Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:44:32 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prace na kolejach SGKW - ogłoszenia/komunikaty  (Przeczytany 161200 razy)
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #60 : 30 Września 2011, 10:15:28 »
0

TELEGRAM SŁUŻBOWY W SPRAWIE ORGANIZACJI PRAC W DNIACH 1-2 X 2011

Zapraszamy na weekend do Bytomia! W planach mamy prace na stacji i na depie, m.in.:

- przygotowanie Lxd2-372 do wymiany wózków
- nałożenie malatury na tarczę zaporową po ukończonych już pracach ślusarko-spawalniczych
- udrażnianie dróg pędniowych i zwrotni - ciąg dalszy

Startujemy w sobotę i w niedzielę o godzinie 10:00. Proszę o informacje, kto się pisze na prace, żeby można było wcześniej zaplanować roboty, narzędzia, sprawy BHP i przydziałowy karczek na grilla

Zainteresowanych powiadomić, wykonania dopilnować.
Nadał WD1
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 30 Września 2011, 22:30:55 »
0

Jak zwykle byda kole 14-tej.
zakres prac doszczelnianie ciąg dalszy. Lxd2
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #62 : 01 Października 2011, 03:57:05 »
0


- przygotowanie Lxd2-372 do wymiany wózków

Powinno być raczej: "przygotowanie wózków z Lxd2-372 do zamontowania na nich nowej lokomotywy" ;p

Proponuję porzucić fikcję, i tak powszechnie wiadomo, że 322 to nie 372. Stoi nawet jak byk w internecie.

Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #63 : 01 Października 2011, 22:41:03 »
0

Można by zastosować na hali ciśnieniówka do sprężarki typu WCS,zamiast starego systemu z lokomotywy. Niezdecydowany
To pomoga w sprawdzaniu hamulca na lokomotywach. I sprężarka by ciągle nie pompowała.
Oszczędność prądu itp.
taka moja opinia jest.
Zapisane
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #64 : 01 Października 2011, 23:56:19 »
0

Na razie się wstrzymaj. Mam odłożone w pracy dwa manometry kontaktowe, które rozwiążą nam sprawę pomiaru cisnienia i równocześnie sterownia kompresorem. Ponadto wobec małej objętości zbiornika obecnie chyba mniej szkodliwa dla kompresora jest praca z upustem do atmosfery. Przy sterowaniu wyłączeniem silnika za pomocą ciśnieniówki rozruchy będą za częste.
Jeżeli sprawy taborowe potoczą się po naszej myśli i zostanie jeszcze dość funduszy, być może zaistnieje możliwość zamówienia większego zbiornika, ewentualnie wykorzystania dwóch z lokomotyw. Problemem do rozwiązania na teraz jest chłodzenie sprężarki. Myślę, że najlepiej byłoby wykorzystać oryginalne rozwiązanie, czyli zamontować płaszcz razem z wentylatorem z którejś z nieczynnych.
Zapisane

785mm
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #65 : 02 Października 2011, 16:11:26 »
0

...sie macie ludzie...
Janusz dzienki wielkie! .
Proponuje wykorzystanie zbiorników po próbie wodnej do istalacji układu pneumatycznego na hali,krok dalej:
1.Zrobienie stanowiska do prób hamulca dla wagonów stacjonarne,typu OERLIKON bo takie stosowane są na wagonach?
2.Punkt podpieńcia  lokomotyw pod zasilanie które można sprawdzic hamulec bez odpalania lokomotyw,na hali.
Bardzo to jest pomocne dla hamulca,który wpoił KOMISARZ PKP,a jego "konik" był hamulec pneumatyczny lokomotyw.!
HAMULEC RZECZ SWIENTA!!!
lokomotywa musi zawsze zahamować!!! zawsze silnik można naprawić!
i odcholować?
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #66 : 02 Października 2011, 18:48:02 »
0

Cytat: RezerwA
HAMULEC RZECZ SWIENTA!!!
lokomotywa musi zawsze zahamować!!! zawsze silnik można naprawić!
Pisząc w podobnym klimacie:

Chłopok zgadza się! Jak nie ruszysz to nic się nie stanie, a zatrzymać zawsze się musisz !
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
niedźwiedź
SGKW
*
Długość toru:: 47 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #67 : 02 Października 2011, 21:07:27 »
0

Prawdopodobnie takie urządzenie do sprawdzania hamulców było kiedyś w szopie. Zawsze pytałem do czego to służy  Ale czy to jest jeszcze chodzie??? Trzeba sprawdzić.  Spoko
Zapisane

Pozdrawiam
nasz nr gg: 31183487
Janusz
SGKW
*
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #68 : 02 Października 2011, 22:40:00 »
0

Jest. Brakuje podwójnego manometru, ale to nie problem. Problem polega na tym, że kiedyś współpracowało  z instalacją sprężonego powietrza napełnianą najprawdopodobniej z czynnej w danej chwili lokomotywy lub, ale śladów nie odnalazłem, odpowiednio wydajnego kompresora zamontowanego gdzieś w przybudówce hali. Resztki tej instalacji wciąż można zobaczyć min. przy tylnej bramie na torze 1.
Być może kiedyś będzie możliwe odtworzenie instalacji sprężonego powietrza, wtedy również wykorzystanie wspomnianego urządzenia do sprawdzania hamulców lokomotywy będzie jak najbardziej celowe. W przypadku wagonów chyba jednak pozostanie podłączenie do maszyny i wykonanie normalnych prób.
Zapisane

785mm
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #69 : 03 Października 2011, 20:35:33 »
0

Panowie rozumiem, że jest to racjonalizatorski pomysł, ale nie widzę jego sensu w lokomotywie. Lokomotywa jest pojazdem trakcyjnym wyposażonym w sprężarkę jak i całą aramturę pneumatyczną. Odpalając maszynę, nabijamy powietrza i można bawić się hamulcem ile wlezie. Możemy regulować sobie zawór biegu jałowego sprężarki, reduktor, zawory bezpieczeństwa, sprawdzać działanie zaworów rozrządczych, szczelność instalacji itd...  Sens tej maszynki widzę natomiast bardziej do testowania hamulca w wagonach, ponieważ wagon nie posiada sprężarki ani żadnego maniupulatora hamulca. Jedynie powienien mieć klapkę Ackermana. Ja jednak preferuję najprostrzą metodę, czyli podjeżdżamy lokomotywą, łączymy przewód główny, popelniamy i mamy najlepszy tester na świecie operując kranem hamulca na lokomotywie.
Jeżeli nie chcecie kopcić w hali przed wyjazdem bez powietrza to proponuje zrobić śfistułe na przewód główny, do niej podłączamy sprężone powietrze z kompresora i po nabiciu 1 Atm (zależy jak wyregulujemy presostat) do przewodu głównego, wyjeżdżamy awaryjnie z hali.
Ja zawsze jestem zwolennikiem najprostszych i najskuteczniejszych metod pracy. Ale życzę powodzenia w racjonalizatorskich projektach i z przyjemnością zobacze co wykombinowaliście i do czego to w praktyce zastosujecie.
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #70 : 06 Października 2011, 15:48:02 »
0

Trochę może zmienię temat. Jeśli już jest klepnięte to co w linku to gratuluje...link
http://www.rynek-kolejowy.pl/27693/Bytom_Sa_srodki_na_rewitalizacje_kolei_waskotorowej.htm
« Ostatnia zmiana: 06 Października 2011, 15:48:50 wysłane przez kalito » Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #71 : 06 Października 2011, 22:41:22 »
0

Dziękujemy za gratulacje Tymczasem:

TELEGRAM SŁUŻBOWY W SPRAWIE PRAC 9-11 XI 2011

W planach na ten weekend:

Służba Mechaniczna ma:
- c.d. prac przy instalacji powietrznej w Lxd2-375
- pierwsze podejście do przejazdu kontrolnego Lxd2-375 w celu sprawdzenia przekładni hydrokinetycznej i możliwej do osiągnięcia prędkości maksymalnej
- w razie nadmiaru (pfffff...) osób - kolejne podejście do odkręcania wałów kardana w Lxd3-372 (tak tak Pawle, taki numer ma ta maszyna w Rejestrze Taboru)

Służba Infrastruktury ma:
- ustawić tablicę informacyjną na st. Wesołe Miasteczko
- uzupełnić złączki i łubki na wstawce szynowej w km 0+285 po kradzieży
- w razie nadmiaru Wolontariuszy: zabezpieczenie przed kradzieżami łubek w rejonie BZUT
- uzupełnić ubytki cegieł na schodach na po Bytom Wąsk.

Ponadto:
- w niedzielę planowane jest zdjęcie płyt zasłaniających kanały - konieczne docinanie desek (koordynuje Herr Eisenbahndirektor von Mufitz)
- prace przy zieleni (Martuś & Dorotka )

Pewnie z braku chętnych nie uda się wszystkiego zrealizować... Smutny

W piątek prace po uzgodnieniu.
W sobotę zaczynamy od 10.30.
W niedzielę zaczynamy od 10.00.

Chętnych proszę tradycyjnie o wcześniej zgłoszenie smsem lub na forum.

Zainteresowanych powiadomić, wykonania dopilnować.
« Ostatnia zmiana: 06 Października 2011, 22:44:49 wysłane przez Bartosz Uryga » Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #72 : 06 Października 2011, 23:11:13 »
0

...sie macie ludzie...
Maszyna jeszcze nie poskłodano Niezdecydowany,a wy jezdzic chciecie.
Napewno zawory rozrzadcze nie działaja! Zawstydzony
cza by je sprawdzic na stanowisku hamulca!
POWIETRZE TO NIE ROBOTA NA AKORD!
p.s.
bez urazy.
lufciosz.
Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #73 : 07 Października 2011, 09:27:35 »
0

Telegram został nadany po uzgodnieniu z Mz... Dogadajcie się co robicie w weekend i dajcie znać Alternatywna robota zawsze się przecież znajdzie
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #74 : 13 Października 2011, 11:32:41 »
0

TELEGRAM SŁUŻBOWY W SPRAWIE ORGANIZACJI PRAC 15-16 X 2011

Zapraszamy wszystkich na prace na Gónośląskich Kolejach Wąskotorowych:

sobota, niedziela
- diagnostyka drogi kolejowej - od Suchej Góry w kierunku Miasteczka Śląskiego - koordynuje BU lub OczeQ
- zabezpieczanie styków przed kradzieżami łubek - dokręcanie i zabijanie gwintów - koordynuje BU lub OczeQ
- zabezpieczenie zaplecza i instalacji wodnej przed mrozami - koordynuje Mastif lub Musso
- przygotowanie lokomotywy Lxd2-372 do zmiany wózków

Start prac: godzina 10:00.

Chętnych proszę o potwierdzenie przybycia SMSem: 600 390 992 lub wpis na forum
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
musso
SGKW
*
Długość toru:: 25 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #75 : 13 Października 2011, 14:13:14 »
0

Chciałbym przypomnieć iż w razie potrzeby, jest możliwość noclegu z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę w ogrzewanym pomieszczeniu
Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #76 : 13 Października 2011, 21:25:50 »
0

I umycia się pod prysznicem w gorącej wodzie
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
musso
SGKW
*
Długość toru:: 25 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #77 : 14 Października 2011, 00:54:12 »
0

I ... się w czystej toalecie ;P Chichot
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #78 : 14 Października 2011, 22:26:00 »
0

...sie macie ludzie...
postarom sie byc! chyba ze coś wypadnie.
Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #79 : 20 Października 2011, 21:03:17 »
0

TELEGRAM W SPRAWIE PRAC 22-23 X 2011

Zapraszam do pomocy na GKW przez weekend:
- ciąg dalszy diagnostyki drogi kolejowej: sobota i niedziela; do pomocy diagnoście - Radek
- przygotowanie do zimy - koordynuje Musso
- sprzątanie przystanku Bytom Główny, zabezpieczanie łubek przed kradzieżami, obmiary barierkowania - koordynuje OczeQ
- kontrola sterowania i instalacji elektrycznej Lxd2-364, prace przygotowawcze przy lokomotywie Lxd2-372 - koordynuje Janusz i  Kamil

Zapraszamy na 10.00 w sobotę i w niedzielę.

Kto będzie- proszę się wpisać albo napisać do mnie smsa (0600390992).
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!