MMPuławy jest powiązany z Dziennikiem Wschodnim. Wystarczył więc mail z małym uzupełnieniem plus świeższy materiał zdjęciowy z naszego profilu na Fb.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #178 : 08 Kwiecień 2015, 07:09:36 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
|
|