Świat kolejek wąskotorowych SMF
23 Luty 2020, 14:34:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: MBxd2-302  (Przeczytany 34870 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3947 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #60 : 01 Kwiecień 2018, 20:06:52 »
0

Nieee, hehe, powodem zakupu zrealizowanego przez Kolegę Buczka - może On popisze skąd i kiedy silnicę wyrwał - była chęć zapewnienia czegokolwiek na zamianę gdyby oryginalny silnik wyzionął ducha. Jednostka doładowana wzięła się z tego, że... innej już do dyspozycji (zakupu) nie było.

Jeden z motowozów w Rudach ma silnik doładowany, ale o jego właściwościach trakcyjnych raczej się nie przekonamy z uwagi na brak, że tak napiszę, toru testowego.

Tak na marginesie dodam, że bez dużych nakładów niestety nie można z silnika doładowanego zrobić wolnossącego, jak już kiedyś ktoś próbował, ale to już inna historia...
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 404 m

Na służbie Na służbie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #61 : 01 Kwiecień 2018, 20:28:09 »
+8

Historia silnika doładowanego w Piasecznie jest bardzo prosta. Pewnego dnia dostaję telefon z informacją, że odbędzie się nadzwyczajna debata motowozowa mająca na celu go uzdrowić i jestem na nią zaproszony. Jak wiadomo od debat jeszcze nigdy nic nie zaczęło jeździć. Ale może będę świadkiem cudu nad Jeziorką. Udałem się na stację i słyszę... My zarząd uchwalimy uchwałę do uchwały aby uchwałą i decyzją uchwały pozyskać części zamienne do motowozu uchwalone następną uchwałą. No takie gadanie to nie dla mnie... Posłuchałem tych pomysłów uchwałowych i zapytałem się... A więc towarzysze może by tak załatwić silnik zapasowy? Bo od czegoś trzeba zacząć! No i znowu zaczął się temat uchwał... Mając informację, że kasa jest bardziej pełna niż pusta następnego dnia pojechałem na Włościańską do Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie. Tam po szybkiej rozmowie dostałem informację, że jest ostatni silnik do wzięcia za 1000zł. Więcej nie ma i nie będzie bo Ikarusy to już historia. Szybkie załatwienie formalności i w ten sposób następnego dnia silnik trafił do Piaseczna. Oczywiście następnie posypała się na mnie fala krytyki, że bez uchwały ludzi od uchwał zakupiłem silnik bez uchwały. Afera jak z Piaseczna do Mekki. Ale dzięki temu silnik jest. Zawsze wolałem działać niż pisać uchwały. Inną bajką jest smutny widok ruiny zakładów na Włościańskiej. Pamiętam za czasów Ikarusowych jak tam tętniło życie. Warsztaty, mechanicy, pełno autobusów i roboty. A w dniu zakupu wyjeżdżaliśmy z silnikiem na widlaku w pełnej ciszy po całkowicie pustej hali. Smutne to. Ale ostatni silnik od Ikarusa z Warszawy jest w Piasecznie. Niech będzie przypominał, że bez uchwał też można cokolwiek zdziałać
Zapisane
Vincent
Nowicjusz
*
Długość toru:: 38 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #62 : 03 Kwiecień 2018, 10:47:54 »
0



mógłbyś podać jeszcze raz bo coś  koszalińskiej nie widzę
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!