AmaSoft
Młotkowy
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #20 : 17 Października 2009, 02:12:12 » |
0
|
Nie mam schematu ale z tego co pamiętam na tej stacji są jeszcze 3 tory wąskotorowe całe, w dobrym stanie, jeśliby usunąć chwasty można by tam wjechać:) Do stacji dochodzi(ł) tor normalnotorowy, tyle ode mnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacekglm
|
|
« Odpowiedz #21 : 17 Października 2009, 07:38:18 » |
0
|
Dziękuję. To może wyjaśnię o co mi chodzi dokładniej. Link do mapy Czy od Przeładunkowej na północ odchodził kiedyś wąski i czy dochodził do trójkąta zaznaczonego na zdjęciu:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Atterdag
|
|
« Odpowiedz #22 : 17 Października 2009, 10:38:10 » |
0
|
Na starych mapach WIG nic takiego nie widać... stąd wnioskuję iż nic takiego nie było. Chyba, że powstałoby w latach 50tych. Jak na razie jedyny trójkąt jak znam, a był pierwotnie odgałęzieniem linii to ten w Śmiglu Na orto też nie widać nic w ziemi...
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
Jacekglm
|
|
« Odpowiedz #23 : 17 Października 2009, 11:08:24 » |
0
|
Na orto też nie widać nic w ziemi...
Ale w realu już tak. Od ulicy Jana Pawła(na mapie 22 lipca) w kierunku Warszawy wzdłuż torów prowadzi ścieżka,która jest poprowadzona starotorzem(dobrze zachowane podkłady drewniane). Na końcu ulicy Kolejowej (obok dawnych magazynów Ikei) w jezdni ślady po dwóch przejazdach kolejowych(jeden od strony Piaseczna,drugi od Warszawy). Może Kuc coś będzie wiedział :roll:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
|
« Odpowiedz #24 : 17 Października 2009, 11:46:15 » |
0
|
Tam kiedyś była przepompownia paliw MON. Paliwo z normalnotorowych cystern przepompowywane tam było do wąskotorowych cystern.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Atterdag
|
|
« Odpowiedz #25 : 17 Października 2009, 11:54:08 » |
0
|
Ot proszę - zapewne obiekt w związku z tym utajniony na mapie
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #26 : 17 Października 2009, 12:02:22 » |
0
|
Tam, jak Buczek pisze, była przelewownia paliwa. Za najeżony drutem kolczastym płot będący pod czujnym okiem wartowników wjeżdżały cysterki wąskotorowe i normalnotorowe. Do dziś zachowały się przekopy w których ułożone były tory, które rozebrano około 1995r. Jakby Koledzy wykazali się cierpliwością, to zapodam mapę sytuacyjną i schematyczną wraz z odrobiną historii, ale to po niedzieli, bo zebrać materiały muszę.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
janeczek
|
|
« Odpowiedz #27 : 17 Października 2009, 13:17:03 » |
0
|
Oprócz typowych cystern wąskotorowych były też tranportery wąskotorowe, na których zamontowano zbiorniki pochodzące z cystern normalnotorowych. Tego typu pojazdy używane były głównie na kolei koszalińskiej ale były także w Piasecznie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
|
« Odpowiedz #28 : 17 Października 2009, 14:27:36 » |
0
|
W późniejszych czasach nie oplacało się przelewać paliwa więc cysterny normalnotorowe worzone byly na transporterach jak każdy inny wagon normalnotorowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #29 : 17 Października 2009, 15:01:55 » |
0
|
Panowie, a jak obecnie wygląda sytuacja na przeładunku? Ostatnio tory były zasypywane na potrzeby parkingu. Co dalej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
buczek_pkp
|
|
« Odpowiedz #30 : 18 Października 2009, 09:46:15 » |
0
|
Ale zostały odkopane :mrgreen: Jakiś tydzień temu wjeżdżaliśmy na przeładunek rumunem z transporterem w celach gospodarczych. Więc da się wjechać...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #31 : 18 Października 2009, 09:50:57 » |
0
|
Ale w całości? Jak tam byłem to jakieś kupy ziemi leżały to tu, to tam... czy wszystkie tory są wolne?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #32 : 18 Października 2009, 15:55:07 » |
0
|
Panowie, może pomysł na wykorzystanie towarówki typu railfiction, ale... Można by było (wydaje mi się) niewielkim kosztem zbudować peron (ziemny) kolejki obok zejścia z kładki prowadzącej na peron normalnotorowy i stworzyć dogodne miejsce przesiadek dla grup zorganizowanych- wycieczek szkolnych, etc... Kwestia tylko stanu odnogi od toru szlakowego oraz czy czajnik wyciągnął by skład z dzieciarnią (np. 5x Bxhpi + brankard) po tym nachyleniu i łuku.
Ewentualnie wykorzystać można by było to miejsce jako hipotetyczne miejsce przesiadek z PKW na KM (może wspólny bilet??) Oczywiście pojawił by się problem taborowy (ilość taboru do obsługi,rezerwa), ale to tylko RF...
Pozdrawiam...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #33 : 18 Października 2009, 16:22:41 » |
0
|
Ależ Przemku, Twój pomysł nie jest pierwszy. Poproszę o chwilę cierpliwości, a do obiecanych planów Przeładunku dorzucę koncepcję przebudowy stacji aby prowadzić zeń ruch osobowy dokładnie taki, o jakim piszesz.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
E583.002
|
|
« Odpowiedz #34 : 18 Października 2009, 18:12:18 » |
0
|
Ale w całości? Jak tam byłem Byliśmy
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #35 : 19 Października 2009, 18:19:29 » |
0
|
Zgodnie z obietnicą zamieszczam aktualny schemat stacji Piaseczno Przeładunkowa oraz mapę sytuacyjną z 1975r. na której widnieje zrealizowany w części projekt przebudowy układu torowego wraz z przystosowaniem jego do obsługi ruchu pasażerskiego.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
MaciekSwKD
Czytelnik
Długość toru:: 9 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #36 : 19 Października 2009, 19:07:17 » |
0
|
Pytanko małe - do czego służył tor 107b?
Pozdrawiam Maciek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #37 : 19 Października 2009, 19:38:50 » |
0
|
Pytanko małe - do czego służył tor 107b?
Pozdrawiam Maciek Był tam magazyn odcinka drogowego składający się z: właśnie toru 107b i obok niego wiaty drewnianej, wszystko to było ogrodzone płotem z siatki,a wjazd odbywał się przez bramę zrobioną z desek. Od zawsze w środku stał wózek torowy i leżała sterta szyn i podkładów. Stan z lat 90-tych ub.w.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Jacekglm
|
|
« Odpowiedz #38 : 19 Października 2009, 19:46:47 » |
0
|
Dokładnie. Nie wiem jak jest teraz,ale w 2002 roku na miejscu tego magazynu można było znaleźć gwoździe do szyn :grin:
Za schematy bardzo dziękować,ale to nadal nie wyjaśnia jak wyglądał tor do rzeczonej przepompowni MON.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
|
« Odpowiedz #39 : 19 Października 2009, 20:30:26 » |
0
|
Wyglądało to w ten mniej więcej sposób: od stacji Piaseczno Przeładunkowe jeden z torów biegł wzdłuż linii z Radomia do Warszawy i po niecałym kilometrze odbijał w prawo (patrząc w kier. Warszawy) pod kątem ostrym i dochodził do odległej o 200 m od linii normalnotorowej. Z drugiej strony (od Warszawy) dochodził tor normalny (bocznica). Oba tory wąski i normalny na terenie przepompowni znajdowały się obok siebie. Były to tory pojedyncze bez rozjazdów
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|