janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1300 : 22 Sierpnia 2010, 09:40:27 » |
0
|
Znałem to z opowieści jednego Maszynisty, który w końcu lat czterdziestych pracował na tej linii. A wiele lat później zobaczyłem u mojego Kolegi plan stacji Jędrzejów. Stąd ta informacja. Niestety nie zadam pytania, gdyż za chwilę wyjeżdzam i nie chcę blokować Quizu. Proszę abyś Ty - Maćku zadał jeszcze jedno. Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #1301 : 22 Sierpnia 2010, 23:24:09 » |
0
|
Dziękuję Ci bardzo za wyróżnienie, jakim jest dana mi możliwość zadania następnego pytania. Niestety z opóźnieniem bo dopiero powróciliśmy z Jędrzejowa, ale tym razem przenieśmy się w czasie i przestrzeni - na obecną Żuławską KD zaraz po "odzyskaniu niepodległości" po II WŚ. W czasie tym po raz pierwszy aktualna ŻKD znalazła się pod zarządem PKP (po I WŚ na mocy traktatu wersalskiego kolejka gdańska była wyłączona spod nadzoru prawnego Państwa Polskiego poza linią Malbork - Świetliki), jednak sytuacja dla nowego właściciela kolejki przedstawiała się bardzo nieciekawie. Nastąpiło to głównie za sprawą "pożegnalnego prezentu" okupanta w postaci uszkodzenia wałów oddzielających depresję od morza i w konsekwencji zalania Żuław na długi czas. Uniemożliwiło to inwentaryzację majątku kolei i uruchomienie ruchu - zniszczenie nawierzchni przekraczało 70%. Jedyną inwestycją pozostawioną przez okupanta był wybudowany przez Niemców odcinek ze Sztutowa do Krynicy Morskiej (który zresztą nasi później i tak rozebrali  ). Budowa tego, strategicznego wówczas fragmentu sieci pochłonęła niestety trzy inne, które po wyzwoleniu zostały ponownie odbudowane. I tu pytanie: 172. Jakie trzy odcinki ŻKD (prawobrzeżnej GKD) posłużyły III Rzeszy jako dawcy nawierzchni do budowy połączenia Sztutowa z Krynicą Morską? Pozdrawiam Maciek
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2010, 23:29:59 wysłane przez Maciek JKD »
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1302 : 23 Sierpnia 2010, 01:03:07 » |
0
|
Żuławki Północne- Jeziernik i bocznice: Stara Kościelnica Pole, Boręty, Świerki
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #1303 : 23 Sierpnia 2010, 11:19:42 » |
0
|
Według danych opierających się na "Przeglądzie" z lat 50-tych mogę na razie tylko zaliczyć odcinek Jeziernik - Żuławki Płn. pozostają jeszcze dwa. Fakt jest faktem - na ile przekaz panów Surówki i Hetmana jest wiarygodny i czy nie zwalono na "Niemca" tego co wywiozła ze sobą bratnia armia? Zatem czekam dalej  Pozdrawiam Maciek
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #1304 : 23 Sierpnia 2010, 23:12:55 » |
0
|
Ok, jako że termin zbliża się się nieubłaganie - kolega NTP-13 jako jedyny, który podał w części prawidłową odpowiedź dostaje zielone światło - wolna droga, gratulacje!
Pozostałe odcinki rozebrane to Koszwały - Giemlice - Odrzygość i co ciekawe Nowy Dwór Gd. - Stegna, poza tym pojechali też po części torów stacyjnych, a co!
Pozdrawiam
Maciek
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #1305 : 23 Sierpnia 2010, 23:19:24 » |
0
|
Ciekawe jakim cudem odcinek Koszwały - Giemlice - Odrzygość znalazł się się na prawym brzegu Wisły? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #1306 : 23 Sierpnia 2010, 23:59:23 » |
0
|
Fakt - mój błąd, niepotrzebnie splątałem GKD z ŻKD prawym i lewym itd. itp. - zgłaszam samokrytykę  i szukam popiołu na łeb - to wszystko przez wysoką wodę w tamtych czasach, diabli wiedzą gdzie Wisła płynęła  Pozdrawiam Maciek
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1307 : 25 Sierpnia 2010, 00:20:26 » |
0
|
173. Jakie pierwotnie były trzy długości zwór (łączących) transporterowych, a jaka zwory przejściowej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1308 : 25 Sierpnia 2010, 08:17:10 » |
0
|
Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię, drugiego dnia stworzył transportery, a trzeciego zwory do ich łączenia o długościach 0,5; 1,25; 2 i 3m. Jako, że lokomotywy spalinowe miały przyjść niebawem, Bóg stworzył zworę przejściową do łączenia transportera z parowozem, bądź wagonem o długości 2m.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1309 : 25 Sierpnia 2010, 23:17:29 » |
0
|
Jeśli chodzi o pierwotne długości zwór to 1,25m, 2m i 3m, natomiast 0,5m była doprojektowania w późniejszym czasie. Natomiast długość pierwotna zwory przejściowej nie wynosi 2m, tylko wynosi... ?
|
|
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2010, 23:21:40 wysłane przez NTP-13 »
|
Zapisane
|
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1310 : 27 Sierpnia 2010, 00:20:48 » |
0
|
Zwora przejściowa posiada 227CM, w związku iż Kolega Kucyk był najbliższy prawidłowej odpowiedzi zadaje następne pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1311 : 27 Sierpnia 2010, 19:15:49 » |
0
|
Jeszcze odniosę się do długości zwór...  Pierwsze transportery (na tor 750mm) wyprodukowano i wprowadzono do eksploatacji w 1963 r. Dane o długości zwór które podałem pochodzą z zarządzenia Ministra Komunikacji nr 156 z dnia 28 września 1964 r., więc mocno zastanawiam się, czy owe zwory 0,5m doprojektowano później... Teraz kategoria ruch i przewozy. Jest wiele wskaźników statystycznych mówiących o pracy danej kolei. Niektóre dotyczą natężenia przewozów, inne charakteryzują wykorzystanie taboru, etc, są też wskaźniki ogólne. Do nich zaliczają się takie parametry jak prędkość techniczna i handlowa pociągów. I teraz pytanie: 174. W czym się różni obliczanie prędkości technicznej od prędkości handlowej pociągu?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1312 : 27 Sierpnia 2010, 20:12:37 » |
0
|
Prędkość techniczna nie uwzględnia czasu postoju na stacji. Prędkość handlowa uwzględnia czas postojów na stacji. czyli prędkość techniczna to tak jak by pociąg przejechał cala trasę na przelocie a handlowa to tak jak by stawał na stacjach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1313 : 27 Sierpnia 2010, 20:32:54 » |
0
|
Tak jest! Wiąże się z tym faktem to, prędkość handlowa nigdy nie będzie większa od technicznej. Może być co najwyżej równa.
Michale, przepychasz kibelek!
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1314 : 27 Sierpnia 2010, 21:15:02 » |
0
|
Hm no to żeby nie było za trudne.
175. Ile korbowodów ma trzycylindrowa parowozowa sprężarka powietrza H11a3 ?
Takie sprężarki były używane na polskich parowozach np TKt48, PX48.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1315 : 27 Sierpnia 2010, 21:35:34 » |
0
|
Zero?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1316 : 27 Sierpnia 2010, 21:39:12 » |
0
|
(Logarytm przy podstawie a z liczby a)-1 Hehe
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1317 : 27 Sierpnia 2010, 23:24:01 » |
0
|
W dokumentacji fabrycznej tw6a grupa 41 zwory brak jest zwór 0,5m, które dopiero zostały dodane rewizją do rysunków.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1318 : 27 Sierpnia 2010, 23:34:35 » |
0
|
tw6a A aaa to już jest inny temat...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #1319 : 28 Sierpnia 2010, 07:21:48 » |
0
|
@Phinek prawidłowo odpowiedział
Sprężarki te nazywane są także bezkobowymi bo nie posiadają mechanizmu korbowego. Tłoki wszystkich cylindrów są na wspólnym tłoczysku lub na dwóch tłoczyskach w sprężarkach czterocylindrowych. Więc skoro nie ma w sprężarce wału korbowego to i nie ma żadnego korbowodu.
Phinek Zadawaj pytanie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|