E583.002
|
 |
« Odpowiedz #80 : 14 Maja 2012, 07:15:10 » |
0
|
Zajmuja się hamulcem na lokomotywach krany maszynisty itp. Proszę o karta pomiarowa hamulca Lxd2, lub podanie czasów napełniania zbiorników,głównego 8 atm.,5 atm. zbiornika sterującego zaworu rozrządczego czasy luzowania,hamowania w osobowym i towarowym loka Lxd2
Musisz sobie sam to wyliczyć, w instrukcji jest wydajność sprężarki i pojemność zbiorników można w jakimś przybliżeniu sobie ten czas określić. Natomiast nie wiem gdzie w rumunie jest zbiornik sterujący zaworu rozrządczego? Przecież to jest zawór prosty więc on zdaje się nie posiada zbiornika sterującego a jedynie zbornik pomocniczy... jak się myle niech mnie ktoś poprawi.
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #81 : 14 Maja 2012, 12:30:49 » |
0
|
jak zwał tak zwał na ET21 lub 3E taki zbiornik zaworu rozrządczego nazywany jest sterujący. tak było w Kuznicy Wareszynskiej nazywane,i dokumentacji pojazdu. Tak mnie też uczyli w DB Training Bremse. Może gebelsy się nie znają 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #82 : 17 Maja 2012, 21:14:15 » |
0
|
na ET21 lub 3E taki zbiornik zaworu rozrządczego nazywany jest sterujący. Na ET21 (3E), które miały zawór rozrządczy Oerlikona. Te z Westinghousem nie miały sterującego. Na Lxd2 jest zawór Westinghousa. Jest to zawór wyczerpalny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #83 : 18 Maja 2012, 20:40:47 » |
0
|
według mie na Lxd2 zawor rozrzadcze szt.2 są to zawory Knorr,i tak poinformowali mnie fachowcy z Knorr Bremse. i jest to system hamulcowy wyczerpalny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #84 : 18 Maja 2012, 20:48:33 » |
+1
|
Oerlikonek! W barwach Lufciorzy! 
|
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #86 : 08 Czerwca 2012, 08:58:02 » |
0
|
Post pod postem ale cóż Znalazłem wykresy ruskiego rozdzielacza http://railbook.net/index.php?mod=books&cat=8&q=&page=3&getbook=53 strona 147. Pokazują one w czasie zmiany ciśnienia PG (M) i cylindra hamulcowego (TЦ). W pierwszym (1) i setnym (100) wagonie. I przyznam się że nie jest do końca tak jak myślałem, no ale człowiek uczy się całe życie i głupi umiera. Na wykresie a przedstawione jest hamowanie służbowe i luzowanie z tego stanu. Pierwszy wagon osiągnie maksymalne ciśnienie w ok 20s. Hamowanie 100 wagonu będzie następowało w tempie spadku ciśnienia w PG i trwa ok 60s. Właściwości zaworu widać dobrze podczas luzowania. Luzowanie pierwszego wagonu trwa ok 35s a w setnym wagonie ok 45s ale widać ze zawór luzuje szybciej niż by to wynikało z tempa napływu powietrza z PG, bo jak widać całkowite wyluzowanie mamy jeszcze zanim ciśnienie PG wróci do ciśnienia roboczego. Gdyby zawór "czekał" na osiągnięcie ciśnienia roboczego luzowanie trwało by znacznie dłużej. Oczywiście jest wada takiego działania. "Przyśpieszenie" powoduje spadek ciśnienia w komorze sterującej zaworu. Dlatego przed następnym hamowaniem musimy odczekać aby zdążyła się napełnić do ciśnienia roboczego. Jeżeli tak nie zrobimy to w tylnych wagonach(tam gdzie działał już przyspieszacz) otrzymamy mniejsze ciśnienie a tym samym "moc" hamowania. Dlatego rozdzielacz ma przestawiacz równiny-góry, który w położeniu góry blokuje "przyśpieszacz" a tym samym zapewnia niewyczerpalność hamulca.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #87 : 12 Czerwca 2012, 11:34:09 » |
-2
|
Knorr kran główny maszynisty! H14k1 zciągniety z "Lidki" i ktoś insynuował że tylko posmarować smarem i działa! 
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #88 : 12 Czerwca 2012, 12:46:49 » |
0
|
Ktoś insynuował również aby odwadniać zbiorniki...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #89 : 12 Czerwca 2012, 16:49:30 » |
0
|
Klasyka gatunku - kłania się polerowanie gładzi w zaworze...
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Vader
Młotkowy
 
Długość toru:: 81 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #90 : 13 Czerwca 2012, 21:48:23 » |
-1
|
A jak wygląda suwak z tego zaworu ?
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2012, 08:40:03 wysłane przez agneskate »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #91 : 13 Czerwca 2012, 21:50:27 » |
0
|
Myślę że podobnie - jak kość którą bawił się pies na błotnistym podwórku.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Vader
Młotkowy
 
Długość toru:: 81 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #92 : 13 Czerwca 2012, 22:08:16 » |
-1
|
Masz też rozrząd z tej lok. ? Jaka ma podaną pojemność cylindra?
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2012, 08:40:50 wysłane przez agneskate »
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #93 : 15 Czerwca 2012, 13:51:46 » |
-7
|
W szkole nie pokazali jak obliczyć objętość walca ? pkt 10 regulaminu: "Forum służy do wymiany wiedzy i informacji, dlatego nie śmiejemy się z czyjejś niewiedzy, nie komentujemy jej, tylko w razie możności udzielamy informacji, o którą jesteśmy pytani."
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Vader
Młotkowy
 
Długość toru:: 81 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #94 : 17 Czerwca 2012, 13:21:35 » |
0
|
Każdy zawór rozrządu knora ma podaną pojemność cylindra panie michał l są 9, 12, 14, 16 cali każdy z nich się rożni. Niech mi pan powie czym panie michal l.
Proszę używać polskich liter ("ogonki") oraz stosować interpunkcję.
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2012, 08:43:14 wysłane przez agneskate »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #95 : 17 Czerwca 2012, 13:57:15 » |
0
|
Myślałem zawsze że w pneumatycznych układach hamulca do pojemności cylindrów hamulcowych dobiera się pojemność zbiorników pomocniczych, ale jak widać ostatnio coś się zmieniło... 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #96 : 17 Czerwca 2012, 17:27:41 » |
0
|
Pojemność ZP w przypadku trójzaworu knorra dobiera się tak aby przy hamowaniu pełnym ciśnienie w ZP i cylindrze wyrównało się i osiągnęło poziom ok 3,4 atm. Więc im większa średnica cylindra i im większy skok tłoka tym ZP musi być większy. Podobnie jest z wielkością zaworów muszą mieć odpowiednie przepływy aby zachować odpowiedni czas napełniania i luzowania.
Ale żeby podawać pojemność cylindrów w calach? Rozumiem że to takie uproszczenie bo zwykle skok tłoka jest unormowany.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #97 : 17 Czerwca 2012, 20:20:41 » |
0
|
Kolego Wader w calach podaje się średnicę cylindra a nie jego pojemność...
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #98 : 18 Czerwca 2012, 16:49:24 » |
0
|
http://www.bremsenbude.de/kbhandbuch1951.zipW tej książce w tabeli nr1 są podane pojemności zbiorników pomocniczych dla trójzaworu knorra. Mamy cylinder 8" potrzebujemy baniaka 25l, dla 12" 57l, dla 14" 75l dla 16" 100l Widać też w 4 kolumnie jak wraz ze wzrostem skoku tłoka spada jego siła ( bo mamy większą końcową objętość cylindra wiec mniejsze ciśnienie) np. Dla cylindra 12" przy skoku 75mm mamy 2750kG a dla skoku 130mm 2475kG. Więc jak kolega Buczek napisał w innym wątku, ważne jest kontrolowanie i regulacja klocków hamulcowych zwłaszcza w tych rozdzielaczach. Bo większy luz to słabsze hamowanie.
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwca 2012, 16:58:28 wysłane przez MichałŁ »
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #99 : 18 Czerwca 2012, 18:36:16 » |
0
|
cylinder 8" potrzebujemy baniaka 25l I dlatego klasa rumuńska posiada zbiornik 100l. A co do braku regulacji luzu między obręczami a klockami, to uważam osobiście że jest to pięta achillesowa polskich wąskotorówek. 20 mm - tyle może wynosić suma odstępów klocków na jednej stronie wózka. A nie jak to jest w zwyczaju 200 mm aż klocki w stanie odhamowania przekręcają się o 45*. Hamulec działający to taki że gdy się psiknie pół atmosfery z PG to pociąg dobrze zwalnia a jak upuści się do 4 atn to bagaże z półek lecą. I na tym trzeba się skupić a nie na montowaniu zaworów Oerlikona. Panowie - hamulec to podstawa: bezpieczeństwo pasażerów i komfort psychiczny maszynisty.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
|