Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #60 : 24 Maja 2011, 06:42:22 » |
+1
|
Ostatnio na stronach dziennika wschodniego czytamy (artykuł dodano 23 maja 2011): http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110523/PULAWY/470636302W artykule czytamy, że bez naprawy wiaduktu w Rogalowie nie ma co myśleć o połączeniu z Wąwolnicą. Jak wiemy można dojechać do Wąwolnicy bez naprawy tego wiaduktu, chyba że dyr. E. Rzepce z ZDP chodziło o coś innego.
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2011, 06:49:39 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
TW Kolejofil
|
|
« Odpowiedz #61 : 02 Czerwca 2011, 00:45:53 » |
0
|
Na stronie Starostwa Powiatowego w Opolu Lubelskim, klikając w ogłoszenie o przetargu, można znaleźć m.in. protokoły z badań diagnostycznych torów oraz warunki techniczne wykonania i odbioru robót, które będą obowiązywały wykonawcę remontu. Zwraca uwagę tytuł, który mówi o remoncie torowiska (czyli górnej powierzchni podtorza), a nie nawierzchni kolejowej, która jest prawdziwym przedmiotem przetargu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
statek
|
|
« Odpowiedz #62 : 02 Czerwca 2011, 08:31:42 » |
0
|
Tytuł przetargu jest taki ze względu, że taką nazwę nosi konkretne działanie w ramach całego projektu realizowanego na NKW. Jednak wszyscy zainteresowani chyba wiedzą o co chodzi...
pzdr m.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #63 : 02 Czerwca 2011, 09:38:18 » |
0
|
Hehe uprzedził mnie kolega prezes....
Pozwolę sobie zauważyć, że w tym samym ogłoszeniu jest napisane, że przedmiotem remontu jest głównie wymiana podkładów ale też przywrócenie normatywnego kształtu podtorza wobec tego nagłówek jest jak najbardziej adekwatny do przedmiotu robót.
Bardziej znamienne jest, że w skali naszego wąskotorowego światka remont torowiska w takim zakresie to spora nowość i myślę, że na to należy bardziej zwrócić uwagę.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Łowca
Młotkowy
Długość toru:: 134 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #64 : 02 Czerwca 2011, 13:31:37 » |
0
|
Przewrócanie kształtu podtorza jest miejscami - w zaledwie iluś punktach - tych jakie wskazał diagnosta w swojej opinii, jest to szczegół w porównaniu do reszty robót. Cały ten przetarg jest pod to co wskazał diagnosta. Skala naprawy to nie jest to też nowość miejscowa - 2 lata temu starostwo Opole władowało sporo tysięcy w wymianę całego przejazdu w Opolu, wraz z wymianą i podniesiem w górę całego przęsła, zresztą ja tu nie będę wskazywał palcem kto się przy tym zdrowo nawachlował... Nie jest to też nowość krajowa - Bieszczady wymieniły napewno znacznie więcej przez wszystkie lata, Gryfice teraz - ostro dowalą do pieca pod tym punktem i to w zakresie wręcz nieporównywalnym do tego z Opola!. Od roku 2007 wymieniliśmy na Koszalinie sami conajmniej 4 tysiące sztuk! i to bez BIP-u !!! Zresztą 8 tysięcy na 42km to co to jest ... to jest pryszcz, takich przetargów to trzeba tak naprawdę w ciągu najbliższych 5 lat jeszcze ze 2 albo i lepiej. To się nazywa bieżące utrzymanie jakiego tu nie było w latach 2001-2011. Wszystko gnije tak samo nie zależnie co i ile jeździ po tym, no i niestety 10 lat a nawet jakieś 13 robi swoje bo pod koniec PKp to trudno nazwać to utrzymaniem. Jedno jednak trzeba przyznać - starostwo Opolskie ma klase . i kase - 90% kolejek o tym po prostu marzy! BIP BIP BIP bez tego każda kolejka w tym kraju będzie jeździła tylko i wyłącznie do tzw. śmierci technicznej. Bieżące utrzymanie to nie jest wymiana 100 podkładów rocznie na krzyż w kilka sobót. Bez BIP-u to jest po prostu - śmiech na sali. Dlatego nigdy nie wklejam sprawozdan zdjęć co gdzie i kiedy robię, bo każdy kto ma olej w głowie na ich widok sikał by ze śmiechu. Ja tak robię gdy oglądam czyjeś na przykład, zwłaszcza z machania sekatorem. BIP-y pojechały do Hyde Parku (znaczy się - podzieliłem wątek) // PN
|
|
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2011, 18:17:11 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
Arclight
Nowicjusz
Długość toru:: 32 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #65 : 12 Czerwca 2011, 22:53:18 » |
0
|
10 czerwca miał jechać pociąg z VIPami, ale coś cisza w sieci na jego temat. Byłem poza Lubelszczyzną i nie mogłem się wybrać do Karczmisk. Jechał?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #66 : 12 Czerwca 2011, 22:57:11 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #67 : 12 Czerwca 2011, 23:29:57 » |
0
|
Potwierdzam. Stacje odwiedził Marszałek Województwa, który wraz z zaproszonymi gośćmi wziął udział w oficjalnym otwarciu kolejki. Impreza obejmowała otwarcie Muzeum Kolejki, będące filią Muzeum Regionalnego w Kluczkowicach (którego wystawę przygotowano przy wsparciu Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej), Regionalnego Punktu Informacji Turystycznej, oraz przejazd składem turystycznym do Opola Lubelskiego. Skład ciągnęła świeżo wyremontowana Lxd2. Mieliśmy także okazję zobaczyć wyremontowane przejazdy z drogą krajową w Karczmiskach oraz Opolu Lubelskim. Impreza miała charakter zamknięty. Poniżej uroczyste przecięcie wstęgi na stacji w Karczmiskach. (Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
X-ped
Nowicjusz
Długość toru:: 43 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #68 : 13 Czerwca 2011, 13:38:52 » |
0
|
Według strony www.dnitechnikikolejowej.pl podczas Dni Techniki Kolejowej 17.06.2011w Lublinie będzie możliwość przejazdu do Nałęczowa. Wśród atrakcji: 10.30 przejazd z Lublina do stacji Nałęczów, zwiedzanie stacji oraz przejażdżka drezyną wąskotorową.
12.00 przejazd powrotny z Nałęczowa do Lublina. Źródło: www.dnitechnikikolejowej.plNareszcie w Nałęczowie Wąskotorowym coś się będzie dziać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Arclight
Nowicjusz
Długość toru:: 32 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #69 : 14 Czerwca 2011, 16:43:10 » |
0
|
To dobrze, że Kolej znów ruszyła. Mam nadzieję wybrać się niedługo łapać ją "w plenerze" no i liczę, że jakiś wolontariat będzie szansa uskutecznić
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #70 : 14 Czerwca 2011, 21:01:32 » |
0
|
To jeszcze do kompletu: Starosta Opolski: Nie wyobrażamy sobie rezygnacji z odcinka Wąwolnica-NałęczówI nawet wielkim światem powiało... Na trasie do Nałęczowa jest wiadukt w Rogalowie, którego musimy naprawić. Są zagwarantowane środki na ten cel. Mamy jednak problem z tym obiektem. Władze powiatu puławskiego oraz gminy Nałęczów postulują jego przebudowę tak, aby mogły pod nim przejechać wysokie autokary. Inwestycja ta powinna być wykonana przed EURO 2012, ponieważ zakłada się, iż Kazimierz Dolny, Nałęczów i Puławy mają być bazą treningową. Aby ułatwić im przemieszczanie się autobusami należałoby właśnie przebudować wspomniany wiadukt.
|
|
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwca 2011, 21:43:04 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #71 : 24 Czerwca 2011, 05:52:59 » |
0
|
Przecięcie wstęgi, przecięcie wstęgi, miły moment dla każdego oficjela. Ale niech mi ktoś wytłumaczy, co tam, do jasnej Anielki, robił Gerstmann??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #72 : 24 Czerwca 2011, 16:46:27 » |
0
|
Pawle, spokojnie - nic nie zostało zlikwidowane, ani złomowane. Gerstmann parę dni wcześniej zorganizował na NKD "rozdanie świadectw", poza tym to jednak ex-szef Ogonka, więc nie wypadało starego znajomego nie zaprosić na tradycyjny, kolejowy jubel.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #74 : 15 Listopada 2011, 09:26:38 » |
0
|
Znalazłem artykuł który bezpośrednio nie odnosi się do sytuacji na NKW ale jest głosem w dyskusji o autentyczności ruchu turystycznego jakie generują wszystkie turystyczne inwestycje. Może warto by było zrobić takie statystyki także dla oferty kolejki wąskotorowej? http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111115/NEWS01/955854941
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Tata 4-latka
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #75 : 16 Listopada 2011, 21:47:09 » |
+1
|
Tylko co będzie miała z tym wspólnego wąskotorówka Grzesiu? Izraelczycy widzą tylko Majdanek a wschodnia strona naszego województwa to faktycznie handelek.Może lepieniej nie liczmy i nie piszmy ilu było chętnych na NKW w tym roku bo nie wszyscy będą się z tego cieszyc albo odwrotnie?!Polska to dziwny kraj nie zapominaj.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #76 : 19 Grudnia 2011, 14:24:23 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Poldek
Młotkowy
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #77 : 19 Kwietnia 2012, 22:10:53 » |
0
|
Nadwiślańska Kolejka Wąskotorowa po liftingu. Ruszy 3 maja Nowe wagony, lokomotywy, budynki kolejowe i rowery. Na amatorów wąskotorówki czeka w tym roku sporo atrakcji. Niestety do Nałęczowa kolejka jeszcze nie pojedzie. Kolejka zaczyna sezon za dwa tygodnie, 3 maja. W niedzielne poranki będzie wozić turystów indywidualnych, a w pozostałe dni tygodnia i niedzielę po południu grupy na trzech trasach: Karczmiska - Opole Lubelskie (lub Poniatowa) - Karczmiska, Karczmiska - Polanówka – Karczmiska i Opole Lubelskie (lub Poniatowa) - Karczmiska - Opole Lubelskie (lub Poniatowa).
W sobotę, 5 maja Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Kolei Wąskotorowej zaprasza na 45-minutową bezpłatną wycieczkę kolejką, projekcję filmu "Podróż na Wschód” i spotkanie z reżyserem - Tomaszem Budzyńskim z zespołu Armia. Kolejka ruszy o godz. 17.30 ze stacji w Karczmiskach. – Z kolei na 11 maja zaplanowaliśmy pierwszy przejazd z nowymi atrakcjami – zapowiada Zenon Rodzik, starosta opolski. – Wyremontowaliśmy budynki, wagony, lokomotywy, szlabany i mosty. Kupiliśmy także rowery, które będzie można wypożyczać. A odnowiona wieża ciśnień w Karczmiskach która będzie pełnić funkcję platformy widokowej – dodaje.
Powstały również nowe stacje plenerowe w Polanówce i Rozalinie oraz wiata rowerowa przy grodzisku Żmijowiska.
– Spodziewamy się znacznie więcej podróżnych niż w poprzednim sezonie. Już teraz mamy zamówienie na 25 grup zorganizowanych. Z całej Polski – mówi Stanisław Ogonek, kierownik Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej. – Kolejka będzie jeździć do przełomu września i października, a jeśli pogoda dopisze to nawet dłużej – dodaje.
Niestety, nadal nie pojedziemy kolejką aż do Nałęczowa. Powód? Nie udało się przebudować wiaduktu w Rogalowie. Wojewódzki Konserwator Zabytków nie zgodził się na zmianę wysokości wiaduktu, co zaproponowała firma DrogMost Lubelski. – Zamiast tego zasugerowaliśmy obniżenie poziomu jezdni. Teraz czekamy tylko na przesłanie projektu – mówi Dariusz Kopciowski, zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Poziom jezdni zostanie obniżony w ramach remontu drogi wojewódzkiej nr 830 Lublin-Nałęczów-Bochotnica na odcinku Wąwolnica-Celejów. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie ma zakończyć prace do końca sierpnia.
Bilety indywidualne kosztują od 7 do 20 zł (w zależności od trasy i wieku turystów), dzieci do 3 lat – jadą bezpłatnie. Bilety grupowe: od 500 do 2 tys. zł. Rezerwacje pod nr tel. 81 828 70 18 i 506 346 639. Dwa lata na bocznicy
Starostwo w Opolu Lubelskim jest właścicielem kolejki od 2002 r. Do stycznia 2009 r. administratorem wąskotorówki było Stowarzyszenie Przewozów Lokalnych z Kalisza. Po tym jak wypowiedziało umowę, kolejka przez dwa lata stała na stacji w Karczmiskach. W 2010 r. nowym operatorem został Zarząd Dróg Powiatowych w Opolu Lubelskim. Wyremontowano budynki na stacjach i świetlicę w Karczmiskach. Pierwszy sezon był bardzo udany. Kolejka przewiozła pięć tysięcy turystów. Autor: Katarzyna Prus
|
|
|
Zapisane
|
PKS- Pewność Komfort Szybkość
|
|
|
Jarek Franczyk
|
|
« Odpowiedz #78 : 20 Kwietnia 2012, 06:28:45 » |
+2
|
Wojewódzki Konserwator Zabytków nie zgodził się na zmianę wysokości wiaduktu, co zaproponowała firma DrogMost Lubelski. – Zamiast tego zasugerowaliśmy obniżenie poziomu jezdni. Teraz czekamy tylko na przesłanie projektu – mówi Dariusz Kopciowski, zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Poziom jezdni zostanie obniżony w ramach remontu drogi wojewódzkiej nr 830 Lublin-Nałęczów-Bochotnica na odcinku Wąwolnica-Celejów. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie ma zakończyć prace do końca sierpnia.
Trzymam kciuki za realizację tego planu, który daje szanse na przywrócenie trasy Nadwiślanina do Nałęczowa ...aczkolwiek na pewno nie w tym roku się to stanie.
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
grzegorz_sykut
|
|
« Odpowiedz #79 : 22 Kwietnia 2012, 18:06:12 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
|