Świat kolejek wąskotorowych SMF
21 Październik 2019, 19:34:03 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 105399 razy)
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 121 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #100 : 25 Marzec 2013, 09:20:54 »
+3

Tak - dobry mundur wiąże się z ceną. Za komplet (marynarka, dwie pary spodni, czapka) z zacnego materiału szyty, płaciłem koło tysia. A zdradzi Kolega jaka firma wykonać ma zamówienie?


Robi nam to firma z Lublina która sie zajmuje szyciem dla strażaków, straży granicznej etc, ich adres http://www.munduryostrowski.pl/
Na chwile obecną współpraca dobrze się układa, załatwiają nam wszystko kompleksowo tak aby ze sobą współgrało.
Zapomniałem dodać ze będzie to 5 mundurów męskich i jeden damski;)

Pzdr
m.

Zapisane
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 121 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #101 : 15 Kwiecień 2013, 14:51:50 »
+3

Dzisiaj nastąpił odbiór mudnurów, tak to mniej wiecej wyszło, w realu wyglądaja jednak dużo lepiej niż na zdjęciach. Jesteśmy bardzo zadowoleni z końcowego efektu.

Jeden kapelusz damski i pięć czapek


łącznie 6 mundurów, z lewej naczelnika, prawej dużurnego ruchu

Niebawem robimy zdjecie pamiątkowe całej załogi NKW więc powyższe zdjecia mają charakter poglądowy

pzdr
m.
Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #102 : 15 Kwiecień 2013, 16:02:50 »
-2

Moim zdaniem marynarki wyszły całkiem nieźle, ale te czapki...
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3890 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #103 : 15 Kwiecień 2013, 18:18:33 »
+1

Marynarki są pierwsza klasa. A czapki, po odpruciu loga, też będą ok.  Język
Nie zawsze trzeba się nadmiernie ologowywać. Szczególnie na czole. Pasażer ma zachwycać się elegancką w ubiorze, manierach i podejściu obsługą. Zaś na jakiej kolei jest, to on akurat zazwyczaj wie.
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 121 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #104 : 15 Kwiecień 2013, 20:56:35 »
+1

Bo ja wiem, logo jest tylko w jednym miejscu na marynarce iwłaśnie na czapce. Co wg Was miałoby byc zamieszczone na czapce, skoro logo nie?
Na czapkach kolejowych od zawsze było "logo" kolei + orzełek jako ze to instytucja państwowa...

pzdr m.
Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #105 : 15 Kwiecień 2013, 21:10:19 »
-2

PKP też kiedyś miało marynarki z samym logo nad lewą kieszonką...
Nie chcę narzekać, chociaż "nowoczesne" patki tez są nieco dziwne, ale według mnie spokojnie można było trochę tradycji zachować na czapce...
Ale skoro jest już tak zrobione, to raczej tego nie zmienicie, więc temat po części zamknięty. Uśmiech
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 121 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #106 : 15 Kwiecień 2013, 21:15:04 »
+1

według mnie spokojnie można było trochę tradycji zachować na czapce...

OK, tylko powiedz konkretnie co, bo zastanawiałem się nad tym w momencie opracowania wzoru umundurowania..
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3890 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #107 : 15 Kwiecień 2013, 21:43:39 »
+4

Logo na marynarce, a zwłaszcza krawacie, jest jak najbardziej wskazane, ale czapka to dla munduru świętość. Tylko i wyłącznie orzeł i "ośka" - symbole stanowiące o pozycji Kolejarza - tego przez duże "K".
Tym bardziej że taki wygląd kolejarza wciąż pamiętają Polscy - wygląd z czasów gdy kolej nie była hoojnią a nieodłącznym i budzącym powszechny szacunek elementem transportu.
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 121 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #108 : 15 Kwiecień 2013, 22:07:00 »
+3

Ok, mi też sie podobają czapki kolejowe z orłem i ośką, ale:
- nie jesteśmy firmą państwową
- nie jesteśmy koleją muzealną
- spójrzcie na umundurowanie obecnych pracowników kolei...
Jeżeli bylibyśmy koleją a'la Rogów to i owszem, mundur historyczny ze wszelkimi jego elementami byłby jak najbardziej wskazany.
Czy 99% odwiedzającym kolejkę, zwłaszcza dzieciom robi różnicę kształt i emblematy na czapce to sami oceńcie. Moim zdaniem zapamiętają z wycieczki koleją pana w mundurze, czerwoną lokomotywę, drewniane ławki i ognisko, piszę tu o najliczniejszej grupie odwiedzających kolejkę..

pzdr
m.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3890 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #109 : 15 Kwiecień 2013, 22:27:18 »
+1

W sumie może i tak.
He, z resztą, jak mniemam, akurat decydujący głos w sprawie estetyzacji pracowników miała pani z wydziału promocji starostwa która sie na reklamie zna.
Konkludując: Najważniejsze aby nie upodabniać pracowników kolejowych do ochroniarzy, którzy na swych ubiorach roboczych mają więcej naszywek z logo firmy niż wymaga tego prawdziwa powaga funkcji którą pełnią pilnując parkingu przed marketem.
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #110 : 15 Kwiecień 2013, 22:34:20 »
-7

Kucu, kocham Cię.
Platonicznie oczywiście, a miłości starczy mi tylko na wypicie z Tobą. Za podejście do munduru. Mrugnięcie
#statek:
No dobrze, idąc tym tokiem myślenia - po co robiliście marynarki, trzeba było zrobić np. ponczo, by nie upodabniać się do kolei państwowych. Dzieci wiadomo nie będą puszczały złośliwych komentarzy, ale znajdzie się wielu ludzi, którzy mocno skrytykują ta pogoń za nowoczesnością, za upodobnieniem się do firmy o magicznym skrócie PR, IC, itp. Proszę nie traktujcie tej wypowiedzi jako groźby, tylko jako swoistą przestrogę. Nie będę się czepiał, że jest kapelusik zamiast furażerki, ale symbol można było zrobić ładniej. Nie jest argumentem to, jak wyglądają obecnie pracownicy kolei, bo wielokrotnie słyszałem śmiechy na widok takowych mundurów, nawet ze strony tychże noszących.

A może czekają kolejkę jakieś super modernizacje, Rumuny nabiorą futurystycznych kształtów, bądź dostaną "kocich mord" jak modernizowane EN57? Może wtedy będą bardziej pasować do tych mundurów?

PS. Mam w takim razie pytanie. Sam noszę mundur, okrągłą czapkę zdobi orzeł bez korony. Żadna z kolei, na których miałem okazję wolontariuszować, nie była koleją historyczną, w tym czasie nawet nie państwową. Powinienem więc nosić na przykład napis Biuro Demontażu i Kasacji GKW lub coś podobnego?
« Ostatnia zmiana: 15 Kwiecień 2013, 22:39:01 wysłane przez 102N » Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #111 : 15 Kwiecień 2013, 23:03:30 »
+1

A jakby to logo na czapce (kapeluszu) było nie naszywką ale było czymś w rodzaju wpinki metalowej o kształcie loga, ale z materiału i wykonania nawiązywało by do orzełka i ośki... może wówczas wyglądałoby to nowocześnie, a zarazem tradycyjnie.
Zapisane
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 121 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #112 : 16 Kwiecień 2013, 09:34:45 »
+4

PS. Mam w takim razie pytanie. Sam noszę mundur, okrągłą czapkę zdobi orzeł bez korony. Żadna z kolei, na których miałem okazję wolontariuszować, nie była koleją historyczną, w tym czasie nawet nie państwową. Powinienem więc nosić na przykład napis Biuro Demontażu i Kasacji GKW lub coś podobnego?

Jeżeli pytasz o moje zdanie to uważam, ze w ogóle nie powinieneś nosić munduru... Wydaje mi się, ze mundur jest zarezerwowany dla pracowników, jeżeli nie mówimy o kolejach muzealnych i państwowych.

Pzdr
m.
Zapisane
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #113 : 16 Kwiecień 2013, 11:55:35 »
-2

Ładne ominięcie tematu.
Pytałem o symbole, a nie o słuszność tego, kto powinien nosić mundur, a kto nie.
Załóżmy: mam takie same obowiązki co pracownik, ale zgodziłem się nie brać za to wynagrodzenia,bo robię to z czystej przyjemności (Tak, wiem AXEL mnie wyśmieje). Według tego toku myślenia powinienem nosić porwany podkoszulek, czy też mundur jak reszta?
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 121 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #114 : 16 Kwiecień 2013, 12:10:13 »
+4

Toż ja Ci nosić munduru nie zabraniam, nie popadaj ze skrajnści w  skrajność, nikt przecież do kanału w mundurze nie wchodzi tak samo Ty w porwanym podkoszulku nie musisz iść sprawdzać biletów...

Kwestie mundurów wyjaśniłem ostatecznie tu

Ok, mi też sie podobają czapki kolejowe z orłem i ośką, ale:
- nie jesteśmy firmą państwową
- nie jesteśmy koleją muzealną
- spójrzcie na umundurowanie obecnych pracowników kolei...
Jeżeli bylibyśmy koleją a'la Rogów to i owszem, mundur historyczny ze wszelkimi jego elementami byłby jak najbardziej wskazany.
Czy 99% odwiedzającym kolejkę, zwłaszcza dzieciom robi różnicę kształt i emblematy na czapce to sami oceńcie. Moim zdaniem zapamiętają z wycieczki koleją pana w mundurze, czerwoną lokomotywę, drewniane ławki i ognisko, piszę tu o najliczniejszej grupie odwiedzających kolejkę..
Zapisane
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #115 : 17 Kwiecień 2013, 06:26:30 »
+4

Po fali krytyki pora na moje 3 grosze. W Polsce jeszcze się taki nie urodził, coby wszystkim dogodził.

Dzieci wiadomo nie będą puszczały złośliwych komentarzy, ale znajdzie się wielu ludzi, którzy mocno skrytykują ta pogoń za nowoczesnością, za upodobnieniem się do firmy o magicznym skrócie PR, IC, itp.
Masz na myśli siebie? Bo jak widać, pierwszy kandydat do złośliwych komentarzy już się pojawił:

(...) po co robiliście marynarki, trzeba było zrobić np. ponczo (...)
A może czekają kolejkę jakieś super modernizacje, Rumuny nabiorą futurystycznych kształtów, bądź dostaną "kocich mord" jak modernizowane EN57? Może wtedy będą bardziej pasować do tych mundurów?

Reasumując: Rozumiem rozumowanie kolegi. Każdy ma prawo chcieć nawiązań do PKP, które minęło. Wszyscy chyba mamy ten sentyment. Pamiętamy, tęsknimy za tamtym klimatem... a czasem mamy marzenie by przenieść się w tamte czasy choćby na chwilę, by napatrzeć się na Rumuna ciągnącego węglarki z burakami (cukrowymi).
My - MK- tęsknimy za tamta koleją - ale mimo wszystko w tej naszej sentymentalnej pamięci spójrzmy także na to z perspektywy innej i wrzućmy nieco optymizmu na ruszt. Co ja tu będę pisał, że mamy inne czasy... każdy przecież wie jak jest.

Nie sądzę aby ludziom się mundury nie podobały. Zresztą, nie po to przyjeżdżają na kolejkę by wpatrywać się w mundury, liczyć ilość naszytych 'log' i je krytykować, ale po to by przejechać się kolejką, podziwiając widoki z okna letniaka  Uśmiech

Statek: Bardzo ładne. Mi tam się podoba  Mrugnięcie Brawo.

« Ostatnia zmiana: 17 Kwiecień 2013, 06:54:21 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Poldek
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #116 : 19 Kwiecień 2013, 19:31:18 »
+1

Pozwolę sobie zabrać głos w tej dyskusji Uśmiech. Mundury sa OK. jak na obecne czasy. Trzba isc troszkę do przodu. Nie zawsze oglądanie się do tyłu popłaca. Ja osobiście również tęsknię za mundurami z czasów PKP jak i PKS. Warto mieć własny styl i wyróżniać się w tzw. tłumie. Jest jedno co ja bym poprawił (to jest tylko moje skromne zdanie Uśmiech ). Logo na mundurze jak i na nakryciach głowy zamieniłbym na haft w kolorach srebrno - szarych lub na grawerkę na blaszce. Przez tą kolorowankę zatracamy powagę munduru.
 Ale ogólnie umundurowanie pierwsza klasa. Gratuluję Uśmiech
Zapisane

PKS- Pewność Komfort Szybkość
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3890 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #117 : 19 Kwiecień 2013, 21:07:42 »
+6

Kolega Poldek bardzo trafnie podsumował całość, co do której wszyscy przedpiścy są jak najbardziej zgodni, choć może nie bezpośrednio to wyrazili.
Mundury uszyte staraniem stowarzyszenia są piękne, oryginalne w skali Polski a i stylistycznie nawiązujące do czasów prawdziwej kolei. Konieczność pójścia na ustępstwa wobec obecnego samorządowego zarządcy i przewoźnika, który zawsze będzie wymagał "identyfikacji" pracowników z nim, spowodowała dodanie "loga" - dość tandetnego i pasującego jak stary kolejarski kożuch do kwiatka jakim są zaprezentowane wspaniale zaprojektowane mundury. Gdyby zaś kiedyś, tak jakoś po cichu i stopniowo, korowe logo wymienić na sugerowane blaszki lub stonowane naszywki... Ech, ja wieżę że tak się kiedyś stanie.

A teraz apel:
Drodzy Koledzy z Nałęczowskiej KD! Mając wzgląd na purystów epokowych mogących Was odwiedzać w celu poszukiwania historycznej prawdy nie zapomnijcie wyposażyć obsługi w prawdziwie historyczne stroje z końca lat 90: sweter rozciągnięty w rąby, spodnie dżinsy piramidki oraz najważniejszy element - siatkowe ciapciaki albo skajowe sandały (no, mogą być klapki Kuboty) przy czym noga obsługi musi być odziana w białą skarę frotte.
Zapisane

Naprawa będzie droga, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 401 m

Na służbie Na służbie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #118 : 19 Kwiecień 2013, 22:48:55 »
0

Jako, że codziennie chodząc do pracy i zakładając "mundur" pewnego z naszych polskich przewoźników mam kilka takich praktycznych uwag z życia wyjętych. Wiele osób się naśmiewa, że zamiast marnarki nosimy polarki itd... Jednak trzeba pamiętać, że mundur ma być wygodny i praktyczny. Nie wyobrażam sobie teraz, że miałbym cały dzień gdzieś latać po lokomotywie w marynarce. Według mnie i wielu moich kolegów z pracy, najlepszym umundurowaniem dla drużyny trakcyjnej jest mundur, którzy mają nasi koledzy z czech. Spodnie coś na wzór takich dopasowanych spodni bojówkowo roboczych, koszulka polo z logiem CD, sweter lub bluza też z logiem i firmowa kurtka również z logiem. I to wszystko z kolorze ciemno niebieskim. Mam nadzieje, że i u nas nareszcie coś takiego będzie Duży uśmiech
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 845 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #119 : 19 Kwiecień 2013, 23:05:48 »
+1

@kucyk klapki kubota sa zarezerwowane dla kadry menadżerskiej i zarządu. Pracownicy niższego szczebla mają klapko Zico i swetry marki Team. Boy's w stonowanym kolejowo casualowym stylu
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!