Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #2220 : 02 Maj 2021, 00:54:42 » |
0
|
Zasyfiony tor, perony, stacje - to smutna norma. Na GKW niemal każdy pociąg roboczy zbiera, tak przy okazji, pół wagonu syfu wszelakiego: butelek, starych mebli, lodówek, opon, śmieci, na oko, pochodzących z przyległych do linii działek... Plus tego wszystkiego jest taki, że przynajmniej Straż Miejska zachowuje się przyzwoicie i, choć to zarząd kolei odpowiada za porządek na jej terenie, ogranicza się jedynie do poinformowania o syfie i grzecznej prośby o posprzątanie. Zdają sobie sprawę, że to nie kolej jest tu winna. Na obrazku urobek pociągu roboczego z dnia 1 maja 2021....
|
|
« Ostatnia zmiana: 02 Maj 2021, 01:03:35 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #2221 : 02 Maj 2021, 01:11:44 » |
+1
|
Pisałem kiedyś o materiałach magnetycznych - czyli takich które przyciągają. Mamy np. ferromagnetyki, mamy magnetyzm serc, mamy też woreczko-magnetyzm. W tym ostatnim przypadku chodzi o to, ze jeden woreczek ze śmieciami przyciąga inne, a siła ta wzrasta do kwadratu zgodnie z zasadą Niutona, czyli że dwa woreczki zaraz przyciągną kolejne cztery, a razem te sześć przyciągnie...
Dobrej nocy!
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #2223 : 21 Maj 2021, 16:52:55 » |
+1
|
Należące do japońskiej sieci Shinkansen pociągi są w stanie rozwinąć prędkość nawet do ponad 300 km/h. Ten na szczęście jechał tylko… 150 km/h. 36-letni motorniczy, którego nazwiska nie wymieniono, cierpiał na ból brzucha. Wezwał więc konduktora do kokpitu, aby obsadził stery, a następnie wyszedł na kilka minut, aby skorzystać z toalety w kabinie pasażerskiej. Więcej w artykule: Zemsta nieświeżego sushi.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2224 : 21 Maj 2021, 23:16:27 » |
0
|
I właśnie dla tego nigdy nie chciałem zostać maszynistą czy motorniczym tramwaju. Po letkiemu można sobie poradzić, ale po ciężkiemu jest dużo trudniej.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #2225 : 22 Maj 2021, 13:59:56 » |
+1
|
Nie zna życia kto nie defekował przez barierkę na pomoście.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #2227 : 24 Maj 2021, 11:27:38 » |
+1
|
Mnie się bardziej podoba stan toru i sposób na odzyskanie przejezdności w 4:50: https://youtu.be/qgl-mfOYYgA?t=288
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2228 : 25 Maj 2021, 09:07:35 » |
+2
|
Mnie bardzo podobają się podkłady z tłoczonej blachy. Z jednej strony współczuję tym ludziom, to jest prawdziwe wykluczenie komunikacyjne. Ale mamy tu jedno z niewielu miejsc, gdzie kolej wąskotorowa spełnia swoją pierwotną rolę i nie jest tylko zabawką.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Misza
Młotkowy
Długość toru:: 136 m
W terenie
750 czytam od dawna
|
|
« Odpowiedz #2229 : 30 Maj 2021, 09:43:01 » |
+1
|
Trudno jest naprawić most albo tor jak się ma do tego tylko gołe ręce... Kolonizator zrobił im krzywdę, budując im tą kolej...
|
|
|
Zapisane
|
Misza
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #2230 : 02 Czerwiec 2021, 15:17:34 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #2231 : 03 Czerwiec 2021, 03:37:14 » |
0
|
Trudno to raczej nazwać "kolejką". Jest to całkowicie słuszna i prawilna linia kolejowa. Nie wiem, czy normalnotorowa, czy może 1067 mm - anyway - linia kolejowa. Być może nieczynna, być może używana sporadycznie, ale to żadna tam "kolejka".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #2232 : 03 Czerwiec 2021, 15:18:44 » |
+2
|
Linia to jest z pewnością kolejowa, ale to co tam jeździ to już jednak jest kolejka. Przykro mi ale bambusowe drezynki, które zdejmuje się z toru żeby się minąć to w pełni zasługują na to miano.
Zresztą co tu dużo mówić. Walka z określeniem "kolejka" na kolej wąskotorową to czysta walka z wiatrakami. Tak wąskotorówki określało się nawet w czasach ich świetności, mam artykuły z lat 50-tych o koszalińskiej kolejce wąskotorowej. W artykułach z lat 80-tych, to już powszechne było określanie jej "ciuchcią". W obecnych czasach próba zmiany tego pojęcia w momencie gdy prowadzi się tylko przewozy turystyczne jest nierealna. Nie po całych długich dekadach stosowania takich nazw.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacek 83218
|
|
« Odpowiedz #2233 : 03 Czerwiec 2021, 16:04:21 » |
0
|
Nawet normalnotorową zelektryfikowaną WKD ludzie potrafią nazywać "kolejką". Wszystko co jest mniejsze od "normalnej" kolei staje się "kolejką".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MBd1-138
Młotkowy
Długość toru:: 109 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2234 : 04 Czerwiec 2021, 01:22:42 » |
+2
|
Wychowałem się na kolei wąskotorowej. Biegałem na nią, kiedy tylko mogłem. (Potem był w...dol, takie kiedyś były czasy). Pracowałem nawet na wąskotorówce (innej). Określenie "kolejka" dla mnie i innych pracowników wąsk. było normalne, a nie obraźliwe. Gdy pracowałem już x lat na kolei normalnotorowej, jacyś "Misie" obrażali się że, to nie kolejka tylko, kolej. Oczywiście z koleją mieli tyle wspólnego, co wsiąść do pociągu... Jeżeli jesteście tacy poprawni, to dlaczego mówicie wagon motorowy, a nie wagon spalinowy, elektryczny, akumulatorowy, parowy... Zacznijcie nazywać rzeczy po imieniu. Apropos MBxd2+Bxhpi, to nie jest zespół, tylko wagon spal. i wagon doczepny. E. Kowalski w grobie się przewraca słysząc coś takiego. WSTYD! To że, jakiś debil w MK to wymyślił, był debil który nie miał pojęcia o czym mówił, ale musiał się wykazać, a wy za nim.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #2235 : 04 Czerwiec 2021, 01:46:09 » |
0
|
Doszło tu do pewnego niezrozumienia. Otóż chodziło mi o to, że nie jest to jakaś szuwarowo-bagienna kolejka (jaką można zobaczyć kilka postów wyżej), gdzie szyny giną w trawie, a raczej zupełnie normalna i poważna linia kolejowa, tyle, że nieużywana w normalnym ruchu albo używana sporadycznie. W żaden sposób nie odnosiłem się tutaj do słuszności (lub jej braku) używania określenia "kolejka".
Natomiast co do MBxd2 + Bxhpi: w zupełności zgadzam się tutaj z moim Szanownym Przedmówcą - krasomówcą, że funkcjonalnie jest to wagon silnikowy plus jeden lub dwa wagony doczepne. Jednak wg. producenta to spalinowy zespół trakcyjny, za którym to faktem przemawia jeden typ fabryczny dla całości (A20D-P) oraz jeden numer fabryczny przypisywany do wagonu silnikowego oraz dwóch wagonów doczepnych. Dlaczego koledzy Rumuni tak to sobie wymyślili? Czort ich wie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #2237 : 04 Czerwiec 2021, 19:45:29 » |
+3
|
[...]A co powiecie na tor poprowadzony środkiem peronu?[...]
Dyżurny: "Pociąg do Dziury wielkiej wiedzie na peron pierwszy" Pasażer: Chyba na tor przy peronie pierwszym? Dyżurny: Czy ja k#$*@ mówię niewyraźnie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Trabant
|
|
« Odpowiedz #2238 : 04 Czerwiec 2021, 21:11:27 » |
0
|
W takim miejscu można stawiać na tory drezynę samochodową.
|
|
|
Zapisane
|
PRÓŻ / ŁAD
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #2239 : 17 Czerwiec 2021, 18:37:59 » |
+2
|
Kolejne sranie w banie, tyle że w polskim wykonaniu. Maszynista poszedł do toalety, a pociąg odjechał. Toczy się śledztwoGdy maszynista udał się do toalety, kierownik składu nie chcąc dopuścić do opóźnienia pociągu, sam ruszył w dalszą drogę. Nie wiedział tylko, że zostawił kolegę na peronie – informuje "Gazeta Lubuska".Do zdarzenia doszło 15 czerwca na stacji w Rzepinie. Maszynista udał się do toalety na peronie, a nie jak przypuszczał kierownik składu, w pociągu. Gdy ruszył w dalszą drogę, okazało się, że maszynista został na stacji. Niewiarygodną sytuację potwierdza policja. – Za sterami pociągu usiadła osoba, która nie miała do tego uprawnień – mówi asp. Andrzej Braciński z Komendy Powiatowej Policji w Sulęcinie "Gazecie Lubuskiej". O nieuprawnionym odjeździe pociągu zostały powiadomione odpowiednie służby. Dzięki temu pociąg zatrzymano już na następnej stacji. Obaj mężczyźni zostali poddani testowi alkomatem. U żadnego z nich nie wykryto alkoholu. Kierownikowi składu grozi teraz do 5 tys. zł grzywny.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|