Świat kolejek wąskotorowych SMF
20 Kwiecień 2021, 21:31:24 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 16 17 [18]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 198213 razy)
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1013 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #340 : 26 Listopad 2020, 22:09:59 »
0


Cytuj
Zabytkowa kolejka wróci na właściwe tory? W końcu jest na to szansa
Opublikowano 2 tygodnie temu
- 15 listopada 2020

Autor Redakcja FaktyKielce24.pl
fot. Urząd Marszałkowski Woj. Świętokrzyskiego / swietokrzyskie.pro

Ponad stuletnia Kolejka Wąskotorowa Ponidzie zostanie zrewitalizowana, a w przyszłym roku ponownie wyruszy w trasę. Takie są zapowiedzi samorządu województwa oraz władz gmin i powiatów, przez które kursuje Ciuchcia Express Ponidzie.

Nowym zarządcą kolejki będą Świętokrzyskie i Nadnidziańskie Parki Krajobrazowe. Ustalono już, że 60 procent kosztów związanych z funkcjonowaniem kolejki poniesie samorząd województwa. Pozostałe 40 procent pokryją powiaty: jędrzejowski i pińczowski oraz gminy: Jędrzejów, Pińczów, Imielno i Kije.

– Chcemy ratować wyjątkowy zabytek techniki i historii. Przywrócimy blask Kolejki Wąskotorowej Ponidzie, która będzie atrakcją naszego regionu – mówił marszałek Andrzej Bętkowski podczas podpisania umów o współfinansowaniu wąskotorówki.

Do czerwca tego roku wąskotorówka prowadzona była przez spółkę Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa „Ciuchcia Expres Ponidzie”.

– Stopień zużycia lokomotywy, która poruszała się między Jędrzejowem a Pińczowem oraz cofnięcie pozwoleń i certyfikatów przez nadzór kolei nie pozwalały na jej dalsze funkcjonowanie. Dlatego 22 czerwca 2020 roku podjęto uchwałę o likwidacji spółki – wyjaśnia Marek Jońca, członek Zarządu Województwa.

– Proces likwidacji zakończy się w tym roku, a od 2021 roku kolejka będzie funkcjonowała w nowym kształcie organizacyjnym i finansowym. Mamy nadzieję, że ten nowy rozdział sprawi, że kolejka ożyje – zaznacza marszałek Andrzej Bętkowski.

W przyszłym roku planowane jest uruchomienie przejazdów na trasach Pińczów – Umianowice oraz Jędrzejów – Motkowice. Po remoncie mostów na Nidzie i najdłuższych drewnianych estakad w Europie (o długości 600 metrów) będzie można podróżować na całym 34 kilometrowym szlaku kolejowym.

W ramach rewitalizacji kolejki przewidziano remont torowisk, taboru i zabytkowych stacyjek w Jędrzejowie, Pińczowie i Hajdaszku. Całkowity koszt prac to ponad 40 mln zł.

Aktualnie remontowana jest stacyjka w Umianowicach, w ramach budowy Ośrodka Edukacji Przyrodniczej, finansowanej z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Planowany jest także przejazd drezynami rowerowymi na 2,5 km odcinku z Umianowic do Hajdaszka, który wzbogaci ofertę turystyczną regionu. Wzdłuż całego szlaku kolejowego powstanie także ścieżka rowerowa.

Źródło: https://faktykielce24.pl/news/region/zabytkowa-kolejka-wroci-na-wlasciwe-tory-w-koncu-jest-na-to-szansa/
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4171 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #341 : 13 Grudzień 2020, 12:07:25 »
+3

Portal Jędrzejowska Net donosi:

Pozytywne zmiany na kolejce wąskotorowej



Na stacji kolejki wąskotorowej w Jędrzejowie remontowana jest hala, w której naprawiane są lokomotywy.

Jak podkreślił Rafał Wiśniowski, kierownik sekcji ds. kolejki wąskotorowej w Zespole Świętokrzyskich Nadnidziańskich Parków Krajobrazowych, by przystąpić do planowanych remontów taboru kolejki, najpierw trzeba przeprowadzić remont hali.

– Hala jest w złym stanie technicznym, dlatego musi być zabezpieczona, by nie stwarzała zagrożenia dla mających tam pracować ludzi. W planie mamy naprawę tej części, gdzie będą prowadzone remonty taboru. Tylko część, gdyż ograniczają na środki finansowe. Wymienione zostanie część dachu, jak również naprawiona zostanie instalacja elektryczna i zabezpieczone okna. Remont powinien zakończyć się przed świętami – powiedział Rafał Wiśniowski.

Oprócz prac remontowych prowadzone są również zakupy potrzebnych maszyn i urządzeń.

– Dzieje się bardzo dużo, wiele spraw prowadzimy równolegle. Warto dodać, że zgłosiła się do nas firma, która zamierza wynająć halę remontową, by prowadzić w niej remonty taboru kolejowego z całego kraju – powiedział Rafał Wiśniowski.

Przypomnimy, że spółka Ciuchcia Ekspres Ponidzie została postawiona w stan likwidacji. Od 1 października kolejka została przejęta przez Zespół Świętokrzyskich Nadnidzińskich Parków Krajobrazowych. Obecnie trwa inwentaryzacja majątku oraz stopniowy proces przejmowania taboru i budynków.
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1447 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #342 : 13 Grudzień 2020, 19:04:03 »
0

Warto dodać, że zgłosiła się do nas firma, która zamierza wynająć halę remontową, by prowadzić w niej remonty taboru kolejowego z całego kraju
Jakieś nowe warsztaty parowozowe?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1961 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #343 : 14 Grudzień 2020, 12:05:58 »
0

Warto dodać, że zgłosiła się do nas firma, która zamierza wynająć halę remontową, by prowadzić w niej remonty taboru kolejowego z całego kraju
Jakieś nowe warsztaty parowozowe?
Też mnie ciekawość zżera, co to za firma?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #344 : 14 Grudzień 2020, 13:17:10 »
0

chłopacy z podkarpacia
Zapisane
Strony: 1 ... 16 17 [18]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!