kaziuwask1
Nowicjusz
Długość toru:: 27 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #400 : 10 Maja 2013, 13:41:26 » |
0
|
Witam, dziś do Gryfice zagościły wagony po modernizacji. Nie są one wykonane idealnie, non stop znajdujemy usterki. Poniżej umieszczam filmik z rozładunku znaleziony na portalu gryfickim. Pani kierownik trochę zmyśla np. z MBxd2 mówiąc że pojechały 2 a naprawdę pojechał 301. http://www.superportal24.pl/wiadomosc/1604/?af=0#fot
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
pyzacz
Nowicjusz
Długość toru:: 44 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #401 : 10 Maja 2013, 16:57:19 » |
0
|
Jakieś poważne usterki? I czy udało się wyjechać dziś do Karnic? Jutro może będę przejeżdżał przez Gryfice. Szopa będzie otwarta?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaziuwask1
Nowicjusz
Długość toru:: 27 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #402 : 10 Maja 2013, 21:39:25 » |
0
|
Nie było poważnych usterek, ale najgorsze było to że nie zwulkanizowano gum uszczelniających smarownice w rumuńskich klasach, przez co trzeba było to naprawiać, aby zostały one dopuszczone, reszta to sprawa regulacji. kolega ZYGA1112111 ma zdjęcia z całego dnia i wyjazdu do Karnicy. A o szopie zrobiła się cisza, teraz najważniejszy jest sezon.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ZyGa
|
|
« Odpowiedz #403 : 11 Maja 2013, 14:30:02 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
NKW ZyGa
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #404 : 11 Maja 2013, 19:56:17 » |
0
|
I nawet kasownik Rączki Gąsiora jest na zdjęciu... Ciekawe jak podmiot zarządzający planuje system sprzedaży biletów i ich rodzaje (taryfa), bo ceny to inna kwestia?? Może to zbędny dodatek, a może i nie- czas pokaże, w każdym razie pierwsza wąskotorówka z kasownikami (nie licząc tramwajów w Elblągu, Łodzi... )
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #405 : 11 Maja 2013, 20:01:28 » |
+3
|
No właśnie, mamy w Polsce szósty wąskotorowy tramwaj? Nie jestem przekonany, czy plażowicze z rewalskiej riwiery to kupią. Drewniane ławki też są w tym przypadku atrakcją, siedzenia tramwajowe mamy po drodze do i z pracy okrągły rok dzień w dzień - przeczuwam zwiększoną popularność letniaków.. Może i lepiej? Się okaże - pasażerowie i tak jak zwykle zagłosują nogami
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #406 : 11 Maja 2013, 20:13:44 » |
0
|
Nie znacie się! Co lepiej wchłonie wytapiany w nagrzanym, dusznym piekarniku, jaki tworzy pudło wagonowe, pot płynący z pleców? Drewno czy welur? Co?...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #407 : 11 Maja 2013, 21:00:20 » |
0
|
Kucyk... czy mi tu jakąś ironią miało zalecieć??
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
ZyGa
|
|
« Odpowiedz #408 : 11 Maja 2013, 21:12:08 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
NKW ZyGa
|
|
|
Adam W
|
|
« Odpowiedz #409 : 11 Maja 2013, 21:38:13 » |
0
|
I nawet kasownik Rączki Gąsiora jest na zdjęciu... Będą strefy i panowie z Renomy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #410 : 11 Maja 2013, 21:55:46 » |
0
|
czy mi tu jakąś ironią miało zalecieć? Zaleci jak się siedzenia nasączą...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #411 : 11 Maja 2013, 22:04:16 » |
0
|
Najbardziej ciekaw jestem jak będzie z MBxd2. Bo klasy oprócz malatury zmieniły się zewnętrznie niewiele (chyba tylko okno z wyjściem bezpieczeństwa) czyli wilk syty i owca prawie cała - malowanie zmienić najprościej. Natomiast wewnątrz klas zrobiła się jewropa - nie wstyd wpuścić pasażera. Ja takie coś kupuję.
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #412 : 11 Maja 2013, 22:31:06 » |
0
|
No to Kucu... ironia jak wino, im starsza tym mocniejsza/lepsza/dojrzalsza (jak ser typu śmierdziel)<--nie potrzebne skreślić
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
kaziuwask1
Nowicjusz
Długość toru:: 27 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #413 : 11 Maja 2013, 22:57:47 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Patrick II
Młotkowy
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #414 : 12 Maja 2013, 10:38:50 » |
0
|
No właśnie, mamy w Polsce szósty wąskotorowy tramwaj? Nie jestem przekonany, czy plażowicze z rewalskiej riwiery to kupią. Drewniane ławki też są w tym przypadku atrakcją, siedzenia tramwajowe mamy po drodze do i z pracy okrągły rok dzień w dzień - przeczuwam zwiększoną popularność letniaków.. Może i lepiej? Się okaże - pasażerowie i tak jak zwykle zagłosują nogami No właśnie a po za tym wydaje mi się że drewniane siedziska będą łatwiejsze w utrzymaniu. Piasek i sól będą zostawały na tych plastykowych siedziskach pokrytych materiałem, będzie ktoś musiał to codziennie sprzątać. A na drewnianych przejechać miotłą zgarnąć na podłogę i podłogę zamieść i po problemie. Podobne siedziska mam codziennie w 105 N jak jadę do szkoły. Ale nie szukajmy dziury w całym.
|
|
|
Zapisane
|
ehhh...
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #415 : 12 Maja 2013, 10:56:00 » |
+6
|
Aby zgłębić temat trzeba cofnąć się do przedmiotu zamówienia, a dokładniej do osoby która snuła w tym przedmiocie plany, a jeszcze dokładniej, to do tego, co tą osobą powodowało.
Nie mam zamiaru operować nazwiskiem architekta, gdyż nie o to chodzi, lecz już na pierwszy rzut oka widać że owa modernizacja miała być efektowna. Nie efektywna, ale efektowna. Taka, żeby się chwalić można dziś i jutro. A przede wszystkim na jesieni przyszłego roku, gdy nastąpi czas wyborczej kampanii.
Ma być wszystko nowe, lśniące, migające. Dużo bajerów i jeszcze więcej komputerów. Ma być kolorowo jak w tramwaju, którym kiedyś jechałem jak byłem w dużym mieście. Drewniane ławki nie są trendy, bo kto widział drewno w nowoczesnym autobusie? Mają być szyby bezpieczeństwa jak w metrze, z takim czadreskim młoteczkiem, który jednak trzeba będzie zabrać, bo ktoś go ukradnie, albo, co gorsza, wybije nim szybę. Lud ma widzieć że władza jest postępowa i zna się na nowościach technicznych. Itd...
Mam jakieś dziwne przeczucie że w tej całej modernizacji pomysł zrodził się na typowej podstawie opinii władzy która stwierdziła że "moim zdaniem dla turysty bardziej atrakcyjnym będzie...", zaś całkowicie pominięto zdanie tych, którzy tę kolej eksploatują. No tak. Oni są przecież od roboty a nie od myślenia o kampanii wyborczej, yyy.... znaczy o wygodzie turystów.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
kanalarz
Gość
|
|
« Odpowiedz #416 : 12 Maja 2013, 12:25:57 » |
+1
|
... na pierwszy rzut oka widać że owa modernizacja miała być efektowna. Nie efektywna, ale efektowna. Tam w politykę zabawił się też i pewien osobnik, który w swoim stylu udał ękspetra i pomógł w wyborze odpowiednich "zapisów technicznych" do SIWZu... a wszystko dlatego, że ów efektowność miała później stać się i wizytówką jego "dobrej roboty". Łapka się powinęła, bo w warunkach przetargu dopisano wymogi o wypłacalności (w tym w ujęciu do obrotów) i ów "doradca SIWZowy" nie załapał się nawet na ochłap z pańskiego stołu - zatem zaraz po tym zaczął tu i tam pluć jadem, jacy to wszyscy wokół źli i niedobrzy (mi też się przy okazji oberwało). Stąd teraz mamy takie cudo, gdzie kolor poręczy jest zdefiniowany przez próbkę lakieru do paznokci, a siedzenia są nieadekwatne do potrzeb eksploatacyjnych (bo zgodne z SIWZ*). Szczęście kolei nadmorskiej w tym, że trafili na partnera, który nie tylko jest relatywnie niedaleko, to jeszcze ma wolę należytego wykonania kontraktu - stąd np. sprzęt R&G a nie jakaś ryżowizna. ... Mają być szyby bezpieczeństwa jak w metrze... To jest akurat wymóg ogólno kolejowy. Więc każdy pojazd podlegający modernizacji - podlega również zapisowi o potrzebie zapewnienia "wyjść bezpieczeństwa" -> patrz. wagony modernizowane dla IC, PR, KM... * - Nie jest to jedyny przypadek w tym kraju, gdzie zgodność z SIWZ tworzy kretynizmy, które tylko czasem znajdują sprostowanie poprzez podpisanie odpowiednich protokołów konieczności do kontraktu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Patrick II
Młotkowy
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #417 : 12 Maja 2013, 15:00:08 » |
0
|
a w kabinach manipulatory drążkowe popularnie zwane dżojstikami czy inne bajery?
|
|
|
Zapisane
|
ehhh...
|
|
|
Euro2222
Nowicjusz
Długość toru:: 35 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #418 : 12 Maja 2013, 18:05:04 » |
+3
|
Swego czasu na PKD mieliśmy pomysł na modernizację jednej klasy rumuńskiej na 1 klasę - odnowienie + montaż klimy, oraz miękkich siedzeń - miały być z autobusu turystycznego po wypadku - bardzo ładne i komfortowe - ale brak kasy i niesprzyjające okoliczności szybko pomysł wstrzymały. Miał być to test czy by pasażerowie chętnie korzystali z takiego wagonu. Ale rzeczywiście drewniane ławki bardzo pasują na wąski to - pod warunkiem że przejazd będzie trwał do 1 h. Na naszą trasę czyli 2 x 2,5 h drewno trochę daje sie w znali i widać zmęczenie - najwięcej narzekań było właśnie na twarde i niewygodne siedzenia. Może się czepiam ale fajnie jak pasażer ma do wyboru drewnianą ławeczkę lub nieco miększe siedzenie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
werner18
Młotkowy
Długość toru:: 86 m
W terenie
Brudno! Rozpuścił was Mechanik!
|
|
« Odpowiedz #419 : 26 Maja 2013, 15:40:40 » |
+1
|
Odwiedziłem dziś MKW w Gryficach. Ogladając dwa jakże swietnie zachowane wagony Bhi oraz Bxhpi (a przynajmniej wizualnie, w środku również), zastanawiałem się, czy nie można ich "nawrócic" na służbę? Wprowadziłyby świetny klimat. Zdjecie robione zwrotnicą, stąd ta jakość.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|