Świat kolejek wąskotorowych SMF
07 Grudnia 2024, 06:07:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Piaseczno Przeładunek  (Przeczytany 85604 razy)
AmaSoft
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 17 Października 2009, 02:12:12 »
0

Nie mam schematu ale z tego co pamiętam na tej stacji są jeszcze 3 tory wąskotorowe całe, w dobrym stanie, jeśliby usunąć chwasty można by tam wjechać:) Do stacji dochodzi(ł) tor normalnotorowy, tyle ode mnie.
Zapisane
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #21 : 17 Października 2009, 07:38:18 »
0

Dziękuję.

To może wyjaśnię o co mi chodzi dokładniej.

Link do mapy

Czy od Przeładunkowej na północ odchodził kiedyś wąski i czy dochodził do trójkąta zaznaczonego na zdjęciu:

Zapisane
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #22 : 17 Października 2009, 10:38:10 »
0

Na starych mapach WIG nic takiego nie widać... stąd wnioskuję iż nic takiego nie było. Chyba, że powstałoby w latach 50tych.

Jak na razie jedyny trójkąt jak znam, a był pierwotnie odgałęzieniem linii to ten w Śmiglu

Na orto też nie widać nic w ziemi...
Zapisane

Ha!
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #23 : 17 Października 2009, 11:08:24 »
0

Cytat: "Atterdag"

Na orto też nie widać nic w ziemi...


Ale w realu już tak.
Od ulicy Jana Pawła(na mapie 22 lipca) w kierunku Warszawy wzdłuż torów prowadzi ścieżka,która jest poprowadzona starotorzem(dobrze zachowane podkłady drewniane).
Na końcu ulicy Kolejowej (obok dawnych magazynów Ikei) w jezdni ślady po dwóch przejazdach kolejowych(jeden od strony Piaseczna,drugi od Warszawy).

Może Kuc coś będzie wiedział :roll:
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #24 : 17 Października 2009, 11:46:15 »
0

Tam kiedyś była przepompownia paliw MON. Paliwo z normalnotorowych cystern przepompowywane tam było do wąskotorowych cystern.
Zapisane
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #25 : 17 Października 2009, 11:54:08 »
0

Ot proszę - zapewne obiekt w związku z tym utajniony na mapie
Zapisane

Ha!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #26 : 17 Października 2009, 12:02:22 »
0

Tam, jak Buczek pisze, była przelewownia paliwa. Za najeżony drutem kolczastym płot będący pod czujnym okiem wartowników wjeżdżały cysterki wąskotorowe i normalnotorowe. Do dziś zachowały się przekopy w których ułożone były tory, które rozebrano około 1995r.
Jakby Koledzy wykazali się cierpliwością, to zapodam mapę sytuacyjną i schematyczną wraz z odrobiną historii, ale to po niedzieli, bo zebrać materiały muszę.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 17 Października 2009, 13:17:03 »
0

Oprócz typowych cystern wąskotorowych były też tranportery wąskotorowe, na których zamontowano zbiorniki pochodzące z cystern normalnotorowych. Tego typu pojazdy używane były głównie na kolei koszalińskiej ale były także w Piasecznie.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #28 : 17 Października 2009, 14:27:36 »
0

W późniejszych czasach nie oplacało się przelewać paliwa więc cysterny normalnotorowe worzone byly na transporterach jak każdy inny wagon normalnotorowy.
Zapisane
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 17 Października 2009, 15:01:55 »
0

Panowie, a jak obecnie wygląda sytuacja na przeładunku? Ostatnio tory były zasypywane na potrzeby parkingu. Co dalej?
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #30 : 18 Października 2009, 09:46:15 »
0

Ale zostały odkopane :mrgreen:    Jakiś tydzień temu wjeżdżaliśmy na przeładunek rumunem z transporterem w celach gospodarczych. Więc da się wjechać...
Zapisane
track-and-train
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 18 Października 2009, 09:50:57 »
0

Ale w całości? Jak tam byłem to jakieś kupy ziemi leżały to tu, to tam... czy wszystkie tory są wolne?
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #32 : 18 Października 2009, 15:55:07 »
0

Panowie, może pomysł na wykorzystanie towarówki typu railfiction, ale...
 Można by było (wydaje mi się) niewielkim kosztem zbudować peron (ziemny) kolejki obok zejścia z kładki prowadzącej na peron normalnotorowy i stworzyć dogodne miejsce przesiadek dla grup zorganizowanych- wycieczek szkolnych, etc...
Kwestia tylko stanu odnogi od toru szlakowego oraz czy czajnik wyciągnął by skład z dzieciarnią (np. 5x Bxhpi + brankard) po tym nachyleniu i łuku.

Ewentualnie wykorzystać można by było to miejsce jako hipotetyczne miejsce przesiadek z PKW na KM (może wspólny bilet??)
Oczywiście pojawił by się problem taborowy (ilość taboru do obsługi,rezerwa), ale to tylko RF...

Pozdrawiam...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #33 : 18 Października 2009, 16:22:41 »
0

Ależ Przemku, Twój pomysł nie jest pierwszy. Poproszę o chwilę cierpliwości, a do obiecanych planów Przeładunku dorzucę koncepcję przebudowy stacji aby prowadzić zeń ruch osobowy dokładnie taki, o jakim piszesz.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #34 : 18 Października 2009, 18:12:18 »
0

Cytat: "track-and-train"
Ale w całości? Jak tam byłem

Byliśmy
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #35 : 19 Października 2009, 18:19:29 »
0

Zgodnie z obietnicą zamieszczam aktualny schemat stacji Piaseczno Przeładunkowa oraz mapę sytuacyjną z 1975r. na której widnieje zrealizowany w części projekt przebudowy układu torowego wraz z przystosowaniem jego do obsługi ruchu pasażerskiego.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
MaciekSwKD
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #36 : 19 Października 2009, 19:07:17 »
0

Pytanko małe - do czego służył tor 107b?

Pozdrawiam
Maciek
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #37 : 19 Października 2009, 19:38:50 »
0

Cytat: "MaciekSwKD"
Pytanko małe - do czego służył tor 107b?

Pozdrawiam
Maciek


Był tam magazyn odcinka drogowego składający się z: właśnie toru 107b i obok niego wiaty drewnianej, wszystko to było ogrodzone płotem z siatki,a wjazd odbywał się przez bramę zrobioną z desek.
Od zawsze w środku stał wózek torowy i leżała sterta szyn i podkładów.
Stan z lat 90-tych ub.w.
Zapisane

Jakub Szadkowski
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 351 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #38 : 19 Października 2009, 19:46:47 »
0

Dokładnie.
Nie wiem jak jest teraz,ale w 2002 roku na miejscu tego magazynu można było znaleźć gwoździe do szyn :grin:

Za schematy bardzo dziękować,ale to nadal nie wyjaśnia jak wyglądał tor do rzeczonej przepompowni MON.
Zapisane
marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 19 Października 2009, 20:30:26 »
0

Wyglądało to w ten mniej więcej sposób: od stacji Piaseczno Przeładunkowe jeden z torów biegł wzdłuż linii z Radomia do Warszawy i po niecałym kilometrze odbijał w prawo (patrząc w kier. Warszawy) pod kątem ostrym i dochodził do odległej o 200 m od linii normalnotorowej. Z drugiej strony (od Warszawy) dochodził tor normalny (bocznica). Oba tory wąski i normalny na terenie przepompowni znajdowały się obok siebie. Były to tory pojedyncze bez rozjazdów
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!