Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:19:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Spis taboru  (Przeczytany 79316 razy)
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #60 : 10 Marca 2010, 16:21:28 »
0

Cytat: "adam"
Tak patrząc na zdjęcia , proszę powiedzieć gdyż nie jestem w temacie  , cuk. Tuczno jest całkowicie zlikwidowana? ,

Tak

Cytat: "adam"

 , a tamten tabor  czy wiadomo ktoś kupił na inną kolejkę?

Nie - kupili ludzie, którym się wydawało, że uda się je dalej korzystnie odsprzedać.

Cytat: "adam"

Tam na jednej fotce stał wrak czegoś może ktoś poznaje.


Pług na bazie Ls40-3621
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
adam
Zbanowany
Mechanik
***
Długość toru:: 180 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 10 Marca 2010, 18:00:56 »
0

Masz racje , właśnie mendy z Kompanii Cukrowej , że unia pomaga cukrowniom - pewnie pomaga zamknąć konkurenta , cukier z trzciny banda ........... pewnych synów  -  a ja myslałem ,że wiadomo skasowali linię to przynajmnie zakład jeszcze dykwi  , a tu tak Dobre skasowane , Tuczno rozpierducha  , Kruszwica żyje??? , Gosławice trup , Ostrowy trup , Leśmierz nie wiem , Brześć kujawski dokańczają pomocy z unii europejskiej.Szlak człowieka trafia. Dziękuję ,ze odpisaliście na moje pytania .
Zapisane

Zarząd Kujawskich Kolei Dojazdowych w Krośniewicach
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #62 : 10 Marca 2010, 20:38:18 »
0

Kruszwica żyje jeszcze , z tego co widziałem ostatnio budowali jakiś silos. O zwolnieniach też nic nie słychać. Nie ma się czemu dziwić w końcu została sama w regionie. W trące, iż w latach 30 ubiegłego wieku w rejonie Inowrocławia znajdowały się następujące cukrownie: Mątwy, Kruszwica, Tuczno,Janikowo, Pakość, Wierzchosławice. Każda z nich posiadała kolejki wąskotorowe oraz dla smaczku Cukrownia Janikowo posiadała "cukrowniczą linię kolejową" nie chodzi tu o bocznice taką z jaką mamy do czynienia w Tucznie(Tuczno-Jaksice).
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
SMG
Młotkowy
**
Długość toru:: 90 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #63 : 10 Marca 2010, 22:18:58 »
0

Ciekawe czy świeżo sprowadzona Wlska odpali po odpowiednim przygotowaniu . Niemniej muszę przyznać że mocno mnie zdziwiło że została taka spora pozostałość po kolejach cukrowniczych - nawet nie liczyłem na tor w obrębie zakładu ! Tak BTW to są jeszcze jakieś inne pozostałości po kolejce prócz lokomotywowni i kawałka toru ?
Zapisane
MarcinCapec
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 11 Marca 2010, 06:39:59 »
0

Cytat: "SMG"
Ciekawe czy świeżo sprowadzona Wlska odpali po odpowiednim przygotowaniu . Niemniej muszę przyznać że mocno mnie zdziwiło że została taka spora pozostałość po kolejach cukrowniczych - nawet nie liczyłem na tor w obrębie zakładu !


I slusznie liczyles - z waskich torow pozostalo tylko to, co bylo w betonie/asfalcie i ten kawalek ulozony na pamiatke pod loka i wagoniki.
Normalne tory owszem, troche ich pozostalo, ale jak juz pisalem wczesniej, bocznica normalna do Jaksic jest juz raczej nieprzejezdna.
Zapisane

Moje wypowiedzi są moimi prywatnymi poglądami i nie mogą być kojarzone z żadnymi organizacjami których jestem (bądź nie jestem) członkiem.
OnlyBreslau
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie



adam.maciazek
« Odpowiedz #65 : 13 Marca 2010, 12:32:48 »
0

Z kolejki pozostało wiele nasypów, podkładów, podkładek, gwoździ na trasie kolejki. W ostatnie wakacje przeszedłem trasę kolejki od Tuczna do Wierzchosławic. W drogach nie ma już prawie śladu po przejazdach. Część starotorza jest zaorana na "dziko" chodzi o to, że bez pozwolenia firmy do której grunt pod torami należał.
Zapisane

Ar kas jums patinka, o ne tai, ką jūs pasiūlymas
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #66 : 31 Marca 2010, 19:20:36 »
0

http://www.fpkw.pl/www.php?idSekcji=17

Na samym dole strony, tuż nad zdjęciami z JHMD jest zdjęcie jakiegoś 1Aw przeciętego na pół z podpisem "Zapowiadając niejako część drugą artykułu, dwa zdjęcia z Rogowa - najpierw źródło pozyskiwania części (np. ram okiennych) odkryliśmy w nieodległym Jeżowie". Czy to Bxhpi 1611? Jak tam trafił i co z nim teraz?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #67 : 31 Marca 2010, 22:17:27 »
0

ZTCP to wagon ten podobnie jak inne wagony starego typu uległ kasacji w obliczu przyjscia na kolejkę wagonów z FAURa... no i oczywiście kolejarze mogli sobie sprawić nową szopkę/komórkę/schowek nabywając pudełko...

Zapisane
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 31 Marca 2010, 22:32:59 »
0

Czy w okolicy jest więcej takich "wagonów"?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #69 : 31 Marca 2010, 22:54:33 »
0

Jeszcze kilka pudeł jest po okolicy, ale niestety w większości to straszne truchła.
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #70 : 06 Kwietnia 2010, 12:12:29 »
0

Na rogowskiej KD były 4 szt 1aw, które po przyjściu wag. rumuńskich pocięto a 3 pudła sprzedano po okolicy. Dwa z nich trafiły właśnie do Jeżowa i w ostatnich chwilach ich istnienia zostały przez nas pozbawione cennych części. Oba były rozcięte na pół. Jedno pudło trafiło do jakiejś szkoły czy ośrodka sportowego (teraz nie pamiętam), ale już nie istnieje. Więc obecnie nie ma żadnego.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #71 : 09 Maja 2010, 22:59:34 »
0

Uprzejmie donoszę, że wedle dziś wykonanych odskrobek wynika, że nabyta z Tuczna lokomotywka Wls-150 nosi numer fabryczny 7626, a nie 6027...

Oznacza to, że lokomotywa ta jeździła kiedyś na PKP jako Lyd1-204.

Oczywiście w związku z tym poszukiwane są wszelakie kwity (głównie zdjęcia) związane z tym egzemplarzem.
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #72 : 10 Maja 2010, 08:56:25 »
0

Cytat: "Phinek"
Uprzejmie donoszę, że wedle dziś wykonanych odskrobek wynika, że nabyta z Tuczna lokomotywka Wls-150 nosi numer fabryczny 7626, a nie 6027...
Oznacza to, że lokomotywa ta jeździła kiedyś na PKP jako Lyd1-204.

Ze swej strony dodam, że wg dokumentacji PKP lok Lyd1-204 pracowała na kolei gdańskiej oraz kwidzyńskiej i w 1988 r. została sprzedana właśnie cukrowni Tuczno. Proszę się nie sugerować dostępną w necie listą na http://www.tabor.wask.pl/egzemplarze.php?&id=467

Pozostaje zagadką, czemu ktoś podmienił w cukrowni te numery...
Może np. podczas naprawy w latach 80-90 w ZNTK Wrocław przykręcono na ostojnicy złą tabliczkę uznając, że nie numer ale producent jest ważny?  

Te nowe fakty wyjaśniają, dlaczego na naszej lokomotywie nie ma absolutnie żadnych śladów po prześwicie 785 mm (bo nr 6027 był na 785 mm) i charakterystycznym dla niego systemie sprzęgowym (zwłaszcza na czołownicach - gdzie są typowe dla PKP żeliwne płyty dociążające). Natomiast na budce są ślady po daszku górnego reflektora, który był tylko na lok PKP, a w środku ślady po kranie hamulca zespolonego - to właśnie te ślady zainspirowały Jacka do tych jakże odkrywczych poszukiwań
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #73 : 10 Maja 2010, 10:05:12 »
0

Czyli pierwotnie były PKP.  Czyli w przyszłości zostanie przywrócone malowanie PKP??


A jak tam 2 lokomotywy Ls60??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #74 : 10 Maja 2010, 16:04:09 »
0

Osobiście jestem za tym, aby przywrócić jej charakter PKPowskiej lokomotywy. Tzn. byłbym za dążeniem do tego, aby lokomotywy z obciążnikami miały wygląd PKP (204, 211, 215), zaś przemysłowy charakter przywrócić lokomotywce Lyd1-205.

Pod pojęciem przemysłowego wyglądu rozumiem między innymi:
- brak płyt dociążających (i tak ich brak) i płaską czołownicę (zaspawane otwory do mocowania płyt)
- brak hamulca zespolonego (i tak w 205 on nie funkcjonuje)
- brak środkowego reflektora (i tak w 205 elektryka jest wykonana przez fachowców z pod znaku skrętki i trytytki)
- malowanie nie PKPowskie
- oznaczenie Wls150-7627
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #75 : 10 Maja 2010, 16:15:30 »
0

Ja osobiście jest ten za tym aby jedna lokomotywa była w barwach cukrowniczych. Która?? hmm to już nie moja decyzja. Czy gdzieś na jakieś kolejce zachowała się sprawna lokomotywa cukrownicza?? Jedna jest w Jędrzejowie ale bez silnika, jedna na Nałęczowskiej. Tylko że tam nie ma specjalnie z czego złożyć składu buraczanego. W Rogowie jest.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #76 : 10 Maja 2010, 16:45:13 »
0

Dokładnie dlatego sprawą oczywistą jest to, że docelowo nie będzie sytuacji, gdzie wszystkie 4 są w barwach PKP.

Dla mnie istotne jest to, aby to były nie tylko barwy, ale cały wygląd zewnętrzny był zgodny z charakterem kolej przemysłowej - cukrowniczej. Czyli tak jak pisałem również odpowiedni stan zewnętrzny (brak obciążników, hamulca zespolonego, środkowego reflektora). Obciążników nie ma jedynie 205, więc to ona najbardziej nadaje się do przywrócenia nie "PKPowskich barw".
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #77 : 10 Maja 2010, 16:55:14 »
0

Cytat: "andrzej2110"
jedna na Nałęczowskiej. Tylko że tam nie ma specjalnie z czego złożyć składu buraczanego.


A po co i dla kogo chciałbyś ten skład buraczany formować? Nie zapomnij jeszcze dodać za co? Osobiście chętnie taki skład bym zobaczył na torach jednak nie widzę na chwilę obecną ani technicznych możliwości ani ekonomicznego uzasadnienia podejmowania się takiego projektu. Bo jeśli dla uciechy kilku miłośników, którzy i tak na koniec skwitują, że malowanie im się nie podoba to już znasz moją odpowiedź.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 10 Maja 2010, 18:35:35 »
0

Czyli lokomotywa po przemalowaniu będzie nosić oznaczenie Lyd1-204 rozumiem?
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #79 : 10 Maja 2010, 20:51:18 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"
Cytat: "andrzej2110"
jedna na Nałęczowskiej. Tylko że tam nie ma specjalnie z czego złożyć składu buraczanego.


A po co i dla kogo chciałbyś ten skład buraczany formować? Nie zapomnij jeszcze dodać za co? Osobiście chętnie taki skład bym zobaczył na torach jednak nie widzę na chwilę obecną ani technicznych możliwości ani ekonomicznego uzasadnienia podejmowania się takiego projektu. Bo jeśli dla uciechy kilku miłośników, którzy i tak na koniec skwitują, że malowanie im się nie podoba to już znasz moją odpowiedź.


Zgadza się ze ekonomicznie jest to nie uzasadnione ale w Rogowie jest już taki skład tylko brakuje lokomotywki do niego.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!