Świat kolejek wąskotorowych SMF
06 Lipiec 2022, 18:57:55 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 19   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co tam w Mławie słychać??  (Przeczytany 261874 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4270 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #300 : 13 Kwiecień 2017, 12:31:22 »
+5

Narodowy Trybunał Prawdziwych Mikoli (o. Mława) skazuje zdrajców na...
Aby uczcić ten szczytny cel WDZ Piaseczno zobowiązuje się do nieodpłatnego przekazania staroużytecznych szpał o dużej zawartości krauliny dla zorganizowania wielkanocnego stosu na którym spłoną zdrajcy! Nich żyje Mławski Front Wyzwolenia MKD! Precz z eMKaDowskim Frontem Mławskim!!!
Zapisane

Langsam, langsam aber sicher.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1553 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #301 : 13 Kwiecień 2017, 18:08:27 »
+8

Wy geszefciarze to się lepiej nie odzywajcie, bo za dezercję z odcinka frontu Tarczyn - Nowe Miasto sami spłoniecie na Wiklinowym stosie!
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 775 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #302 : 13 Kwiecień 2017, 18:51:29 »
+3

Nie no, nie nadążam... To jest bardziej pojechane jak" Moda na sukces, odcinek milijon pińćset dwa dziewięćset"...

W sumie, to "Myślęcinek" coraz bliżej... dewelopery już łapki zacierajo...

Pozdro...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4270 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #303 : 13 Kwiecień 2017, 20:20:46 »
+11

Mławska Kolejo, najważniejsza sprawo,
Pokonam wszystko, by widzieć dziś twój dumny tor
Ten promień światła, który przeszył wagon,
Oddaje Tobie, by nigdy Cię nie dopadł mrok.

Wśród obcych spojrzeń, kiedy skrywasz własny wstyd,
W pozorach prawdy, gdy słyszę Twój o pomoc krzyk
Samorządowcom - nie wybaczaj swoich łez
Nie pozwól Mławo, by szargał Cię Gajkowskiego pies!

Mławska Kolejo - ja Cię uratuje,
Lecz daj mi szanse, Unia sypnie z nieba hajs
Kto tak nie myśli, ten wiadomo kim jest - ...ujem
Zatem przyspawam wagon do torów jeszcze raz!
Zapisane

Langsam, langsam aber sicher.
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #304 : 13 Kwiecień 2017, 20:57:57 »
+2

Witam! Ponieważ temat znam tylko z TZF, może ktoś mnie oświeci! To,że zabrali tabor jest problemem?,Czy to,że ktoś, coś napisał,ale tak naprawdę ,to nie wiadomo,kto,co i przeciw komu? Czy nie jest to "kopanie leżącego"?  A zwłaszcza przez kol.Kucyka ,bo widzę,że mocno przebiera kopytkami ! Pozdrawiam.Bogdan.
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Vincent
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #305 : 13 Kwiecień 2017, 21:28:17 »
+1

a ja sobię myślę że kolega Kucyk jest realistą - widzi że cała para idzie w przepychanki kto bardziej kocha. Był czas żeby zacząć budować, teraz to tylko zaklinanie rzeczywistości i pudrowanie syfa. Sam osobiście życzę Mławie jak najlepiej, ale tego nie widzę. Chłopcy robią wszystko żeby w to miejsce powstała .....ścieżka rowerowa.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #306 : 13 Kwiecień 2017, 22:06:32 »
0

Witam! Ponieważ temat znam tylko z TZF, może ktoś mnie oświeci! To,że zabrali tabor jest problemem?,Czy to,że ktoś, coś napisał,ale tak naprawdę ,to nie wiadomo,kto,co i przeciw komu? Czy nie jest to "kopanie leżącego"?  A zwłaszcza przez kol.Kucyka ,bo widzę,że mocno przebiera kopytkami ! Pozdrawiam.Bogdan.
Trudno powiedzieć czy problem, podobno tabor został zabrany przez wójta gminy Krasne z racji tego że PKP ostatecznie pozbywa się kolejki w Mławie.
a ja sobię myślę że kolega Kucyk jest realistą - widzi że cała para idzie w przepychanki kto bardziej kocha. Był czas żeby zacząć budować, teraz to tylko zaklinanie rzeczywistości i pudrowanie syfa. Sam osobiście życzę Mławie jak najlepiej, ale tego nie widzę. Chłopcy robią wszystko żeby w to miejsce powstała .....ścieżka rowerowa.
Jak zaczynałem swoją przygodę z kolejami wąskotorowymi w Polsce w 2006/2207 roku to na Mławskiej można już było postawić krzyżyk.  Od tamtego czasu nie widzę żeby pojawił sie ktoś kto miał jakiś realny biznesplan albo pomysł jak to wszystko ma działać. Życzyłem wolontariuszom jak najlepiej, ale chyba już czas powiedzieć dość. Przez dziesięć lat nie pojawił się ani sponsor, ani osoba potrafiąca tym w jakikolwiek sposób umiejętnie zarządzić. Czyż nie lepiej będzie podjąć męską decyzję i uratować to co ma jeszcze jakąś wartość i sprzedać/przekazać innym kolejkom które jeszcze działają?
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1553 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #307 : 13 Kwiecień 2017, 22:52:12 »
0

@Bogdan_KRK
W sumie najistotniejsze informacje na TZF się pojawiły - cała historia "ratowania Mławy" jest zapisana w komentarzach tego i sąsiednich wątków. Brakuje chyba tylko najświeższych wiadomości:


Źródło

I jeszcze krótka wzmianka w Codzienniku Mławskim
« Ostatnia zmiana: 13 Kwiecień 2017, 22:57:33 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1971 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #308 : 14 Kwiecień 2017, 13:52:23 »
+3

Skoro tabor zabrał właściciel, nie w celu zezłomowania, a zachowania na swoim terenie, to chyba dobrze, że przy załadunku pomagali wolontariusze, którym los tego co pozostało po tej pięknej kolejce jest bliski, nie?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4270 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #309 : 14 Kwiecień 2017, 16:26:46 »
+3

Zamilcz nędzny bluźnierco!
Nie wiesz że najświętszą zasadą mikoli jest to, że NASZ (choć w rzeczywistości on nie jest nasz) tabor ma gnić na NASZEJ stacji, pod NASZYM czujnym okiem?
Kto zaś pomaga myślą, słowem, czynem tym, którzy chcą przemieścić go w inne miejsce, ten nie jest już z "MY". On jest z "ONI", a wiadomo że oni stoją, i stać będą w naszych oczach tam, gdzie stało ZOMO, lub nawet gorzej - tam gdzie stał... aż się boję użyć tego słowa - sam Likwidator!!!
My - dobrzy, oni - źli. Podział jest prosty, więc szybko odwołuj Piottrze swe brudne słowa, jeśli nie chcesz po wsze czasy smażyć się w kraulinie!
Zapisane

Langsam, langsam aber sicher.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1553 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #310 : 14 Kwiecień 2017, 17:29:05 »
+2

@Piottr_tt
Między innymi dlatego nabijamy się za świętego oburzenia części mławskich miłośników.

Ale to jest trochę problem geograficzny. Część miłośników skoncentrowało swoje działania na Mławie i dla nich wywiezienie taboru oznacza koniec rojeń o stworzeniu na stacji ekspozycji i uruchomieniu mławskiej części linii. Inni z kolei działają w okolicach Czernic Borowych - Przasnysza - Krasnego. Domyśl się, którzy pomagali w transporcie, a którzy są za to na nich wściekli.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #311 : 14 Kwiecień 2017, 17:51:25 »
+3

Geograficzny niewątpliwie, bo żal po mławskiej kolei trawi najczęściej serca odległych o setki kilometrów miłośników którzy najczęściej swoje obirzenie wyrażają wirtualną łezką na fb.
W oczach lokalsów brak niestety charyzmatycznego lidera który w wyrazisty sposób był jakimś skutecznym głosem sprzeciwu. Mowie o podjeciu sensownego dialogu z wladzami a nie wycinanie kolejnych metrów krzaków i pudrowaniu nieswojego trupa. Paradoksalnie mysle, że dużo więcej zdziałałoby zabranie na wódeczkę kilku lokalnych prominentów którzy mają siłę sprawczą i przekonanie ich a przynajmniej próba przekonania do swoich racji. A tak powtarzamy motyw niedalekiego Nasielska gdzie przez kilkanascie lat pudrowano trupa twierdzac ze to nieczynna kolej i wystarczy chwila aby ja wrocic do zycia.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1553 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #312 : 14 Kwiecień 2017, 20:26:14 »
+2

Bez przesady. Jak ogólnie jestem pesymistą co do przyszłości, to jednak ciężko porównywać kolejkę mławską z Nasielskiem.
1. Jej formalny status jako zabytku jest dość mocno ugruntowany. Świadczy o tym choćby kategoryczna odpowiedź konserwatora na propozycję Mławy, aby linię przekształcić w ścieżkę rowerową. Pod tym względem sprawa jest na jakiś czas wyjaśniona również dla pozostałych stron zaangażowanych w temat.
2. W przeciwieństwie do Nasielska udało się zainteresować kwestią kolejki "kilku lokalnych prominentów którzy mają siłę sprawczą". Owocem jest między innymi właśnie to, co stanowi powód naszej dyskusji - przejęcie sporej części linii przez samorządy (i to przy świadomości punktu pierwszego). Zobaczymy jak się sprawy dalej potoczą, ale jest to etap, do którego w Nasielsku nawet nie próbowano się zbliżyć.
3. Kolejka w szczątkowej formie jednak funkcjonuje. Były próby przejazdów pociągiem. Co jakiś czas organizowane są przejazdy drezynami. Fragment toru jest oczyszczany i przynajmniej w minimalnym stopniu konserwowany (była w tym wątku mowa o 500 000 dotacji). Są też jakieś pomysły na przyszłość (podobno projekt unijny, o którym wspominaliśmy tu kilka lat temu nie przepadł i jeśli samorządy zbiorą wkład własny, to środki bez problemu otrzymają). Gminy zamierzają wspólnie coś wypichcić, choć uruchomienie choćby tych kilku zapowiadanych kilometrów może przerosnąć ich możliwości. Tak czy inaczej jest to zupełnie co innego niż w przypadku kolejki nasielskiej, gdzie latami pies z kulawą nogą się nie pojawiał, a poza garstką przyjezdnego mikolstwa wszyscy miejscowi byli za jak najszybszą rozbiórką.

Oczywiście cały czas mówimy o odcinku poza Mławą. W Mławie obowiązuje jedna niezmienna koncepcja: tory na złom, teren pod inwestycje.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwiecień 2017, 20:31:05 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 775 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #313 : 14 Kwiecień 2017, 20:53:16 »
+1

  W Mławie obowiązuje jedna niezmienna koncepcja: tory na złom, teren pod inwestycje.

Opcja "Myślęcińska" coraz bliżej...

Pozdrawiam z MMz
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4270 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #314 : 14 Kwiecień 2017, 21:23:22 »
+4

Jej formalny status jako zabytku jest dość mocno ugruntowany. Świadczy o tym choćby kategoryczna odpowiedź konserwatora na propozycję Mławy, aby linię przekształcić w ścieżkę rowerową. Pod tym względem sprawa jest na jakiś czas wyjaśniona również dla pozostałych stron zaangażowanych w temat.
Niestety nie jest tak - konserwator, to konserwator, ale przekazanie nieruchomości nastąpiło w drodze wyjątku nie na podstawie art. 18a ustawy o restrukturyzacji PKP, ale jednak na art. 39 ust. 3.

Dla niewtajemniczonych: osiemnastka to wymóg (w prawdzie papierowy, ale jednak warunek) prowadzenia ruchu kolejowego na linii przez minimum 10 lat. Po tym czasie można całość w3,14zdu rozebrać.
39 to przekazanie na cele służące transportowi. Nie określono trakcji, zatem np. ścieżka gejowa może być.

Samorządy przejmowały MKD w swych granicach administracyjnych na własność.  Czyli tor wraz z gruntem od km ... do km ... jest własnością gminy ...
Nie było tu zatem założenia że gminy będą współdziałać, bo od początku było wiadome że żadna z nich nie chce kolei jako kolei. PKP po prostu pozbyło się problemu cedując własność gruntów tak, by każdy się sam nimi bawił. No, może nie do końca z tym problemem sobie PKP poradziło, bo jednak dwie gminy nawet na tak liberalnych zasadach nie chcą działek przejąć, ale to już zmartwienie nie nasze.

P.S.
Mam dobrą wiadomość dla Krośniewic: PKP stoi twardo że jak chcą przejąć majątek, to tylko 18.
Zapisane

Langsam, langsam aber sicher.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1833 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #315 : 14 Kwiecień 2017, 21:50:55 »
+1

No to mam pytanie następujące: w celu zaktualizowania numerologii (czytaj: spisów taboru) co pojechało i gdzie teraz stoi?
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1553 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #316 : 14 Kwiecień 2017, 22:07:29 »
+1

Cytuj
Niestety nie jest tak - konserwator, to konserwator
Jednak od dobrych kilkunastu lat to właśnie stanowisko konserwatora zapobiega przerobieniu resztek MKD na wsad hutniczy. Gdyby nie wpis, to PKP samo by sobie świetnie z problemem poradziło. Na razie jednak konserwator dość kategorycznie odrzucił wszelkie pomysły ścieżek gejowych, a bez jego zgody kasy ze złomu w budżecie nie będzie. Oczywiście to się może zmienić, ale władze gmin nie mogą na to na w najbliższym czasie liczyć. Rezygnacja Mławy wskazuje, że samorządowcy są tego świadomi.

Cytuj
Nie było tu zatem założenia że gminy będą współdziałać, bo od początku było wiadome że żadna z nich nie chce kolei jako kolei.
Tu już ciężko powiedzieć, czego chce która gmina. Czernice i Przasnysz przez te lata jakąś kasę na kolej wyłożyły i deklarują, że coś tam chcą zachować. Zamiar współpracy też wynika właśnie z ich deklaracji, choć tak - wiem dobrze, jak to wygląda potem w praktyce. Mówiłem, że ogólnie nie jestem optymistą. Nie jest to natomiast casus Nasielska, bo tam nikomu do głowy nie przychodziło nawet czegokolwiek deklarować.

Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kaczor
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #317 : 15 Kwiecień 2017, 10:49:48 »
+2

No to mam pytanie następujące: w celu zaktualizowania numerologii (czytaj: spisów taboru) co pojechało i gdzie teraz stoi?
Na pewno pojechały: Px48, oba Lxd2, drezyna, pług (stoją w Krasnem) i normalnotorowa lokomotywka (stoi w Makowie).
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4270 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #318 : 15 Kwiecień 2017, 10:53:14 »
+2

Jednak od dobrych kilkunastu lat to właśnie stanowisko konserwatora zapobiega przerobieniu resztek MKD na wsad hutniczy. Gdyby nie wpis, to PKP samo by sobie świetnie z problemem poradziło.
Też nie do końca. Właścicielem gruntów jest Skarb Państwa, a użytkownikiem wieczystym PKP. Użytkowanie wieczyste jest umową celową - tutaj celem na który grunt jest przekazany na rzecz PKP jest linia kolejowa.
Gdyby PKP zaczęło ewidentnie szykować się do zmiany sposobu użytkowania (rozebrało tory, podzieliło działki, Biedronek nastawiało) starosta - przedstawiciel Skarbu Państwa - może wystąpić do sądu o rozwiązanie umowy - czyli odebranie prawa użytkowania. Wynika to z Kodeksu cywilnego określającego że umowę można rozwiązać w przypadku gdy wieczysty użytkownik korzysta z gruntu w sposób oczywiście sprzecznym z jego przeznaczeniem określonym w umowie.

Przykładem idealnie pasującym (i stanowiącym bat na podobne działania PKP) były kwestie działek stacyjnych w Głoskowie i Złotokłosie, gdzie PKP narobiło się: podzieliło je, uprzątnęło, wystawiło na sprzedaż... i starosta piaseczyński je w tym momencie zawinął.

W Nasielsku była inna sytuacja, bo na szczęście dla PKP większość gruntów (z różnych względów, ale to już nie ważne) nie była objęta umowami użytkowania wieczystego.

Nie sposób także pominąć kwestii że nawet jakby przekazać grunty na ścieżkę rowerową, to gminy stracą zwolnienie z opłat z tytułu użytkowania wieczystego jakie daje im ustawa o transporcie kolejowym - będą musiały bulić paręset tysi rocznie za prezent.

Mam nadzieję że dość jasno wytłumaczyłem dlaczego od lat z ostatnimi przekazywanymi kolejami wąskotorowymi (Mława, Gniezno, Krośniewice) jest tak dziwnie. Bo niestety PKP nie ma innego wyjścia, jak je oddać samorządom, a nie zawsze jest chętny wziąć - Staszewski nie na darmo zauważył: Siłą możesz mi zabrać wiele, ale siłą nie możesz mi niczego dać...
« Ostatnia zmiana: 15 Kwiecień 2017, 10:58:04 wysłane przez Kucyk » Zapisane

Langsam, langsam aber sicher.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1833 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #319 : 15 Kwiecień 2017, 14:22:27 »
+2

No to mam pytanie następujące: w celu zaktualizowania numerologii (czytaj: spisów taboru) co pojechało i gdzie teraz stoi?
Na pewno pojechały: Px48, oba Lxd2, drezyna, pług (stoją w Krasnem) i normalnotorowa lokomotywka (stoi w Makowie).

A numerki tych pojazdów może znasz? Jeśli tak, to poproszę Chichot
Zapisane
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 19   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!