Trabant
|
|
« Odpowiedz #1000 : 22 Styczeń 2014, 20:14:17 » |
+2
|
Zaginiony na PKP. Sorry, ale taką mamy kolej:
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #1001 : 22 Styczeń 2014, 23:01:29 » |
+4
|
Oplułem monitor - uprzedzam
Stoi na stacji lokomotywa-pod semaforem A czas upływa. Tak to już bywa Brzęczy i buczy, dudni sprężarką Czas na zegarze upływa wartko I choć nie jeden na to się zżyma Szlak jest zajęty. Zwrotnego ni ma
Minęła jedna, druga godzina Złodziej wagony zwiedzać zaczyna Zaś maszynista-człowiek czupurny Dyskurs na radio wiedzie z dyżurnym
Pociągów zewsząd na wypuszczali I diabli wiedzą jak jechać dalej Gdy owych składów, w tym cała bieda Hurtem na szlaku upchnąć się nie da
Tu pękła szyna, tam wysiadł rozjazd Albo też z goła całkiem się rozlazł Lumpy zaś robiąc usyp dość spory Węgiel z węglarek sypią na tory
Szósty i siódmy wagon otwarty Kółek nie widać! To nie są żarty Tor trzeba zamknąć jeszcze do tego Będzie robota dla pancernego
Lecz choćby burze, awarie, mrozy Realizować trzeba przewozy Bo tam "na górze"- wiecie to sami Już chcą zastąpić kolej tirami
Nagle gwizd ! Nagle świst ! Sprzęgów szczęk ! Blachy brzęk ! Semafor Sz-tem zamrugał w komorze Ruszyła maszyna ! Uciągnąć nie może... Więc tory piłuje z ogromnym mozołem Aż wreszcie ruszyło się koło za kołem I wagon na ślizgu z otwartym wagonem I walą o szyny obręcze spłaszczone Z wagonu krytego się szybko wytacza Osobnik co rąbnąć chciał skrzynkę sikacza Gna za nim sokista co w biegu jest szparki Lecz pył go oślepił walący z wapniarki A koła się toczą , po stykach łomoczą To tak to , to tak to ,to tak to , to tak to Tak gładko , tak lekko ,tak toczy się w przód Że cała ta jazda zakrawa na cud Tym bardziej że lumpy się zaraz zleciały I z tyłu powietrze odpuścić mu chciały Więc dzielny mechanik zaradzić chcąc biedzie Pomimo "dwudziestki" "czterdziestką" już jedzie Lecz po co, lecz na co to wszystko tak gna Kto spółkę nieszczęsną do przodu tak pcha Że każdy ma u nas roboty za dwóch Dyrekcja i Zarząd wprawiły nas w ruch Bo sterty zarządzeń nie spadły wszak z nieba Gdy trzeba-to zwolnią, ukarzą gdy trzeba Gdy "CARGO" zaś padnie, naszymi torami Pomkniemy PTK-iem , pomkniemy RAILAMI Bo kolej nam polska zaginąć nie może Pomogą Rumuni - i Putin pomoże I może nadejdzie znów era " kopciuchów" By składy pociągów znalazły się w ruchu Wbrew całej reformie, wbrew zmianom, wbrew faktom Pojadą wagony to tak to , to tak to...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #1002 : 22 Styczeń 2014, 23:14:45 » |
0
|
A propo dużych opóźnień. Jak to było za czasów parowozów?? Co gdy wody lub węgla w tendrze zaczynało brakować a pociąg gdzieś w polu. Przymusowe wygaszenie?? Zdarzały się wogóle takie sytuacje??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Brecht
Młotkowy
Długość toru:: 130 m
W terenie
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
|
|
« Odpowiedz #1003 : 22 Styczeń 2014, 23:56:21 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #1005 : 23 Styczeń 2014, 09:31:07 » |
+1
|
... Więc tory piłuje z ogromnym mozołem ...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
dimekk
Młotkowy
Długość toru:: 137 m
W terenie
Dyżurny ruchu
|
|
« Odpowiedz #1006 : 23 Styczeń 2014, 12:22:34 » |
0
|
AXEL - skąd ten wierszyk? Bo klimaty wybitnie śląskie, jakby ktoś moją dniówkę opisał. PS. Czy w innych niż ISE Gliwice rejonach kraju drezyna awaryjna jest nazywana pancernym?
|
|
|
Zapisane
|
Panta rhei a nad tym most
|
|
|
AXEL
|
|
« Odpowiedz #1007 : 23 Styczeń 2014, 13:50:23 » |
0
|
AXEL - skąd ten wierszyk? Bo klimaty wybitnie śląskie, jakby ktoś moją dniówkę opisał. PS. Czy w innych niż ISE Gliwice rejonach kraju drezyna awaryjna jest nazywana pancernym? Wygrzebałem na FB. A pancernym ogólnie nazywa się pociąg ratunkowy chyba wszędzie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #1008 : 23 Styczeń 2014, 17:44:28 » |
0
|
Ok, dajcie mi mechanika który prowadził tą 1051. Zapraszam na zapadnię do pomocy przy wymianie silnika. Tak, wiem, drugi i piąty nie mają zabezpieczeń i mógł nie wiedzieć że piłuje. Piasku nie miał? Nie słyszał tego? Amperomierz nie podskakiwał?
(Już pomijając, że mając datę nakręcenia tego filmu, każdy z dostępami i hasłami jest w stanie poszukać w systemie który maszynista to był i go np. ukarać. w myśl Axlowego wierszyka. Takie małe ostrzeżonko dla miłośników publikujących zdjęcia i filmy w necie z datami i godzinami nakręcenia....)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #1009 : 23 Styczeń 2014, 17:45:26 » |
0
|
A propo dużych opóźnień. Jak to było za czasów parowozów?? Co gdy wody lub węgla w tendrze zaczynało brakować a pociąg gdzieś w polu. Przymusowe wygaszenie?? Zdarzały się wogóle takie sytuacje??
] Mnie bardziej zastanawia klimat typu Syberia, mróz -40, i co się dzieje z wodą w tendrze?
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #1010 : 23 Styczeń 2014, 18:44:27 » |
0
|
Nic. Podgrzewa się parą przez smoczki. Najbardziej czułe na zamarzniecie jest połączenie między parowozem a tendrem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #1011 : 23 Styczeń 2014, 19:22:33 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Styczeń 2014, 19:36:04 wysłane przez Trabant »
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #1012 : 23 Styczeń 2014, 19:50:02 » |
0
|
Nawet o to chodzi żeby para się skraplała ogrzewając wodę. No chyba ze puściło by się parę na ful to wtedy mógł by powstać parowy gejzer w tendrze ale wtedy można by rozerwać sprzęgi wodne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #1013 : 23 Styczeń 2014, 20:06:00 » |
0
|
Przypadki rozerwania sprzęgów wodnych zachodzą, pomijając sytuację gdy węże są sparciałe bądź na druty i szmaty powiązane, gdy do zamarzniętego sprzęgu puszcza się parę "na rympał" - nie ważne czy jest przelot, dajmy 14 atmosfer, to lód roztopi. Tendry parowozów pracujących w niskich temperaturach były wyposażane w specjalne wężownice do podgrzewania zawartości kadzi wodnej, ale nie marznięcie wody w objętości było najgorsze. Problemami były: przymarzanie klap wodnych, co mogło powodować brak dostępu powietrza, zatem próżnię utrudniającą zasysanie wody, oraz największa zmora zimowego pomocnika - zamarzanie (zbrylanie) węgla na tendrze.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #1014 : 25 Styczeń 2014, 12:34:42 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #1015 : 25 Styczeń 2014, 13:03:51 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 25 Styczeń 2014, 13:07:50 wysłane przez dobrzyn »
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Leśny Dziadek
|
|
« Odpowiedz #1016 : 25 Styczeń 2014, 20:47:59 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #1017 : 25 Styczeń 2014, 22:31:31 » |
0
|
Lubię te ich uskokolenne tieplowozy, są całkiem logicznie zaprojektowane.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #1018 : 26 Styczeń 2014, 15:53:11 » |
0
|
Chciałbym zobaczyć jak on się wyciąga w czasie deszczu na tym pozarastanym torze . A przy okazji - czy ktoś się orientuje, czy piasecznice w Tu2 lepiej działają niż w Lxd2 ? https://www.youtube.com/watch?v=8qAb3WO7m0c
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #1019 : 26 Styczeń 2014, 16:14:58 » |
0
|
Ten tor wcale nie jest taki zarośnięty. Z moich praktyk wiem również, że tor zarośnięty ale ciągle jeżdżony nie stanowi aż takiego wyzwania jak tor zarośnięty po którym jedzie się drugi raz.
Piasecznice w L45H działają bardzo dobrze. Oczywiście jeśli są sprawne i wyposażone w piasek. Jedyna ich wada to podawanie piachu przed pierwszą oś, co w przypadku pojawienia się śniegu na szynie okazuje się być nieskuteczne. Piasek osiada na wierzchu śniegu i jest zrzucany przez koło zanim dotrze w miejsce styku obręczy z główką szyny.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|