Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 12:01:51 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 117   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Znalezione w necie.  (Przeczytany 1273096 razy)
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1300 : 13 Lutego 2015, 17:02:14 »
0

Inna sprawa, że kierowcy powinni wiedzieć, jakiego typu to przejazd, i jak należy się zachować. W praktyce zachowali szczególną ostrożność i widząc pociąg intuicyjnie się zatrzymali, bo nie było kolejarza zatrzymującego ruch.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1301 : 13 Lutego 2015, 20:10:21 »
+1

Cytuj
Bo to jest przejazd kategorii Ą - oznakowuje się je takim parowozem w trójkącie, bo przecież to kolejka zabytkowa i parowozy na niej (czasem) jeżdżą.

Cytuj
Moim zdaniem jest to przejazd kategorii N - nieogarniętej. I to wrażenie wzmaga się jak patrzę na tego "ogarniętego" gudłaja w czapce kolejowej dzielnie dającego jakieś sygnały.

O Wszechwiedzący Koledzy, których Kolejki były i są zawsze poukładane, zadbane i wszystko na Nich działa zawsze cacy.
Na tym konkretnym przejeździe (nieważne jakiej jest obecnie kategorii, ale z tego co wiem to powinno być przynajmniej D, a jest nie wiem, E?) najpierw się zatrzymujemy, potem wstrzymujemy ruch. Chyba, że mamy 2 lotne ekipy obstawiające przejazdy (tak było na ostatnich zlotach), wtedy pociąg się nie zatrzymuje, bo ruch zamknięty jest odpowiednio wcześniej.
W tej konkretnej sytuacji pociąg się zatrzymał, gdyż "lotna" dojeżdżała dopiero do miejsca. A babka po prostu spanikowała i gwałtownie zahamowała. Tyle. Nagranie było zupełnie przypadkowe.

Robimy tak dlatego, ponieważ jest tam skrzyżowanie, są "sierżanty", jest ograniczenie do 60 ale nie ma znaku "stop", co na drodze krajowej o bardzo dużym natężeniu ruchu i braku jakiejkolwiek sygnalizacji jest raczej niepoważne (na nieczynnych normalnych liniach na drogach tylko wojewódzkich są znaki "stop"!).
Wiemy dlaczego tak jest, ale rejon dróg jest głuchy, bo wyprostowanie całej sprawy, wynikłej podczas modernizacji DK10, jest skomplikowane i czasochłonne.
Nie życzę nikomu uprawnionemu zatrzymywania ruchu na tak popapranym przejeździe jak ten.

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1302 : 13 Lutego 2015, 20:56:24 »
0

nieważne jakiej jest obecnie kategorii, ale z tego co wiem to powinno być przynajmniej D, a jest nie wiem, E?
Właśnie kategoria jest najważniejsza, bo od niej zależy sposób zabezpieczania skrzyżowania. Ten przejazd jest bez wątpienia kategorii A, gdyż linia kolejowa krzyżuje się z drogą krajową oznaczoną symbolem dwucyfrowym (DK10) co już samo wystarcza aby chroniły go szlabany na całej szerokości jedni, bądź ludkowie wstrzymywali ruch. Tylko należy robić to rozsądnie aby innym szkoda się nie wydarzyła.
A kategoria E to jest przejście przez tory. Które, jak głosi pewien psalm, jest surowo wzbronione.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1303 : 13 Lutego 2015, 21:33:05 »
0

Przez rzeczne skrzyżowanie pociągi jeżdżą rzadko, bo takie mamy zapotrzebowanie. Nie w sposób inaczej postępować niż opisał to Student. Dyskusja na temat kategorii przejazdu jest może i sensowna ale niewiele wniesie... Rzeczony filmik dotyczy raczej zachowań kierowców pojazdów drogowych ...i osobiście sądzę że pani w aucie osobowym po prostu właściwie zareagowała, a kierowca ciężarówki nie obserwował jezdni z należytą koncentracją. Gdyby się nie zagapił tematu by nie było. To jest znamienne na naszych drogach że jeździ się ile fabryka dała. Ile razy usiłuję jeździć zgodnie z dopuszczalnymi prędkościami, tyle razy czuję się jak zawalidroga. Dopiero bezpośrednia bliskość organów powoduje gwałtowne ograniczenie prędkości. Nawet zatrzymując się przed znakiem STOP na przejeździe kolejowym zostałem raz otrąbiony...bez komentarza na temat bezmyślności niektórych kierowców.
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 293 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1304 : 13 Lutego 2015, 21:42:58 »
0

13.02.2015 piąta rano, trasa na Otwock  www.youtube.com/watch?v=v4_rocuBPYo&feature=youtu.be
Zapisane

pozdrowienia
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1305 : 13 Lutego 2015, 21:53:13 »
0

Cytuj
Właśnie kategoria jest najważniejsza, bo od niej zależy sposób zabezpieczania skrzyżowania. Ten przejazd jest bez wątpienia kategorii A, gdyż linia kolejowa krzyżuje się z drogą krajową oznaczoną symbolem dwucyfrowym (DK10) co już samo wystarcza aby chroniły go szlabany na całej szerokości jedni, bądź ludkowie wstrzymywali ruch. Tylko należy robić to rozsądnie aby innym szkoda się nie wydarzyła.
A kategoria E to jest przejście przez tory. Które, jak głosi pewien psalm, jest surowo wzbronione.

Jak widać, dla nas wszystkich to jest jasne. Ale w planach krajowej dyrekcji tor kończy się przed pasem drogowym, a za nim rozpoczyna ponownie, ergo: toru w asfalcie po prostu nie ma  , więc z ich oficjalnego punktu widzenia to tylko skrzyżowanie i niedaleko przejście dla pieszych.

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1306 : 13 Lutego 2015, 23:00:53 »
0

Tak na rozluźnienie:


* mjetro.png (188.54 KB, 459x328 - wyświetlony 610 razy.)
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1307 : 13 Lutego 2015, 23:08:18 »
0

Witam! Tak sobie czytam opinie Kolegów na temat tego zdarzenia. Na szczęście nikomu nic się nie stało! Pojawiło się wiele komentarzy: odnośnie przepisów,zachowania na drodze ,etc. Nagranie było przypadkowe,tyle udało mi się usłyszeć. Ale jakoś przed przejazdem,na nagraniu ,Rp-1 nie słychać. Może mam problemy ze słuchem,ale sygnalizowanie dojechania czegoklwiek do "mało użytkowanego" przejazdu,to podstawa. Mam nadzieję,że wielu praktyków,mnie poprze. Pozdrawiam . Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1308 : 13 Lutego 2015, 23:20:23 »
0

Sygnalizowanie jest potrzebne gdy pociąg będzie przejeżdżał. W przypadku gdy jedzie i zatrzymuje się przed przejazdem to tylko wprowadzanie kierowców w błąd.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1309 : 14 Lutego 2015, 03:20:16 »
+2

Cytuj
Na tym konkretnym przejeździe (nieważne jakiej jest obecnie kategorii, ale z tego co wiem to powinno być przynajmniej D, a jest nie wiem, E?)
Powinno być tak, jak Kuc napisał A (teoretycznie może być też chyba B), a na gruncie jest idealne De.
Z punktu widzenia kierowcy nie jest ważne, jak Wy macie w papierach, co jesteście zobowiązani i co zamierzacie zrobić. Liczy się to, co jemu nakazują zrobić znaki w określonej sytuacji. W przypadku zbliżania się pociągu kierowca ma się zatrzymać - tu jeszcze podkreślono to krzyżem św. Andrzeja. Tak więc kobitka nie spanikowała, a zrobiła to, co miała obowiązek zrobić (może wykazała się nieco przesadną ostrożnością, ale w końcu słyszymy "zatrzymaj się i żyj"). Zatrzymaliście ruch samym pojawieniem się pociągu w bezpośredniej bliskości przejazdu. Nie wiem, ale może dobrym rozwiązaniem byłoby oczekiwanie na ekipę kierującą ruchem w większej odległości żeby nie robić zamieszania.

Cytuj
Robimy tak dlatego, ponieważ jest tam skrzyżowanie, są "sierżanty", jest ograniczenie do 60 ale nie ma znaku "stop", co na drodze krajowej o bardzo dużym natężeniu ruchu i braku jakiejkolwiek sygnalizacji jest raczej niepoważne (na nieczynnych normalnych liniach na drogach tylko wojewódzkich są znaki "stop"!).
Jeżu... Weźcie poszukajcie kogoś, kto ma prawo jazdy i niech Wam wytłumaczy, czym się różni i jak powinien być oznakowany przejazd odpowiednio kat. A, B i D. To naprawdę nie jest wiedza tajemna. Jeszcze lepiej zajrzyjcie do odpowiedniego rozporządzenia.
Znaki STOP stawiać się powinno jedynie na przejazdach z ograniczoną widocznością. Tutaj dodatkowo ich zastosowanie oznacza bałagan na skrzyżowaniu. Podobnie krzyż św. Andrzeja służy do oznakowania przejazdów kat. C, D oraz przejść kat. E. W waszym przypadku prędzej pasowałby znak "UWAGA" z tabliczką "RĘCZNE KIEROWANIE RUCHEM", ale oczywiście za to odpowiada zarządca drogi.

Przy okazji, kto wskaże Wo ist der Hund bagraben?


Znak A-9 „przejazd kolejowy z zaporami” (rys. 2.2.10.1) stosuje się przed przejazdem kolejowym z zaporami zamykającymi całą szerokość jezdni (kategoria A) lub półzaporami zamykającymi wjazd na przejazd (kategoria B).


Znak A-10 „przejazd kolejowy bez zapór” (rys. 2.2.11.1) stosuje się przed przejazdami kolejowymi bez zapór lub półzapór — wyposażonymi w samoczynną sygnalizację Świetlną (kategoria C) lub niewyposażonymi w żadne z wymienionych urządzeń (kategoria D).
« Ostatnia zmiana: 14 Lutego 2015, 03:26:04 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1310 : 14 Lutego 2015, 17:13:57 »
0

Zarządca drogi ma w pompie zmianę oznakowania, ze względów podanych wyżej. I tak w sumie dobrze, że to oznakowanie w ogóle jest...
A kierowcom tam w ogóle nie ufamy, w szczególności ruchowi ciężarowemu.
I nie z naszej winy ta stłuczka, jak Kolega sugeruje.

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1311 : 14 Lutego 2015, 18:06:48 »
0

Ja sugeruję? Właściwie po internetowemu powinienem napisać... A, nieważne - ktoś nie zrozumie żartu i jeszcze się obrazi . W zamian za to zacytuję samego siebie:
Cytuj
Błędne oznakowanie było ewidentnie okolicznością sprzyjającą temu przypieprzeniu (choć wina kierowcy tira).
Przy czym mam świadomość, że ze znaków zarządca kolei odpowiada jedynie za ewentualne ustawienie krzyży św. Andrzeja - reszta leży w gestii zarządcy drogi.

Podtrzymuję swoje pytanie: Jaki jest problem z oznakowaniem tego typu przejazdów według polskiego prawa .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1312 : 14 Lutego 2015, 18:48:28 »
+1

Że też ci szabrownicy nie spacyfikowali tego, co nagrywał:

Coal Rustling in Bosnia - Europe's Last Steam Stronghold Małe | Duże


Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1313 : 14 Lutego 2015, 18:58:47 »
0

A tam parowozy - ten film warto obejrzeć ze względu na akcje jakie odstawiają ci węglarze Chichot
Zapisane

To jest przekaz.
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1314 : 17 Lutego 2015, 18:39:55 »
0

Dla bardzo początkujących modelarzy:
http://leolandia.pl/

Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1315 : 22 Lutego 2015, 18:26:44 »
+3

Goluboj vagon, Голубой вагон Małe | Duże

Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1316 : 23 Lutego 2015, 21:03:31 »
+1

Coś podobnego jest chyba w Wenecji:
http://www.stoomcentrum.be/EN/SmalspoorEN/SmalrollendEN.html
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1317 : 23 Lutego 2015, 21:06:53 »
+2

Skąd my to znamy...

http://youtu.be/2zCmaAM4VgQ
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1318 : 23 Lutego 2015, 21:38:37 »
0


Ano jest http://fotopolska.eu/25476,foto.html
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1319 : 24 Lutego 2015, 18:00:20 »
+1

Odśnieżarka odrzutowa:
http://www.panoramio.com/photo/9451080
Trochę więcej o tych maszynach można odszukać na:
http://gadzetomania.pl/34143,rosjanie-do-odsniezania-uzywaja-dysz-wyjetych-z-odrzutowcow

Filmik w kolorze na którym przewija się "stonka" w początkowym malowaniu:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=E57UOrEoB4g
Zapisane
Strony: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 117   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!