2xm
|
|
« Odpowiedz #320 : 15 Kwietnia 2017, 17:24:47 » |
0
|
Gdyby PKP zaczęło ewidentnie szykować się do zmiany sposobu użytkowania (rozebrało tory, podzieliło działki, Biedronek nastawiało) starosta - przedstawiciel Skarbu Państwa - może wystąpić do sądu o rozwiązanie umowy - czyli odebranie prawa użytkowania. Sama konieczność przekazania działki, którą kolej tak czy inaczej gotowa jest oddać samorządowi za darmo, nie powstrzymałaby raczej likwidacji infrastruktury. Brak zarobku na gruncie gdzieś pod Gruduskiem bardzo by PKP nie zmartwił. To nie tereny podwarszawskie, gdzie ziemię sprzedaje się na m^2. Jest jednak pewien haczyk - przy przekazywaniu działek po zlikwidowanej linii kolejowej starosta jako wspomniany przedstawiciel Skarbu Państwa może zażądać zrekultywowania terenu, co kosztowałoby... i jeszcze trochę. Problemu unika się przekazując samorządowi całość w formie budowli na gruncie - dlatego w ogóle PKP jest zainteresowana rozmowami na ten temat. Mam nadzieję że dość jasno wytłumaczyłem dlaczego od lat z ostatnimi przekazywanymi kolejami wąskotorowymi (Mława, Gniezno, Krośniewice) jest tak dziwnie. W Gnieźnie to już od dość dawna kolejką bawi się powiat. Z kolei w przypadku krośniewickiej mieliśmy niedawno akcję rozbierania wszystkiego, co nie zostało wpisane do rejestru.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kaczor
|
|
« Odpowiedz #321 : 15 Kwietnia 2017, 17:30:33 » |
0
|
Tylko normalnotorowa SM03 126. Pozostały tabor nie ma tabliczek ani oznaczeń.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #323 : 15 Kwietnia 2017, 18:16:00 » |
0
|
W Gnieźnie to już od dość dawna kolejką bawi się powiat Ale jedynie jako użytkownik. Grunty wciąż są nieprzekazane z PKP.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
velarik
Nowicjusz
Długość toru:: 30 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #324 : 14 Sierpnia 2017, 18:31:19 » |
+1
|
7 sierpnia jechałem ze Szczytna do Warszawy. Wybrałem taką trasę, żeby przejechać obok kolejki na odcinku Przasnysz-Żbiki. W Przasnyszu stoją i rdzewieją Lxd z wagonem osobowym (wagon rdzewieje na potęgę) oraz Lydka z dwoma wagonami towarowymi. Torowisko wygląda nieźle, gdzieniegdzie przy przejazdach ziemnych tory trochę zasypane no i na niektórych odcinkach zarośnięte. W Przasnyszu działali panowie z MKD (samochód przy torach z logo). Trzeba pochwalić samorząd - przy dwóch budynkach budowanych przy torach nówki przejazdy betonowe - widocznie są takie wpisy w warunkach zabudowy lub pozwoleniu na budowę. I taka refleksja - skoro wójt Krasnego zajumał tabor z Mławy, a zostawił w spokoju w Przasnyszu, to o jakie rozgrywki tu chodzi? Tak strasznie Mława i wolontariusze komuś przeszkadzali?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #325 : 18 Sierpnia 2017, 21:07:26 » |
0
|
Zobacz ostatnie wpisy na mordoksiędze kolego...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #326 : 20 Sierpnia 2017, 00:59:07 » |
0
|
Czy ktoś z czytelników TZF ma może pojęcie, które konkretnie maszyny tam stoją? Chodzi mi o nr taborowy / fabryczny.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #327 : 21 Sierpnia 2017, 11:39:07 » |
+1
|
Pawle, z tego co pamiętam to MKD jest: -jedna agonalna *sztuka w Przasnyszu... -trzy lub cztery w Mławie z czego jedna agonalna w hali i trzy permanentne trupy (tu nie jestem do końca pewny, bo dwie były na terenie, co było w hali nie powiem...) stan na 04.2017 - świąteczne odwiedziny u Teściowej
Sugeruję zapytać na mordoksiędze, może dostaniesz odpowiedz...
Pozdrawiam z MMz
*) przy gigantycznym zastrzyku finansowym, może by wróciła do życia
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #328 : 23 Sierpnia 2017, 16:55:43 » |
0
|
Będę ten temat (tzn. numerów fabrycznych) za niedługo dość masowo dręczył, gdzie się da. Kończę prace (o czym już pisałem) nad unowocześnioną wersją spisu taboru na Enkolu - z wyszukiwarką i tak dalej. Dzięki temu mam możliwość sortowania i agregowania danych. Podczas prac zauważyłem, że mam sporo danych, których aktualność budzi wątpliwości - np. Mława, Kopalnia "Janina" i tak dalej. Na pewno będę pytał, i tu, i na fb.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Szymek
|
|
« Odpowiedz #329 : 24 Sierpnia 2017, 09:21:31 » |
0
|
Z tego co widać po zdjęciach to do Krasnego trafiły: Px48-1784, Lxd2-323, Lxd2-243 (ta skorodowana), pług 802S-12, Wmc-038. Drugi 802S (prototypowy - z innymi lampami niż seryjne) oraz wrak Wmc-029 z Mławy stoi w Rudach. W Przasnyszu stoi: Lxd2-293, Wls150-7615. W Makowie - normalnotorowa SM03-126. Skoro jakieś pojazdy z MKD stoją w Rudach, pytanie co z pozostałymi (pocięte, kupione przez kogoś, stoją nadal w Mławie ?): Lxd2-242, Lxd2-321 (ex. 347), Lxd2-248 Jeszcze jeden materiał znaleziony w necie: http://kurierprzasnyski.pl/431779,Z-Mlawy-do-Krasnego.html#axzz4qeMNYu3CKURIER PRZASNYSKI 13.04.2017 "Z Mławy do Krasnego
Zabytkowa lokomotywa PX48, wagony towarowe, platformy oraz lokomotywy parowe - wszystkie zabytkowe maszyny w czwartek zniknęły z Mławy, by ostatecznie spocząć na terenie Krasnego. Wójt Szczepański ma pomysł, jak przywrócić do łask dawne torowisko. O losach Mławskiej Kolei Dojazdowej pisać nie będziemy, bo to temat na większą rozprawę naukową. Dość powiedzieć, że po wielu latach rozmów, rozgrywek, kłopotów, kłótni, braku kompromisu i woli działania, jest zwrot. I to zwrot szczególny, bo losy starych, odrapanych, ale kiedyś majestatycznych i pięknych lokomotyw, dziś został przesądzony. Ich obecny właściciel, gmina Krasne, postanowiła wreszcie zakończyć ten temat, przejmując cały tabor MKD i przenosząc go do Krasnego. Jak tłumaczy wójt, Michał Szczepański, nie można było dłużej czekać. - Mieliśmy coraz więcej zgłoszeń o dewastacji taboru. Jakieś nieupoważnione osoby trzecie tam ingerowały. Mieliśmy problem z zabezpieczeniem taboru - wyjaśnia.
Przejęcie i zabezpieczenie taboru Gmina Krasne jest właścicielem taboru od 2002 roku. W grudniu ub. r. doszło do podpisania aktu przejęcia prawa użytkowania wieczystego w granicach administracyjnych gminy na trasie MKD między gminą Krasne a PKP. - W marcu przejęliśmy także odcinek na starej linii ciechanowskiej Krasiniec - Krasne - dodaje wójt. Teraz pozostaje etap II, czyli zabezpieczenie i sukcesywne odrestaurowanie taboru. Krasne przejęło w sumie 14 elementów taboru. Cała operacja przewozu zabytków kosztowała gminę około 20.000 zł. Elementy taboru trafiły do Krasnego, część trafi na ekspozycję do Makowa i Przasnysza.
Park turystyczny Po renowacji taboru przyjdzie czas na III etap projektu. Wójt gminy Krasne wspólnie z burmistrzem Przasnysza oraz wójt gminy Przasnysz chcą pozyskać pieniądze z Unii na ścieżkę dydaktyczno-turystyczną. - Chodzi mi po głowie projekt zagospodarowania tego terenu pod kątem turystycznym, ale też użytkowym. Z Przasnysza do Leszna mogłaby powstać ścieżka rowerowa z elementami ekspozycji wyremontowanego taboru kolejki. Moglibyśmy połączyć kilka odcinków atrakcyjną ścieżką rowerową, zachowując jednocześnie elementy zabytkowego taboru - dodaje. Takie ekspozycje powstałyby w Przasnyszu, Lesznie, Krasnem i Makowie Mazowieckim. Gdyby udało się uruchomić lokomotywę PX 48, perełkę wśród lokomotyw, mogłaby nawet kursować na trasie Krasne - Zaręby. Więcej jednak o pomyśle nie zdradza. - Wniosek jest w fazie opracowywania. Powinien być gotowy pod koniec maja - dodaje."
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2017, 09:55:45 wysłane przez Szymek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #330 : 24 Sierpnia 2017, 23:38:53 » |
0
|
Bardzo dziękuję za konkretne informacje - posłużyły do zaktualizowania danych na Enkolu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Misiek_K
|
|
« Odpowiedz #331 : 31 Sierpnia 2017, 08:14:44 » |
0
|
Lxd2-321 (ex. 347) Został w Mławie w hali. Lxd2-242, Lxd2-248 Kraina Wiecznych Manewrów od ładnych kilku lat....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #332 : 31 Sierpnia 2017, 12:11:05 » |
0
|
Ślepe naśladownictwo Milicza, nie doceniają samorządowcy tego co mają... Szkoda pisać...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
Mateusz M.
Nowicjusz
Długość toru:: 42 m
W terenie
KL Dalekie
|
|
« Odpowiedz #333 : 04 Grudnia 2017, 19:51:57 » |
0
|
Odwiedziłem ostatnio to co zostało po MKD i ogólnie za dobrze to nie wygląda. W Mławie pustka, zostało parę wagonów i oszabrowany Rumun na hali. Szlak okropnie zarośnięty, ale za to budynki w Grudusku zostały gruntownie wyremontowane za unijne dotacje w listopadzie. Tabor w Krasnym to praktycznie wraki, jak też z resztą SM03-126 stojąca w Makowie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mateusz M.
Nowicjusz
Długość toru:: 42 m
W terenie
KL Dalekie
|
|
« Odpowiedz #334 : 05 Grudnia 2017, 20:32:23 » |
+1
|
A tutaj fotki z Mławy i Gruduska.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #335 : 11 Grudnia 2018, 12:36:39 » |
0
|
Gmina Krasne ogłasza pierwszy pisemny przetarg nieograniczony na „Sprzedaż wagonów transporterów oraz wózków jezdnych lokomotywy, stanowiących własność Gminy Krasne”. http://www.bip.krasne.pl/public/?id=177635
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Harry Potter
|
|
« Odpowiedz #336 : 15 Grudnia 2018, 21:21:30 » |
0
|
No niestety z tymi transporterami to ma się tak, że gm Krasne chce opchnąć towar nim konserwator wpisze je na listę... dla przypomnienia- są tu pierwsze sztuki jakie wyprodukowano...
Pozdro...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #337 : 16 Grudnia 2018, 01:25:04 » |
+4
|
Jeśli chce, to właśnie ma okazję - zamiar sprzedaży (de facto na złom) jest dobrym uzasadnieniem dla wszczęcia postępowania z urzędu. A samo wszczęcie postępowania blokuje złomowanie (co oznacza, że nikt ich nie kupi). Jeżeli któreś ze stowarzyszeń zajmujących się ochroną dziedzictwa chce się w to bawić, to może zmusić konserwatora do zajęcia jasnego stanowiska zgłaszając żądanie wpisania do rejestru.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #338 : 18 Grudnia 2018, 09:03:13 » |
0
|
Koledzy, nie oszukujmy się, w najbliższym 25-leciu nie widzę perspektyw na wznowienie przewozów towarowych wagonów normalnotorowych na transporterach na żadnej z czynnych sieci wąskotorowych, a tym bardziej na nieczynnej i nie rokującej uczynnienia kolei Mławskiej. Jeżeli za pieniądze pozyskane z tych transporterów zostanie postawiony choćby blaszany garaż na tabor w Krasnem to jest to chyba lepsze niźli by miały stać i czekać na nie wiadomo co.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #339 : 18 Grudnia 2018, 09:41:43 » |
+2
|
Piotrek, chyba sam bardziej chcesz wierzyć w to co piszesz niż naprawdę wierzysz. Problem jest taki, że samorządy niemal od początku nie mają żadnego planu na reaktywację. Ewentualnie plan - cichcem sprzedajmy co się da, resztę sprywatyzują okoliczni złomiarze i problem się sam rozwiąże. Nie będziemy przeznaczać żadnych dodatkowych sił i środków. Ewentualnie takie, żeby maskować prawdę - że mamy temat w nosie. Nie wierzę w żadne garaże i zabezpieczanie majątku. To jest raczej pozbywanie się problemu w postaci nieużytecznego złomu (bo tak z perspektywy powiatu wygląda kolej wąskotorowa)
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
|