Świat kolejek wąskotorowych SMF
25 Wrzesień 2022, 15:49:16 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wznowienie ruchu do Grójca  (Przeczytany 64440 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« : 10 Kwiecień 2009, 10:44:00 »
0

Drezyna go Grójca a czy pociąg mógł by tam dojechać?? Szlak by wytrzymał??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1971 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 10 Kwiecień 2009, 10:50:00 »
0

Czego obecnie brakuje szlakowi Tarczyn - Grójec, żeby tam dojechać pociągiem?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 10 Kwiecień 2009, 11:11:38 »
0

Niedawno w TV mówili ze z Grójca do Piaseczna będą uruchamiać przewozy busami aby ludzie mogli łatwiej do warszawy dojechać. Czy nie można by uruchomić  jakiegoś połączenia kolejowego??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 10 Kwiecień 2009, 11:24:40 »
0

1. Bus jedzie przpisowo 70 km/h a kolejka połowę tego.
2. Bus podwiezie cię z dowolnego miejsca miasteczka w dowolne inne - zatrzyma się na wspólnym przystanku z autobusami ZTM, kolejka ma peron troszkę dalej...

itd... Niestety, ale codzienny ruch kolejką wąskotorową to na razie przeszłość... owszem gdyby były:
- fundusze - modernizacja szlaku, zakup nowych wagonów motorowych...
- klimat - przejaśniło by się coś "leśnym dziadkom" z UTK i ocknęli by się, że kolej wąskotorowa może śmigać 100 (por. np. koleje w Szwajcarii)

to czemu nie...
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 10 Kwiecień 2009, 11:27:57 »
0

Te busy mają jeździć według rozkładu i przystanków a nie jak taksówki.
Na torze 1000 tez 35??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #5 : 10 Kwiecień 2009, 11:39:25 »
0

Ale przystanki można umieścić w dowolnych dogodnych miejscach:
- Urząd gminy
- Kościół
- Monopolowy
- Przystanek ZTM
- Brama zakładu pracy szwagra...
...
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 912 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #6 : 10 Kwiecień 2009, 14:36:26 »
0

Cytat: "Phinek"
Niestety, ale codzienny ruch kolejką wąskotorową to na razie przeszłość...


Tak mi się zebrało na wspomnienia, i refleksje: cztery lata temu tuż/tuż było uruchomienie wczesnoporannych sobotnich kursów Lipie-Starachowice-Lipie. PKSu żadnego, a stare babinki, chcące dostać się na targ, prawa jazdy na zdezelowanego malucha nie posiadały. Mógł być ciekawy eksperyment socjologiczny (taki skład geriatryczny, zapowiadało się około 10 staruszek).

Ale się rozeszło po kościach....
Zapisane

marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 150 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 10 Kwiecień 2009, 15:03:20 »
0

Cytat: "Phinek"
Ale przystanki można umieścić w dowolnych dogodnych miejscach:
- Urząd gminy
- Kościół
- Monopolowy
- Przystanek ZTM
- Brama zakładu pracy szwagra...
...

Z drugiej strony jazda takim busem który wszystkie kąty zalicza jest koszmarem. Mieszkałem kiedyś we wsi kolo Obornik Śląskich, drogą jakieś 11 km, ale bus, często zatłoczony, jechał po różnych okolicznych pipidówach. 30 minut które miał na przejazd niekiedy nie wystarczały. Pominę fakt że często nie kursował w ogóle bo się psuł.
Zapisane
PkL
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 10 Kwiecień 2009, 23:49:41 »
0

Co do Starachowic - teraz nie ma na to większych szans, bo MZK uruchomiło linię 26 z Lipia do Marcinkowa (przez St-ce i Wąchock).
Mam takie pytanie nieco związane z tematem. Swojego czasu (sierpień 2008) jechałem PKSem przez Grójec, i jako że był remont jednej z dróg, kurs jechał jakimś, bliżej mi nie znanym objazdem. W pewnym miejscu w okolicy robót drogowych przyuważyłem świeżo odkopany, dawno niejeżdżony tor ), który biegł wzdłuż drogi, bodajże pod wiaduktem drogowym. Może ktoś z Piaseczyńskiej mógłby mi powiedzieć, czy to ta linia do Grójca? Pytam z czystej ciekawości, ot przyuważyłem tor i utkwiło mi w pamięci.
Zapisane

Pozdrawiam
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #9 : 11 Kwiecień 2009, 00:03:58 »
0

Tak, najprawdopodobniej był to odcinek niedaleko obwodnicy Grójca. Obwodnica idzie górą a tory i droga równolegle pod spodem. To miejsce jest usytuowane mniej więcej kilometr za stacją Grójec patrząc od strony Piaseczna.
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 11 Kwiecień 2009, 09:49:26 »
0

A czy motorówka jest sprawna??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #11 : 11 Kwiecień 2009, 10:20:11 »
0

Jest w trakcie intensywnej naprawy, tzn. o ile nie ujawnią się jakieś ukryte usterki to będzie sprawna jeszcze w tym sezonie.
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 11 Kwiecień 2009, 10:24:19 »
0

Cytat: "PkL"
Mam takie pytanie nieco związane z tematem. Swojego czasu (sierpień 2008) jechałem PKSem przez Grójec, i jako że był remont jednej z dróg, kurs jechał jakimś, bliżej mi nie znanym objazdem. W pewnym miejscu w okolicy robót drogowych przyuważyłem świeżo odkopany, dawno niejeżdżony tor ), który biegł wzdłuż drogi, bodajże pod wiaduktem drogowym. Może ktoś z Piaseczyńskiej mógłby mi powiedzieć, czy to ta linia do Grójca? Pytam z czystej ciekawości, ot przyuważyłem tor i utkwiło mi w pamięci.


http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/galeria/ja/2009/0321/2/b23.htm
http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/galeria/ja/2009/0321/2/b25.htm
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4278 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #13 : 11 Kwiecień 2009, 12:37:09 »
0

Witam, witam! Już po święconce, więc czas na wielkanocnego posta. :razz:

Super ciekawy temat dywagacji o akcji reaktywacji się rozpoczął, więc pozwólcie, że jako mający deczko wiedzy, zabiorę w nim głos.
Na początku wyjaśnię kwestię stanu szlaku do Grójca, czyli odpowiem @Piottr_tt. Aby sprawnie jeździć do Grójca szlakowi brakuje usunięcia krzaczorów, które przez 6 lat rozrosły się bezczelnie, a z niektórych to się drzewa zrobiły. Ze względu na brak siły roboczej tego problemu jakoś nie udało się tego do tej pory rozwiązać. Nie mam na myśli tu działań polegających na pseudo-odkrzaczaniu przez próbę przejechania na chama lokomotywą, co jedynie spowoduje powstanie większego bałaganu, ale systematyczne wycinanie zdrewniałej roślinności wraz ze spaleniem na miejscu. Później systematyczne odchwaszczanie chemiczne jest konieczne.
Już widzę minki MK, którzy dziwią się, że nie jeździmy dalej, skoro jest tak ok. Aby przedstawić jak jest „ok” posłużę się cytatem z "Pulp Fiction": Butch pyta Marcellus’a Wallace:
- Wszystko O.K.?
- Nie. Kurewsko daleko od O.K.

Tory są na całej długości ale ich stan nie jest najlepszy. Przejechać by się dało, ale tak trochę nie o to chodzi. Zresztą o tym wszystkim będzie później.

Teraz główna część posta, czyli odpowiedź @andrzej2110 czy można by uruchomić połączenie kolejowe? Właściwie Phinek już odpowiedział dlaczego nie można, jednak ja ten temat postanowiłem rozwinąć. Jednak, ze względu na „gęstość i drażliwość” poruszanych w temacie kwestii uważam, że nie należy go podejmować na trzeźwo, więc idę do piwnicy utoczyć sobie szklaneczkę śliwowicy rocznik 2008, zaś czytającym radzę też coś sobie do picia przynieść dla rozluźnienia (niekoniecznie mleko, choć jak kto woli to może i tym napojem się delektować...).

Już jestem z powrotem, w szklance złoty płyn swym aromatem napełnia mnie wspomnieniami ciepłych promieni wrześniowego słońca które pieściło śliwki z których ów nektar powstał, solidny plaster wielkanocnego pasztetu z kota podany na zagrychę też pięknie pachnie, pora więc wracać do pisania posta.

Trochę teorii: aby prowadzić planowy ruch osobowy (z resztą jak każdy inny) potrzeba mieć jeździć:
-   kim;
-   czym;
-   po czym;
-   dla kogo.

Zaczniemy od tyłu. Aby jednak kwestię zrozumieć należy zdjąć różowe okularki MK i przestać się cieszyć jak przedszkolak że „ciuchcia jedzie” lecz poczuć się jak ktoś, kto ma co rano wkur... jechać do roboty i wieczorem z...bany jak pies z niej wracać jakimś środkiem lokomocji. Czyli jak ktoś, kto totalnie sra na to, czym jedzie, jaki to ma kolor i jaką ma historię a jedyne co się liczy, to znaleźć się jak najszybciej w pracy/domu.

Rozdaiał I: DLA KOGO
Obecnie połączenie Grójec-Piaseczno-Warszawa obsługiwane jest przez PPKS Warszawa. Praktycznie co godzinkę od rana do wieczora kursują autobusy. Powiedzmy, że uruchamiamy pociągi Grójec-Piaseczno, do peksów wysyłamy naszych tajnos agentos i analizujemy potoki podróżnych. I co? Jakoś frekwencji w pociągu nie ma. A w burakowozach wciąż tłok. Ale czemu? Spójrzmy zatem na mapę. Stacja Grójec leży na zadupiu, w odległej części miasta, zaś dworzec PKS w samym centrum. Na dworzec co kilka minut zjeżdżają autobusy z całego regionu. Pasażerom jakoś dziwnie nie chce się drałować dwa kilosy na stację PKP aby skorzystać z wygodnego miejsca w naszym wagonie skoro przejdą tylko 10m na sąsiednie stanowisko i już są we wnętrzu autobusu do Warszawy. Jedziemy dalej pociągiem mijając stacje Lesznowola – leżącą na zadupiu, Las Lesznowolski (tu dwie baby wsiądą z wiochy liczącej 50 dusz, bo im się nie spieszy i do przystanku autobusu kilometr mają), Pawłowice – tu ktoś może wsiądzie, bo nie ma innego środka transportu z tego zadupia, Tarczyn - stacja na zadupiu, poza tym co chwila śmiga drogą nowoczesny busik prywaciarza do Piaseczna, Złotokłos – tu już lepiej, ale gdzie konkurować z PKSem do Warszawy odjeżdżającym z przystanku znajdującego się 100m od stacji, Runów – szczere pole, Głosków – zadupie od kwadratu, poza tym już czerwoniak ZTMu 727 jeździ, Gołków – nieźle, ale podróżny ma na przystanku leżącym 500m od stacji 4 przewoźników autobusowych: ZTM, prywaciarz (ten co jedzie z Tarczyna), Roj-Bus i PKSy z 4 kierunków. Co chwilkę podjeżdżający na przystan autobus.
Ale wróćmy do naszego burakowozu, który właśnie ruszył z dworca autobusowego w Grójcu. Jedzie DW 722 przez centra kolejnych wsi: Kobylin, Lesznowola, Gościeńczyce, Prażmów, Łoś, Bogatki, Runów itd. Na każdym przystanku wsiadają i wysiadają ludzie. Tak im jest wygodnie, bo mieszkają tuż przy drodze. Bo trzeba pamiętać, że to drogi bite, a nie jakaś ciuchcia, stymulowały powstawanie i powiększanie się w drugiej połowie XX w. osad ludzkich, co się nie zmieni raczej, choćby dlatego, że 90% ludzi ma samochody i choć może do pracy nimi nie jeździ, to chce do różnych punktów w okolicy zamieszkania nimi dojechać, do czego potrzeba dróg, gdyż po torach raczej słabo się autem jeździ. Stąd te drogi ożywiają rozwój osad.
Czy rozumiesz andrzeju1122 o co mi chodzi? Dodatkowe połączenia z Grójcem, o których piszesz, mają na celu nie tylko obsługę miasta Grójec (stąd jest tylko ok. 1/5 pasażerów), ale cały odcinek do Piaseczna na którym leżą wspomniane dynamicznie rozwijające się wiochy i skąd pochodzą ludzie udający się w przeważającej większości do stolicy. Kolejka omija je wielkim łukiem i nic na to się nie poradzi.

Kolejny problem, to cel podróży, czyli dokąd ci ludzie jadą.
Powiedzmy, że do Piaseczna. Stacja wąskotorowa leży na samym początku miasta, więc od niej trzeba dalej ostro walić z buta. Np. do liceum, czy technikum rolniczego jest ze 2km, a z przystanku PKS czy ZTM do tych szkół tylko 20m. Firmy, zakłady przemysłowe itp. też nie leżą w pobliżu stacji Piaseczno Miasto. Znów darcie kapcia czeka pasażerów kolejki.
A co z tymi, co do Wawy jadą? Ci, co na kolej normalnotorową się udają, są w komfortowej sytuacji, gdyż wysiadają z wąskotorowego wagonu na wiadukcie i, po zejściu schodami na peron, już są na stacji Piaseczno. Ale ilu takich jest? A reszta, którym kolej nie pasuje? No, cóż, musi się przesiąść do wymienionych już wcześniej: Roj-Busa, czerwoniaka ZTM, czy burakowozu Grójec-Warszawa. I kółko się zamyka, z tą różnicą, że za bilet muszą dwa razy zapłacić. Czyli, jak to mówi Maślana „No to jesteśmy w dupie...”.

Rozdaiał II: PO CZYM
Załóżmy, że jednak szukamy jakiejś grupy docelowej której odpowiadała by kolejka wąskotorowa.
Żeby konkurować z innymi środkami transportu, skoro nie można dojechać w miejsca skupisk ludzkich, to trzeba przyciągnąć klienta szybkością podróży. Zatem nie może to być kondukt pogrzebowy, ale Szybka Kolej Wiejska. Vmax=70km/h. Aby to uzyskać potrzeba na całym odcinku Piaseczno – Grójec dokonać naprawy nawierzchni i podtorza.
Teraz pytanie: ile wyniesie koszt całkowity naprawy toru od km 12,600 do 40,500?
a)   5.786.072 zł, 62 gr;
b)   5.786.072 zł, 63 gr;
c)   5.786.072 zł, 64 gr.

Prawidłową odpowiedź można uzyskać wysyłając mi zapytanie na PW.

Do tego dochodzą koszty remontu budowli inżynierskich, ale to już pryszcz.
Aby kwestię finansową zrozumieć trzeba się teraz wczuć w kogoś, kto ma wziąć na siebie wielomilionowy kredyt z przeznaczeniem na inwestycję, co do świetlanej przyszłości której tylko MK w różowych okularkach są przekonani. Jedziemy dalej!

Rozdaiał III: CZYM
Tabor w tej chwili eksploatowany na GrKD to 6 wagonów rumuńskich z połowy lat 80, równie wiekowy motowóz i jedna lokomotywa Lxd2. Aby można było myśleć o jakimkolwiek ruchu planowym potrzeba minimum 4 motowozów. Zakup nowych, to wydatek nierealny. Remont staroci (tylko skąd je wziąć??) to suma rzędu 1 miliona złociszy w wersji oszczędnej.

Rozdaiał IV: KIM
Aby ruch prowadzić potrzeba zatrudnić ogółem 25 osób w służbie przewozów, ruchu, drogowej czy mechanicznej. Zanim rozpoczną samodzielną pracę trzeba ich (szczególnie mechaniorów) przeszkolić, co nie trwa 2 dni. Przy średnich zarobkach brutto 3 000 daje to 75 000 miesięcznie na same wypłaty. Nieźle, nie? Zważając, że jeśli kolejka miała by konkurować z PKSem to cena biletu musiała by być konkurencyjna. W autobusie za bilet na trasie Piaseczno-Grójec średnio się płaci 3,50. Kolejka musiała by brać 3. Więc aby się utrzymać, trzeba by przewozić miesięcznie 75.000 / 3 = 25.000 pasażerów. Czyli 833,3(3) osoby dziennie. Biorąc pod uwagę, że motowóz ma 39 miejsc siedzących, a na ścisk wejdzie do niego może z 80 osób nieźle to już wygląda.

Jeśli ktoś jeszcze wątpi w moje argumenty, to nic nie stoi na przeszkodzie aby wziął te 8 milionów kredytu na rozruch i sam przekonał się czy miał rację. O, jakoś chętnych nie widzę...

Gdzie jest zatem przyszłość GrKD? W turystyce! Pociągi jadące z prędkością 35km/h, bilety po 25zł, tory utrzymywane nie jak na CMK, stary tabor, brak ogromnej załogi... To jest przyszłość kolei Grójeckiej. Tak samo jak innych wąskotorówek w Polsce.
I na to już się nic nie poradzi. Bo czy z rzeczywistością można walczyć? Jasne, że można! Ale wynik jest z góry przesądzony. Rzeczywistość zawsze zwycięży.

Sarkastyczny akapit na koniec @Phinek
Zupełnie nie rozumiem Twojej wypowiedzi, jako przedstawiciela przewoźnika wąskotorowego i zarządcy infrastruktury, dotyczącej UTK. A właściwie nie pojmuję Twojej pretensji, że "leśne dziadki" z UTK nie chcą się ocknąć, że kolej wąskotorowa może śmigać 100km/h. Ja słyszałem ze strony Ciasnotorzan milion razy głosy powtarzane do owych „leśnych dziadków”, jak ich nazywasz, że UTK nie powinien się interesować wąskotorówkami, bo to przecież takie ciuchcie są, gdzie prędkości jazdy są jak w kolejce Piko i że błędem jest to, że UTK chce je porównywać od normalnej, (superszybkiej) kolei. Czyżbym się pomylił i coś źle usłyszał?...

W oczekiwaniu na falę krytyki, zbanowanie na wieki oraz udając się do piwniczki po śliwowicę i dokrajając pasztetu z kota pozdrawiam. Janusz.
Zapisane

"Ci, którzy się boją, umierają codziennie.
Ci, którzy się nie boją, umierają tylko raz."

Juliusz Cezar
tompalec
Mechanik
***
Długość toru:: 211 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 11 Kwiecień 2009, 13:33:12 »
0

Cytat: "Kucyk"

Teraz pytanie: ile wyniesie koszt całkowity naprawy toru od km 12,600 do 40,500?
a)   5.786.072 zł, 62 gr;
b)   5.786.072 zł, 63 gr;
c)   5.786.072 zł, 64 gr.



Strzelam "b".   :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Zapisane

E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #15 : 11 Kwiecień 2009, 15:26:37 »
0

Cytat: "Kucyk"


W oczekiwaniu na falę krytyki, zbanowanie na wieki oraz udając się do piwniczki po śliwowicę i dokrajając pasztetu z kota pozdrawiam. Janusz.


Cześć Janek nie wiedziałem, że dołączyłeś do forum bynajmniej również pozdrawiam
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 11 Kwiecień 2009, 16:21:35 »
0

Kucyk wyrazy szacunku ze umiesz odpisać posta który nie ma 2-3 zdania. Nie odsyłasz żeby samemu sobie poszukać informacji tylko je podajesz.
Postaram się odnieść do każdego punktu Twojej wypowiedzi.

AD I   Dla kogo

Tu opieram się o informacje z TV gdzie powiedziano o uruchomieniu dodatkowych połączeń Grójec - Piaseczno PKP. Tak aby ludzie mogli koleją dojechać do Warszawy. Dlatego głównym celem była by stacja PKP a nie stacja miasto. Skoro obecnie ludzie się nie mogą pomieścić w tym czym mogą dojechać to  trochę przymusowo wybierali by kolejkę (o tym aby kolejka dojeżdżała do Piaseczna przed odjazdem pociągu do Warszawy chyba nie trzeba pisać??)
Fakt ze stacja nie jest centrum, trzeba trochę dojść/dojechać. Kolej podobna jest do kota: chodzi (jeździ) własnymi drogami. Budowy bocznicy aby była bliżej odpada więc pozostaje dobre oznakowanie  jak dojść na stacje. Tabliczki typu:
Cytuj
Do stacji PKW 1,5km ->
15 min piechotą

Do tego można dodać hasło "Ruch to zdrowie" (bo tak jest) albo coś w tym stylu Chichot
Innym jeszcze rozwiązaniem może być parking (nie strzeżony)na stacji  z hasłem: "Parkuj i jedz"

AD II Po czym

Tu osiągniecie 70km/h jest zbyt kosztowne no ale przecież busem stanie w korku i co?? Musi stać a kolej pojedzie bo dla niej korek na drodze obok nie przeszkadza. Na początek 35km/h było by chyba osiągalne na 1000mm??

AD III Czym

4 motorówki?? To ile pociągów dziennie liczyłeś?? Na początek ilość trzeba ograniczyć do możliwości posiadanego taboru. 2-3 pociągi dziennie jest realne na jedno motorówkę i 2-3 wagony. Lxd2 była by w rezerwie. W razie awarii motorówki  jedzie lok z wagonami.
Gdyby ilość przewożonych osób się zwiększała i by zaczęło brakować taboru  można myśleć o sprowadzeniu drugiej motorówki (tylko czy jest skąd na 1000mm??).

AD IV kim

25 osób to przy takim ruchu jak wyżej chyba nie było by potrzebnych. Poza tym cześć osób można by było zatrudnić na staż (wtedy płaci urząd pracy).
Do prowadzenia motorówki wystarczy jedna osoba. Druga to kierownik pociągu/konduktor x2 to są 4 osoby. 3-4 mechaników. Przecież non stop nie będą grzebać przy tym samym wagonie bo one muszą jeździć a nie stać na warsztacie. Jest 6 osobowych wiec  zawsze 2-3 będą sprawne. Mo awarii morówki pisałem już ze zastępuję jo Lxd2.
Musze przyznać ze cena biletu PKS mnie zdziwiła. U mnie za przejazd do Płocka (26km) płace 6,80 lub 7,20 (zależy który autobus)


PS czy zęby uruchomić codzienny ruch osobowy na te wagony i motorówkę potrzebne są dodatkowe zezwolenia czy wystarczy to co jest teraz dla ruchu turystycznego??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 348 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #17 : 11 Kwiecień 2009, 17:27:41 »
0

A co to za okolice jeśli można spytać?
Mieszkałem trochę w tamtych stronach...

Co do biletu to Janek podał cenę uśrednioną na tej trasie.
Koszt biletu w PKS Piaseczno dla trasy Grójec-Piaseczno to 6.20 a do Warszawy 7zł.

A wracając do tematu.
Czasy,kiedy kolejka wąskotorowa pełniła ważną rolę w transporcie pasażerskim już minęły i nie wrócimy do tego.
Teraz jedynie pozostała nam turystyka.

Na zakończenie tematu (Janek chyba wyczerpująco napisałeś wszystko co się tyczy ruchu planowego) jeszcze trochę hmoru


Pozdrawiam świątecznie i idę szukać mojego kota,bo gdzieś przepadł.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2687 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 11 Kwiecień 2009, 18:22:55 »
0

Mieszkam miedzy Płockiem a Lipnem (tak mniej więcej w połowie drogi)

Skoro PKS 6,20 to na kolejkę 6zł było ok. Do warszawy wąskim torem nie dojedziemy i to się nie zmieni ( no chyba ze Piaseczno zostanie włączone do Warszawy).

Ważną może nie ale jakoś role może pełnić.
Turystyka to swoją drogą.


PS fajna fotka
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 11 Kwiecień 2009, 18:32:00 »
0

Postaw sie na miejscu ewentualnego pasażera. Co byś wybrał , pks z miękimi siedzeniami czy bxhpi z drewnianymi ? Dojazd do centrum stolicy czy drałowanie "z buta" do określonego miejsca ze stacji pkp? Uwierz , że obecnie ludzie cenią sobie wygodę dojazdu bardziej niż ta sugerowana drobna różnica w cenie biletu.

Piaseczyńska wąskotorówka jest największą turystyczną atrakcją tego miasta i chyba lepiej ją uatrakcyjniać turystycznie niż ładować pieniądze w niepewny ruch osobowy.

Żeby nie było nie jestem żadnym miłośnikiem pks'ów , busów itp.


Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!