Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #240 : 18 Lutego 2013, 21:43:50 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #241 : 18 Lutego 2013, 22:10:21 » |
0
|
No faktycznie dziś jest bieda 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #242 : 18 Lutego 2013, 22:37:50 » |
0
|
Ale tych klimatów właśnie szkoda na kolei.. z jednej strony wiadomo, chodzi nowoczesność i ułatwianie sobie życia, ale jednak szkoda. Jak sobie przypomnę daleko nie szukając choćby Poznań Główny Towarowy... piękna plątanina była, z parowozami, a jakże.. ;-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #243 : 18 Lutego 2013, 22:42:01 » |
0
|
Ubyło dużo torów wiec i skrzyżowań brak...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #244 : 19 Lutego 2013, 01:16:10 » |
0
|
Dzisiaj tory troche samochodom musiały ustąpić: https://maps.google.pl/maps?q=54.968754,-1.611855&num=1&t=h&z=19EDIT: Nie zauważyłem że jest już kolejna strona wątku więc link nikogo chyba nie zaskoczy już ;P
|
|
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2013, 01:19:36 wysłane przez Ptr »
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #245 : 26 Lutego 2013, 14:46:16 » |
0
|
Na widok czegoś takiego człowiek aż na chwilę przysiada w niemym podziwie, z nieco głupkowatym wyrazem twarzy... Genialne 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #246 : 26 Lutego 2013, 18:05:50 » |
+2
|
Anglia to matecznik wszelkich dziwnych rozwiązań torowych. Dużo nietypowych rozwiązań dostarczył bardzo szeroki tor Brunela, który prowadził wtedy "wojnę" z torem normalnym. Efektem tego były takie rozwiązania:   A tu rekonstrukcja:  Szerokie tory Rosji czy Indii mogą przy Brunelu się schować! 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #247 : 27 Lutego 2013, 08:38:41 » |
0
|
Dopiero przy takim zestawieniu widać, jakie te tory są szerokie
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
marcin sds
|
 |
« Odpowiedz #248 : 27 Lutego 2013, 09:34:54 » |
0
|
Mnie się podobają szyny na ostatnim zdjęciu. Wyglądają trochę jak stare pikolce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #249 : 06 Kwietnia 2013, 19:07:51 » |
+1
|
A może taka zwrotnica:  Jak wam się podoba? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #250 : 06 Kwietnia 2013, 20:02:01 » |
0
|
Ciekawe rozwiązanie, gdzie to?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #251 : 06 Kwietnia 2013, 20:09:48 » |
+1
|
Welsh Slate Museum - niestety nie w Polsce. Znalazłem ciekawsze, bo aż potrójne: 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
hugwa
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #252 : 03 Czerwca 2013, 17:36:20 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
 |
« Odpowiedz #253 : 03 Czerwca 2013, 17:42:24 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kaczor
|
 |
« Odpowiedz #254 : 19 Sierpnia 2013, 08:27:33 » |
0
|
Nie chcę tworzyć nowego wątku więc pytanie zdam tu. Co prawda to tylko model, ale czy taki układ podrozjezdnic był używany w Polsce?  Buduję makietę skrzyżowania wąkotorówki z linią normalną (konkretnie z Nasielskiej KD) niestety linię rozebrano parę lat temu a krzyżówkę jeszcze wcześniej...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #255 : 19 Sierpnia 2013, 20:45:44 » |
0
|
Ja takiego nie kojarzę - raczej podrozjezdnice były pod kątem prostym (zbliżonym do prostego) względem toru normalnego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kaczor
|
 |
« Odpowiedz #256 : 19 Sierpnia 2013, 21:02:05 » |
0
|
Czyli jak w książce Łączyńskiego? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #257 : 19 Sierpnia 2013, 22:09:25 » |
0
|
Zasadnioczo tak, z tym że rysunek który zamieściłeś odnosi się do skrzyżowania z nieprzerwanym tokiem szyn toru normalnego - tor wąski wspina się nad tor normalny i pojazd wąskotorowy w sposób "tramwajowy" pokonuje skrzyżowanie przejeżdżając obrzeżem po gółce szyny toru normalnego a następnie po główce szyn specjalnego toru wąskiego. Pozycjonowanie zestawów kołowych w obrębie skrzyżowania odbywa się za pomocą kierownic.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kaczor
|
 |
« Odpowiedz #258 : 22 Sierpnia 2013, 20:35:23 » |
0
|
Czy taki układ miałby coś wspólnego z rzeczywistością (szkic niestety tylko na podstawie niewyraźnych zdjęć różnych skrzyżowań): 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #259 : 22 Sierpnia 2013, 23:25:44 » |
0
|
Ja ostatnio trafiłem na taki rysunek. Z Aachener Kleinbahnen, czyli Akwizgran z początku ubiegłego wieku. Skrzyżowanie kolejki 1000 mm z torem bocznym kolei państwowych.
Myślę, że w twoim rysunku na wąskim torze podkłady powinny iść prosto aż do momentu gdy zaczną nachodzić na normalne, ale to tylko takie domysły.
Zerknę jeszcze, może coś znajdę.
Edyta: Znalazłem swoje zdjęcie ze skrzyżowania z bocznicą do elewatorów w Rogowie. Pytanie: Czy podrozdjazdnice ułożone są jak w modelu, prostopadle do toru wąskiego, czy jeszcze inaczej (lekko przekrzywione)?
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2013, 02:16:07 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
|