Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #180 : 29 Kwietnia 2015, 00:56:22 » |
0
|
Niestety tor do kotłowni jest jego własnością, okazało się że należał on nie do PKP, a do Agencji Gruntów Rolnych. Po prostu PKP sobie na nim jeździło nie mając teoretycznie do tego prawa. I nikt o tym nie wiedział całe lata. Sprytny facet pierwszy zorientował się że tak jest i zanim Towarzystwo się połapało on wykupił całość tego terenu.
Jest co prawda skłonny współpracować, ale to już byłaby trudna sprawa i nie wiadomo czy w ogóle ruch do ciepłowni byłby opłacalny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #181 : 11 Czerwca 2015, 20:06:41 » |
+10
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #182 : 11 Czerwca 2015, 21:31:07 » |
+9
|
Zabierajcie go do siebie!
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
margor
Młotkowy
 
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #183 : 12 Czerwca 2015, 16:07:55 » |
+3
|
Zabierajcie go do siebie!
Prawda! "Wędkarzowi" można w zamian przekazać przyczepę kempingową, a pudło MBxd1 po renowacji stanęłoby przy obrotnicy jako "żywa skamieniałość" i piękna pamiątka dawnych czasów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
margor
Młotkowy
 
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #185 : 12 Czerwca 2015, 18:54:37 » |
0
|
W Gościnie przy dawnym budynku stacyjnym oraz w jednej z wiosek na trasie Kołobrzeg-Trzebiatów (Błotnica lub Bogusławiec) można znaleźć po pudle wagonu towarowego wąskotorowego. Pojechać to już nie pojedzie, ale po wymianie odeskowania może cieszyć oko turysty, np. przy peronie w Rosnowie lub w Manowie.
Inna bajka: - w Połczynie na terenie dawnej równi stacyjnej zachował się samotny żuraw do wodowania parowozów, pewnie ma już ze 100 lat. Też byłby fajnym eksponatem; - w Resku zachował się budynek dawnej Lokomotywowni II Klasy Kolei Dojazdowych, a przy nim trzy cacka: obrotnica (która pomieści cały Px48 z tendrem), żuraw do wodowania parowozów oraz bardzo stara suwnica bramowa (też były by to ciekawe eksponaty).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #186 : 12 Czerwca 2015, 20:30:03 » |
0
|
- w Resku zachował się budynek dawnej Lokomotywowni II Klasy Kolei Dojazdowych, a przy nim trzy cacka: obrotnica (która pomieści cały Px48 z tendrem), żuraw do wodowania parowozów oraz bardzo stara suwnica bramowa
https://youtu.be/H1xg_AnQcSg?t=894
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #187 : 12 Czerwca 2015, 21:40:40 » |
0
|
Ciekawostka: Niemiecki turysta znalazł ustawiony nad jeziorem jako budkę MBd1-325:
Zbieram szczękę z podłogi. Jak będzie zrzuta na uratowanie, dajcie znać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
margor
Młotkowy
 
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #188 : 01 Lipca 2015, 22:38:31 » |
+3
|
Czy macie może jakieś nowości z prac na szlaku Manowo-Rosnowo? Zapora już dopuszczona do ruchu kolejowego?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #189 : 05 Lipca 2015, 15:41:35 » |
+4
|
Zapora jest dopuszczona i już jeździć można. Jak na razie jednak tor przez las wciąż jest niepodbity, gdyż nie otrzymaliśmy na to w tym roku dofinansowania i pociągów rozkładowych nie będzie teraz. Jakiś przejazd dla miłośników oczywiście na pewno się trafi.
Z kolei Px48 pojedzie na remont prawdopodobnie we wrześniu, bo pieniądze już przyznane i trwają sprawy formalne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AMZ666
Nowicjusz

Długość toru:: 19 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #190 : 06 Lipca 2015, 05:24:55 » |
0
|
Kto będzie wykonawcom naprawy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #191 : 06 Lipca 2015, 13:19:52 » |
0
|
Zwycięzca przetargu  (obstawiam Interlok)
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #192 : 18 Lipca 2015, 17:15:36 » |
+9
|
Jak już informowaliśmy, szlak do Rosnowa jest w trakcie odbudowy. Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki odtworzyło ponad 5,5 km rozkradzionego w latach 2001-2005 torowiska. Ułożony tor jest w pełni przejezdny, ale wymaga jeszcze obsypania i podbicia tak, aby pociągi mogły rozwijać wyższe prędkości a sam przejazd był dla pasażerów w pełni komfortowy. Niezbędne jest również wykonanie pasów przeciwpożarowych wzdłuż odcinka przebiegającego przez las. Po wykonaniu wszystkich prac możliwe będzie przywrócenie planowego ruchu pociągów pasażerskich do Rosnowa. Towarzystwo Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki dokłada wszelkich starań, aby odbyło się to jak najszybciej, jednak jest to związane z pozyskaniem środków na dokończenie prac. W bieżących roku Towarzystwo nie otrzymało żadnej dotacji na dokończenie prac, mimo że składało wnioski do wielu instytucji zajmujących się zabytkami. (m. in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Wojewódzki Konserwator Zabytków w Szczecinie i inne). Obecnie po szlaku poruszają się pociągi techniczne oraz specjalne. W lipcu została tam dowieziona podsypka służąca do obsypania toru. Pociąg był prowadzony lokomotywą Lxd2, która ciągnęła wagony samowyładowcze, tzw. koleby pozyskane przez TMKW z cementowni Opole. Kolejne pociągi robocze z kruszywem niezbędnym do obsypania i podbicia toru przewidziane są w najbliższym czasie. Również w lipcu odbył się przejazd do Rosnowa pociągu specjalnego, w ramach przygotowywania przez Urząd Miasta Koszalin „Koncepcji rewitalizacji kolei wąskotorowej na obszarze Gminy Miasta Koszalin i Gminy Manowo”. W przejeździe uczestniczyli przedstawiciele firmy wykonującej koncepcję, pracownicy Urzędu Miejskiego w Koszalinie a także pracownicy Muzeum Narodowego w Szczecinie. Był to pierwszy od 14 lat przejazd motowozu Mbxd2 do Rosnowa. Pojawienie się pociągu pasażerskiego w Rosnowie nad samym jeziorem wywołało duże poruszenie wśród mieszkańców miejscowości.    
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Lipca 2015, 19:14:28 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #193 : 27 Lipca 2015, 21:50:05 » |
+2
|
Wolontariusze TMKW wyremontowali kolejny zabytkowy wagon. Jest to wagon osobowy BTxhpi 4401-2 zbudowany w 1902r w Poznaniu jako węglarka czteroosiowa do przewozu materiałów sypkich. W latach 90-tych XX wieku przebudowany na wagon turystyczny. Przez prawie 13 lat stał pozbawiony nadzoru i konserwacji na stacji w Dobrej koło Nowogardu, gdzie niszczał. Po wyremontowaniu przez TMKW w najbliższym czasie zostanie on włączony do składów kursujących w czasie wakacji do Manowa. W minioną niedzielę wagon - stojący jeszcze w hali lokomotywowni - podziwiali pasażerowie koszalińskiej wąskotorówki.  Zdjęcia: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.798394580259418.1073741835.451080461657500&type=3¬if_t=likehttps://www.facebook.com/KoszalinskaKolejWaskotorowa
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
projectps
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #194 : 09 Sierpnia 2015, 22:28:00 » |
0
|
Koledzy z KKD, proszę o kontakt osobę / osoby, które interesuje przekazanie uwag / opinii / rad dla projektantów opracowujących koncepcje rewitalizacji ...
|
|
|
Zapisane
|
Myślenie nie boli...
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #195 : 11 Sierpnia 2015, 03:07:39 » |
0
|
Takie rzeczy to do prezesa stowarzyszenia. Jakieś poważne to uwagi?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
margor
Młotkowy
 
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #196 : 15 Listopada 2015, 06:51:54 » |
0
|
Mam pytanie pod kątem pociągu specjalnego do Rosnowa (21 listopada): czy tor mijankowy w Rosnowie jest już przejezdny?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Vincent
Nowicjusz

Długość toru:: 41 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #197 : 20 Listopada 2015, 09:15:49 » |
-6
|
Mam pytanie pod kątem pociągu specjalnego do Rosnowa (21 listopada): czy tor mijankowy w Rosnowie jest już przejezdny?
najlepiej przyjechać i samemu zobaczyć
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
margor
Młotkowy
 
Długość toru:: 75 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #198 : 20 Listopada 2015, 22:21:49 » |
0
|
Za parenaście godzin zobaczę 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ronnie861
Młotkowy
 
Długość toru:: 82 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #199 : 09 Grudnia 2015, 13:04:05 » |
0
|
Czy parowóz wyjechał już do naprawy?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|