Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:52:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758325 razy)
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1040 : 06 Lipca 2010, 23:40:03 »
0


Warsztaty Naprawcze Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, na bazie węglarek.
« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2010, 00:02:16 wysłane przez Phinek » Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1041 : 07 Lipca 2010, 00:54:21 »
0

To ja może zarzucę zdjęciem, które obiecałem na początku.



Jako, że jedno zdjęcie potrafi powiedzieć więcej niż 1000 słów, proszę potraktować je jako odpowiedź

Żródło: "Unter Dampf. Eisenbahnmuseen, Dampflokomotiven, alte Wagen, Eisenbahnstrecken in Polen" z przedmową A. Paszke (gdzieś mi się polska wersja przy skanowaniu zgubiła, to podaję jako źródło niemiecką )
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #1042 : 07 Lipca 2010, 09:40:30 »
0

Bartek: jedziesz
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1043 : 07 Lipca 2010, 14:11:28 »
0

Nie mam czasu, więc pytanie może niezbyt szczęśliwe

135. Proszę podać stacje sąsiednie względem ważnej onegdaj stacji Jaśkowice Śląskie*).

*) nie chodzi o Orzesze :>
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1044 : 07 Lipca 2010, 17:49:04 »
0

Bartek: jedziesz

Pozwolę sobie zawetować. Poprawnej odpowiedzi udzielił Kudlok - na 6 pierwszych zbudowanych letniaków 4 były czerwone - po 2 z białymi i żółtymi napisami, jeden niebieski i jeden zielony. Do tego 2 brankardy - żółty i pasiasty i tak wyglądał skład inaugurujący przewozy turystyczne na GKW w 1993 ( bodajze 04.06.93 ). Skład poprowadziła 372.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1045 : 07 Lipca 2010, 18:26:11 »
0

Zapewne chodzi o Tarnowskie Góry oraz Bobrowniki (ew. Lazarówka).

@ Marek Sz... ja też pisałem o czerwonej kolorystyce i żółtych "wstawkach" pisząc czerwono-żółte... ( http://750mm.pl/index.php?topic=2878.msg40416#msg40416 )

« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2010, 18:30:50 wysłane przez Phinek » Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1046 : 07 Lipca 2010, 18:44:16 »
0


@ Marek Sz... ja też pisałem o czerwonej kolorystyce i żółtych "wstawkach" pisząc czerwono-żółte... ( http://750mm.pl/index.php?topic=2878.msg40416#msg40416 )


Tak, ale to się odnosiło tylko do jednego z czterech ( reklamy i napisy pomijam ) malowań "fabrycznych" pierwszej partii letniaków GKW. Jak dla mnie najpełniejszej odpowiedzi udzielił Kudlok.
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1047 : 07 Lipca 2010, 19:00:52 »
0

To co robimy? ]:->
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1048 : 07 Lipca 2010, 19:04:32 »
0

Wg. mnie skoro OczeQ dał punkt Tobie to jedziesz dalej i się mówi trudno...
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #1049 : 07 Lipca 2010, 19:11:44 »
0

Generalnie w wyniku wyciągnięcia tematu w "wiecznym konkursie" wypłynęły nieznane wcześniej (a raczej znane jedynie jednostkom) materiały archiwalne; stąd to całe zamieszanie
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1050 : 07 Lipca 2010, 20:10:35 »
0

pisząc czerwono-żółte...

Wiem, że to nieładnie się upominać ale ja pisałem wcześniej o czerwonych z zółtymi poręczami.
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1051 : 07 Lipca 2010, 20:12:07 »
0

OczeQ, nie ma to tamto, w ramach kary za wywołanie zamieszania fundujesz każdemu poszkodowanemu bilet wolnej jazdy na GKW w tym sezonie
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1052 : 07 Lipca 2010, 21:02:50 »
0

No dobra, wybrniemy z sytuacji w ten sposób, że odpowiem na kolejne pytanie.
Bartek zadał pytanie z gatunku "maxi ezoterycznych" trącących o wiedzę tajemną, nie sądzę, by ktokolwiek niezwiązany z GKW (a i ze związanych za pewne mało kto) znał odpowiedź. Stacje sąsiadujące ze stacją wymienioną w pytaniu to Lazarówka i Tarnowskie Góry Wąskotorwe. A wzmiankowana stacja znana jest bardziej jako Repty (Śląskie). Pojawia się sporadycznie w przedwojennych rozkładach jazdy właśnie pod nazwą Jaśkowice lub w formie Repty (Jaśkowice Śl.). 
Co ciekawe truno wywnioskować, skąd te Jaśkowice Śląskie się wzięły - jest to nazwa obecnie totalnie nieznana, niewystępująca, niewygoogliwalna. W posiadanym przeze minie Służbowym Rozkładzie Jazdy GKW (część polska) na rok 1936 nie występuje:

http://archiwum.785mm.pl/srjp36/imagepages/image6.html

Jedynym znanym mi źródłem gdzie można ją spotkać jest bodaj nieśmiertelna monografia Soidy.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1053 : 07 Lipca 2010, 21:16:20 »
0

http://750mm.pl/index.php?topic=2878.msg40478#msg40478

Pisane właśnie z Soidy Chichot
Zapisane
Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1054 : 07 Lipca 2010, 23:11:12 »
0

Niestety Pawle, Jacek był szybszy Ale na pocieszenie dodam, że ja też nie zauważyłem, że odpowiedział Gdyby się nie powtórzył to...

A pytanie nie było bardziej enigmatyczne, niż te o jakieś zapomniane kolejki w Polsce wschodniej Każdy szanujący się WMK powinien znać stację Jaśkowice, gdyż onegdaj pełniła ważne funkcje:
- była stacją kontrolną GKW
- mieścił się tam nadzór toru
- była tam parowozownia
- warsztaty podręczne
- dwie wieże wodne i dwa żurawie
- zasiek węglowy
;P
« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2010, 23:15:34 wysłane przez Bartosz Uryga » Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1055 : 08 Lipca 2010, 00:35:17 »
0

No to teraz skoro się dorwałem i przypomniałem sobie pomysł na pytanie... Szykujcie się na długiego posta...

Skoro "Wieczny Konkurs" ma mieć walory edukacyjne... poznawcze... toteż czyniąc długi wstęp do pytania podzielę się z Wami szeregiem spostrzeżeń poczynionych ostatnimi czasy.

Zapewne niektórzy już zauważyli, że przez jakis czas okupowałem Alledrogo w poszukiwaniu lampek sufitowych do Lydki w rozsądnych cenach... tak jakoś wyszło, że zgromadziłem tego większą kolekcję (nie tylko z Alledrogo). Po cóż mi więcej jak jedna plafonierka (tak się owa lampka nazywa), skoro w Lyd1-211 tylko jedna lampka jest potrzebna? A no takie same lampki są potrzebne również do pozostałych Lydek, do Wmcet, a w razie potrzeby to i Wm5 Skierniewicką będzie czym poratować... albo miłośnikom Warszaw, syren, Nys, Żuków...

I tu zaczynamy dochodzić do sedna sprawy... otóż przedmiotowe plafoniery były "znormalizowane" dla RWPG, czyli przyjechały do nas razem z licencją Pabiedy (GAZ M20 -> Warszawa M20)... i podobnie u nas tak jak i w sajuzie stały się podstawą oświetlania sufitów na wiele lat...

Pojawia się też pewien wątek, czemu zebrałem tyle tych lampek... cel był również poznawczy, gdyż okazało się, że lampki te mają swoje podtypy...


Zacznijmy od szkiełek:


Jak widać są dwa zasadnicze typy:
- te w kratkę
- te koncentrycznie-promieniście
w tym drugim typie są dalej 2 podtypy, czyli gęste i rzadkie "promyki"

Okalająca szkiełko ramka jest zasadniczo taka sama niezależnie od daty produkcji:


z dokładnością  do powłoki ozdobnej... zdarza się niechromowane: np. malowane na kremowo, czarno lub z taką żółtawą powłoką, której nazwy sobie teraz nie przypomnę.

Oczywiście jest i trzeci element lampki... i nad nim spędzimy kilka chwil:



Jak widać pierwsze spody wytwarzał w latach 60. Zelmot. Miały one otwory mocujące umieszczone po skosie względem osi symetrii spodka.



Następnie w latach 70. produkcja została przeniesiona do zakładów Sinema z Gdyni. Widoczne inne cechowanie fabryczne oraz przestawienie otworów mocujących tak, że staja się one symetryczne (a nie po skosie).



W latach 80. Sinema dalej produkowała lampki sufitowe, jednak zmieniła swoje fabryczne bicia... był to już kres produkcji seryjnej tego typu lampek na polskim rynku... Żuki dostały nowsze plastikowe plafonierki i produkcja została zawieszona.

Ale ale... było też rzemiosło które robiło co mogło:


Czyli produkty zastępcze bez żadnych oznaczeń fabrycznych



i z odmiennym sposobem wykonania uchwytu żarówki.

Najdłużej produkcję plafonier utrzymywał sajuz:






Jak widać ciekawostką jest to, że CCCP rozpadło się w 1991 roku, a oni rok później jeszcze nie mieli zmienionej matrycy. Chichot

No chyba więc czas na pytanie... Pisałem, że lampki te na wąskim torze spotykane były w Lydkach, w Wmcetach... czasem w Wlskach... zaś pytanie brzmi:

136. Proszę podać w jakim jeszcze taborze wąskotorowym możemy spotkać takie plafoniery?
« Ostatnia zmiana: 08 Lipca 2010, 01:07:32 wysłane przez Phinek » Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1056 : 08 Lipca 2010, 06:50:04 »
0

Wls75
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1057 : 08 Lipca 2010, 07:44:16 »
0

... lampki te na wąskim torze spotykane były w ... czasem w Wlskach... zaś pytanie brzmi:

... Proszę podać w jakim jeszcze taborze wąskotorowym możemy spotkać takie plafoniery?

Rozumiem, że długi post mógł "zmylić przeciwnika", lecz to nie chodzi wcale o Wls75, Wls40, 2Wls50...

Podpowiem, że ów lampka występuje tam w liczbie mnogiej.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1058 : 08 Lipca 2010, 08:22:47 »
0

Wagon motorowy 203
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1059 : 08 Lipca 2010, 19:11:38 »
0

w Mx203 mamy klasyczne kolejowe salaterki, podobnie jak w wagonach 1Aw, gdzie czasem bywały "rybie oczka".
Zapisane
Strony: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!