dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2160 : 30 Stycznia 2021, 09:36:54 » |
0
|
To jest jakaś wariacja sprzęgu bell-and-hook: https://en.wikipedia.org/wiki/Railway_couplingParowozik mają ładny, ale tak jakoś nienaturalnie wymuskany
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2161 : 01 Lutego 2021, 23:48:33 » |
0
|
Bardzo ciekawa walka parowozu z trudnym profilem - i nie chodzi tu o ślizganie się kół, ale o determinację załogi i efektowny sposób pokonania trudności którego u nas nigdy nie zobaczymy. Polecam! https://www.youtube.com/watch?v=CkH59av8Shc
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #2162 : 02 Lutego 2021, 02:49:58 » |
+1
|
Mnie uderzyło, jak raźno sobie zasuwali z górki po tych łukach wagonami do przodu....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kemot324
Nowicjusz

Długość toru:: 42 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2163 : 05 Lutego 2021, 19:09:32 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #2164 : 06 Lutego 2021, 15:30:36 » |
+2
|
O, w tym miesiącu jeszcze nie było :p
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #2165 : 06 Lutego 2021, 22:29:44 » |
0
|
Było, ale może nie każdy przeklikał całe forum. Tego chyba nie było: https://www.youtube.com/watch?v=mBNYv4reHsYD443 oraz Fiat 127. Dziś za takie reklamy wyznaczonoby karę chłosty.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2166 : 07 Lutego 2021, 18:44:59 » |
0
|
Jedno i drugie już było.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2167 : 11 Lutego 2021, 23:14:40 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2168 : 14 Lutego 2021, 16:50:44 » |
0
|
Z cyklu "Elementy nawierzchni kolejowej" meksykańskie zastosowanie podkładki podszynowej P1s: https://www.youtube.com/watch?v=_mIv71Axrp0
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Tw53 Rudy
|
 |
« Odpowiedz #2169 : 14 Lutego 2021, 19:01:32 » |
0
|
Kolej kopalni wapienia w Straßfurcie w Niemczech. Na górnym Śląsku jeździły jednakowe elektrowozy np w ZGH Orzeł Biały. Obecnie jedyny ocalały stoi w Sochaczewie. https://youtu.be/JxJUBJjlKEk
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #2170 : 14 Lutego 2021, 19:31:07 » |
0
|
W Sochaczewie stoją dwa. Trzeci w Rudach. Ale żaden nie jednakowy do tych ze Strassfurtu. Tam w ogóle to jest 600
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2171 : 14 Lutego 2021, 23:38:25 » |
0
|
W Sochaczewie jest NRDowski EL12 takiego samego typu jak w Strassfurcie, oczywiście z innymi detalami, typowymi dla ZGH "Orzeł Biały". W Ruchach i Sochaczewie stoją też Siemensy, prawdopodobnie z 1906 i 1908 ( piszę z pamięci ) roku.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #2172 : 15 Lutego 2021, 02:19:34 » |
0
|
Ten w Rudach to 1896 jak pamiętam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #2173 : 15 Lutego 2021, 08:39:25 » |
0
|
Ja tego nigdy nie rozumiałem. Dlaczego lokomotywy dołowe są używane na powierzchni? Czy to jest kwestia ekonomii? Łatwiej jest dorobić wysoką podstawę odbieraka prądu, niż kupić lokomotywę pełnowymiarową.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2174 : 15 Lutego 2021, 08:57:26 » |
0
|
Ten w Rudach to 1896 jak pamiętam
Panie Pawle... Ile lat badamy dzieje GKW, co? Unikam pisania hipotez bez choćby poszlak 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2175 : 15 Lutego 2021, 08:58:38 » |
0
|
Ja tego nigdy nie rozumiałem. Dlaczego lokomotywy dołowe są używane na powierzchni? Czy to jest kwestia ekonomii? Łatwiej jest dorobić wysoką podstawę odbieraka prądu, niż kupić lokomotywę pełnowymiarową.
Nie jestem pewien czy EL12 to były lokomotywy czysto dołowe, podobnie jak i EL13... A lokomotywy dołowe były używane na powierzchni ze względu na ich dostępność w danym zakładzie. Patrz przykład KWK Julian
|
|
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2021, 13:44:01 wysłane przez Marek Sz »
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #2176 : 19 Lutego 2021, 11:12:38 » |
0
|
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/maszynista-skazany-za-potracenie-kobiety-skandaliczny-wyrok-101028.htmlNie wiem, czy było już na forum, czy nie. Ale ja mam kilka pytań. Czy ja dobrze rozumiem, że on przejechał tę kobietę i się nie zatrzymał? Czy to mogła być główna przyczyna takiego wyroku? Co zrobiły związki zawodowy w jego obronie? Osobiście mam dużą nieufność do takich organizacji. Maszynista musiał zorientować się, że coś staranował. Czy nie musi zgłaszać takich sytuacji? Dlaczego akurat "nieumyślne spowodowanie śmierci"? Może ta śmierć była nie do uniknięcia ze strony prowadzącego pociąg. Podobnie jak przy samobójcy, rzucającego się pod warszawskie metro. Osobnym problemem jest oczywiście warsztat prokuratury.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #2177 : 20 Lutego 2021, 01:17:55 » |
0
|
Sprawa jest niejasna - powstrzymałbym się przed pochopnym wylewaniem pomyj na głowę prokuratury i oburzaniem przed bliższym zapoznaniem się ze sprawą (o ile będzie możliwe). Tak, pociąg najechał na tę babkę, maszynista zatrzymał skład bo usłyszał huk. Sprawdził, nie znalazł babki, znalazł tylko rower, zgłosił komu trzeba fakt najechania rower i pojechał dalej. Kobietę wypatrzył dopiero maszynista pociągu jadącego 9 minut później w przeciwnym kierunku. W artykułach prasowych można znaleźć, że wyrok wydano na podstawie opinii biegłego od ruchu drogowego, co jest tylko półprawdą. Drugą opinię wydał też biegły do spraw kolejnictwa. Obaj orzekli, że, teoretycznie, można było uniknąć najechania. Czy orzekli słusznie? Nie wiemy, treść opinii (jeszcze) nie jest dostępna. Ciekawostką jest to, że Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych nie dopatrzyła się winy maszynisty. Być może więcej światła na sprawę rzuci lektura uzasadnienia wyroku (ponoć jest już dostępne w sieci, ale jeszcze nie czytałem).
A co do związków zawodowych - nie mają w tej sprawie zbyt wiele do gadania. W zasadzie jedyne co, to, teoretycznie, mogłyby wynająć prawnika. Bezpośrednio na sali sądowej nie mają nic do gadania. Ewentualnie mogłyby wystąpić jako amicus curiae[/]. Co to jest ten amicus curiae, czyli "przyjaciel sądu"? Otóż jest to osoba lub organizacja, niebędąca stroną w postępowaniu, która z własnej inicjatywy oferuje sądowi opinię (prawną) w danej sprawie. Opinia taka ma wesprzeć sąd w podejmowaniu decyzji, acz w żaden sposób sądu nie wiąże, sąd nie jest zobowiązany do jej uwzględnienia. Opinię taką przedkłada się sądowi w postaci pisma.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2178 : 20 Lutego 2021, 12:02:36 » |
+1
|
Nawet nie wiedziałem że nasza Duna jest ciągle "na chodzie"! https://www.youtube.com/watch?v=V9ZVaaSXqWc
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Trabant
|
 |
« Odpowiedz #2179 : 21 Lutego 2021, 10:25:48 » |
0
|
https://www.youtube.com/watch?v=WryUiiMlDjsI teraz tak: - Po co mu reflektory, skoro tam nie ma kabiny? - Dlaczego M62 ma tył akurat tam, gdzie chłodnica? - Czy przejście jest na tej samej wysokości, co w wagonach?
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
|