Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 23:41:30 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 215   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wieczny Konkurs  (Przeczytany 1758262 razy)
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1300 : 22 Sierpnia 2010, 09:40:27 »
0

Znałem to z opowieści jednego Maszynisty, który w końcu lat czterdziestych pracował na tej linii. A wiele lat później zobaczyłem u mojego Kolegi plan stacji Jędrzejów. Stąd ta informacja.
Niestety nie zadam pytania, gdyż za chwilę wyjeżdzam i nie chcę blokować Quizu.
Proszę abyś Ty - Maćku zadał jeszcze jedno.
Pozdrawiam.
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1301 : 22 Sierpnia 2010, 23:24:09 »
0

Dziękuję Ci bardzo za wyróżnienie, jakim jest dana mi możliwość zadania następnego pytania. Niestety z opóźnieniem bo dopiero powróciliśmy z Jędrzejowa, ale tym razem przenieśmy się w czasie i przestrzeni - na obecną Żuławską KD zaraz po "odzyskaniu niepodległości" po II WŚ. W czasie tym po raz pierwszy aktualna ŻKD znalazła się pod zarządem PKP (po I WŚ na mocy traktatu wersalskiego kolejka gdańska była wyłączona spod nadzoru prawnego Państwa Polskiego poza linią Malbork - Świetliki), jednak sytuacja dla nowego właściciela kolejki przedstawiała się bardzo nieciekawie. Nastąpiło to głównie za sprawą "pożegnalnego prezentu" okupanta w postaci uszkodzenia wałów oddzielających depresję od morza i w konsekwencji zalania Żuław na długi czas. Uniemożliwiło to inwentaryzację majątku kolei i uruchomienie ruchu - zniszczenie nawierzchni przekraczało 70%. Jedyną inwestycją pozostawioną przez okupanta był wybudowany przez Niemców odcinek ze Sztutowa do Krynicy Morskiej (który zresztą nasi później i tak rozebrali ). Budowa tego, strategicznego wówczas fragmentu sieci pochłonęła niestety trzy inne, które po wyzwoleniu zostały ponownie odbudowane. I tu pytanie:

172. Jakie trzy odcinki ŻKD (prawobrzeżnej GKD) posłużyły III Rzeszy jako dawcy nawierzchni do budowy połączenia Sztutowa z Krynicą Morską?

Pozdrawiam
Maciek
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2010, 23:29:59 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
NTP-13
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1302 : 23 Sierpnia 2010, 01:03:07 »
0

Żuławki Północne- Jeziernik
i bocznice: Stara Kościelnica Pole, Boręty, Świerki
Zapisane

Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1303 : 23 Sierpnia 2010, 11:19:42 »
0

Według danych opierających się na "Przeglądzie" z lat 50-tych mogę na razie tylko zaliczyć odcinek Jeziernik - Żuławki Płn. pozostają jeszcze dwa.
Fakt jest faktem - na ile przekaz panów Surówki i Hetmana jest wiarygodny i czy nie zwalono na "Niemca" tego co wywiozła ze sobą bratnia armia? Zatem czekam dalej

Pozdrawiam
Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1304 : 23 Sierpnia 2010, 23:12:55 »
0

Ok, jako że termin zbliża się się nieubłaganie - kolega NTP-13 jako jedyny, który podał w części prawidłową odpowiedź dostaje zielone światło - wolna droga, gratulacje!

Pozostałe odcinki rozebrane to Koszwały - Giemlice - Odrzygość i co ciekawe Nowy Dwór Gd. - Stegna, poza tym pojechali też po części torów stacyjnych, a co!

Pozdrawiam

Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 233 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1305 : 23 Sierpnia 2010, 23:19:24 »
0

Ciekawe jakim cudem odcinek Koszwały - Giemlice - Odrzygość znalazł się się na prawym brzegu Wisły? Chichot
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1306 : 23 Sierpnia 2010, 23:59:23 »
0

Fakt - mój błąd, niepotrzebnie splątałem GKD z ŻKD prawym i lewym itd. itp. - zgłaszam samokrytykę i szukam popiołu na łeb - to wszystko przez wysoką wodę w tamtych czasach, diabli wiedzą gdzie Wisła płynęła

Pozdrawiam

Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
NTP-13
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1307 : 25 Sierpnia 2010, 00:20:26 »
0

173. Jakie pierwotnie były trzy długości zwór (łączących) transporterowych, a jaka zwory przejściowej?
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1308 : 25 Sierpnia 2010, 08:17:10 »
0

Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię, drugiego dnia stworzył transportery, a trzeciego zwory do ich łączenia o długościach 0,5; 1,25; 2 i 3m. Jako, że lokomotywy spalinowe miały przyjść niebawem, Bóg stworzył zworę przejściową do łączenia transportera z parowozem, bądź wagonem o długości 2m.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
NTP-13
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1309 : 25 Sierpnia 2010, 23:17:29 »
0

Jeśli chodzi o pierwotne długości zwór to 1,25m, 2m i 3m, natomiast 0,5m była doprojektowania w późniejszym czasie. Natomiast długość pierwotna zwory przejściowej nie wynosi 2m, tylko wynosi... ?
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2010, 23:21:40 wysłane przez NTP-13 » Zapisane

NTP-13
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1310 : 27 Sierpnia 2010, 00:20:48 »
0

Zwora przejściowa posiada 227CM, w związku iż Kolega Kucyk był najbliższy prawidłowej odpowiedzi zadaje następne pytanie.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1311 : 27 Sierpnia 2010, 19:15:49 »
0

Jeszcze odniosę się do długości zwór...  Spoko

Pierwsze transportery (na tor 750mm) wyprodukowano i wprowadzono do eksploatacji w 1963 r. Dane o długości zwór które podałem pochodzą z zarządzenia Ministra Komunikacji nr 156 z dnia 28 września 1964 r., więc mocno zastanawiam się, czy owe zwory 0,5m doprojektowano później...

Teraz kategoria ruch i przewozy. Jest wiele wskaźników statystycznych mówiących o pracy danej kolei. Niektóre dotyczą natężenia przewozów, inne charakteryzują wykorzystanie taboru, etc, są też wskaźniki ogólne. Do nich zaliczają się takie parametry jak prędkość techniczna i handlowa pociągów. I teraz pytanie:

174. W czym się różni obliczanie prędkości technicznej od prędkości handlowej pociągu?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1312 : 27 Sierpnia 2010, 20:12:37 »
0

Prędkość techniczna nie uwzględnia czasu postoju na stacji.
Prędkość handlowa uwzględnia czas postojów na stacji.
czyli prędkość techniczna to tak jak by pociąg przejechał cala trasę na przelocie a handlowa to tak jak by stawał na stacjach.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1313 : 27 Sierpnia 2010, 20:32:54 »
0

Tak jest! Wiąże się z tym faktem to, prędkość handlowa nigdy nie będzie większa od technicznej. Może być co najwyżej równa.

Michale, przepychasz kibelek!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1314 : 27 Sierpnia 2010, 21:15:02 »
0

Hm no to żeby nie było za trudne.

175. Ile korbowodów ma trzycylindrowa parowozowa sprężarka powietrza H11a3 ?

Takie sprężarki były używane na polskich parowozach np TKt48, PX48.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1315 : 27 Sierpnia 2010, 21:35:34 »
0

Zero?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1316 : 27 Sierpnia 2010, 21:39:12 »
0

(Logarytm przy podstawie a z liczby a)-1
Hehe
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
NTP-13
Młotkowy
**
Długość toru:: 105 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1317 : 27 Sierpnia 2010, 23:24:01 »
0

W dokumentacji fabrycznej tw6a grupa 41 zwory  brak jest zwór 0,5m, które dopiero zostały dodane rewizją do rysunków.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1318 : 27 Sierpnia 2010, 23:34:35 »
0

tw6a

Aaaa to już jest inny temat...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1319 : 28 Sierpnia 2010, 07:21:48 »
0

@Phinek prawidłowo odpowiedział

Sprężarki te nazywane są także bezkobowymi bo nie posiadają mechanizmu korbowego. Tłoki wszystkich cylindrów są na wspólnym tłoczysku lub na dwóch tłoczyskach w sprężarkach czterocylindrowych.
Więc skoro nie ma w sprężarce wału korbowego to i nie ma żadnego korbowodu.

Phinek Zadawaj pytanie.
Zapisane
Strony: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 215   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!